Ahdistaa salille meno

Alkaja

Hei! Olen ostanut sali kortin, mutta sinne meno ahdistaa kun en osaa juurikaan mitään tai tehdä isoilla painoilla jne ja "pelkään" että kaikki treenatummat ja kokeneemmat tuijottaa tekemisiäni ja nauraa, mikä avuksi mitem pääsen eroon tästä pelosta kun kuiteskin sinne salille meno kiinnostaa? Kiitos jo etukäteen!

9

3045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 57164616

      Kaikki ovat olleet kerran aloittelijoita. Ja tietävät sitä paitsi, että painot kasvavat vasta-alkajilla nopeaa tahtia. Älä ihmeessä lopeta alkuunsa naureskelupelkojen takia.

    • Pekka-Puu

      Juuri näin! Ensin ostat salikortin ja sitten alat arpomaan ahdistustasi...

    • kkdksksksksl

      Ota personal traineri salilta, se opastaa alkuun, näyttää oikeat suoritukset ja tekee saliohjelman. Toinen vaihtoehto ovat kuntosaliryhmät eli esim. 5-10 aloittelijaa treenaavat yhdessä salilla PT:n kanssa, usein mukana on myös ravintoneuvontaa sekä lenkkejä ulkona jne.

      Jos ei tajua laitteista mitään, salilla turhautuu samantien ja käyminen loppuu. Kun aloittaa harjoittelun oikeilla tekniikoilla ja laitteilla, homma saa aivan uutta boostia. Ja kaikkia laitteitahan ei tarvi käyttää.

    • vm43

      Mene avoimin mielin! Katsele ympärillesi! Asiaa pitempään harrastaneet erottuvat joukosta enkä ole nähnyt kertaakaan, että kukaan olisi kieltäytynyt opastamasta. Neuvoihin kannattaa suhtautua kriittisesti. Joku saattaa korostaa omaa erinomisuuttaan tietämis- tai voimamielessä.

      Kyllä kai salikorttiin kuuluu alkuopastus?

      Typerimmästä aloituksesta näin tänään esimerkin. Salilla oli noin 60v pariskunta ja taatusti ensimmäistä kertaa. Sunnuntaista johtuen paikalla ei ollut henkilökuntaa ja meitä äheltäjiäkin vain muutama.
      Itse pidin sarjojen välillä 1,5 - 2min palautukset.
      En ole mikään vemputinekspertti mutta jotain on vuosien saatossa tarttunut siltäkin puolelta.
      Ikärirouvan tuskaillessa yhden vatsavemputtimen kanssa kausahdin ohimennen, että sen onkin hieman vaikeaselkoinen vekotin ja itsenikin täytyi käyttää hieman aikaa sen sielunelämään perehtymiseen.
      Rouva kavahti mykkänä taaksepäin.
      En voinut olla huomaamatta, että täysin asiasta ulkona oleva herra halusi näyttää vaimonsa (luulen ainakin) silmissä asiantuntijalta.
      Kyseiselle parille käynti oli täysin hyödytön. Eivät oikeastaan tehneet mitään eivätkä edes juurikaan tutustuneet vekottimien toimintaan.
      Saattoipa jäädä ikävä kuva koko touhusta.

    • PT_Arttu_Pakkanen

      Salille meno ei ole välttämättömyys myös kehonpainolla treenatessa pääsee todella pitkälle. Voit kokeilla vaikka käydä tsiikailemassa ensin paikkoja ja avoimin mielin kysyä vaikka opastusta hieman laitteista. Jokainen on joskus aloittelija ! toivottavasti tämä elämäntapamuutos video edes vähän lievittää ahdistustasi https://www.youtube.com/watch?v=w7fVHjdgRBg Tsemppiä treeneihin!

    • kylläselähteesiitä

      Ei muuta kun tsemppiä ja kysyjä ei tieltä eksy,sitten noihin isompiin painoihin,ei kannata niitä miettiä,kannattaa nostella kevyillä painoilla ennen kuin lihas tottuu liikkeeseen.

      Eli olet normaali jamppa niin kuin me muutkin,missään tapuksessa ei pidä miettiä muita ja muiden suurempia painoja,itse sinuna aloittaisin todella pienillä ja kun tangosta puhuttaan,niin vain tyhjällä tangolla hiotaan alussa noita liikkeitä.

      Sitä tekee isotkin miehet ja kokeneet jokus tai toisinaan hyvin pienillä painoilla ja siihen on syitä.

    • Anonyymi

      menet sinne salilla ja alat tekemään, jos ei ole varaa/halua ostaa pt niin kato netistä ohjeita tai osta vaikka treeniohjelma netistä (ptvatanen tai testotimo)

      eikä sulle siellä naureta, jos se on oikea sali niin ihmiset keskittyy settien tekoon,eikä sun katselemiseen.

      • Anonyymi

        Mää ainaskii nauran kaikille alottelijoille.

        Puntti-Paavo 73kiloo


    • Anonyymi

      Steelillä on kyllä hyvä fiilis. Voit tehdä ihan omassa rauhassa, eikä kukaan arvostele.

      Voi tulla ja olla just sallaisena kuin oot.

      Jos ei tykkää etenkään tänä aikana sitoutua vuodeksi kuntosaliin, niin suosittelen tsekkaan. Ilmainen tutustuminen.

      Paikkana Tampereen yksi nostalgisimmista.

      Naisille ihan oma kuntosali ja aikas edukas. Löytyy kaikki tarvittava.

      Siellä voi myös tauottaa kuntosalikortin milloin tahansa. Ilman mitään selityksiä tai kuluja.

      https://www.steelbody.fi/kuntosali

      https://www.steelbody.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe