Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?

TietoaJanoan

Vastaa, jos jaksat!
1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

Kiitos vastauksista jo etu käteen ^^

5

302

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citizenl

1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
      2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
      3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
      4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
      5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

1. Kuolleille puhuminen on menetyksen käsittelyprosessi, halu pitää kuollut jollain tavalla läsnä elämässä.
      2. On normaalia.
      3. En mitään sen kummempaa kuin heistä jotka eivät puhu.
      4. Ymmärrettävä kenelle tahansa.
      5. Hyödyt: käsitellään kuolema, lievitetään ikävää, osa suruprosessia. Ihminen voi muistaa kuinka kyseinen henkilö reagoi tietyissä tilanteissa ja hakea ratkaisuja esim. ongelma tilanteihin tai varmistusta johonkin ratkaisuunsa.
      Haittoja: takerrutaan liikaa kuolleeseen henkilöön, eikä mahdollisesti uskota tätä kuolleeksi. Puhuminen kuolleelle vaikuttaa muuhun elämään ja ihmissuhteisiin häiritsevästi

• epätervereaktio

Älä sinä puolustele mielisairaita.

• J33susKristus

Minä muistan ku mä olin pieni vekara ja olin minun mummoni luona kylässä. Söin aivan rauhassa pipareita keittiössä kun yhtäkkiä kuulin kiljahduksen ulkoota ja menin katsomaan mitä on meneillään. Mummoni seisoi jonkin miehen vieressä ja itki. Hän pyysi jumalaa tuomaan miehen takaisin kuolleista ja sitten herran valo laskeutui miehen päälle. Muutaman sekunnin kuluttua mies nousi seisomaan ja kysyi mummoltani: 'Mitäs sinä nyt täällä mesoat?' Johon mummoni vastasi: 'Puhun herrani, Jeesus kristuksen kanssa.' Sen päivän jälkeen uskoni Jeesukseen on ollut puhdas ja aina vahva. Muistin tämän kun poikani kultakala kuoli ja herra ei pelastanut sitä. Silloin tiesin että herran henki ei ollut poikani kanssa ja halusi antaa minulle merkin. Kun tajusin tämän mieleni kirkastui ja tiesin mitä minun täytyi tehdä. Poikani oli pelannut jonkinlaista tietokone peliä jossa hän aina huusi kavereilleen miten hän oli tappanut eniten tyyppejä ja tuhonnut eniten torneja. Joten seuraavalla kerralla kun poikani huusi ja kirosi tämän pelin vaikutuksen alaisena heitin hänen tietokoneen ulos ikkunasta estääkseni paholaisen vaikutuksen poikaani. Mielestäni kaikkien vastuuntuntoisten vanhempien pitäisi tehdä myös näin suojellakseen lapsiaan paholaisen voimilta.

• häpeä

Olet mielisairaiden perimän jatkaja.

• He puhuvat heille siksi, koska he kaipaavat heitä ja puhuminen
      on psykologinen (alitajuntainen) keino hellittää tuskan tunnetta,
      kunnes ihminen lopulta hyväksyy välttämättömän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      940
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      818
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      634
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      583
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe