Omituinen ilmiö kyllä tämä suomalaisten miesten ainainen naisten matkailuinnokkuudesta valittaminen. Mielestäni on päinvastoin kovin outoa, jos ei omaa minkäänlaista mielenkiintoa nähdä tv:ssä tai lehdissä joka päivä puhuttuja paikkoja omin silmin. Eihän tästä maailmasta saa minkäänlaista omaan kokemukseen perustuvaa kokonaiskäsitystä, jos haluaa viettää koko elämänsä vain kotimaan kamaralla. Kuten joku viisas sanoi "Maailma on kuin kirja, ja joka ei koskaan matkusta, lukee siitä vain yhden sivun".
Sattumoisin suomalainen eksäni tykkäsi itsekin matkailla ja jopa osittain haaveili ulkomaille muutosta. En usko, että mulla olisikaan tarpeeksi yhteistä sellaisen suomalaisen miehen kanssa joka ei olisi edes tietyllä tavalla "kansainvälinen" tai "maailmankansalainen". Elämäntapojenhan tulee sulautua yhteen.
PS: Piirrä valinta kylttien ympärille, helvata miten vaikea "en ole robotti" -tehtävä! Ja sitten kun se ei onnannut, niin mistä lähtien Starbucks on ollut KAUPPA??
Miksi suomalaiset miehet vihaavat matkailua
107
1913
Vastaukset
Oma näkökantani tähän on lyhykäisyydessään "Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?"
Mitä haetaan matkailulla ja näillä kokemuksilla muista paikoista ja kulttuureista? Kyllä, todennäköisesti hieman uudenlaisia maisemia, rakennuksia, uusia ihmisiä, jokseenkin erilaisia kulttuureita ja tapoja tehdä asioita.
Mutta loppujen lopuksi rakennukset ovat rakennuksia, joki on joki, metsä on metsä, sykähdyttävä maisema ja auringonlasku on yhtä sykähdyttävä siellä kuin täälläkin.
Tavat saattavat vaihdella, mutta samojen perus asioiden, ongelmien ja haaveiden kanssa kaikki ihmiset perimmiltään taistelee ja elää. Oli se sitten Suomessa, Turkissa, Intiassa, Kanadassa, nyt, huomenna taikka 3000 vuotta sitten. Samat ongelmat rakkaudessa, huolet omien lapsien pärjäämisestä maailmassa, samat ilot ja onnen kyyneleet tavatessasi rakkaasi pitkästä aikaa.....
Tähän sopii aika hyvin, mielestäni, Solaris kirjassa ollut katkelma.
http://www.goodreads.com/quotes/140020-we-have-no-need-of-other-worlds-we-need-mirrors- ViikkoElämästä
Vihaamme ainoastaan matkustelulla brassailua. Ja muista että kun matkustat niin kukaan ei sua siellä odota eikä kukaan siellä sua tarvitse.
- nuorinainen88-
Jos ei kukaan odota eikä tarvitse myöskään täällä kotomaassa, niin sehän on se ja sama kummassa paikassa on. Sitä paitsi mulla on ulkomaisista tytöistä koostuva kaveriporukka siellä "muualla", ja he ainakin odottavat siellä mua. Yleensä eniten täällä ollessani kaipaankin kavereitani koska ko. porukka sattuvat olemaan ne läheisimmät ystäväni ja vastaavia mulla ei täällä Suomen kamaralla juurikaan ole.
nuorinainen88- kirjoitti:
Jos ei kukaan odota eikä tarvitse myöskään täällä kotomaassa, niin sehän on se ja sama kummassa paikassa on. Sitä paitsi mulla on ulkomaisista tytöistä koostuva kaveriporukka siellä "muualla", ja he ainakin odottavat siellä mua. Yleensä eniten täällä ollessani kaipaankin kavereitani koska ko. porukka sattuvat olemaan ne läheisimmät ystäväni ja vastaavia mulla ei täällä Suomen kamaralla juurikaan ole.
Surullista jos ei ole ystäviä siellä missä asuu, tuntuu varmaan koko ajan että elämä on muualla kuin siellä missä sinä olet.
- Old_school_man
Moni sellainen tuttuni, joka varmasti pärjäisi hyvin ulkomailla on sanonut että suomalaisena Suomessa on paras olla.
- 121212121212
Ap kuvasi viestissään monta syytä miksi suomalainen mies vihaa matkailua sellaisena asiana kuinka naiset sen ymmärtävät.
Pari kertaa vuodessa ulkomaanreissu, kuulostaa oikein hyvältä.
Jatkuva haaveilu ulkomaista, selittely kuinka muualla kaikki on hienompaa, kuvittelu että muutama pakettimatka tekisi "kansainväliseksi", jne...ei kiitos.- nuorinainen88-
En kyllä väittänyt että muualla "kaikki" olisi hienompaa. Itse toki voisin kuvitella asuvani tulevaisuudessa ulkomaillakin, tosin mieluiten eräässä maassa jossa olen jo aikaisemmin muutaman vuoden asunutkin niin käytännön elämä sieltä on jo tuttua ja tietää etukäteen viihtyvänsä pidempäänkin.
- 121212121212
En kyllä väittänyt että muualla "kaikki" olisi hienompaa. Itse toki voisin kuvitella asuvani tulevaisuudessa ulkomaillakin, tosin mieluiten eräässä maassa jossa olen jo aikaisemmin muutaman vuoden asunutkin niin käytännön elämä sieltä on jo tuttua ja tietää etukäteen viihtyvänsä pidempäänkin.
No miksi et sitten muuta sinne?
Asuin minäkin jonkun aikaa ulkomailla ja jos kaipaisin sinne takaisin, muuttaisin sinne.
Tuota juuri tarkoitin. Ei miehet matkailua vihaa, vaan naisten matkailuhössötystä.
Kunpa pääsisi ulkomaille (klik)
Silloin kun oltiin matkalla (klik)
Tuonne kun pääsisi (klik)
Olisi hienoa asua ulkomailla (klik)
Tässä vielä tuhat somekuvaa ulkomailta (klik)
Kunpa pääsisi ulkomaille (klik) - nuorinainen88-
121212121212 kirjoitti:
No miksi et sitten muuta sinne?
Asuin minäkin jonkun aikaa ulkomailla ja jos kaipaisin sinne takaisin, muuttaisin sinne.
Tuota juuri tarkoitin. Ei miehet matkailua vihaa, vaan naisten matkailuhössötystä.
Silloin kun oltiin matkalla (klik)
Tuonne kun pääsisi (klik)
Olisi hienoa asua ulkomailla (klik)
Tässä vielä tuhat somekuvaa ulkomailta (klik)
Kunpa pääsisi ulkomaille (klik)"No miksi et sitten muuta sinne?"
Tällä hetkellä esteenä on Suomessa kesken olevat opinnot (tosin juuri nyt olen pitkässä työharjoittelussa, mutta sekin kuuluu osana ko. opintoihin), mutta kun ne on suoritettu aionkin katsella millaisia työvaihtoehtoja kyseisessä maassa on tarjolla. Satun vielä olemaan aika kylmänherkkä, niin kyseisen maan lämmin ilmastokin sopisi itselleni paremmin. - PalstaTrolli
Tervemenoa.
- tutunkuuloista
"No miksi et sitten muuta sinne?"
Tällä hetkellä esteenä on Suomessa kesken olevat opinnot (tosin juuri nyt olen pitkässä työharjoittelussa, mutta sekin kuuluu osana ko. opintoihin), mutta kun ne on suoritettu aionkin katsella millaisia työvaihtoehtoja kyseisessä maassa on tarjolla. Satun vielä olemaan aika kylmänherkkä, niin kyseisen maan lämmin ilmastokin sopisi itselleni paremmin.letk rumamaija?
Mies tekee, nainen kokee, siinä sukupuolten ero lyhykäisyydessään.
Ei matkailu sinällään mutta kun tiedetään millaisia kokemuksia suomalaiset naiset on hankkineet tutustuessaan vieraisiin kulttuureihin se matkailuhistoria vain yököttää, ei sille voi mitään, elimistön primitiivireaktio:
http://www.rantapallo.fi/matkailu/suomalaisnaisia-kuvaillaan-helpoiksi-kaadoiksi-matkustavat-seksin-perassa/
Jos nainen pystyy vakuuttamaan 100%:sesti ettei reissuilla ole etnopanoiltu niin ei se matkailuinnostus sitten juurikaan haittaa mutta pystyykö se?- nuorinainen88-
Itse en harrastanut koskaan seksiä yhdelläkään lukuisista Etelä- ja Länsi-Eurooppaan suuntautuneista viikon tai parin mittaisista lomamatkoistani, vaan harrastin ensimmäisen kerran seksiä ulkkiksen kanssa vasta muualla pidempään asuessani. Ja samaa sarjaa ovat olleet kaikki muutkin tähänastiset ulkomaalaiset seksipartnerini, eli siellä ulkomailla pidempään asuessani kertyneitä. Lomaromansseja siis puhtaat nolla kappaletta, myöskään kummallakaan nuoruuteni kahdesta kielikurssista ei tullut niitä harrastettua (toisin kuin lauma muita pohjoismaalaisia tyttöjä eli etupäässä ruotsalaisia ja tanskalaisia samoilta kielikursseilta, jotka vehtasivat sen kuukauden aikana italiaanojen kanssa - tässä asiassa ne kielikurssin suomalaiset olivat itseasiassa ne kaikkein puhtoisimmat tapaukset eikä heistä yksikään solminut tuona aikana romanssia muunmaalaisten poikien kanssa).
Itse en harrastanut koskaan seksiä yhdelläkään lukuisista Etelä- ja Länsi-Eurooppaan suuntautuneista viikon tai parin mittaisista lomamatkoistani, vaan harrastin ensimmäisen kerran seksiä ulkkiksen kanssa vasta muualla pidempään asuessani. Ja samaa sarjaa ovat olleet kaikki muutkin tähänastiset ulkomaalaiset seksipartnerini, eli siellä ulkomailla pidempään asuessani kertyneitä. Lomaromansseja siis puhtaat nolla kappaletta, myöskään kummallakaan nuoruuteni kahdesta kielikurssista ei tullut niitä harrastettua (toisin kuin lauma muita pohjoismaalaisia tyttöjä eli etupäässä ruotsalaisia ja tanskalaisia samoilta kielikursseilta, jotka vehtasivat sen kuukauden aikana italiaanojen kanssa - tässä asiassa ne kielikurssin suomalaiset olivat itseasiassa ne kaikkein puhtoisimmat tapaukset eikä heistä yksikään solminut tuona aikana romanssia muunmaalaisten poikien kanssa).
Etelän eksoottisia hedelmiä on silti tullut nautittua, olet varmaan nyt ylpeä vietyäsi pohjoismaalaista seksuaaliliberaalisuutta etelän pojille jotka kotimaassaan on tottuneet pihtavin katolilaistyttöihin. Miksi et jäänyt kokonaan sinne? luulisi että ihan huippua, seksistä nauttivaa pohjolan kaunotarta ei lukuisat aviomieskandidaatit olisi ollenkaan pois päästäneet? Tai anna kun arvaan, ei nekään oikeasti lutkaa vaimoksi halua vaan ottavat mieluummin sen neitsyytensä säilyttäneen kunnollisen katolialaistytön lastensa äidiksi.
- nuorinainen88-
Harmaaritari kirjoitti:
Etelän eksoottisia hedelmiä on silti tullut nautittua, olet varmaan nyt ylpeä vietyäsi pohjoismaalaista seksuaaliliberaalisuutta etelän pojille jotka kotimaassaan on tottuneet pihtavin katolilaistyttöihin. Miksi et jäänyt kokonaan sinne? luulisi että ihan huippua, seksistä nauttivaa pohjolan kaunotarta ei lukuisat aviomieskandidaatit olisi ollenkaan pois päästäneet? Tai anna kun arvaan, ei nekään oikeasti lutkaa vaimoksi halua vaan ottavat mieluummin sen neitsyytensä säilyttäneen kunnollisen katolialaistytön lastensa äidiksi.
No eipä noista paikallisista (tai no, "paikallisista" eli yksi on ihan alunalkujaankin paikallinen eteläeurooppalainen, yksi eteläamerikkalainen, yksi japanilainen ja yksi hong kongilainen) kavereistanikaan kukaan mikään neitsyt ollut vaan olivat menettäneet sen nuorempina kuin minä. Myös partnereita heillä oli ainakin tuohon aikaan ollut enemmän kuin mulla (elleivät sitten vain "rehvastelleet" mutta tuskinpa koska naiset harvemmin keskenäänkään liioittelevat partnerilukujaan), en tiedä ovatko puntit osan kanssa mahdollisesti myöhemmin tasoittuneet. Itseasiassa tuo paikallinen eteläeurooppalaistyttö on ehta ateisti ja inhoaa vanhempiensa ankaraa uskonnollisuutta.
Ja ulkkispartnereistani ainoastaan fransmanni suoranaisesti silmin nähden pettyi siihen etten ollut neitsyt (myös kysyi multa asiaa ennen sänkyyn menoa, ehkä senkin takia koska oli itse kokematon, muut kokeneemmat ulkkikset eivät sellaisia edes kyselleet) ja myös suoraan osoitti kyseisen tyytymättömyytensä. nuorinainen88- kirjoitti:
No eipä noista paikallisista (tai no, "paikallisista" eli yksi on ihan alunalkujaankin paikallinen eteläeurooppalainen, yksi eteläamerikkalainen, yksi japanilainen ja yksi hong kongilainen) kavereistanikaan kukaan mikään neitsyt ollut vaan olivat menettäneet sen nuorempina kuin minä. Myös partnereita heillä oli ainakin tuohon aikaan ollut enemmän kuin mulla (elleivät sitten vain "rehvastelleet" mutta tuskinpa koska naiset harvemmin keskenäänkään liioittelevat partnerilukujaan), en tiedä ovatko puntit osan kanssa mahdollisesti myöhemmin tasoittuneet. Itseasiassa tuo paikallinen eteläeurooppalaistyttö on ehta ateisti ja inhoaa vanhempiensa ankaraa uskonnollisuutta.
Ja ulkkispartnereistani ainoastaan fransmanni suoranaisesti silmin nähden pettyi siihen etten ollut neitsyt (myös kysyi multa asiaa ennen sänkyyn menoa, ehkä senkin takia koska oli itse kokematon, muut kokeneemmat ulkkikset eivät sellaisia edes kyselleet) ja myös suoraan osoitti kyseisen tyytymättömyytensä.Ei tietenkään kukaan tuota yhtä lukuunottamatta ole vaarantanut panemaan pääsemistä kyselemällä mutta kyllä niillä kaikilla on susta ihan sama käsitys, lutka mikä lutka, sitä voi panna mutta sitä ei esitellä äidille morsiamena. Erityisesti noissa etelä-euroopan maissa varmaan panoseuraksi olet haluttu kun paikallisilta naisilta ei helposti saa mutta parisuhdemateriaalina ei kukaan pidä sun kaltaisia yhteiskäyttönaisia niissa maissa.
- i56igt
Harmaaritari kirjoitti:
Emme tiedä onko kyseessä kaunotar?
- nuorinainen88-
Harmaaritari kirjoitti:
Ei tietenkään kukaan tuota yhtä lukuunottamatta ole vaarantanut panemaan pääsemistä kyselemällä mutta kyllä niillä kaikilla on susta ihan sama käsitys, lutka mikä lutka, sitä voi panna mutta sitä ei esitellä äidille morsiamena. Erityisesti noissa etelä-euroopan maissa varmaan panoseuraksi olet haluttu kun paikallisilta naisilta ei helposti saa mutta parisuhdemateriaalina ei kukaan pidä sun kaltaisia yhteiskäyttönaisia niissa maissa.
Eka eksäni oli ulkomainen ja meni kertomaan musta äidilleen joskus tokalla seurusteluviikolla, mutten todellakaan ilahtunut siitä koska tapahtui omalla mittapuullani ihan liian pian. Tosin syynä oli se, että mies oli kertonut musta veljelleen ja veli oli mennyt paljastamaan heidän äidilleen. Myöhemmin erotessani tuosta eksästä hän lähetti joskus kuukautta myöhemmin tekstarin jossa sanoi mun "nolanneen hänet hänen perheensä edessä" eroamalla hänestä. Muutenkin yritti kovasti mankua tuolloin kuukautta - paria eron jälkeen yhteenpaluuta.
Etkä tietenkään ottanut kantaa siihen miten paikalliset miehet nuo "paikalliset" kaverini sitten näkivät. Kyllä heilläkin on ollut elämässään myös pelkkiä seksisuhteita, mutta joukossa myös seurustelusuhteita ja tällä hetkellä puolet heistä seurustelevatkin. nuorinainen88- kirjoitti:
Eka eksäni oli ulkomainen ja meni kertomaan musta äidilleen joskus tokalla seurusteluviikolla, mutten todellakaan ilahtunut siitä koska tapahtui omalla mittapuullani ihan liian pian. Tosin syynä oli se, että mies oli kertonut musta veljelleen ja veli oli mennyt paljastamaan heidän äidilleen. Myöhemmin erotessani tuosta eksästä hän lähetti joskus kuukautta myöhemmin tekstarin jossa sanoi mun "nolanneen hänet hänen perheensä edessä" eroamalla hänestä. Muutenkin yritti kovasti mankua tuolloin kuukautta - paria eron jälkeen yhteenpaluuta.
Etkä tietenkään ottanut kantaa siihen miten paikalliset miehet nuo "paikalliset" kaverini sitten näkivät. Kyllä heilläkin on ollut elämässään myös pelkkiä seksisuhteita, mutta joukossa myös seurustelusuhteita ja tällä hetkellä puolet heistä seurustelevatkin.Joo saattavat seurustellakin mutta kukaan teidän vauhtiviisikosta (jos laskin oikein) ei ole varmaan vielä päässyt naimisiin asti ja kello raksuttaa jo kohta kolmekympin rajapaalua? Sorry, minusta tuntuu että olen vähän liiankin tyly sua kohtaan mutta varsinkaan noissa "ahdasmielisemmissä" maissa yleistä tasoa vapaammin käyttäytyviä naisia ei vaan nähdä vaimomatskuna. Nyt pitää mennä nukkumaan, hyvää yötä sulle, olet ihan kiva etkä varmaan läpeensä paha mutta olet vaan omaksumasi kulttuurin uhri vaikket sitä itse ehkä niin näekään.
- Nnnnainen
Iteki asunu vuosia ulkomailla mutten silti muuttunu etnopanijaksi. Musta ne jotka on suomessa valmiina naimaan ulkomaalaisia on myös ulkomailla niitä jotka nai niitä.
Itse vaadin ennen seksiä syvällisiä keskusteluja ja ulkomaalaisten kanssa kaikkien kielitaito ei riitä kuin mukavaan rupatteluun.
Itse asiassa en edes uskaltaisi naida ulkomaalaista joka ei puhu 100% täydellistä suomea. Heillä toki voi olla hyväkin kielitaito 😂 muttei sitä kielitaitoa mitä itse vaadin. - nuorinainen88-
Harmaaritari kirjoitti:
Joo saattavat seurustellakin mutta kukaan teidän vauhtiviisikosta (jos laskin oikein) ei ole varmaan vielä päässyt naimisiin asti ja kello raksuttaa jo kohta kolmekympin rajapaalua? Sorry, minusta tuntuu että olen vähän liiankin tyly sua kohtaan mutta varsinkaan noissa "ahdasmielisemmissä" maissa yleistä tasoa vapaammin käyttäytyviä naisia ei vaan nähdä vaimomatskuna. Nyt pitää mennä nukkumaan, hyvää yötä sulle, olet ihan kiva etkä varmaan läpeensä paha mutta olet vaan omaksumasi kulttuurin uhri vaikket sitä itse ehkä niin näekään.
Eivät he naimisissa tokikaan ole, mutta puolet heistä (sattumoisin juuri nuo kaksi jotka seurustelevat) onkin minua muutamia vuosia nuorempia. Jostain syystä juuri me porukan vanhimmat (minä 28, hongkongilainen 29 ja eteläamerikkalainen jotain 31-33) olemme kaikki olleet sinkkuja jo melko pitkään.
Tosin en oikein ymmärrä mikä meriitti juuri se naimisiinmeno oikein on, itse en nimittäin edes halua naimisiin. Haluan kyllä rakkautta ja aidon pitkän seurustelusuhteen, mutta se saa ainakin omasta puolesta pysyä avoliiton tasolla. - Nnnnainen
Eivät he naimisissa tokikaan ole, mutta puolet heistä (sattumoisin juuri nuo kaksi jotka seurustelevat) onkin minua muutamia vuosia nuorempia. Jostain syystä juuri me porukan vanhimmat (minä 28, hongkongilainen 29 ja eteläamerikkalainen jotain 31-33) olemme kaikki olleet sinkkuja jo melko pitkään.
Tosin en oikein ymmärrä mikä meriitti juuri se naimisiinmeno oikein on, itse en nimittäin edes halua naimisiin. Haluan kyllä rakkautta ja aidon pitkän seurustelusuhteen, mutta se saa ainakin omasta puolesta pysyä avoliiton tasolla.Tarkotin naimisella panemista, rakastelua, seksiä. 😂 En suinkaan avioliittoa. 😂
- nuorinainen88-
Nnnnainen kirjoitti:
Tarkotin naimisella panemista, rakastelua, seksiä. 😂 En suinkaan avioliittoa. 😂
Ja minä viittasin harmaaritarin viestiin, joka koski nimenomaan avioliittoa.
Mä ainakin itse oon aina tykännyt matkailusta ja olisin halunnut matkustella enmmänkin, mutta kun ei vaan ole koskaan ollut siihen mahdollisuuksia. Tosin itse oon muutenkin luonteeltani ja arvomaailmaltani enemmän kansainvälinen ja eurooppalaishenkinen, kun mikään ahdasmielinen persuja äänestävä suomalainen juntti, niin kun suurin osa tämän palstan miehistä aina just on.
- Old_school_man
Suomikin on Eurooppaa tiedäthän sen! Miksi et koskaan arvostele persuja äänestäviä naisia? Niitäkin on. Kommenttisi ei sinänsä yllätä. Mutta sinänsä olet johdonmukainen pitäytymällä samoilla linjoilla vuodesta toiseen. Oletko ajatellut lähteä milloin seuraavan kerran risteilylle?
Old_school_man kirjoitti:
Suomikin on Eurooppaa tiedäthän sen! Miksi et koskaan arvostele persuja äänestäviä naisia? Niitäkin on. Kommenttisi ei sinänsä yllätä. Mutta sinänsä olet johdonmukainen pitäytymällä samoilla linjoilla vuodesta toiseen. Oletko ajatellut lähteä milloin seuraavan kerran risteilylle?
No ei kyllä ainakaan tällä palstalla ole ketään persuja äänestäviä naisia, eikä kyllä juuri missään muuallakaan, sillä suurin osa persujen äänestäjistä onkin aina niitä naisettomuudesta kärsiviä luuserimiehiä. En mä varmaan ole risteilylle lähdössä ainakaan ihan vähään aikaan, ellei nyt sitten joku tule ihan suoraan seuraansa sinne tarjoamaan.
- n28hki
Minä olen persuja äänestävä nainen ja maahanmuuttokriittinen, minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, rakastan matkustamista, olen korkeasti koulutettu ja olen töissä maahanmuuttajataustaisten henkilöiden parissa. Ei kaikki ole niin musta-valkoista.
- Old_school_man
DarkFear kirjoitti:
No ei kyllä ainakaan tällä palstalla ole ketään persuja äänestäviä naisia, eikä kyllä juuri missään muuallakaan, sillä suurin osa persujen äänestäjistä onkin aina niitä naisettomuudesta kärsiviä luuserimiehiä. En mä varmaan ole risteilylle lähdössä ainakaan ihan vähään aikaan, ellei nyt sitten joku tule ihan suoraan seuraansa sinne tarjoamaan.
Voi hyvinkin olla ettei tälle palstalle vakituisemmin parkkeeranneissa naisissa ole ketään persujen äänestäjää, mutta tuskin voimme varmasti tietää. Voi olla ettei hän/he ole kokenut mitään tarvetta sinkkuus-asiaa omaa puoluekantaansa yhdistää.
Perussuomalaisia äänestäneitä oli viime eduskuntavaaleissa 17,6 %. Vaikka en linkkiä löytänytkään, niin miehistä persuja äänesti n. 26 % ja naisista n. 10 % eli kaikkea muuta kuin marginaaliporukka naisia, mutta muiden puolueiden äänestäjät monesti elävät omassa sosio-ekonomisessa kuplassa. Näyttelijä Krista Kosonen ihmetteli että ketkä niitä persuja oikein äänestävät, kun hän ei ketään tunne. No eräs hänen tuttavansa oli sitten tunnustanut. Monissa piireissä voitaisiin katsoa kieroon, jos persuja tunnustaa äänestäneensä.
Monien muidenkin puolueiden kannattajissa on niitä, jotka ovat samaa mieltä persujen ajamista asioista, mutta koska puolueiden johto ajaa muuta linjaa, niin kansan tahto ei toteudu täydellä painollaan. Sittemmin perussuomalaisten kannatus on tippunut tuonne 8-10 prosenttiin. n28hki kirjoitti:
Minä olen persuja äänestävä nainen ja maahanmuuttokriittinen, minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, rakastan matkustamista, olen korkeasti koulutettu ja olen töissä maahanmuuttajataustaisten henkilöiden parissa. Ei kaikki ole niin musta-valkoista.
Oletko todella oikeasti persujen äänestäjä? Aika vaikea vaan uskoa, että kukaan nainen viitsisi persuja äänestää. Mutta miksi muuten oot maahanmuuttokriittinen, jos kerran työskentelet ulkomaalaisten parissa ja jos sulla on vielä ulkomaalaisia ystäviä??
n28hki kirjoitti:
Oletko todella oikeasti persujen äänestäjä? Aika vaikea vaan uskoa, että kukaan nainen viitsisi persuja äänestää. Mutta miksi muuten oot maahanmuuttokriittinen, jos kerran työskentelet ulkomaalaisten parissa ja jos sulla on vielä ulkomaalaisia ystäviä??
- nuorinainen88-
DarkFear kirjoitti:
On minullakin ulkomaisia ystäviä ja olen silti maahanmuuttokriittinen. Ne parhaat ystävät vain ovat kotoisin eri maista kuin mitä kohtaan olen kriittinen... Tosin vähemmän läheisiä ystäviä on pari kipaletta myös niistä maista joita kohtaan tunnen inhoa, koska he ovat kuitenkin yksilöitä ja heidän kulttuurinsa on se sairas, eivätkä he itse yksilöinä.
- Old_school_man
DarkFear kirjoitti:
Minulle kerran livenä vajaa kolmekymppinen amk:sta valmistunut about keskivertoälykäs isossa suomalaisessa kaupungissa asuva nainen kertoi että oli äänestänyt perussuomalaisia. Oli pitänyt hyvänä mm. heidän vaatimustaan kovemmista raiskaustuomioista tai tiukasta maahanmuuttopolitiikasta, kun oli nähnyt ulkomaalaistaustaisten ei länsimaalaisten miesten röyhkeää käytöstä paljon. Olisiko asiaan myös vaikuttanut se, että hänen äänestämänsä mies oli iso komea poliisi.
Mä ainakin itse oon aina tykännyt matkailusta ja olisin halunnut matkustella enmmänkin, mutta kun ei vaan ole koskaan ollut siihen mahdollisuuksia. Tosin itse oon muutenkin luonteeltani ja arvomaailmaltani enemmän kansainvälinen ja eurooppalaishenkinen, kun mikään ahdasmielinen persuja äänestävä suomalainen juntti, niin kun suurin osa tämän palstan miehistä aina just on.
- darkkisfani
Tää oli paras tähän asti :D :D :D :D :D
- crux
Kaikki elitismi, nirsoilu ja brassailu ärsyttää. Matkailuun liittyy jo niin paljon negatiivisia mielikuvia että aina vain vaikeampi on päästä niiden yli. Minulle on ainakin viime vuosina tullut vastareaktio tätä kansainvälistymistä kohtaan ja lähden mieluummin mökille. Ruokakulttuurissakin ihan sama juttu. Kyllästyttää jo niin kaikki ihme itämaiset ruoat että ihan vastareaktiona menen mieluummin kauppahalliin syömään kalasoppaa. Elitistit voivat mennä sillä välin hifistelemään tai lähteä vaikka ulkomaille.
Sama vika ettei oikein pysty näkemään mitään erikoisen jännittävää missään paikassa kun loppupelissä kuitenkin melkein jokainen kolkka on samanlaista monikultuuristumisen myötä. Joskus vuosikymmeniä sitten maailma on ollut parempi kun varmaan on ollut eksoottinen kokemus matkustaa vaikkapa afrikkaan kun siellä on ollut ihan erilaisia ihmisiäkin, nykyään niitä samanlaisia näkee kun menee lähimmän vähänkään isomman taajaman ostarille. Paljon kiinnostaa maksaa itsensä kipeäksi ja tönöttää lentoasemilla jonottamassa kun vähemmälläkin pääsee, hyppää vaan autoon, lähtee ihmettelemään ja pääsee vielä yöksi kotiin. Minkä tahansa mantereen ruokajututkin saa luultavasti paremmatkin täältä kuin mitä paikan päältä ja ainakin on hygieenisempaa kuin jossain katukeitttiössä.
Harmaaritari kirjoitti:
Sama vika ettei oikein pysty näkemään mitään erikoisen jännittävää missään paikassa kun loppupelissä kuitenkin melkein jokainen kolkka on samanlaista monikultuuristumisen myötä. Joskus vuosikymmeniä sitten maailma on ollut parempi kun varmaan on ollut eksoottinen kokemus matkustaa vaikkapa afrikkaan kun siellä on ollut ihan erilaisia ihmisiäkin, nykyään niitä samanlaisia näkee kun menee lähimmän vähänkään isomman taajaman ostarille. Paljon kiinnostaa maksaa itsensä kipeäksi ja tönöttää lentoasemilla jonottamassa kun vähemmälläkin pääsee, hyppää vaan autoon, lähtee ihmettelemään ja pääsee vielä yöksi kotiin. Minkä tahansa mantereen ruokajututkin saa luultavasti paremmatkin täältä kuin mitä paikan päältä ja ainakin on hygieenisempaa kuin jossain katukeitttiössä.
Islanti on Färsaarten lisäksi ainoa maa, jossa ei ole lainkaan hyttysiä. Siellä voi hyvillä mielin lähteä vuoristoon pelkkä muona mukanaan. Yöttömästä yöstä voi nauttia ilman hyönteiskarkottimien katkua. Oikein mukava kokemus.
Laavakentillä kulkiessa voi polkaista maanpinnan rikki kantapäällä. Tiiviin kuoren alla on kevyttä höttöä, joka on helppo kaivaa pois. Islannin maaperään voi tehdä pesän.
Loppukesällä kaupunkien klaanit kilpailevat keskinäisestä paremmuudestaan. Vieraatkin ovat tervetulleita syömään, juomaan ja kilpailemaan klaanilaisten kesäisessä illanvietossa - kunhan pysyvät saman klaanin joukoissa ja väreissä loppuillan ajan. Loikkareita ei sallita ;) Islantilaisissa on paljon samaa kuin ruotsalaisissa, mutta he ovat paljon aidompia ja sydämellisempiä. Lisäksi heissä - ainakin maaseudulla - on historiantuntemuksen luomaa syvyyttä ja sellaista henkistä vahvuutta, jota kaupunkilaistöhöiltä ei löydä.
En kyllä lähtisi mihinkään maahan vain muutamaksi viikoksi. Kokemus jää silloin pinnalliseksi. Ja kaupungit taitaisin karttaa kokonaan.Qeiqo kirjoitti:
Islanti on Färsaarten lisäksi ainoa maa, jossa ei ole lainkaan hyttysiä. Siellä voi hyvillä mielin lähteä vuoristoon pelkkä muona mukanaan. Yöttömästä yöstä voi nauttia ilman hyönteiskarkottimien katkua. Oikein mukava kokemus.
Laavakentillä kulkiessa voi polkaista maanpinnan rikki kantapäällä. Tiiviin kuoren alla on kevyttä höttöä, joka on helppo kaivaa pois. Islannin maaperään voi tehdä pesän.
Loppukesällä kaupunkien klaanit kilpailevat keskinäisestä paremmuudestaan. Vieraatkin ovat tervetulleita syömään, juomaan ja kilpailemaan klaanilaisten kesäisessä illanvietossa - kunhan pysyvät saman klaanin joukoissa ja väreissä loppuillan ajan. Loikkareita ei sallita ;) Islantilaisissa on paljon samaa kuin ruotsalaisissa, mutta he ovat paljon aidompia ja sydämellisempiä. Lisäksi heissä - ainakin maaseudulla - on historiantuntemuksen luomaa syvyyttä ja sellaista henkistä vahvuutta, jota kaupunkilaistöhöiltä ei löydä.
En kyllä lähtisi mihinkään maahan vain muutamaksi viikoksi. Kokemus jää silloin pinnalliseksi. Ja kaupungit taitaisin karttaa kokonaan.Joo no islanti on kyllä kieltämättä semmoinen paikka jossa olisi mukava käydä katselemassa, sieltä varmaan löytyy kosolti semmoista maalaiselämän viehättävyyttä mikä meille suomalaisille sopii. Irlanti olisi varmaan toinen missä olisi mukava kierrellä paikkoja katselemassa, sieltäkin varmaan löytyy sellaista aitoa alkuperäisyyttä vielä. Samaan tulisi Suomenkin pyrkiä, lakata häpeämästä meidän metsäläisyyttä ja tehdä siitä matkailuvaltti.
- ykinäinen-ätmi
Minua ei ainakaan kiinnosta matkailu. Ihan turhaa lähteä jonnekkin ulkomaille, mitä nähtävää siellä ulkomailla on muka?
- Nnnnainen
Erilaiset hajut ja tuoksut ja äänet tekee 150% erilaisen tunnelman.
Ihmiset on sitä ystävällisempiä mitä etelämmäksi mennään. Sellaisesta pyyteettömästä ystävällisyydestä ja välittämisestä voi vain haaveilla Suomessa.
Ruoat maistuu ihan erilaiselle...esim kanamuna, tomaatti, avokaado...täällä suomessa ei oikein kasva mikään luonnossa niin siksi ruokamme on melkoisen mautonta.
Merta rakastan eikä Suomessa pysty uimaan lämpimässä valtameressä. Onhan noita syitä ja suu kannattaa avata vasta sillon kun on itse omakohtaisesti kokenut asioita.
Nuorena on hyvä matkustaa kun on energiaa niin ei tarvi kiikkustuolissa katua että jäi maailma näkemättä. - jössel
Nnnnainen kirjoitti:
Erilaiset hajut ja tuoksut ja äänet tekee 150% erilaisen tunnelman.
Ihmiset on sitä ystävällisempiä mitä etelämmäksi mennään. Sellaisesta pyyteettömästä ystävällisyydestä ja välittämisestä voi vain haaveilla Suomessa.
Ruoat maistuu ihan erilaiselle...esim kanamuna, tomaatti, avokaado...täällä suomessa ei oikein kasva mikään luonnossa niin siksi ruokamme on melkoisen mautonta.
Merta rakastan eikä Suomessa pysty uimaan lämpimässä valtameressä. Onhan noita syitä ja suu kannattaa avata vasta sillon kun on itse omakohtaisesti kokenut asioita.
Nuorena on hyvä matkustaa kun on energiaa niin ei tarvi kiikkustuolissa katua että jäi maailma näkemättä."Ihmiset on sitä ystävällisempiä mitä etelämmäksi mennään."
Vai imelämpiä? Etelämantereella saa siis ihan kuninkaallisen kohtelun, kun minua kohdeltiin Kittilässäkin ystävällisesti. - Nnnnainen
jössel kirjoitti:
"Ihmiset on sitä ystävällisempiä mitä etelämmäksi mennään."
Vai imelämpiä? Etelämantereella saa siis ihan kuninkaallisen kohtelun, kun minua kohdeltiin Kittilässäkin ystävällisesti.Kun asuin lämpimässä maassa niin testasin että mitä tapahtuu kun joku päivä ei kuulukaan hyvää. Kyllä ne silti välitti vaikka itkin tunnin eli ei siellä aina tarvitse olla ilonen small talkin puhuja vaan välitetään menipä hyvin tai huonosti.
- ElämäOnHerkkää
Onhan se näin että minun elämän osalta naiset sekä miehet matkustavat elokuvalisilla. Ehkä naiset vain haluavat minun jotain muuta tekevän kuin puhuvat matkustamisesta mutta ainiin joo se olikin yksi tyttö ketä hyvin luultavasti no joo se oli ulkomail. Nii mitä muuta yrität sanoa? Miehet matkustavat tästä yhdestä naisesta kolme kertaa enemmän. Yksi kerta fiilisteltynä ja kaksi kertaa julkaistuna.
- Old_school_man
"Eihän tästä maailmasta saa minkäänlaista omaan kokemukseen perustuvaa kokonaiskäsitystä, jos haluaa viettää koko elämänsä vain kotimaan kamaralla."
Suomi on monelle muun maan kansalaiselle eksoottinen maa. Ulkomaalaiset uskoakseni keskimäärin arvostavat Suomea vs. muut maat. Eli hyvä täällä on olla. Kyllä koulusta, kirjoista, telkusta ja internetistäkin saa hyvän käsityksen ulkomaista ja on oppinut kieliä. Uskon että Himalaja ja etelämanner ovat olemassa, vaikka en niitä käykään katsomassa. Pizzaa ja konjakkia voin nauttia Suomessakin. Jos alkuperäiskansan haluan tavata, niin matkaan saamelaisalueelle, jossa en nyt asu. Eipä minulla ole tarvetta myöskään ulkomaalaisten naisten takia ulkomaille matkustaa. En äänestä vihreitä, mutta totean siltikin että lentomatkailu kuluttaa luonnonvaroja.
En kuitenkaan vihaa matkailua, mutta jos sen kautta haluaa ilmentää, että on jotenkin parempi ihminen vs. ei matkailevat, niin ollaan hakoteillä. Isoisäni teki yhden pitkän matkan ulkomaille. Mutta karkuunhan sieltä Neuvostoliitosta piti lähteä, kun henki oli vaarassa - Äädämi1111
Onhan meillä tämä Google Street View. Sieltä näkee kaiken, ei maksa mitään eikä tarvitse istua tuntikausia lentokoneessa hikoilevien ja mölyävien turistijunttien ja pommeja kalsareihinsa ahtaneiden terroristien kanssa. Fyysinen matkailija on ääliö. Yleensä se sama "kansainvälinen, suvaitsevainen ja avarakatseinen" väki haluaa myös pysäyttää ilmaston lämpenemisen. Silloin kannattaisi varmaan lopettaa se turismi, eikö vaan?
- nuorinainen88-
Vaikka tykkäänkin matkustaa, en koe itseäni suvaitsevaiseksi ja silläkin on rajansa minne maailmankolkkiin edes haluan matkustaa. Esim. Afrikkaan tai Lähi-itään ei kiinnosta koskaan jalalla astua. Eniten olenkin itse matkaillut Euroopassa ja se on ainakin toistaiseksi myös lempimaanosani, ja lempikulttuurini.
- Old_school_man
Vaikka tykkäänkin matkustaa, en koe itseäni suvaitsevaiseksi ja silläkin on rajansa minne maailmankolkkiin edes haluan matkustaa. Esim. Afrikkaan tai Lähi-itään ei kiinnosta koskaan jalalla astua. Eniten olenkin itse matkaillut Euroopassa ja se on ainakin toistaiseksi myös lempimaanosani, ja lempikulttuurini.
En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa, mutta nykyisen presidentin Yhdysvallat haluaisin itsekin käydä katsastamassa.
- nuorinainen88-
En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa, mutta nykyisen presidentin Yhdysvallat haluaisin itsekin käydä katsastamassa.
Itse kävin siellä kahdesti Bush nuoremman aikakaudella. Kielikurssit olivat molempina kesinä Kaliforniassa, mutta bussilla tuli ekalla reissulla matkattua myös Nevadan ja Arizonan puolella. Mielenkiintoinen erityisesti Arizona äärimmäisen kuumine kaupunkeineen ( 50 C oli kuumin missä itse kävin, mutta Nevadan Las Vegasissakin paahtavan kuuma vielä auringon laskettuakin). Jos vielä Valtoihin palaan niin joko haluan nähdä Floridan/Havaijin tai sitten mennä uudestaan San Franciscoon.
- Old_school_man
Itse kävin siellä kahdesti Bush nuoremman aikakaudella. Kielikurssit olivat molempina kesinä Kaliforniassa, mutta bussilla tuli ekalla reissulla matkattua myös Nevadan ja Arizonan puolella. Mielenkiintoinen erityisesti Arizona äärimmäisen kuumine kaupunkeineen ( 50 C oli kuumin missä itse kävin, mutta Nevadan Las Vegasissakin paahtavan kuuma vielä auringon laskettuakin). Jos vielä Valtoihin palaan niin joko haluan nähdä Floridan/Havaijin tai sitten mennä uudestaan San Franciscoon.
Coloradoa olen ensisijaisesti ajatellut matkakohteena.
- Old_school_man
Naimisiin haluan mennä muualla kuin Las Vegasissa ja aito Havaiji-paita minulla jo on. Ja kuolen varmasti, vaikka en Napolia näkisikään.
- Eikunpilveen
Coloradoa olen ensisijaisesti ajatellut matkakohteena.
Siellä kannabiksen käyttö on laillista.
- Old_school_man
Eikunpilveen kirjoitti:
Siellä kannabiksen käyttö on laillista.
En käytä pilveä. Ainoat pilvet mitkä Coloradossa kiinnostavat ovat sen korkeat vuorenhuiput.
- trumppysäyttääturismin
Ulkomaille pääsee halvimmalla menemällä Itäkeskukseen. Vähemmän tulee Suomalaisia vastaan kuin esim. Kanarialla.
Se on vaivalloista ja hiukan epämukavaa. En varmaan paljon matkustelisi vaikka olisi rahaakin. Paikat voi katsoa netistä.
- IhanOhutKodoomi
No kun naisten mukaan siellä matkalla pitäisi olla niin hauskaa. Akat aina alkaa itkemään kun ainakin minulla vaihtelee mielialat useamman kerran päivässä ja joskus saatan vittuilla naisille tai mököttää tai sitten välillä olen ylitsevuotavan ystävällinen ja positiivinen. Tosin se monesti kostautuu sillä tavalla että hetken päästä räjähdän!
Matkalla kaikenlainen stressi lisääntyy ja se saa minut pahalle päälle ja räjähtämään! Siksi olen mieluummin kotona jossa pääsen vaikka lenkille tai kuntosalille että voin mennä vaikka lenkille tai kuntosalille jos minua alkaa raivostuttamaan. Mutta matkalla ei pääse mihinkään pakoon sitä akkojen läyryämistä ja yltiöpositiivista juomien ja ruokien ihastelua yms. yms. Se taas saa minut raivon partaalle ja alkaa ärsyttämään. Myös ala arvoisten matkamuistojen ostaminen hirveillä hinnoilla saa minut raivon partaalle ja räjähdän siitä pian naiselle!- Tapetaapsykopaatit
"Akat aina alkaa itkemään kun ainakin minulla vaihtelee mielialat useamman kerran päivässä ja joskus saatan vittuilla naisille tai mököttää tai sitten välillä olen ylitsevuotavan ystävällinen ja positiivinen. Tosin se monesti kostautuu sillä tavalla että hetken päästä räjähdän!"
Toivon ettei kukaan nainen ajaudu parisuhteeseen kanssasi. Muistutat psykopaattia käytökseltäsi. Heillä on "lupa" käyttäytyä em. tavalla, ovat sen luvan itse itselleen antaneet.
- EdesUnissa
Suomalaiset miehetkö ne sitä matkailua vihaavat ? Kaveri lähti vuosi sitten kuukaudeksi Thaimaaseen. Sen vaimo suuttui niin että pakkasi kamansa ja lapset ja muutti puoleksi vuodeksi pois kotoa. Osaavat ne naisetkin vihata matkailua.
- IhanOhutKondoomi
Tuosta tulikin mieleen juuri että akkain mielestä siellä reissussa ei saisi katsella eikä esim. mennä/maksaa prostituioiduille tai paikallisille naisille siitä seksistä vaan pitäisi muka läyrytä naiselle ainavain enemmän siellä matkalla kun se matkustus on niin romanttista ja siellä se rakkaus muka vaan aina vaan lisääntyy! Päinvastoin siellä matkalla haluaisi seksiä niiden eksoottisten naisten kanssa!
- nuorinainen88-
IhanOhutKondoomi kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleen juuri että akkain mielestä siellä reissussa ei saisi katsella eikä esim. mennä/maksaa prostituioiduille tai paikallisille naisille siitä seksistä vaan pitäisi muka läyrytä naiselle ainavain enemmän siellä matkalla kun se matkustus on niin romanttista ja siellä se rakkaus muka vaan aina vaan lisääntyy! Päinvastoin siellä matkalla haluaisi seksiä niiden eksoottisten naisten kanssa!
No ei tietenkään saa mennä, jos kerran seurustelet jo sen oman "akkasi" kanssa! Vai katsoisitko itse hyvällä sitä jos matkustaisitte yhdessä vaikka Italiaan ja se sinun "akkasi" haluaisi seksiä niiden eksoottisten miesten kanssa??? Ehkä tuolla asenteella ja tuonasteisella uskollisuudella sun ei kannattaisi seurustella ollenkaan vaan keskittyä vain seksisuhteisiin niiden eksoottisten naisten kanssa.
- Avio-Matti
No ei tietenkään saa mennä, jos kerran seurustelet jo sen oman "akkasi" kanssa! Vai katsoisitko itse hyvällä sitä jos matkustaisitte yhdessä vaikka Italiaan ja se sinun "akkasi" haluaisi seksiä niiden eksoottisten miesten kanssa??? Ehkä tuolla asenteella ja tuonasteisella uskollisuudella sun ei kannattaisi seurustella ollenkaan vaan keskittyä vain seksisuhteisiin niiden eksoottisten naisten kanssa.
Meillä käy matkoilla niin, että aina kun lähden ryyppäämään ja huoriin, niin akka komentaa lapset rannalle ja levittää haarat joillekin paikallisille gigoloille.
- 7p14
Avio-Matti kirjoitti:
Meillä käy matkoilla niin, että aina kun lähden ryyppäämään ja huoriin, niin akka komentaa lapset rannalle ja levittää haarat joillekin paikallisille gigoloille.
Siinä on sitten vakka löytänyt kantensa.
- Naisasialooser1
IhanOhutKondoomi kirjoitti:
Totta. Jos matkustaa toiselle puolelle maapalloa, maksaa kalliin reissun niin kyllähän siellä pitää myös päästä paneskelemaan paikallisten kanssa.
En ole yhtä mieltä. Tuntemani ja tietämäni useampi suomalainen mies pitää matkailusta, harrastaa sitä jopa innokkaasti. Tosin jokaiselle lienee selvää, että tuo matkustelu, matkustaminen ja matkailu tarkoittavat jokaiselle ihmiselle myös eri asioita.
"Maailma on kuin kirja, ja joka ei koskaan matkusta, lukee siitä vain yhden sivun".
Ihan miten senkin haluaa ymmärtää.
Matkailu on kiinnostavaa siinä mielessä, että sitä voi toteuttaa eri tavoin. Toisten tavat eivät tietenkään ole yhtä hyviä ja arvostettavia kuin omat tavat. Saattaa joillekin olla jopa esteenä sille halulle matkustella yhtään minnekään.- EdesUnissa
Minä alan kuulua aloittajan miesryhmään. Olen ollut Portugalia lukuunottamatta jokaisessa Euroopan maassa, ja ne alkavat muistuttaa toisiaaan. Samat hotelliketjut, samanlaista ruokaa, samat kauppaketjut, jne.
Paikallisuus on kadonnut ainakin kaupungeista, kenties jos rupeaisi pyörimään maaseuduilla niin sieltä löytyisi jotain erilaista. EdesUnissa kirjoitti:
Minä alan kuulua aloittajan miesryhmään. Olen ollut Portugalia lukuunottamatta jokaisessa Euroopan maassa, ja ne alkavat muistuttaa toisiaaan. Samat hotelliketjut, samanlaista ruokaa, samat kauppaketjut, jne.
Paikallisuus on kadonnut ainakin kaupungeista, kenties jos rupeaisi pyörimään maaseuduilla niin sieltä löytyisi jotain erilaista.Kuulostaa kyllästymiselle, kun samoja rutiineja toistetaan.
En tiedä onko tämä matkustusinnokkuus/-innottomuus sitten sukupuolisidonnaista vai enempi persoonallisuuteen liittyvää. Ihmiset eivät tajua sitä mahdollisutta, että matkan voi tehdä vaikka paikalliskirjastoon. Onko perillepääsy tärkeintä? Vai mitä reissun aikana tapahtuu?
Itselleni muistot syntyvät yleensä erilaisista tilanteista ja tapahtumista.- Nnnnainen
Alphaporno.com on paras tapa harrastaa irtoseksiä. Ei tule sukupuolitauteja eikä lapsia.
Google Earth on paras tapa matkustaa. Ei tule ryöstetyksi eikä raiskatuksi. Nnnnainen kirjoitti:
Alphaporno.com on paras tapa harrastaa irtoseksiä. Ei tule sukupuolitauteja eikä lapsia.
Google Earth on paras tapa matkustaa. Ei tule ryöstetyksi eikä raiskatuksi.Virtuaalimaailmassa voi olla etunsa, mutta suhteessa matkailuun itse pitäisin tuota vankilana. Kukin kykyjensä ja tarpeensa mukaan.
*laukkua pakkaamaan*- Nnnnainen
elisakettu kirjoitti:
Virtuaalimaailmassa voi olla etunsa, mutta suhteessa matkailuun itse pitäisin tuota vankilana. Kukin kykyjensä ja tarpeensa mukaan.
*laukkua pakkaamaan*Kun on käyny kaikki miehet ja kaikki maat läpi niin kyllä se hohto katoaa. Ei tee enää yhtään mieli matkustaa.
Se on sama kun jos vedät 5 kertaa maapallon ympäri niin kyllä se kyllästyminen vielä iskee. Oon asunu monissa maissa ja matkaillut vielä enemmissä. Nnnnainen kirjoitti:
Kun on käyny kaikki miehet ja kaikki maat läpi niin kyllä se hohto katoaa. Ei tee enää yhtään mieli matkustaa.
Se on sama kun jos vedät 5 kertaa maapallon ympäri niin kyllä se kyllästyminen vielä iskee. Oon asunu monissa maissa ja matkaillut vielä enemmissä.Kuulostaa helvetinmoiselta painajaiselta.
Vähän kuin ylensöisi kontillisen suklaata. Sanomattakaan niistä miljardeista lärveistä, jotka liihottaisivat loputtomana virtana ohitse irvikissavirnistyksineen.
Mun ahneuteni matkustamisessa ilmentää tietynlaista rajoittunutta sosiaalisuutta. Toisinaan maasta on pakko päästä pois, että edes osan vapaa-ajasta saa vietettyä rauhassa ilman jatkuvaa kälätystä. Ihmisiin on mukava tutustua, mutta se harvemmin vaatii tiivistä yhteydenpitoa. Tuntemattomat eivät vaadi samoja asioita kuin työ, läheiset tai tutut. Mutta eri paikat vaan vetää puoleensa. Tuskin minusta koskaan himoreissaajaa tulee, mutta jos joitakuita paikkoja ehtisi vilkaista. Loppuuhan se matkailu kuitenkin vielä tavalla tai toisella. Suomessa maaseutu ja erämökkiolosuhteet ovat taas oma luksuksensa.
- Maksaja
Varmaan pitää paikkansa, että suomalaiset naiset huvimatkailevat enemmän kuin saman maan miehet. Mutta ei sillä ole mitään tekemistä matkailun vihaamisen kanssa. Toisaalta miehet työmatkailevat enemmän, koska hyvinvoinnin luonti ja ylläpito on pääosin miesten varassa.
- Old_school_man
Matkailulla on monta ulottuvuutta, mutta yksi niistä on kulutuskeskeinen elämäntapamme. Varallisuusperspektiivistä matkailuun kuluvat rahat ovat uponneita kustannuksia.
- Old_school_man
Olen siis matkailukriitikko.
Matkustelut on homoille. Tosi mies harrastaa aikamatkustamista, juo pullon vodkaa ja siirtyy ajassa taakse päin, missä naisten perseet olivat timmejä ja seksin jälkeen sytytettiin sängyssä savuke. Toinen juttu on se, ettei jaksa vetää perässä jotain naisreppanaa ja sen matkalaukkuja.
- PerusSinkku
Matkailu on kerskakulutuskulttuurin multihuipentuma.
- Palstan--Rumin--Mies
En vihaa mutta ihmettelen miten naisilla on varaa aina matkustella ympäriinsä on ne työelämässä tai työttöminä. Itsellä ei tahdo aikaa olla matkusteluun. Mistä naiset sen ajan vetää ja rahat. Exiltä, nykyisiltä, vanhemmiltaan?
Ja kaikista innokkaimpia tuntuu olevan ne vihervasurit jotka muutenkin valittaa autoilusta yms niin silti kyllä lentokoneilla ollaan valmiita pyörimään ympäri maapalloa.- Swensson
Ehkä he ovat sijoittaneet rahansa hyvin ja matkustelevat tonnin halvemmalla kuin muut tai sitten saavat tarjousmatkoja, mitkä on pakko ottaa vastaan. (Lomasijoittaminen, etukortit ja/tai mittavat alennukset, koska naisturistin arvo on huomattavasti kannattavampaa liikevaihdon kannalta.)
Sitten on sokeri-isät ynm. sponsorit, joilla on oma agenda sen matkan maksamisen suhteen. =P - Rumasinkkumies-
Ne miehet maksaa naisten matkailun ja mies saa sitten pillua naiselta.
- Rumasinkkumies-
Mitä nähtävää ulkomailla on kun ei suomessakaan ole mitään nähtävää. Köykö naiset museoissa katsomassa tauluja vai, ei kovin kiinnostavaa ja tylsää kun mikä. Turhaa rahan haaskausta matkustella maahan jos ei edes tunne ketään siellä toisessa maassa.
- nuorinainen88-
En koskaan käy ulkomailla missään taidemuseoissa, koska koen ne itsekin tylsiksi. Joissain "erikoisteemamuseoissa" kuten vampyyrimuseossa (San Marino), kummallisuuksien museossa (San Marino) tai vaatemuseossa (Madrid) saatan sen sijaan piipahtaa, mikäli kyseinen teema minua kiinnostaa. Tuo vaatemuseokaan ei mua aluksi kiinnostanut koska en ole kovin kiinnostunut vaatteista (esim. muodista) ylipäänsä, mutta muuan senaikainen brassituttava siellä käyntiä ehdotti niin mentiin yhdessä sinne.
Sen sijaan kulutan ulkomailla aikaani useimmiten mm. kävellen ympäri kaupunkia ja sen rantabulevardeja/katuja. Ja ei, ei se mielestäni ole lainkaan sama kuin Google Earthilla kyseisten katujen "käveleminen".
En usko, että miehet vihaavat matkailua tai pitävät vähemmän siitä kuin naiset. He vain tuovat asian eri tavalla esille, matkailuhössötykseen ja hehkutukseen voi olla miehenä vaikeampi päästä sisälle.
Paljon yksin matkustellut nainen tuo monelle miehelle mieleen naisen, joka on ollut etelän gigoloporukan rassattavana. Miehen on aika vaikea kilpailla näiden kepeätunnelmaisissa oloissa tavattujen arjen murheiden poistajien kanssa ja usein näiden söpöläisten kanssa peuhanneet naiset jauhavat jatkuvasti ihanista etelän matkoista ja miehistä. Kaikki naiset eivät ole tällaisia.
Sinä ja vauhtimimminne saatatte olla hieman poikkeava joukko, koska haluatte muuttaa ulkomaille ja ilmeisesti koette lämpimät maat jollain tavalla Suomea paremmaksi paikaksi elää.Monta syytä:
1. Miehet laittavat rahansa mielummin johonki konkreettiseen, kuten autoon, veneeseen jne
2. Miehillä ei ole ystäväverkostoa, jonka kanssa matkustella, ja joiden luona yöpyä.
3. Naiset esim. Etelä-Euroopassa ovat pidättyväisempiä kuin Pohjoismaissa, joten naisseuraa ei löydy sitäkään vähää. Ei ole sattumaa, että thaikut on suosittu.
Suomalaisnaiset sen sijaan menettävät loputkin estot ulkomailla ja eteläeurooppalaiseen miehet taas osaavat käyttää sitä hyväkseen.
4. Miehillä on yleisesti ottaen huonompi kielitaito, tosin tämä on ilmeisesti muuttumassa.
5. Matkustelu on naisille statussymboli, siinä missä auto tai moottoripyörä miehille.- 1217
1. Miehet laittavat sekä ja että.
2. Sinulla ei ole.
3. Jaa-a
4. Sulla on
5. Ei välttämättä
- matkustuskärpänen
Ei vihaa. Minulla on onni omistaa matkustamiseen hurahtanut kumppani. Hän sai minutkin innostumaan matkustelusta. Olemme matkustelleet yhdessä vuosia. En voisi enää kuvitella seurustelevani muunlaisen miehen kanssa. Matka on aina uusi kuherruskuukausi meille, oli lapset mukana tai ei.
- jJjop
"En voisi enää kuvitella seurustelevani muunlaisen miehen kanssa."
Aika rajoittunut on maailmankuva, jos vain ja ainoastaan matkahullu mies kelpaa.- matkustuskärpänen
En voisi seurustella kenenkään muun kanssa. Eikö se ole hyvä,ainakin kumppanin kannalta?
- Fwefkmskdsfdf
Koska siinä on näkymätön sivulause "Tämä tulee sinulle kalliiksi."
- Fewklmfklmdklmfkdfmkfs
Protip: Lukekaa matkaesitteitä ja wikiartikkeleita ja matkakertomuksia maailmalta.
Sitten kehitätte oman leikkimatkakertomuksenne kommelluksineen aivan kuin kuka tahansa kunnon Ruuneperi tai Paroni von Munchausen tekisi.
*ZADAMMMM* olette maailmanmatkaajia joiden jutut saavat naisten sukat pyörimään jaloissa. Samalla voitte selittää että miksi olette niin persaukisia. "Elämä on kokemuksia varten ja hautaan ei saa mitään mukaan!".
Jos haluatte viedä homman astetta pidemmälle niin kirppareilla - etenkin erilisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kirppareilla - on kaikkea mautonta turistipaskaa tarjolla niin paljon kuin jaksat kotiisi kantaa, eikä maksa mitään. Tällä tavoin saat koko kylttyrelli-maailmanmatkaaja-imagosi aivan nekstille levelille.
Varoitus: Jos tämä ohje sattuisikin toimimaan niin en ota vastuuta niistä muutoksista joita ennestäänkin kohlhiintunut kuvanne vastakkaisesta sukupuolesta kokee.- Fwefkffsdfnjksdnjkdfn
Ja sieltä kirpparilta saa myös isoja kolhiintuneita matkalaukkuja joissa on usein tarratkin valmiina. Rekvisiitta kuntoon.
- keskiikäinenmiekkonen
Jos nyt muutama palstalainen on vetänyt herneen nenään, kun heidän mielestään naiset yrittävät olla menevämpiä ja mielenkiitoisempia kuin ovatkaan ( jotkut myös ihan oikeasti toimivat näin), kun mainitsevat matkailun intohimonaan, niin ei se tarkoita kaikkia Suomalaisia miehiä. Riippuu ihan tuttavapiiristä minkälaisena ihmisten asenteet näkee ympärillään. Omasta puolestani voin sanoa, että minulle ei ole ongelma lähteä toiseen maahan, ja kulttuuriin. Ja olen monesti niin tehnytkin. Joskus yksin, mutta useimmiten kaveriporukalla. On niitä porukoita miehilläkin.
Ja osa on tietysti mustiksia, kun flaksi käy erityisesti vaaleilla suominaisilla hieman eri tapaan kuin vaaleilla suomimiehillä ulkomailla. :D Tosin jäänyt vähän sellainen vaikutelma, että molemmissa sukupuolissa esiintyy tässä asiassa pientä sinisilmäisyyttä. Aina naisille petikumppaneita löytyy. Suomesta tai ulkomailta.
Tuttavapiirissäni on paljon ulkomailla työskenteleviä, ja esim. pitkiä vaihto-oppilaskausia aikoinaan tehneitä ihmisiä, joilla on edelleen kontakteja niihin maihin. Ja kavereina on myös täällä asuvia ulkomaalaisia. Tässä ajassa se on oikeastaaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Normituloisella ja lapsettomalla on kuitenkin suht helppo laittaa sen verran sivuun, että ei se matkustelu kaikkea rahaa vie. Riittää vielä autoonkin ja asuntoon. Veneestä nyt olisi muutenkin liikaa vaivaa. Rittää kun kavereilla on niitä. Muutenkin Loppuu vapaa-aika ja lomat kesken... Joku pitempi vuorotteluvapaareissu ehkä vaatisi sitten enemmän säästämistä, ja suunnittelua.
Moni matkaileva nainen, ei muuten olekkaan käynyt sellaisissa kohteissa joita löytyy ihan täältä kotosuomesta. Eli itse olen laskenut verkkoja lapissa erämaajärven selällä. Käynyt katsomassa tractorpullingia tyrnävällä ja paistellut makkaraa juvalla metsässä. Hienoja reissuja omine hyvine puolineen. Ihan sienikorin kanssa metsään meneminen syksyisin Suomessa tarjoaa elämyksiä. Ei aina tarvitse lähteä kovin pitkälle. - alfabertta
Kyllä vihastutti lukea tätä ketjua siitä kuinka suomimiehet vihaa matkailua. Toinen toistaan nokkelampina arat peräkammariluuserit jotka ei ole käyneet ruotsin laivaa pidemmällä arvostelevat meitä vahvoja naisia jotka ollaan kierretty muutakin kuin tahkoa.
Mahtaa käydä kateeksi heikkoitsetuntoisia luuseriressukoita kun minullakin, kohta viisikymppisellä mutta vielä seksikkäällä alfanaaraalla riittää vientiä mihin vain menenkin. Etelä-euroopan maat, afrrikan manner, etelä-amerikka, sano vain paikka niin olin jo siellä ja miehet oli ihania. Jokaisessa paikassa missä olen käynyt olen saanut huomiota miehiltä, sitä ei ole tarvinnut hakea vaan sitä on suorastaan tyrkytetty. Tiesittekös tytöt että monessa maassa meitä vähän tuhdimpia naisia jotka tiedetään mitä halutaan arvostetaan ihan eri tavalla kuin täällä junttilassa!
On vientiä kyllä täällä Suomessakin. Treffiprofiilia jatkuvasti pommittaa parikymppiset urheilijanuorukaiset mutta en heistä kenellekään lämpene jos ei ole eksoottista taustaa. Se on niin että suomijuntit on no no ja kansainväliset ihmiset yes! Viimeaikoina ilahduttavasti on tullut paljon yhteydenottoja myös nuorilta ja komeilta turvapaikahakijamehiltä, ehkä otan jonkun kotimajoitukseen ja tehän tiedätte mitä siitä seuraa.- nljjp
Huono provo.
- matkailijamies1
Olen asunut pariin otteeseen ulkomailla, käynyt laskujeni mukaan lähes 40 eri maassa ja aika monessa maassa olen käynyt useammin kuin kerran. Kieltämättä nyt parin vuoden aikana matkailu on alkanut hieman tökkimään.
On se vieläkin ihan kivaa ajanvietettä, mutta se tietynlainen innostus on hävinnyt. Jotkut extremelajit ovat antaneet vähän lisämakua matkailuun, mutta sellainen tavallinen ranta- tai kaupunkilomailu on aika tylsää nykyään. Samanlaisia puistoja, museoita, rakennuksia jne. Jokainen museo tuntuu identtisiltä nykyään ellei ole sitten jokin erikoinen teema. Pitäisi ehkä pitää pari vuotta taukoa tuosta ja kokeilla saada tuo into palaamaan. Kaikilla ihmisillä ei ole sitä maailman näkemisen paloa ja halua. Riittää tämä oma maa ja median luomat mielikuvat eri maista. Itsellänikään ei nuorempana ollut, vasta yli kolmenkympin lämpenin ajatukselle matkustaa. Ja vasta vieraan maan maankamaralla oltuani alkoi päässäni kytemään, tätä lisää. :)
Se oli kivaa, koska oli erilainen maisema ja kulttuuri. Mikä parasta lämmintä (ja kivutonta lämmön vuoksi, joten kyllä jäi kytemään halu mennä uudelleen. Ihan kaikki maat ei nappaa edes ajatuksen tasolla. Jostain syystä itsekin olen tuntenut ja tunnen miehiä, jotka eivät kamalasti tykkää matkustella. Se on ihan ok ollutkin aina nämä vuodet. Nyt kyllä täytyy toivoa, että vielä saan houkuteltua reissuun. :)
Vois vaikka muuttaakin mun puolesta, se vaan vaatii järjestelyjä jo aikalailla. Ehkä joskus...- a_____aa_____a
Mä en ole kyllä mitenkään havainnut, että suomalaiset miehet vihaisivat erityisemmin matkailua... Ja toisaalta somessakin riittää miehiä, jotka hössöttää matkailusta (naisia myös).
Enkä oikein tiedä tästä matkailu avartaa -hokemastakaan. Itse en "matkaile", oikeastaan inhoan esimerkiksi matkustaa jonnekin lämpimän ilmaston maihin tai "rantalomille". Kaupunkilomia silloin tällöin ja kerran vuodessa parissa kunnon pidemmän kaavan reissu kauas, jossa sitten reissaa ympäri valtiota. Nuo reissut rentouttaa (työläppäri jää kotiin) ja kertyy hauskoja muistoja. Mutta avartaako ne lopulta vai vaikuttaako jo olemassa oleva arvopohja (jonka aikana pääasiassa ollut Suomen rajojen sisällä) sekä perehtyminen paikalliseen kulttuuriin ja historiaan (joka voi auttaa ymmärtämään myös nykytilaa). En esimerkiksi haluaisi avartua paikallisesta etikestä paikan päällä vaan kyllä aika hyvin haluan opiskella sen ennen reissua - jotta en loukkaisi etenkin niissä valtiossa, jotka eroavat huomattavasti länsimaisesta ja joissa etiketillä voi olla todella suuri merkitys (esim. Japani). Jos ei olisi suvaitsevaisuuden näkökulmasta avartunut, niin tuskin muutoin suostuisin muille kulttuureille matkailun muodossa altistumaankaan.Pääasiassa ulkomaan matkat ovat kuitenkin olleet 2 - 3 vkon luokkaa ja siinä ajassa en koe voivani mitenkään avartua.
Oikeastaan Suomen sisäinen "matkailu" on avartanut huomattavasti enemmän avartanut. Oikeastaan ne pienet nyanssit ja erot eri paikkakunnilla on sellaisia, joihin peruspohjaymmärrys natiivina riittää (oppinut myös sen, että joissakin valtioissa pitäisi elää jokusia vuosikymmeniä että edes jotenkin syvällisemmin avartuisi) ja joita ei toisaalta ole kerrottu missään oppaissa.
Muutenkin ylipäätänsä "matkailu" harrastuksena saati elämäntapana mietityttää. THE elämäntapana matkailu tulee mieleen ainoastaan mieleen yhden pariskunnan (sori, koskee nyt sekä naista että miestä) kohdalla, jolla on jatkuvasti vähintään yhdet lentoliput odottamassa käyttöä. Ja tämän mukaan järjestetään elämää ja rahankäyttöä. Eivät tosin tee siitä sen isompaa juttua, koska heille se on vain tapa_elää. - richarttIi
Itse vihaan vain sitä, että naiset olettavat minun maksavan heidän matkat. Sitten vetävät herneen nenään, jos lähden matkalle yksin
- 184
Enpä minäkään matkailua vihaa; vaikka matkustelua en nyt runsain mitoin ole harrastanut niin ne muutamat välimeren matkat ja työkeikat Euroopasta ovat opettaneet arvostamaan kotimaan matkailua. Itse en kaipaa mailmanlaajuista kokemuskuvaa vaan kaipaan tarkempaa kuvaa tästä meidän kotimaasta.
Minulle matkailuna menisi esimerkiksi viikonloppu kylpylässä. Perjantai-iltapäivästä perillä, käytäisiin hölkkäämässä, syötäisiin ja illalla vaikka hohtokeilausta. Lauantai-aamuna käytäisiin vaikka kuntosalilla, ajettaisiin lähimpään kaupunkiin ostoksille. Illalla uintia ja hemmottelua vaikka hieronnan muodossa jonka jälkeen tanssiparketin kautta nukkumaan. Sunnuntaina nukuttaisiin pitkään ja ajettaisiin kotiin jonkun nähtävyyden kautta.
Olisi näitä mahdollisuuksia vaikka kuinka, Helsinkiin viikonlopuksi katsomaan Suomi-Ruotsi maaottelua; Turkuun Ruisrokkiin, Savonlinnaan oopperaan, Raatteentien muistomerkit, Kuusamon karhunkierros ja jos ei muuta keksitä niin lähdetään Sysmän urheilukentälle hyppäämään pituutta. Samalla yhdistetään vaikka käyntejä kaukaisten sukulaisten luo.
En sitä sano etteikö ulkomaillakin voi olla mukavaa ja noita samoja asioita voisi tehdä sielläkin, mutta jotenkin saan paremmat muistot kun nainen taputtaa lohduttavasti olkapäilleni minun oksentaessani Jyväskylässä jonkun harjun rinteeseen 20-minuutin mäkitreenin jälkeen kuin että nojailisin etelässä ostoskeskuksessa kaiteeseen naisen hakiessa jotakin tietynlaista kenkäparia jotka voisi kuvata someen kanssasisarien ihasteltavaksi. Mulla on sellainen käsitys, että suomalaiset naiset ei suuremmin arvosta miehensä vapaa-ajan matkailua, jos nainen ei pääse samalle matkalle.
- JaJännää
Jonkun vieraan naapurilähiön terassille kun kesällä menee, näkee uusia ihmisiä ja kulttuureitakin todella paljon. Jos tuntuu kalliilta, kannattaa mennä paikallisten kanssa pussikaljalle. Oikeasti hauskaa.
- Turkin.hihasta
Tuohon johtopäätökseen voi tulla, jos lentää esim. TK:lla Helsingistä Istanbuliin. Matkustajina on somaleja, turkkilaisia miehiä ja suomalaisia naisia.
- JossainMuualla
No alkaahan se ympäriinsä reissaaminen tökkimään.
Olenkin siirtänyt jet lagin ja krapulan nuoremmille.
Toimii vallan loistavasti, olen viimeksi poistunut Suomesta noin seitsemän vuotta sitten ja krapulassa olen ollut epäilemättä alle kymmenen vuotta sitten.
Kotimaan matkailu on ollut oikein virkistävää. Hossan korvet, Kolin kansallismaisemat, Helvetinkolu, Hitonhauta, Joutsniemi, Suomen kaikki muinaiset linnavuoret (no ainakin kymmenkunta) ja Turun, Hämeen ja Olavin linna on koluttu. Rosalassa, Vänöllä ja vähän siellä täällä purjehdittu.
Kävin myös Pårvååssa, Lappiin ei köyhällä ole varaa tai aikaa mennä. - Työtön.ätmi
Ihan mukavaahan se olisi matkustella tyttöystävän kanssa jos sellainen olisi. Yksin ei huvita eikä sattuneesta syystä olisi edes varaa, ulkomailla en tosin haluaisi asua.
- MatkustanutOon
Ei kiinnosta matkustelu. Olen käynyt perinteiset eurooppalaiset rantalomakohteet ja Thaimaassa kerran. Pariisissa "asuin" aikoinaan pari viikkoa. Täyttä paskaa koko touhu, vähintään yhtä tyhmiä pellejä kuin suomalaiset nämä muut, näin niinkuin miehen vinkkelistä katsottuna.
- super-atm_
Lähden lomalle Gambiaan keväällä. Ajattelin kokeilla samaa kuin suomalaiset lutkat eli mokkakikkeliä. Alkaa jo suomalaiset kyrvät kyllästyttämään.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010430Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523575Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543331- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2112255- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252043Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221466Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386