Olet kaikkien saatavilla ja tyrkyllä kaikille

MissäJärki

Mistä johtuu, että vielä keski-ikäisetkin naiset uskaltavat laittaa valokuvansa aivan julkisille nettideittipalstoille. Niitähän lukevat omat sekä naapurin lapset ja lasten kaverit. Vihamiehet ja kateelliset, entiset kumppanit ja näiden liittolaiset. Koskaan ei voi tietää kuka näistä on vastausten takana, kuvattomana tai väärällä kuvalla.
Siinäpä sitten keskustellaan elämän syvistä toiveista kenen kanssa sattuu.
Aivan kornia ja käsittämätöntä. Kuinka naiset uskaltavat. Sama koskee miehiä. En koskaan tahtoisi alkaa seurustelemaan minkäänlaisen kumppanin kanssa, joka on ollut julkisesti tiskillä.
Ihmettelen todella.

43

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikuvia

      Hyvä kannanotto!

      Olen itse keski-ikäinen nainen ja en ole laittanut kuvaani,
      No sitten tulevat heti kyselemään, että miksi en laita. Se on jo ensimmäinen merkki, että ei kannata ruveta kirjottelemaan, jos toinen ei voi kirjoittaa riviäkään ilman kuvaa.

      Olen laittanut rehellisesti ikäni, painoni, tukanvärin, johan siitä näkee että ei ole nuori enää.

    • just_näin

      Aikoinani kun sivuilla omin, en itsekkään kuvaani laittanut. Syy juuri aloittajan mainitsema asia. Jos miehestä ei ole minua tapaamaan ilman kuvaa, niin antaa olla, sillä itse kyllä uskallan sokkotreffeille.

      • mopoautoaudi

        Olet siis ruma ja lihava. Ei jatkoon.


    • 10plus8

      "Mistä johtuu, että vielä keski-ikäisetkin naiset uskaltavat laittaa valokuvansa aivan julkisille nettideittipalstoille."

      No siksi että saisivat enemmän yhteydenottoja ja näin ollen paremmat mahdollisuudet löytää sopiva mies. Miehenä näille treffisivuille on valitettavasti ihan turha mennä ilman kuvaa.

      Sokkotreffit on kaikkein typerintä. Ensin kirjoitellaan ehkä pitkäänkin, jutellaan puhelimessa, lopulta mennään sitten treffeille ja nähdään se treffikaveri joka ei sitten ollutkaan ollenkaan mitä oli itse kuvitellut. Sitten ei kehdata lähteä treffeiltä heti poiskaan, vaan mennään vaikkapa lyhyelle kävelylle ja keskitään hädissään jokin tekosyy että pääsee liukenemaan paikalta.

      • MissäJärki

        Minulla ei ole tuollaista ongelmaa. Aina olisin kelvannut ja tapaamani kuvattomat ovat poikkeuksetta olleet paremman näköisiä kuin suurin osa kuvallisista. Jokin muu este kun seurustelu ei ole alkanut. Luonne ei yleensä sopinut sittenkään. Treffeillä silti ollut kohtalaista. Se on myös itsestä kiinni millaista treffeillä on, oletko ajatellut sellaista. Aseta niitä odotuksia hauskasta seurasta myös itsellesi.


      • just_näin

        Miksi kannattaa kirjoitella pitkään? Olen suoran linjan nainen ja vain ainoastaan näkeminen kertoo onko järkevää edes yrittää kenenkään kanssa. Seurustelin useamman vuoden henkilön kanssa, jonka kanssa kirjoittelin muutaman tunnin ja tapasin samana päivänä :)


    • keski-ikäinennainen

      "Sokkotreffit on kaikkein typerintä. Ensin kirjoitellaan ehkä pitkäänkin, jutellaan puhelimessa, lopulta mennään sitten treffeille ja nähdään se treffikaveri joka ei sitten ollutkaan ollenkaan mitä oli itse kuvitellut. Sitten ei kehdata lähteä treffeiltä heti poiskaan, vaan mennään vaikkapa lyhyelle kävelylle ja keskitään hädissään jokin tekosyy että pääsee liukenemaan paikalta."

      No ei se aina niinkään mene. Minun kaksi pitkää parisuhdettani ovat molemmat alkaneet sokkotreffeistä. Nytkin olisin valmis tapaamiseen ilman kuvaa, mutta jos niitä haluaa vaihtaa ja osaa kohteliaasti kysyä, niin sekin sopii. Profiiliini en todellakaan kuvaani laita ja jos se on jollekulle ongelma, niitä kuvallisia löytyy pilvin pimein.

    • 41v-sinkkumies

      En näe asiaa siten että olisin julkisesti tiskillä. Haen elämän kumppania ja silloin kuvan pitää olla siellä treffi ilmoitusessa. Naisilla se vaara on että niitä huijataan ja pelimannet vedättää koska naiset ei meitä rehellisiä miehiä huomaa.

    • eijulkisuuttaenempää

      Itselläni on sellainen työ, etten missään tapauksessa laita kuvaani julkisesti nähtäväksi. Riittää, että se löytyy työnantajan nettisivuilta. Syyt on juuri nuo, mitä aloituksessa mainitset. Kuvanhan voi aina pyytää jos haluaa.

    • AnnnnMaaaaria

      Mielestäni olet hiukan liian epäluuloinen. Olen itse keski-ikäinen nainen. Minulla ei tietääkseni ole vihamiehiä ja jos exäni näkee minut palstalla, se ei haittaa, koska olemme eronneet hyvän aikaa sitten. Jos lapseni näkee kuvani, se on heille OK, sillä he tietävät että olen vilpittömin mielin etsimässä uutta kumppania rinnalleni. Samoin myös muut ystävät ja tuttavat. Samoilla perusteilla liikun myös julkisilla paikoilla kasvot näkyvissä, toivoen että katseemme kohtaa vaikka kaupan kassalla tai ihan missä vaan.Maailma on täynnä huijareita, mutta onneksi myös normaaleita rehellisiä ihmisiä. Kirjoittele netissä, treffaa ja juttele ihmisten kanssa. Aika pian sinulle selviää onko kyseessä pelimies tai huijari. En milloinkaan (enää) tapaa muuta kuin julkisilla paikoilla ja jos henkilö ei sytytä, kerron sen kohteliaasti. Itse olen palstalla kuvien kera siitä yksinkertaisesta syystä että saan paljon enemmän yhteydenottoja ja saan myös vastauksia omiin flirtteihin. Siis turha ylivarovaisuus pois ja rohkeasti liikkeelle. Kuvien kera !

    • Keskustelutaitohakusessa

      Hyvä pointti, mutta missä arvelet, että yksinäiset ihmiset tapaavat toisiaan? Ei suomalaiset juttele vieraiden kanssa muuta kuin humalassa. Pariskunnat keskustelevat keskenään tai toisten pariskuntien kanssa. Nuoret nuorten kanssa isommissa porukoissa. On paljon yksinäisiä nuoria ja yksinäisiä aikuisia.

      En puolustele deittisivustoja. Olen itsekin todennut, että onhan se aika pinnallista ja säälittävää markkinoida omaa kroppaansa maksuttomana myynti-ilmoituksena. Tottakai joka paikassa piilee vaaransa. Tottakai näyttää ulkopuolisin silmin säälittävältä, että aikuiset ihmiset jakavat selfieitään netissä kuin teinit konsanaan. Suomalaiset ovat vaan sen verran ahdasmielistä ja ujoa kansaa, että sitä keskustelua ei vaan synny yhtään missään. Nykyään vielä vähemmän. Lisäksi on niin rajoittuneita mielipiteitä.

      • MissäJärki

        "Suomalaiset ovat vaan sen verran ahdasmielistä ja ujoa kansaa, että sitä keskustelua ei vaan synny yhtään missään."
        Eikä tarvitse edes nettideitissä keskustella, vaan muristaan "puuttuvista" kuvista.
        Pakottakaa puhumattomat puhumaan, kirjoittamaan ja tavoittelemaan edes jotain. Ei mitään lihatiskejä joissa ilmaisjako ja nopein saa! Tuo on elukkamaista puuhaa, ei ihmismäistä ollenkaan.


      • MissäJärki

        Enkä sanonut, ettei voi jakaa kuvaansa ja selfieitä. Se ei ole mitenkään säälittävää vaan ihan rohkeaa. Mutta kannatan kuvanjakoa vasta kun on edes vähän tutustuttu kirjoittamalla, että mikä siellä vastassa on.


      • järjenvalohimmennyt
        MissäJärki kirjoitti:

        "Suomalaiset ovat vaan sen verran ahdasmielistä ja ujoa kansaa, että sitä keskustelua ei vaan synny yhtään missään."
        Eikä tarvitse edes nettideitissä keskustella, vaan muristaan "puuttuvista" kuvista.
        Pakottakaa puhumattomat puhumaan, kirjoittamaan ja tavoittelemaan edes jotain. Ei mitään lihatiskejä joissa ilmaisjako ja nopein saa! Tuo on elukkamaista puuhaa, ei ihmismäistä ollenkaan.

        Näin juuri! On täysin elukkamaista ja epäinhimillistä toimintaa pistää omaan deitti-ilmoitukseensa oma kuvansa! Pe*kele ja s*atana!


      • kaunis-

        Minä en halua että minusta ollaan kiinnostuneita ainostaan ulkonäköni vuoksi. En tule kuulluksi enkä ymmärretyksi ihmisenä jos pelkkää ulkonäköä tuijotetaan.


      • Keskustelutaitohakusessa
        kaunis- kirjoitti:

        Minä en halua että minusta ollaan kiinnostuneita ainostaan ulkonäköni vuoksi. En tule kuulluksi enkä ymmärretyksi ihmisenä jos pelkkää ulkonäköä tuijotetaan.

        Niin tai toisinpäin. Eräs loistava ystäväni/persoona on pullukka ja hänet torpataan ulkonäön perusteella deittisivustoilla. Mua taas hävettää, että olen sinkku ja lapseton, mutta pitäiskö mun vaan istua neljän seinän sisällä ja itkeä surkeaa kohtaloani. Varatut ihmiset ovat toisinaan kovia arvostelemaan sinkkuja. He saavat voimaa toisten haukkumisesta. En välitä siitäkään. Missä ihmisiä tapaa? Ehkä risteilyllä tai matkoilla, missä suomalaiset rentoutuvat. Ja ymmärrän hyvin, miksi kauniit ihmiset eivät halua laittaa kuvaansa. Tosin osa porukasta ei välitä yhtään, mitä kuvia heistä on netissä. Jotkut keski-ikäiset julkaisevat puolialastomia kuvia. Missä hyvän maun raja on?


    • elämäonnyt

      On parempi istua vaan kotona ihan hiljaa ja jos lähtee ulos kannattaa vetää paperipussi päähän. Varmuuden vuoksi. Tai sitten mennä hiirulaisena nurkkia pitkin, että ei vaan näytä tyrkyltä. Mitähän siitä nyt muutkin ajattelee ! Voitteko kuvitella että se kehtaa laittaa kuvansa sinne intternettiin, vanha nainen. Mitähän se itsestänsä oikein kuvittelee. Vanha tyrkky. Johan me Marttakerhossa oikein porukalla asiaa pohdittiin.

      • rohkearotansyö

        Kiitos tästä, juurikin näin!!! :DD


    • Kotiinsakuoleemoni

      Höpölöpö... jos haluaa itselleen seuraa, on oltava näkyvillä. Tuskin siellä keskustelussa isoja avataan, vaan sovitaan treffit, missä keskustellaan jos sille tuntuu. Jää sinä vaan kämppääsi murjottamaan, kyllä se kuolema sut sieltä korjaa. Baarista et kuitenkaan ketään löydä, jos siellä käyminen on jotenkin hienompaa ja arvokkaampaa.

      • MissäJärki

        On oltava näkyvillä, mutta näkyvillä voi olla muutenkin kuin naamansa kanssa.


      • 18plus18

        Naisille voi olla vähän eri juttu, koska naisia on netissä etsimässä (tai en tiedä etsivätkö mutta ovat siellä kuitenkin) seuraa ilmeisesti moninkertaisesti vähemmän kuin miehiä.

        Jos mies tekee kuvattoman profiilin, jossa kirjottelee kaikenlaista mukavaa jne ja sitten pistää viestiä naisille, juuri kukaan nainen ei valitettavasti vastaa koska useimmat vaativat (eivät toki kaikki) nähdä heti sen kuvan. Tämä on ihan yleistä ja luonnollista että halutaan heti nähdä miltä toinen näyttää. Uskoisin että monet miehetkään eivät viitsi alkaa viestittelemään naisen kanssa, jota ei ole kuvassa nähnyt. Moni nainen voi kuvailla itseään kauniiksi jne. mutta ei sitä sitten olekaan.

        Jos avaa kuvattoman profiilin, niin sehän hukkuu heti massaan. Esimerkiksi jos mies tekee kuvattoman profiilin jonnekin happypancakeen, niin ei varmasti saa yhtään viestiä vaikka mitä tekisi. Jos nainen pistää siellä hakuun vaikkapa mies 40 vuotta (huom. siis ainoastaan tasan 40-vuotias mies), hakutuloksia pelkästään kuvallisista ukkeleista tulee 20-30 sivua (kai satoja profiilia). Ei siinä paljon kuvattomaan ukkeliin naisilta paljon mielenkiintoa heru...


      • 18plus18

        siis ainoastaan tasan 40-vuotias mies, Uusimaa piti kirjoittaa...


    • EiOooHuoltaLain

      Pitäs tehdä VROITTAVA ESIMERKKI ELOKUVA jossa deittailijaa pistetään pakettiin. Suosittelen Takeshi Miike elokuvaa Audition kaikille !!

    • Kuvaton_Mies

      Niin... kuva valehtelee enemmän, kuin tuhat sanaa:) Ja tämä siis aivan tasapuolisesti ja ilman mitään ikärasismia. Minulla on ollut kuvaton profiili ja olen käynyt useilla treffeillä. Ja tuo vastapuoli, siis kuvallinen. Välillä tuli mieleen, että montako vuotta sitten tuo kuva oli otettu ja oliko edes samasta henkilöstä:)

      • fotoshop

        heh, mulle sattui juuri noin, mutta ei hätää, kauneus on katoavaista ja tuo rumuus senkuin lisääntyy. Ja nuo kuvat, voihan sen pyytää ennen treffejä, jotta tunnistaisi henkilön. Siis sen 5 vuotta vanhan passikuvan. Ta sellaisen oikein perusteellisesti muokatun. Siis tyyliin 15 vuotta muoremmaksi.


    • MR84v

      Se valokuvan laittaminen on noilla "keski-ikäisillä naisilla" viimeinen kortti. Ja jos se ei tehoa, niin se on sitten siinä... yksinäinen vanhuus. Tuo makkina-avo romahtaa naisilla tuossa viidenkympin paikkeilla, eikä sitä pakkelilla ja muokkauksilla paljoa nosteta. Kannattaisko keskittyä enemmän tuohon henkisen puolen kehittämiseen ? Pääasiallinen syy tuohon "parittomuuteen " on siellä, eikä niinkään tuossa naamassa.
      Mutta ei kun tsemppiä !

    • Bububububu

      No ei tuokaan pidä paikkaansa. Ihminen voi näyttää joko kymmenen vuotta oikeaa ikäänsä nuoremmalta tai vanhemmalta. Riippuen geeneistä ja elämäntavoista. Ja jos nyt käytetään niin ikävää sanaa kuin ihmisen markkina-arvo niin joillain sitä ei vain yksinkertaisesti ole koskaan, jos ulkonäköä katsotaan. Ei auta, vaikka olisi nuorempikin henkilö. No, mies voi olla ruma, ja silti sexikäs ja houkutteleva, jos sattuu olemaan johtavassa asemassa tai muuten varakas. Ruma tai lihava nainen on kauhistus. Niin se vaan ikävä kyllä on tässä maailmassa.

      • Meklari_Matti

        Pieni tarkennus, siis sukupuolten markkina-arvo:D Ei ihmisten:D Ja kyllä se markkina-arvo kaikille löytyy ja on hyvin monen asian summa, asioiden, joilla on vielä tapana kumuloida toisiaan.


    • sou

      Olen useammaltakin mieheltä kuullut että hakuun laitetaan vaan kuvalliset profiilit. Valitettavaa kylläkin. Siksi itselläni on kuva, enkä koe siitä olevan mitään haittaa. Ei todellakaan mikään fotoshopattu ja muutenkin kuvaan itseni profiilissa aika vaatimattomasti. Useimmat yllättyvät positiivisesti kun näkevät.

      Olen keski-ikäinen nainen, eikä minulla ole mitään luurankoja kaapissa, lapseni ovat aikuisia ja parisuhteissaan, tuskin vierailevat nettideittipalstoilla. Jos vierailevat niin se ei minua haittaa, luulisi enemmän haittaavan sitä kumppania.

      Olen siellä vapaa-aikana eli jos työnantaja tai työkaverit näkevät, sou? En kirjoittele mitään erikoista netissä, sovin pääasiassa tapaamisen. Olen joskus käynyt samana päivänä kolmet treffit. Koen ekat treffit juuri niin, että tsekataan, että siellä toisella puolella on se ihminen, joksi hän on itsensä kuvannut. Sitten kun on nähty ja molemmin puolin siltä tuntuu, voidaan alkaa kirjoittelemaan ja keskustelemaan vähän syvällisempiä.

      • Kuvat_on

        Kuka sitä nyt ketään "riihen alta revityn" näköistä lähtee tapaamaan... paitsi minä. Huonossa repussa on usein hyvät eväät.


      • SOU

        Sinä joka kirjoitat perusteeksi sou
        Tuon sou voisi kirjoittaa minkälaisen lauseen tahansa perään.
        Myin juuri itseäni kadunkulmassa viidellä eurolla ----SOU


      • kölolöpk

        juuri näin. Olen samaa mieltä. Mulla on toisessa profiilissa kuva ja toisessa ei. Kuvallisella tulee paljon tykkäyksiä ja viestejä. Kuvattomalla ei yhtään.Molemmissa ihan asialliset profiilitekstit. Naisen on aika turha mennä ilman kuvaa mihinkään deittipalstalle. Miehet kysyy kuvaa heti. sitten vielä pyydetään että voitko vielä lähettää kokovartalokuvan kiitos. En tunne kyllä mitenkään että olisin maksullinen nainen, kun olen omilla kasvoillani palstalla. Olen yleensä facebookissakin. Juuri nyt ei ole facessa kuvaa, johtuen ihan eri syystä kuin että en kehtaisi naamaani kenellekkään näyttää.


      • ei.kuvallisille
        kölolöpk kirjoitti:

        juuri näin. Olen samaa mieltä. Mulla on toisessa profiilissa kuva ja toisessa ei. Kuvallisella tulee paljon tykkäyksiä ja viestejä. Kuvattomalla ei yhtään.Molemmissa ihan asialliset profiilitekstit. Naisen on aika turha mennä ilman kuvaa mihinkään deittipalstalle. Miehet kysyy kuvaa heti. sitten vielä pyydetään että voitko vielä lähettää kokovartalokuvan kiitos. En tunne kyllä mitenkään että olisin maksullinen nainen, kun olen omilla kasvoillani palstalla. Olen yleensä facebookissakin. Juuri nyt ei ole facessa kuvaa, johtuen ihan eri syystä kuin että en kehtaisi naamaani kenellekkään näyttää.

        Kuvat ovat yleensä paljon nuorempana otettuja, muokattuja ja ne myyvät liiankin hyvin. Lisäksi kuvallisessa profiilissa ei usein ole juuri muuta sisältöä, kun kuvien vonkaamista ja/tai vittuilua kuvattomille.

        En siis näe mitään syytä edes lukea kuvallisia ilmoituksia.


      • todellisuudessa

        Kaiken huipuksi kuvien laittajat, varsinkin miehet, kuvittelevat vielä olevansa hyvännäköisiä/komeita. Se on heikko lähtökohta kun ajattelee todellisuutta.


    • realityman

      Jeps, netin kautta ei kantsii alkaa edes kirjoittelee tuntemattomien kanssa....

    • sdfghjg

      kiva että joku nainen sentään alittaa painonsa kun sitä sitten kysyy niin loukkaannutaan ja hyvä niin se on varma merkki että satakerta löytyy ja kukonheltat naamasta niin ei tarvitse tuhlata aikaa siiderivalaisiin

      • kaunis-

        Loukkaannun niiden puolesta keitä nimittelet.
        Sinulla niin huono luonne, että sinulla ei minuun mitään mahdollisuutta.


    • Sarkkuna

      Kuvanhakijat voivat siirtyä tuonne Tinderin puolelle. Ilman kuvaa on ihan hyvä, ehkä parempikin.

      • marsTinderiin

        Senkös takia ne kuvantinkaajat ovatkin käyneet niin agressiivisiksi, kun ovat siellä Tinderissä pyörineet? Hyvä että selvisi tuokin.
        Todella, pysykööt Tinderissä.


    • Helponakki

      Kun ei laita kuvaa eikä laita profiilia eikä laita mitään minnekään saa olla rauhassa. Lopettakaa jo jauhaminen tästä ja antakaa kuvattomien ja kuvallisten olla niin kuin haluavat. Kuvattomat hakekoot kuvattomia ja kuvalliset kuvallisia. Helppoa. Eikä se kuulu kenellekään onko kuvaa vai ei.

      • joojeee

        joo joo jo jo jo


    • Miiimii

      No kyllä Mä sitäpaitsi kattelen miesten kuvia mielelläni. Osa on niin zödejä, että voi sentään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe