Mistäpä sitä saa, kun mahdollisen kihdin ja kohonneen uraattiarvon vuoksi kartettavia ruoka-aineita ovat mm. pavut, herneet ja pähkinät. Soijavalmisteet sun muut härkikset kai siis kuuluvat joukkoon?
Valkuaista vegaanille?
7
568
Vastaukset
- ainavaikeaa
Kauramaitoa suosittelisin tai sitten ruoaksi linssejä kasvisten kera.
- Pulmansa.kullakin
Mutta eivätkö linssitkin ole papuja? Kauran valkuainen?
- pottuvarvas
Linssit ja kihti, en suosittele.
- etsemmoista
Toisaalta taas kohtuu kaikessa - http://www.terve.fi/kihti/kihti-potilasohje.
Onpa hankala tilanne :( Itselläni välillä ollut pähkäilemistä proteiinin saannin kanssa jo siinä, kun yritän minimoida punaisen lihan ja kanan käytön.
Kauravalmisteiden proteiinipitoisuuksia kannattaa selvitellä. Nyhtökaura, jos sitä onnistuu kaupasta löytymään, on todellinen protskupommi. Ja joissakin leivissä on yllättävän paljon proteiinia, noin 10 g / 100 g. Ihan tavallisissa täysjyväkaurahiutaleissa myös yli 10 g / 100 g. Kauramaitoon keitetty kaurapuuro sisältää siis jo jonkin verran protskua.- Huuhaatavaan
Lopeta se ruoan kanssa pelleileminen ja ala syödä tavallisia ruokia.
Ihme juttu, että pitää syömisestätkin nykyään kehittää itselleen kaikenlaisia ongelmia.
Pottua, kananmunia, vihanneksia, lihaa ja leipää kun vetää naamaansa, niin hyvin menee sanokoot kaikenmaailman nettiekspertit mitä vaan.
Ai niin: mulla on se ongelma, että en voi syödä yhtään mitään, kun kaikki ruoka-aineet on vuoron perään julistettu syöpää aiheuttaviksi, epäterveellisiksi, epäekologisiksi, epäeettisiksi tai allergisoiviksi.... - panzer
On se varmaan kauheaa kun joutuu ruokaakin tarkastelemaan. Näin siperialaisena olen kiitollinen kun etureppu käsittelee tarvittaessa vaikka heinää. Se on kyllä erikoista että elintarviketeollisuus ensin poistaa ja sitten lisää monia komponentteja tuotteistaan. Pärjäilkää nyt tahoillanne! stalingrad hans...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931382
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52771- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253647Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584