Mitä kastiketta hampurilaisen väliin?

kastikehaussa

Mitä kastiketta laittaisi kasvishampurilaisen väliin? Haluaisin löytää vähän terveellisemmän vaihtoehdon, kuin kauppojen rasvaiset majoneesit. Voin tehdä kastikkeen itsekin, jos hoituu vaivattomasti yhdelle hengelle.

8

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kas_vis
    • Manikai

Turkkilainen jugurtti on todella monikäyttöistä ja hyvää. Tuolta löytyy lempparikastikkeeni ohje, sopii eritoten kalalle ja kasviksille:
      https://www.yhteishyva.fi/reseptit/lohta-ja-omena-piparjuuritsatsikia/0445

Olen tehnyt sekä kurkulla että ilman, hyvää tulee molemmilla tavoilla. Limetin sijaan voi käyttää sitruunaa, ja muutenkin tuosta on helppo modata maun ja tarpeen mukaan. Piparjuuri on todella hyvää, ja sopii kasvispihvin kylkeen kuin nenä päähän, eli sitä ei kannata jättää pois.

• kasviksiakehiin

Jugurtti tuskin on kovinkaan kasvispitoinen raaka-aine - eiköhän kaupan hyllystä löydy vastaavia kasvispohjaisia tuotteita.

Vatkaamalla ne paksuksi ja maustamalla sopivasti esim. hienoksi slaissatulla chilillä ja luomu-limen kuorella (vähän suolaa ja peppaa) niin saa jo maistuvan kastikkeen hampparin väliin - vähän yrttejä (timjamia, basilikaa, rosmariinia jne...) sekaan ja johan maistuu.

• Terveysennenkaikkea

En syö hampurilaisia, enkä etenkään kasvishampurilaisten kaltaista puhdasta hiilarimättöä.

• vst

jauhelihakastike antaa hyvän säväyksen.

• Hampparieiolekasvista

BBQ kastike on ihan jees

• tee_se_itse

Miks et tekis itse... purkki kermaviiliä ja mausteet siihen. Ei ole rakettitiedettä. Vaikkapa kurkkusalaattia ja tacomaustepussi.
      Mikä siinä on niin vaikeeta...
      Hapurilaisenki pystyy tekemään ihan itse pihveineen päivineen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      5257
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1815
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      354
      1793
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      115
      1029
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      897
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      51
      747
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      65
      735
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      698
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      668
    Aihe