Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?

TietoaJanoan

Vastaa, jos jaksat!
1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

Kiitos vastauksista jo etu käteen ^^

5

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citizenl

      1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
      2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
      3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
      4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
      5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

      1. Kuolleille puhuminen on menetyksen käsittelyprosessi, halu pitää kuollut jollain tavalla läsnä elämässä.
      2. On normaalia.
      3. En mitään sen kummempaa kuin heistä jotka eivät puhu.
      4. Ymmärrettävä kenelle tahansa.
      5. Hyödyt: käsitellään kuolema, lievitetään ikävää, osa suruprosessia. Ihminen voi muistaa kuinka kyseinen henkilö reagoi tietyissä tilanteissa ja hakea ratkaisuja esim. ongelma tilanteihin tai varmistusta johonkin ratkaisuunsa.
      Haittoja: takerrutaan liikaa kuolleeseen henkilöön, eikä mahdollisesti uskota tätä kuolleeksi. Puhuminen kuolleelle vaikuttaa muuhun elämään ja ihmissuhteisiin häiritsevästi

      • epätervereaktio

        Älä sinä puolustele mielisairaita.


    • J33susKristus

      Minä muistan ku mä olin pieni vekara ja olin minun mummoni luona kylässä. Söin aivan rauhassa pipareita keittiössä kun yhtäkkiä kuulin kiljahduksen ulkoota ja menin katsomaan mitä on meneillään. Mummoni seisoi jonkin miehen vieressä ja itki. Hän pyysi jumalaa tuomaan miehen takaisin kuolleista ja sitten herran valo laskeutui miehen päälle. Muutaman sekunnin kuluttua mies nousi seisomaan ja kysyi mummoltani: 'Mitäs sinä nyt täällä mesoat?' Johon mummoni vastasi: 'Puhun herrani, Jeesus kristuksen kanssa.' Sen päivän jälkeen uskoni Jeesukseen on ollut puhdas ja aina vahva. Muistin tämän kun poikani kultakala kuoli ja herra ei pelastanut sitä. Silloin tiesin että herran henki ei ollut poikani kanssa ja halusi antaa minulle merkin. Kun tajusin tämän mieleni kirkastui ja tiesin mitä minun täytyi tehdä. Poikani oli pelannut jonkinlaista tietokone peliä jossa hän aina huusi kavereilleen miten hän oli tappanut eniten tyyppejä ja tuhonnut eniten torneja. Joten seuraavalla kerralla kun poikani huusi ja kirosi tämän pelin vaikutuksen alaisena heitin hänen tietokoneen ulos ikkunasta estääkseni paholaisen vaikutuksen poikaani. Mielestäni kaikkien vastuuntuntoisten vanhempien pitäisi tehdä myös näin suojellakseen lapsiaan paholaisen voimilta.

      • häpeä

        Olet mielisairaiden perimän jatkaja.


    • He puhuvat heille siksi, koska he kaipaavat heitä ja puhuminen
      on psykologinen (alitajuntainen) keino hellittää tuskan tunnetta,
      kunnes ihminen lopulta hyväksyy välttämättömän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      2964
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      901
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe