Monet lääkärijärjestöt näyttävät vastustavan eutanasiaa.
Mikä heidän argumenttinsa asiassa on?
Vai onko kyse samasta ilmiöstä kuin jos papeilta kysyttäisiin valtionkirkon erottamisesta valtiosta, jota he luonnollisesti enimmäkseen vastustaisivat.
Eutanasia ja lääkärit
3
79
Vastaukset
- tunnustaaa
Itseasiassa tällä hetkellä yli puolet lääkäreistä kannattanee eutanasiaa:
https://www.laakariliitto.fi/uutiset/ajankohtaista/laakarien-myonteinen-suhtautuminen-eutanasian-laillistamiseen-lisaantynyt/
tutkimus on tehty muutama vuosi sitten ja eutanasian kannatus on selvässä nousussa joten jos tutkimus tehtäisiin nyt, kannattaisi enemmistö lääkäreistä eutanasiaa. - tukehtuujokapäivä
Jos yksilöllä ei ole mitään mahdollisuutta elpyä, on ainoa oikea vaihtoehto
lopettaa kärsimys.Näinhän sen pitäisi mennä, mutta onko hallintomme ihmisten eettiset arvot sillä tasolla, että henkisesti pystyvät olemaan pienen ihmisen tukena ja puolella? Ovatko nykyiset valtionvarainministerimme ja Kelan pääjohtaja esimerkillisiä eettisiä päätöksentekijöitä?
Jos eutanasia sallittaisiin, kuinka kauan menisi ennen kuin eutanasiaan alettaisiin ehdottamaan, hoputtamaan ja lopulta painostamaan, taloussyistä, "yhteiseksi hyväksi"?
Aina on muistettava, että ylilääkärinkin selän takana on vielä isompi mörkö: talousjohtaja. Itse veikkaan, että eutanasian tultua sallituksi tulee armomurhasta vääjäämättä talouskysymys. Tämän huomaisi ainakin siitä, että valtakunnallisesti talouden ollessa lamassa tehtäisiin armomurhia enemmän kuin vakaan kasvun ja verokertymien aikana.
Voimmeko antaa näin suuren päätösvallan epäpäteville?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059