Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?

TietoaJanoan

Vastaa, jos jaksat!
1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

Kiitos vastauksista jo etu käteen ^^

5

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citizenl

1.Miksi ihmiset puhuvat kuolleille läheisilleen?
      2.Onko normaalia puhua kuolleille läheisille?
      3.Mitä ajattelette ihmisistä jotka puhuvat kuolleille läheisille?
      4.Onko asia ymmärrettävämpi jos ihmisellä ei ole muita läheisiä?
      5.Mitä hyötyä/haittoja tästä on?

1. Kuolleille puhuminen on menetyksen käsittelyprosessi, halu pitää kuollut jollain tavalla läsnä elämässä.
      2. On normaalia.
      3. En mitään sen kummempaa kuin heistä jotka eivät puhu.
      4. Ymmärrettävä kenelle tahansa.
      5. Hyödyt: käsitellään kuolema, lievitetään ikävää, osa suruprosessia. Ihminen voi muistaa kuinka kyseinen henkilö reagoi tietyissä tilanteissa ja hakea ratkaisuja esim. ongelma tilanteihin tai varmistusta johonkin ratkaisuunsa.
      Haittoja: takerrutaan liikaa kuolleeseen henkilöön, eikä mahdollisesti uskota tätä kuolleeksi. Puhuminen kuolleelle vaikuttaa muuhun elämään ja ihmissuhteisiin häiritsevästi

• epätervereaktio

Älä sinä puolustele mielisairaita.

• J33susKristus

Minä muistan ku mä olin pieni vekara ja olin minun mummoni luona kylässä. Söin aivan rauhassa pipareita keittiössä kun yhtäkkiä kuulin kiljahduksen ulkoota ja menin katsomaan mitä on meneillään. Mummoni seisoi jonkin miehen vieressä ja itki. Hän pyysi jumalaa tuomaan miehen takaisin kuolleista ja sitten herran valo laskeutui miehen päälle. Muutaman sekunnin kuluttua mies nousi seisomaan ja kysyi mummoltani: 'Mitäs sinä nyt täällä mesoat?' Johon mummoni vastasi: 'Puhun herrani, Jeesus kristuksen kanssa.' Sen päivän jälkeen uskoni Jeesukseen on ollut puhdas ja aina vahva. Muistin tämän kun poikani kultakala kuoli ja herra ei pelastanut sitä. Silloin tiesin että herran henki ei ollut poikani kanssa ja halusi antaa minulle merkin. Kun tajusin tämän mieleni kirkastui ja tiesin mitä minun täytyi tehdä. Poikani oli pelannut jonkinlaista tietokone peliä jossa hän aina huusi kavereilleen miten hän oli tappanut eniten tyyppejä ja tuhonnut eniten torneja. Joten seuraavalla kerralla kun poikani huusi ja kirosi tämän pelin vaikutuksen alaisena heitin hänen tietokoneen ulos ikkunasta estääkseni paholaisen vaikutuksen poikaani. Mielestäni kaikkien vastuuntuntoisten vanhempien pitäisi tehdä myös näin suojellakseen lapsiaan paholaisen voimilta.

• häpeä

Olet mielisairaiden perimän jatkaja.

• He puhuvat heille siksi, koska he kaipaavat heitä ja puhuminen
      on psykologinen (alitajuntainen) keino hellittää tuskan tunnetta,
      kunnes ihminen lopulta hyväksyy välttämättömän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      134
      11965
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      79
      3580
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      91
      2855
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      70
      1484
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      316
      1355
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      34
      1339
    7. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      259
      1296
    8. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      143
      1255
    9. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      112
      1216
    10. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      49
      1160
    Aihe