Onko kukaan lähiaikoina uusinut käyttövesiputkia omakotitaloon? Ketä suosittelette tekemään? Itsellä tulis ajankohtaiseksi lähiaikoina ja siksi kyselen. Asunnossa neliöitä 130m2 jossa yläkerrassa wc,keittiö ja alakerrassa khh wc ja suihku. Mitähän tuomonen lysti suunnilleen ruukaa kustantaa?
Omakotitalon käyttövesiputkien uusiminen
6
823
Vastaukset
- Eitipueilirise
jos menee kuparit valun alla kurkkutorvessa ja jos ne sieltä saa pois kokonaan niin aika kivuton vaihto. Omaan kämppään piti tuoda uudet putket pintana kun laatan allla oli niin pitkä veto ettei kupari tullut ulos. Samaa kokoluokkaa on kämppä kuin sinullakin, 4-8 tonnia. Komposiittiputki on sitten kallista. Otin muovit.
Työ kannattaa sitten teettää firmalla eikä siskonmiehellä. - Impe
Komposiittiputki ei ole kallista. Osat on. Ilmeisesti pintavetona on parempi vetää nuo putket, on ainakin sitten mahdolliset vuotokohdat helposti korjattavissa. Onhan nuita tekijöitä tässäkin kylässä. Hinnat yleensä jossain 3500 - 6000 välissä. Jos saat kotisunilta tarjouksen niin -30% siitä on aika lähellä totuutta millä paikalliset tekee. Meillä maksoi 4200€ kun uusittiin pari hanaa samalla. Lvi-Lämsä, Vesijohtoliike Pälsynaho ja Lvis-Korhonen ainakin paikallisista tekee nuita remppoja.
- peukalokämmenessä
voihan helvata,pöljyyttäni tilasin putket biltemasta ja tein itse rempan ei maksanut kuin parisataa.säästöä 4000e
- eijukoliste
peukalokämmenessä kirjoitti:
voihan helvata,pöljyyttäni tilasin putket biltemasta ja tein itse rempan ei maksanut kuin parisataa.säästöä 4000e
ja on varmasti tehty niin päin persettä että mahdollisessa talon myyntitilanteessa se vaikuttaa hintaan -10 000e :D hauska kattoa kun idiootit "säästää"
- Idioot
peukalokämmenessä kirjoitti:
Bildemasta!!?? Tein itse ja säästin. Kyllä ois mukava nähdä tämä työn jälki. :D
- kaksi-puolta
Haluaisitko tarkentaa missä ja miten menee päin persettä. Jos itse tekee itselle huolella aikaa säästämättä asiaan perehtyneenä, onko se huonommin tehty kuin kello kaulassa ahne rahankiilto silmissä ongelmakohdat hutaisemalla hoidettu ratkaisu joka pistää silmää joka ikinen päivä.
Tietysti vakuutusyhtiön suhtautuminen asiaan on sitten toinen asia.
Meidän pitää keksiä jokin muu tapa tehdä asioita kuin rahan perässä juokseminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859