Ei ole kasteen armoa

Jeesus-on-Herra

Vauvakaste on täysin Raamatun vastainen.

Raamattu ei missään kohtaa kehota kastamaan vauvoja, koska kastetta edeltää aina raamatullinen uskoontulo.

Matt 28:19. Menkäät siis ja opettakaat (a) kaikkea kansaa*, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

Ei ole siis mitään "kasteen armoa".

47

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitykkä

Olen pitänyt lapsikastetta seurakunnan jäseneksi ottamisena ja rippikoulua "aikuiskasteena",missä ihminen jo ymmärtää Raamatun opit.Käyden ensimmäistä kertaa ehtoollisella, joka otetaan Jeesuksen Kristuksen muistoksi ja syntien sovitukseksi.Olen ollut ihan kuutamolla.

• Alas.uudestikastajat

Aloittaja olet itse täysin Raamatun vastainen. Olet matkalla Helvettiin! Tee parannus uudestikastamisen SYNNISTÄSI!

• ääliölle

Mistä sinä ääliö tiedät montako kertaa aloittaja on kastettu?

• Minut on kasteltu 15-vuotiaana, kun halusin liittyä kirkkoon ja mennä riparille. En ollut silloin uskossa. Neljä vuotta sitten tulin uskoon, jolloin Herra kehotti menemään raamatulliselle upotuskasteelle. Eräs kaverini kastoi minut enkä liittynyt kasteessa mihinkään tiettyyn seurakuntaan, koska kaikki uudestisyntyneet kristityt kuuluvat automaattisesti seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen.

• Alas.uudestikastajat
        ääliölle kirjoitti:

Mistä sinä ääliö tiedät montako kertaa aloittaja on kastettu?

Ääliö olet itse.

• Alas.uudestikastajat
        Jeesus-on-Herra kirjoitti:

Minut on kasteltu 15-vuotiaana, kun halusin liittyä kirkkoon ja mennä riparille. En ollut silloin uskossa. Neljä vuotta sitten tulin uskoon, jolloin Herra kehotti menemään raamatulliselle upotuskasteelle. Eräs kaverini kastoi minut enkä liittynyt kasteessa mihinkään tiettyyn seurakuntaan, koska kaikki uudestisyntyneet kristityt kuuluvat automaattisesti seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen.

Pakana uudestikastaja olet.

• Käskikö Jeesus rakentamaan maan täyteen Hänen nimissään temppeleitä jotka hallitsevat maailmaa vedoten Jeesukseen verottaen samalla niitä jotka vasten tahtoaan liitettiin uskoon tai niitä jotka temppeleiden palveluja kaipaavat ? Jumalan valtakunta on meissä sisäisesti eikä tuolla ! Tai tuolla !

• Ei ole käskenyt.

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

• Jeesus-on-Herra kirjoitti:

Ei ole käskenyt.

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Kenen temppeitä mahtaapi ollakkaan ... Jeesukselle taidettiin lupailla tällaisia mutta Hän ei ottanut vastaan .

• uskiksille.tiedoksi
        TämmöstTääOn kirjoitti:

Kenen temppeitä mahtaapi ollakkaan ... Jeesukselle taidettiin lupailla tällaisia mutta Hän ei ottanut vastaan .

Kristinusko perustuu juutalaisuuteen joka perustuu muinaiseen atonismiin, aurinkokulttiin. Te kristityt siis kirjaimellisesti palvotte aurinkoa, tai pikemminkin sen pimeää puolta. Jeesus on fiktiivinen hahmo, jonka perustana on irlantilainen aurinkojumala Etus Crios.

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/p/blog-page_2.html

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/search/label/kristinusko

• erttkkl

Kasteen armot ja kaikki Jumalan lahjat ovat luterilaisillekkin!
      Kastetodistus
      kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytänKahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki asiat pitää nön olevan peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
      Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
      Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna..

• kijuhygtftrc

kaste sanakin on väärennetty saatanallisuuden käsikirjaan jota uskovat raamatuna!!!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      HUOM!
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

Siis, jos olet järkevä niin ymmärrät eksyttäjä tahallaan käyttävän kreikan kielen sanasta saatanallisuudelle sopivan muodon VAIKKA SE ON RISTIRIIDASSA JEESUKSEN ANTAMAAN OPETUKSEEN JA JEESUKSEN ESIMERKILLISIIN TEKOIHIN VERRATUINA!
      Ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Jeesus otti mukaansa Paratiisiin todistaen, että usko ja kaste ei pelasta!

• mkmjnhbgvgtv

JK.

Armon suhteen on niin, ettei Jumalan Valtakunnan oikeuksia ole rikolliselle kristinuskollekkaan annettu joten ARMON JAKAMINEN/ANTAMINEN ON VAIN JA AINOASTAAN KORKEIMMAN OIKEUS.

• Atriums

Vauvakastelu on ihmisten omaa keksintöä. Kristinuskossa toimitaan kuten Jumala on säätänyt.

• näinsevaanmenee

Kristinusko jumalineen on myös ihmisten omaa keksintöä.

• Alas.uudestikastajat

Olet ateisti.

• nähty.on

Vauvakaste on aivan yhtä pätevä kaste kuin joku muukin . Se on luterilaisten tapoja ja emme tule sitä muuttamaan vaikka muutamat puolijauhoset laitalahkolaiset kuinka asiasta huutelisivat.

On se vaan niin merkillistä tämä teidän jatkuva tarve korottaa itseänne , onko itsetunto todella noin heikolla tolalla, että täytyy jopa ottaa luterilaiset vauvat hampaisiinsa. No jostakinhan se täytyy teidänkin elämänne mielekkyys repiä , säälittäväähän tuollainen on. Tehkää ihmeessä tästäkin nyt jonkunlainen reklamaatio tai aloite jos vaikka tässä sitten onnistaisi kun tuossa spn- avioliitto asiassa tuli niin pahasti nekkuun. En tosin laittaisi lantteja likoon tuonkaan puolesta.

• nähty.on

No ei sitä nyt noin tarvitse lämpöä ottaa :D

• uskiksille.tiedoksi
        nähty.on kirjoitti:

No ei sitä nyt noin tarvitse lämpöä ottaa :D

Ai sinä et olekaan hihhuli? Jos näin on, niin siinä tapauksessa pahoittelen solvaustasi.

Minun jumalani on seksikkäämpi kuin ristillä riippujan palvojien jumala:

http://www.deviantart.com/art/Anubis-77784252

Jeesusta ei ole koskaan ollut.

Kristinusko perustuu juutalaisuuteen joka perustuu muinaiseen atonismiin, aurinkokulttiin. Te kristityt siis kirjaimellisesti palvotte aurinkoa, tai pikemminkin sen pimeää puolta. Jeesus on fiktiivinen hahmo, jonka perustana on irlantilainen aurinkojumala Esus Crios.

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/search/label/aton-kultti

• Kerrotko missä kohtaa Raamattua on kastettu vauvoja?

Luterilaisten perinne eli vauvakaste ei ole raamatullinen kaste. Kristittyjen usko perustuu Raamattuun, ei ihmisten itse keksimiin perinnäissääntöihin.

• nähty.on

Kerrotko missä kohtaa Raamattua on kastettu vauvoja?

Luterilaisten perinne eli vauvakaste ei ole raamatullinen kaste. Kristittyjen usko perustuu Raamattuun, ei ihmisten itse keksimiin perinnäissääntöihin.

Yhä edelleen me saadaan ja aiomme jatkossa myös tehdä ihan niinkuin tähän asti vaikka kuinka huutaisit siellä lahkossasi. Eikös olekkin vaan kätevää ;)

• tiedoksi.lindemannille

Mee sää "lindemannilainen" muualle höpöjäsi esittelemään.
      Lapsikaste on apostolista perua, jonka tunnustavat kaikki kolme vanhaa apostolista kirkkoa, sekä Raamattu.
      Matt.28<
      "18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• uskiksille.tiedoksi

• Missä kohtaa Raamattua apostolit kastoivat vauvoja?

• tiedoksi.lindemannille

Missä kohtaa Raamattua apostolit kastoivat vauvoja?

Esimerkiksi niissä kohdissa, missä perhekunnittain kastettiin pakanoita.
        Luepa lindemannilainen sitä Raamattuasi ahkerammin, vaikkapa Apostolien teot kokonaan, niin selviää.
        Vai meinaatko, että lindeman on kehitellyt ainoan oikean tavan kastaa, vasta 1900- luvulla ?
        Aikuisia siellä kastettiin juuri em syistä, koska heitä ei oltu vielä koskaan kastettu, Jeesushan asetti kastekäskynsä vasta Matt. evankeliumin lopussa, siis kuten yllä Matt. 28: 18- 20.

Ennen tuota oli vanhanliiton mukaan ympärileikkaus, joka toimitettiin lapsille n. 8 viikkoisena.
        Jeesus uudenliiton aloittajana aloitti kastamisen, joka vastaa vanhanliiton ympärileikkausta.

• opi.tästä
        tiedoksi.lindemannille kirjoitti:

Esimerkiksi niissä kohdissa, missä perhekunnittain kastettiin pakanoita.
        Luepa lindemannilainen sitä Raamattuasi ahkerammin, vaikkapa Apostolien teot kokonaan, niin selviää.
        Vai meinaatko, että lindeman on kehitellyt ainoan oikean tavan kastaa, vasta 1900- luvulla ?
        Aikuisia siellä kastettiin juuri em syistä, koska heitä ei oltu vielä koskaan kastettu, Jeesushan asetti kastekäskynsä vasta Matt. evankeliumin lopussa, siis kuten yllä Matt. 28: 18- 20.

Ennen tuota oli vanhanliiton mukaan ympärileikkaus, joka toimitettiin lapsille n. 8 viikkoisena.
        Jeesus uudenliiton aloittajana aloitti kastamisen, joka vastaa vanhanliiton ympärileikkausta.

"Esimerkiksi niissä kohdissa, missä perhekunnittain kastettiin pakanoita."

Mistä tiedät, että heidän joukossaan oli vauvoja?

Et varmaan ole huomannut, että nämä perhekunnat olivat tulleet uskoon Jeesukseen?

Etkä nyt osaa ottaa huomioon, että nykyäänkään ei vauvoja kasteta, heidän päälakeaan valellaan vedellä. Kaste on sitä, että upotetaan kokonaan veteen ja näin se koko ihminen pelastuu (eikä vain pieni osa päälaesta :) ).

Nykyinenkään upotus ei ole uudelleenkastamista, koska meidän päälakea ei siinä valella vedellä, vaan meidät upotetaan kasteen hautaan kuten Jeesuskin oli kokonaan haudassa.

• :D

Keep up the good work!!!

• UUdestikastaja.666

Aloittajan herra on jeesusperkele.

• uskiksille.tiedoksi

Minun Jumalani on seksikkäämpi kuin ristillä riippujan palvojien jumala:

Kristinusko perustuu juutalaisuuteen joka perustuu muinaiseen atonismiin, aurinkokulttiin. Te kristityt siis kirjaimellisesti palvotte aurinkoa, tai pikemminkin sen pimeää puolta. Jeesus on fiktiivinen hahmo, jonka perustana on irlantilainen aurinkojumala Esus Crios.

• uskiksille.tiedoksi

Minun jumalani on seksikkäämpi kuin ristillä riippujan palvojien jumala:

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/search/label/aton-kultti

• oikeastaJeesuksesta

Ei, vaan saatana kopioi kaikin tavoin Jeesusta / Yeshuaa. Joka tuntee Jeesuksen, tietää kenen kanssa on tekemisissä. Jeesus On Jumala.

Se on kyllä totta, että monissa kirkoissa palvellaan saatanaa, ei Jeesusta (josta Jeesus varoittaakin). Esim. katolisessa kirkossa on paljon noita auringonpalvonnan elementtejä, epäjumalia, väärää evankeliumia jne. Katolisen kirkon vaikutteet ovat jo rantautuneet mm. luterilaiseen kirkkoon. Samoin moniin seurakuntiin on päässyt saatana maailman filosofian, esim. itämaisen filosofian kautta. Luopumus on suurta, ja eksytys on suurta.

Mutta jolla on rakkaus totuuteen (eli Jeesukseen), ottaa Jeesuksen vastaan ja seuraa Häntä, pysyy oikealla tiellä.

Pyhä Raamattu on Jumalan Sana.

2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. ... 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

• yeshuaonhupiukko
        oikeastaJeesuksesta kirjoitti:

Ei, vaan saatana kopioi kaikin tavoin Jeesusta / Yeshuaa. Joka tuntee Jeesuksen, tietää kenen kanssa on tekemisissä. Jeesus On Jumala.

Se on kyllä totta, että monissa kirkoissa palvellaan saatanaa, ei Jeesusta (josta Jeesus varoittaakin). Esim. katolisessa kirkossa on paljon noita auringonpalvonnan elementtejä, epäjumalia, väärää evankeliumia jne. Katolisen kirkon vaikutteet ovat jo rantautuneet mm. luterilaiseen kirkkoon. Samoin moniin seurakuntiin on päässyt saatana maailman filosofian, esim. itämaisen filosofian kautta. Luopumus on suurta, ja eksytys on suurta.

Mutta jolla on rakkaus totuuteen (eli Jeesukseen), ottaa Jeesuksen vastaan ja seuraa Häntä, pysyy oikealla tiellä.

Pyhä Raamattu on Jumalan Sana.

2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. ... 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Yeshua on hupiukko.

• ulkopuolelta_

Filippus ei sanonut hoviherralle, kävelkäämme hopeiseen maljaan.

Tämä glamour - hienolta näyttävä - tehdastuotantoa muistuttava vauvakaste - käytäntö on saatanasta. Vauva-parka.

Minut kutsuttiin n. vuosi sitten yhteen kastetilaisuuteen. Pappi ei puhunut uskosta osattomille (pääosin kaikki vieraat sekä taisi olla myös hän itse :() mitään Jeesuksesta. Ainoa kohta missä Jeesus mainittiin oli se ihmisiin pakotettu uskontunnustus, vaikka ymmärrystä sydämessä ei olisi, ja muutama Raamatun kohta. Muuten pappi puhui jotain siitä, että Jumala voi näkyä elämässämme eri tavoin eikä juuri muuta. Täysin new age - filosofiaa. Toinen kerta juttelin yhden papin kanssa ja sanoin hänelle yhden Raamatun kohdan ja ilmaisin asian "Jumala Sanoo tässä kohdassa..." - ja pappi kysyi minulta, siis Jumala vai paavali? Pappi ei itsekään uskonut, että Raamattu on Jumalan Sana. Laittoipa tapaamisen aikana kapinahengessä nuuskankin huuleen. Aika hurjaa todellisuus luopumuksesta. Oliko se jenkeissä missä saatananpalvojat ovat pestautuneet moniin kirkkoihin töihin? Jos ei kirkoissa tunneta Jeesusta, ei voida erottaa myöskään ihmistä, joka ei palvele Jeesusta.

Kirkkoa ei kiinnosta ihmisten pelastuminen. Jos kiinnostaisi, ja jos he tajuaisivat helvetin todellisuuden, he laittaisivat ovet kiinni missä ei totuutta saarnata, eroaisivat ekumeniasta, erottaisivat ne, jotka eivät seuraa Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, ja alkaisivat puhumaan Jumalan Sanaa niinkuin Jumala Sanassaan sanoo jne...

• ulkopuolelta_

Niin, ja siis jos ei itse tunne Jeesusta, ei voi johdattaa muitakaan ihmisiä totuudessa Jeesuksen luokse ja Häntä seuraamaan.

• Pätevä.sakramentti

Kaste on kuitenkin pätevä kristillinen kaste.

• sivusta_
        Pätevä.sakramentti kirjoitti:

Kaste on kuitenkin pätevä kristillinen kaste.

Mutta moni (vauvana ripoteltu) sanoo - en usko Jeesukseen. Siis, matkalla kadotukseen eli aika ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisena vapahtajana ja Herrana. Onko tähän liittyen erillistä sakramenttia ("kun tulin ymmärtämään totuuden")?

• Pätevä.sakramentti
        sivusta_ kirjoitti:

Mutta moni (vauvana ripoteltu) sanoo - en usko Jeesukseen. Siis, matkalla kadotukseen eli aika ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisena vapahtajana ja Herrana. Onko tähän liittyen erillistä sakramenttia ("kun tulin ymmärtämään totuuden")?

Vauvana kastetun kaste on ihan oikea pätevä kristillinen kaste.

• ei.valhetta
        Pätevä.sakramentti kirjoitti:

Vauvana kastetun kaste on ihan oikea pätevä kristillinen kaste.

Hyvin tiedät, että kyseessä ei ole kaste, vaan päälaen valelu. Olen varma, että olet nähnyt toimituksen. Eli jospa lopettaisit suoranaisen valehtelun.

• TYATIRALAINEN LYYDIA KASTETTIIN

HÄN JA

HÄNEN PERHEKUNTANSA (AP.T.16:14-15)

JA

VANGINVARTIJA KASTETTIIN

HÄN JA

HÄNEN PERHEKUNTANSA (AP.T.16:30-33)

JA

SYNAGOGAN ESIMIES CRISPUS KASTETTIIN

HÄN JA

HÄNEN PERHEKUNTANSA (AP.T.18:8)

SIIS MYÖS PIENET LAPSET KASTETTIIN!!!

• saviseutulainen

JUURI NÄIN.

PULINAT POIS KUTEN TOTESI MUUAN EDESMENNYT VETERAANIPOLIITIKKOME AIKOINAAN.

• kertausta

Ääh...olet ymmärtänyt väärin. oi toinen kaste on niille jotka reputti sen ekan.

• Selvitystä

Vauvan ihmisten tahdosta tapahtuva päälaen valelu ei ole mikään kaste. Kaste ei ole ihmisen tahdosta vaan Jumala uskoontullessa antaa Pyhän Hengen kautta ihmisellä halun ottaa vastaan upotuksen ja näin voi samaistua Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Jeesus kuoli ja nousi ylös koko ihmisenä, ei pelkästään päälaki.

• lähetyskäskyvelvoittaa

Kristinusko alkaa vasta Jeesuksesta ja Jeesuksen lähetyskäskystä. Juutalaisuus on asia erikseen.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8176
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      90
      6282
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4771
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      43
      3266
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2799
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2740
    9. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2732
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      48
      2712
    Aihe