oletteko tyytyväisiä eroon

tulivaanmieleen

Vaikea varmasti alkuun... Mutta onko ikinä jäänyt kaduttamaan? Kuinka kauan ootte jaksanut katkeruuden kanssa?

14

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8ja15

      Kaduttamaan en ole jäänyt, mutta on harmittanut, jos itse olisi toivonut suhteen onnistuvan. Joskus on vain parempi tunnustaa itselleen tosiasiat ja erota.

    • Huuhaaaaaa

      Jatkaa ei olisi voitu, mutta edelleen 2 v eron jälkeen ahdistaa, että miksi minulle kävi näin, miksi me emme onnistuneet..Rakastin kovin ja yhä rakastan.

    • sopuerotakana

      Erottiin sovinnossa ja yhteistuumin. Ei jäänyt mitään hampaankoloon mitään eikä minkäänlaista katkeruutta kummankaan puolelta ole. Lapset on vuoroviikoin molemmilla, molemmat on mukana lasten koulujutuissa ja harrastuksissa.
      Miksi tapella kun asiat voi sopia asiallisestikin.

    • menneetmenneitä

      Itselläni jo muutama vuos erostamme ja olen jopa helpottunut ja tyytyväinen nykyiseen elämääni.
      Erohan tuli vähän rumalla tavalla kun jouduin haistelemaan, maistelemaan ja kyselemään kun suhteemme ei oikein toiminut. (ei pettämistä, sivusuhteita ja seksiäkin oli loppuun asti....)
      Se oli vähän pidempi aikainen ja lapsiakin oli mutta yritin korjata ja kysellä mutta vain huutoa sain vastaukseksi ja siksi niin rumaa....
      Olihan nämä lapsetkin ja miten hoidamme nämä mutta vastausta en saanut.
      Sen neuvon sain ulkopuolisilta ettei lääkkeeksi ota alkoholia mutta naisia oli kyllä enemmän laastarina kuin monilla koko elämänsä aikana ja kaikki nämä tiesivät missä mennään....
      Katkera en ollut kun se tuhoaa minut ja olen varmasti lasten suhteen enemmän vanhempi ja heidän elämässään kuin jos olisin vielä tuossa suhteessa.

      Nyt hyvin pyyhkii ja tyytyväinen olen elämääni ja eroon ja sitä en haikaile vaikka tälle palstalle eksyinkin....tietty toivois nykyään tapaavani uuden ja puhtaalta pöydältä.....

    • OlenHelpottunut

      Tietysti kukaan ei toivo eroavansa, mutta olen kuitenkin tyytyväinen ja helpottunut että erosimme exän kanssa. Suhteen haasteita oli yritetty korjata kauan ja erokin oli ollut mielessä pitkään, joten mikään yllätys ero ei ollut. Olo on helpottunut, vaikka ero sinällään ei varmasti koskaan ole helppo.

    • Enkadu

      Ei ole hetkeäkään kaduttanut. Olisi pitänyt lähteä vain aiemmin. Liki 20v niin oudossa suhteesss. Ero kävi monesti mielessä, mutta ei olut rohkeutta ottaa puheeksi. Me emme muutenkaan koskaan keskustelleet mistään. En silloin nuorena oikein edes osannut. Mies oli täysin erakko, suurin osa ystävistäni ja sukulaisistani ei häntä koskaan tavannut. Me elimme täysin erillistä elämää, vaikka samassa osoitteesa asuttiin. Mikään ei kaduta tai harmita, eikä katkeroita. No lapsia varmaan olisi erilaisen miehen kanssa.

    • Kadun

      Kadun enemmän kuin mitään. Jos voisin, tekisin kaiken toisin. Minä olin löytänyt toisen puoliskoni, ihmisen, jota rakastan enemmän kuin mitään tai ketään. Olimme 10 vuotta yhdessä, tähän mahtui hyviä ja huonoja aikoja. Jaksoimme yhdessä aina vaan, koska tahto ei loppunut yhtäaikaa. Lopulta minä halusin erota, petin enkä kestänyt syyllisyyttä. Yhä silti rakastan ja toivon hänelle kaikkea parasta. Erosimme jo aiemmin, mutta hän muutti pois nelisen kuukautta sitten. Vaikeaa nousta ylös aamuisin, ja vaikeaa myös nukkua. Toivon, että kuolen.

    • klkjhgf

      En olisi halunnut erota mutta oli pakko kun toinen petti eikä enää kunnioittanut mitenkään. En saanut koskaan mitään anteeksipyyntöä. Näistä lähtökohdista ei ollut mahdollista jatkaa. Olisi pitänyt erota jo aikaisemmin. Harmittaa vain että hukkasin parhaimmat vuoteni hänen kanssaan. Ero harmittaa myös paljon, miksi juuri minulle kävi näin, mutta monihan nykyisin eroaa.

    • Sekä että. Tokihan sitä aina toivoisi, että suhde jonka eteen on tehnyt nii paljon töitä ois pysyvä ja onnellinen, mut elämä ei aina mee niin.

      Omalta osaltani oon tyytyväinen. Monta vuotta mietin tätä, pohdin vaihtoehdot ja mahdollisuudet ja tulin tulokseen et ainut keino miten voisin löytää onnen on lähtemällä. Niin karua kun se onkin. En kyenny enää uskomaan että muutos ois mahollista. Oltiin lähes 11 vuotta yhdessä ja saatu lapsi yhdessä. Annoin monta, monta mahollisuutta vuosien mittaan muutokseen ja sitä ei tapahtunu. Ehkei sellaseen ollu ees tarvetta, vaan oli hyväksyttävä meidän väliset erot ja se miten se vaikuttaa meidän suhteeseen. Hyväksyin ne erot, mut totesin et en oo onnellinen niin. Enkä usko että eksäkään olisi ollut, joskin hän itse niin sanoo. Ite oon painolastista vapaa siltä saralta. Pystyn hengittämään vapaammin.

    • KadunKo

      Reilu 20 vuotta yhteistä, todella läheistä elämää takana ja mies 2016 loppuvuodesta alkoi vihjailemaan, ettei enää kannata yhteistä elämää jatkaa, parempi olisi erota, hänen rakkautensa oli loppunut. Viimeisestä päätöksestään ilmoitti uudenvuoden aattona.
      Hirveästi kaduttaa se, etten viimeisen parin vuoden aikana (jonka ajan hän kuulemma oli miettinyt yhdessä oloa ja miettinyt eroamista) "pakottanut" häntä keskustelemaan mieltä painavista asioista ja meidän suhteestamme. Huomattuani hänen vaikean olon, yritin kysellä mikä on, mutta vastauksena tuli aina esim. työasiat, väsymys, ei tässä mitään, älä ole niin huolissasi, ei ole mitään hätää!!!

      Kyllähän suhteet väljähtyvät ajan saatossa, jos niistä ei pidetä huolta. Ja tähän tarvitaan molempia, ehkä emme jaksaneet panostaa suhteeseen enää tarpeeksi, mutta silti mielestäni asioista keskustelu olisi saattanut auttaa.
      Nyt kun melkein 3 kk hänen lähdöstään on kulunut, pystyy hän keskustelemaan kanssani ja on hyvin yllättynyt ja pahoillaan kun näkee, miten surullinen olen. Kuvitteli, että olen jo selvinnyt. En todellakaan ole. Sanoo, ettei enää rakasta minua mutta välittää kuitenkin vielä.
      Edelleen jatkamme jonkinlaista yhteistä eloa, koska meillä 13 vuotias tytär. Yhteistä harrastustakaan emme ole jättäneet. En tiedä, onko se asioiden pitkittämistä, jos jatkamme tapailua, mutta olemme puhuneet, kuinka tämä helpottaa ainakin minun oloani. Se rakastamani ihminen ei vielä ole lopullisesti kadonnut elämästäni. En pysty lopettamaan näin pitkää suhdetta yhtäkkiä, eikä hänkään kaikkea yhteistä halua jättää. Läheisyyttäkin löytyy...

      Olen ilmoittautunut eroseminaariin, jota kovin on kehuttu ja odotukset ovat korkealla. Paljon olen myös kohtalotovereiden kanssa keskustellut, niitä löytyykin yllättävän paljon.

    • Olen yhä katkera erostani. En siksi että kaipaisin sitä manipuloivaa narsistia sekuntiakaan.
      Mutta nykylakien mukaan suomessa saa lähivanhempi pilata yhteisten lastemme elämän teoillaan. Ja naisestahan tehdään aina lähivanhempi sosiaalitoimen päätöksellä!
      Vaikka lapsi tarvitsisi ammattiapua, sitä ei saa koska äiti kieltää avun. Sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha hänen pitää itse pyytää apua. Turha toivo

    • lasazop9

      Olen, ihana vapaus!

    • sefgytfd

      Tyhmiähän te ootte ku edes ajattelette eroja!!! lapset menettävät isän osittain ja sekös hyvä asia?? Ja jos vielä poikia niin tarvitsevat isän mallia!!! moni ero on aivan tosi turha !! Naiset haluu vain bilettää, lapsia ei ajatella!

    • MikaeliST

      Meillä tuli avoero 10 vuoden jälkeen. Yksi lapsi molempien keskipisteenä. Kommunikointi meillä meni umpikujaan jo vuosia sitten. Itseä ärsyttää ek-naisen läsnäolo ihan suunnattomasti vaikka suhteen aikana yritinkin kaikkeni jotta oltaisiin saatu suhde toimimaan. Lopullisen päätöksen erosta teki exä. Vaikka olin eron hetkellä järkyttynyt olen nyt äärimmäisen tyytyväinen tilanteeseen. En missään tapauksessa, ikimain, koskaan haluaisi palata takaisin yhteen. Lapsenhoito järjestettiin vuoroviikoin hoidettavaksi ja se toimiiki erittäin hyvin. Kaikista eniten erossa kumpaakin pelotti lapsen hyvinvointi, mutta nyt näyttää että kaikki on sen asian osalta onnistunut menemään hyvin, varmasti paremmin kuin että oltaisiin oltu yhdessä. En kadu mitään, vaan pikemminkin olen onnellinen että tuollainen ihana lapsi tuli elämään. Vaikken eksäni olemusta jaksakkaan en häntä vihaa tai ole katkera mistään. Toivon hänelle vaan onnea ja rakkautta jatkossa. Itse en tiedä löydänkö rakkautta enää, mutta en siitä niin huolissani olekkaan, onni tulee niille ketkä sen ansaitsee, uskon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe