Onko evoluutioteoriasta mallia?

enoojoulupukki

Siis yleistä selkeetä mallia jolla se voidaan kuvailla sen sijaan että tarvii lukee paljon tekstiä vaikka darwinin kirjasta?

14

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapasiteetti_ei_riitä

      Ei ole sellaista, jonka sinä ymmärtäisit.

      • enoojoulupukki

        Aloin itse miettimään saisiko vastauksestasi jotain mallia olettamiseen liittyen. Puuttuuko siitä äly ja sitä kautta voisi hakea jonkinlaisen mallin...hmmm...


      • Lahjattomalle
        enoojoulupukki kirjoitti:

        Aloin itse miettimään saisiko vastauksestasi jotain mallia olettamiseen liittyen. Puuttuuko siitä äly ja sitä kautta voisi hakea jonkinlaisen mallin...hmmm...

        Motiivisi paistaa viestistäsi läpi kilometrien päähän.


      • enoojoulupukki
        Lahjattomalle kirjoitti:

        Motiivisi paistaa viestistäsi läpi kilometrien päähän.

        Miten äly vaikuttaa evoluutioteoriassa?


    • Yksinkertaisesti

      Yleinen selkeä malli.
      1. Genomissa tapahtuu mutaatioita, jotka voivat siirtyä seuraavaan sukupolveen.
      2. Hyödylliset mutaatiot yleistyvät populaatiossa, koska ne antavat yksilölle kilpailuetua ympäristön asettamissa paineissa.
      3. Populaation genomi muuttuu.

    • Evoluutioteoriasta on suomeksikin kirjoitettu kirjoja jotka ovat paljon havainnollisempia kuin Darwinin kirjoitukset, ja jotka perustuvat uudempaan tieteelliseen tukimukseen.

    • Olkjhv

      Ei kukaan kehtaa evoluutio satuja kirjoittaa kokonansa keskellä kirkasta päivää.
      Se on kieltämättä hieno satu joka juontaa juurensa siipiveikkoon nimeltä darwin jota ei työt kiinnostaneet ,mutta nai rikkaan eukon ettei tarvinut töitä tehdä ja lähti kunniaa hakemaan saarelta ja vanhaa teoriaan todisteita keräämään ,että se tutkimusmatkailijan titteli on hiukan objektiivinen.
      Tutkinnot tieteestä jäi tosin tekemättä

      • KetunPihlajanmarjat

        Millaisia tutkintoja Darwinin aikaan mahtoi tieteestä olla? Taidat olla oppineemmille kanssaihmisillesi katkeroitunut koulupudokas. Darwin oli aikansa huippu luonnontutkijana. Ja sinä taidat olla hädin tuskin peruskoulun läpäissyt kreationistin raasu.

        Olenko oikeassa?


      • Iiiiiiiiii

        Olet väärässä !
        Motiivi ,jolla darwin lähti ,ei historian kirjoita valotu sillä tavalla että ne olis ollut löytöjä vaan ,hän lähti teoriaan hakemaan todisteita ,joka tosin ei ollut hänen omansa vaan sama teoria oli esitetty aikaisemmin ,jossa oli Jumala mukana ja darwin poisti siitä Jumalan ja hänhän sanoi että on sellainen tunne että olis tappanut Jumalan ,joka oli itseasiassa hänen tarkoituksensa .
        Eittämättä darwin oli älykkäämpi kuin minä ja sinä ,mutta viisaus ja älykkyys on eri asia.
        Ei tuo yritys haukkua toisia,kun vähän omaan aatteeseen sipaistaan osoita kumpaakaan


      • Iiiiiiiiii
        KetunPihlajanmarjat kirjoitti:

        Millaisia tutkintoja Darwinin aikaan mahtoi tieteestä olla? Taidat olla oppineemmille kanssaihmisillesi katkeroitunut koulupudokas. Darwin oli aikansa huippu luonnontutkijana. Ja sinä taidat olla hädin tuskin peruskoulun läpäissyt kreationistin raasu.

        Olenko oikeassa?

        Kraasu lukee tiedelehtiä ja viisastuu päivä päivältä ,lajien synty taitaa olla hiukan vielä kesken kun on niin raskassoutuista tekstiä,valtaojaa on kiva kuunnella ja kartsaa .
        Toivotaan kuitenkin että biologiakin avautuu enemmän kuin darwin siitä tiesi silloin kuin kopioi kehitysoppi teorian.


    • Jos tarkoitat yksinkertaista kirjaa tyyliin "geenien toiminta aloittelijoille", joudut pettymään. Sellaista ei ole, evoluutioteoria on aivan liian monimutkainen laitettavaksi muutamalle sivulle.
      Aloituksestasi päätellen sinun kannattaisi pitäytyä Raamatussa, ja unohtaa älykkyyttä vaativa asioiden selvittäminen.

    • Ressu1

      Sean b. carol..loputtomat kauniit muodot

    • Jos evoluutiosta olisi jokin tiukka mallinnus, minkä mukaan evoluutio toimisi, olisivat kaikki eläimet samanlaisia evoluution vastattua joka kerta muutospaineisiin samalla tavalla.

      Eikö vain?

    • Ei evoluutioterian ymmärtämiseksi välttämättä tarvitse tietää geeneistä mitään.
      Ei Darwinkaan tiennyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe