Kertokaa ihmiset jos tiedätte, mikä suklaamerkki olisi kaikkein kevyintä, vähäkalorista. Olen yrittäny netistä etsiä tietoja, mutta en ole löytänyt...
Fazerilla tais olla se Love-suklaa, mutta entä joku muu? En ihan kaupan hyllyille viitsi jumittaa tiirailemaan. Siis varmasti kaikki suklaa on syntiä ja lihottavaa, mutta niistä vaihtoehdoista se paras?
Paras suklaa!
17
4843
Vastaukset
- proteiinipatukoita
Proteiinipatukoista löytyy useita makuja (suklaa, mansikka..) ne ovat laihduttajallekkin sopivia. Esimerkiksi Easy body -patukat sisältävät vain n. 127 kcal/kpl, ja niillä myös saa makeanhimoa kuriin.
Miinuspuolena hintavuus.- Janna
Itse kannatan myös noita proteiinipatukoita monestakin syystä, ensinnäkin niissä on paljon hyödyllisiä aineita ja vitamiineja, vähän rasvaa esim hy-pro patukassa 40gramman pötkylä ja vaan 8g rasvaa. Pitää hyvin nälän poissa!
- Janna
Janna kirjoitti:
Itse kannatan myös noita proteiinipatukoita monestakin syystä, ensinnäkin niissä on paljon hyödyllisiä aineita ja vitamiineja, vähän rasvaa esim hy-pro patukassa 40gramman pötkylä ja vaan 8g rasvaa. Pitää hyvin nälän poissa!
Olikohan se 40g kokoinen, voi olla että oli suurempi en nyt muista tarkalleen :/
- Marjaana
Suklaa kannattaa ehkä kuitenkin valita maun perusteella ja opetella hallitsemaan määrä. Eli vaikkapa yksi Pätkis tai irtomyynnistä pari Fazerin konvehtia, esimerkiksi.
Uusien tutkimusten mukaan tumma suklaa on terveydelle hyväksi, kannattaa kokeilla sen makua. Suomalaiseen makuun on perinteisesti enemmän maitosuklaa.
'Vähäkalorinen' suklaa on minusta vähän itsensä pettämistä. Ainakin itselle sopii parhaiten se, että rehellisesti syön pienen määrän suklaata kun on sen aika.- tepsii
Jep, aloin ostaa Stockmannilta tosi kitkerää tummaa suklaata. Olikohan prosentti joku 75-85 kaakaoo. Maku oli ensin kuivakkaan kitkerä ja söin sitä pari riviä päivässä kahvin kanssa. No enkös tottunut siihenkin ja aloin vetää koko levyn kerralla.
Nyt pyrin olemaan ostamatta suklaata, mutta mitä sitten olenkaan keksinyt: sekoitan kaakaojauhetta, sokeria ja leivänpäällysrasvaa tai jopa sesam- tms. öljyä "suklaaksi".
Ainoa keino hirveälle suklaanhimolleni näyttää olevan greippi.
- Connoisseur
Tumma suklaa (esim. Lindt, ei Fazer-sonta) on "terveellisintä" ja vähäkalorisinta, koska siinä on vähiten sokeria ja eniten terveellistä osaa eli VAIN SUKLAAPAVUISTA saatua kaakaovoita.
Maitosuklaaseen ja muuhunkin Fazer-sonnantekijä lisää halpaa maitorasvaa. Ei maun, vaan hinnan takia.- lenie
Kummasti vaan tuntuu olevan suomalaisten mieleen tuo fazerin "sontasuklaa" kun myy niin pirun hyvin;)
- ShoGun
Fazerkin tekee paljon muunkinlaista suklaata kuin jotain tyypillistä Fazrin Sinistä, jossa ehkä on mainitsemaasi maitorasvaa. Esimerkiksi Fazer Blocksuklaa Premium on aivan yhtä hyvää tummaa suklaata kuin Lindtin tuotteet. Ei siinä tosin ole kuin "vain" 71 % vähintään kaakaota. Toisaalta myös Lindtillä on tuotteita, joissa on vähemmän kaakaota.
Mutta toisaalta, jos haluat pelkkää kaakaota, miksi ollenkaan ostat suklaata, voithan aina vetää suoraan purkista raakaa kaakaojauhoa.
- paras
Mun mielestä ehdottomasti paras laihissuklaa on Nutriletin tummasuklaa patukka. Se on isokokoinen, tosi hyvänmakuinen (vähän niinkuin da capo) ja painonvartijoiden pisteitä vain 3. Pitää nälän hyvin poissa. Hinta noin 2€/kk ruokakaupoissa. Suosittelen!!!
- satu
Nutrilettin tumma suklaapatukka on paras. Myös se Nutrilettin tavallinen suklaapatukka on hyvä.
- Mira
satu kirjoitti:
Nutrilettin tumma suklaapatukka on paras. Myös se Nutrilettin tavallinen suklaapatukka on hyvä.
En ymmärrä teitä ihmiset jos kerran haluatte laihtua niin miksi puhutte ollenkaan suklaasta. Kyllä sen verta itsekuria täytyy olla jos läskeistä haluaa eroon, että jättää suklaan. Ostakaa vaikka hedelmäisiä diettikarkkeja ja kun se makean nälkä yllättää niin yksi sellainen suuhun niin kyllä se siitä. Itse toimin juuri näin vaikka olen aina ollut hirveästi suklaan perään. Ei niitä läskejä muuten pois saa jos aina herkut on mielessä. Hyvä keinohan on että aina suklaannälässä menet peilin ääreen alasti ja mieti toinenkin kerta.
- Nette
Mira kirjoitti:
En ymmärrä teitä ihmiset jos kerran haluatte laihtua niin miksi puhutte ollenkaan suklaasta. Kyllä sen verta itsekuria täytyy olla jos läskeistä haluaa eroon, että jättää suklaan. Ostakaa vaikka hedelmäisiä diettikarkkeja ja kun se makean nälkä yllättää niin yksi sellainen suuhun niin kyllä se siitä. Itse toimin juuri näin vaikka olen aina ollut hirveästi suklaan perään. Ei niitä läskejä muuten pois saa jos aina herkut on mielessä. Hyvä keinohan on että aina suklaannälässä menet peilin ääreen alasti ja mieti toinenkin kerta.
Minä en ainakaan ole dieetillä, ajattelin vain että tällä palstalla joku saattais asiasta tietää. Kun kiinnosti tämä asia... Kiitos vinkeistä!
- anni
Mira kirjoitti:
Suklaa on yksi paheistani, joista en ole päässyt eroon, vaikka laihtunut olenkin. Jätän mieluummin pois alkoholit, leivän päältä rasvaiset juustot ja leikkeleet ja syön enemmän kasviksia jne. Ruoka jota syö päivittäin ratkaisee, ei silloin tällöin suklaalla herkuttelu. Itse syön tummaa suklaata, kun en voi syödä laktoosia sis. maitotuotteita. Kaakao ( 1 tl isoon kuppiin, päälle puoli kuppia vettä ja puoli kuppia rasvatonta laktoositonta maitoa) auttaa joskus suklaan tuskaan.
- Nam!
Mira kirjoitti:
Jos itekin suklaasta pidät, niin luuletko loppuikäsi elävän ilman sitä? Parempi syödä silloin tällöin vähän, ja oppia siihen, että vähempikin riittää, kuin kieltäytyä kokonaan ja sitten laihdutusajan jälkeen palata ns. suklaapatojen ääreen. Eikö sitä elämäntaparemonttia tässä nyt kuitenkin suurin osa meistä laihduttajista havittele? Täydellisestä kieltäymyksestä ei seuraa muuta kuin loputon jojo-kierre.
- Nippi
Tarkoitatko 2 eurolla yhden patukan hintaa? Niitähän on kaksi paketissa.
- kilo
Jossain luki, että jos ei pysty lopettamaan kokonaan suklaansyöntiä, niin riisisuklaa on parempi vaihtoehto kuin "kokosuklaa". Kohtuudella sitäkin tietysti. Riisikakuthan sisältävät vähän kaloreita.
- sokerin välttäjä
Brunbergin tehtaanmyymälästä Porvoosta sai sokeritonta riisisuklaata kohtuullisen isossa pakkauksessa. Tavallisissa kaupoissakin oon nähnyt noita patukoita, tosin varmasti maksavat kaupoissa paljon enemmän kuin tehtaanmyymälässä. Toi suklaa on makeutettu maltitolilla, joten kai se on jonkin verran kevyempää kuin normaali sokerisuklaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815