Vastaa, jos jaksat!
1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?
Kiitos vastauksista jo etu käteen ^^
Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
5
220
Vastaukset
- Citizenl
1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?
1. Kuolleille puhuminen on menetyksen käsittelyprosessi, halu pitää kuollut jollain tavalla läsnä elämässä.
2. On normaalia.
3. En mitään sen kummempaa kuin heistä jotka eivät puhu.
4. Ymmärrettävä kenelle tahansa.
5. Hyödyt: käsitellään kuolema, lievitetään ikävää, osa suruprosessia. Ihminen voi muistaa kuinka kyseinen henkilö reagoi tietyissä tilanteissa ja hakea ratkaisuja esim. ongelma tilanteihin tai varmistusta johonkin ratkaisuunsa.
Haittoja: takerrutaan liikaa kuolleeseen henkilöön, eikä mahdollisesti uskota tätä kuolleeksi. Puhuminen kuolleelle vaikuttaa muuhun elämään ja ihmissuhteisiin häiritsevästi- epätervereaktio
Älä sinä puolustele mielisairaita.
- J33susKristus
Minä muistan ku mä olin pieni vekara ja olin minun mummoni luona kylässä. Söin aivan rauhassa pipareita keittiössä kun yhtäkkiä kuulin kiljahduksen ulkoota ja menin katsomaan mitä on meneillään. Mummoni seisoi jonkin miehen vieressä ja itki. Hän pyysi jumalaa tuomaan miehen takaisin kuolleista ja sitten herran valo laskeutui miehen päälle. Muutaman sekunnin kuluttua mies nousi seisomaan ja kysyi mummoltani: 'Mitäs sinä nyt täällä mesoat?' Johon mummoni vastasi: 'Puhun herrani, Jeesus kristuksen kanssa.' Sen päivän jälkeen uskoni Jeesukseen on ollut puhdas ja aina vahva. Muistin tämän kun poikani kultakala kuoli ja herra ei pelastanut sitä. Silloin tiesin että herran henki ei ollut poikani kanssa ja halusi antaa minulle merkin. Kun tajusin tämän mieleni kirkastui ja tiesin mitä minun täytyi tehdä. Poikani oli pelannut jonkinlaista tietokone peliä jossa hän aina huusi kavereilleen miten hän oli tappanut eniten tyyppejä ja tuhonnut eniten torneja. Joten seuraavalla kerralla kun poikani huusi ja kirosi tämän pelin vaikutuksen alaisena heitin hänen tietokoneen ulos ikkunasta estääkseni paholaisen vaikutuksen poikaani. Mielestäni kaikkien vastuuntuntoisten vanhempien pitäisi tehdä myös näin suojellakseen lapsiaan paholaisen voimilta.
- häpeä
Olet mielisairaiden perimän jatkaja.
He puhuvat heille siksi, koska he kaipaavat heitä ja puhuminen
on psykologinen (alitajuntainen) keino hellittää tuskan tunnetta,
kunnes ihminen lopulta hyväksyy välttämättömän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043