Soldiers of Odinin Ranta jälleen käräjillä!

Vati_pää

Uutta juttua pukkaa taas tästä klovnista. Johan tässä edellisistä käräjistä ehti kulua jo muutama kuukausi.

Viimeksi Mika Ranta puolusti itse itseään Kemi-Tornion käräjäoikeudessa toukokuussa 2016. Ranta tuomittiin käräjillä yhdestä mieheen kohdistuneesta törkeästä pahoinpitelystä sekä naiseen kohdistuneesta pahoinpitelystä.

Lainaus LK 31.1.2017

"Soldiers of Odin -katupartioryhmän perustaja Mika Ranta on jälleen käräjillä. Tällä kertaa syytöksenä on oikeudenkäytössä kuultavan uhkaaminen ja syytteessä on myös viisi muuta henkilöä.

Kemi-Tornion oikeustalolla on käynnissä suuren mittaluokan turvatoimet: jokainen sisääntulija tarkistetaan ja ovella on metallinpaljastin. Lisäksi tietojemme mukaan syytetyt ovat pidätettyinä ja he saapuvat poliisin saattamina oikeudenistuntoon.

Seuraamme kello 9.30 alkavaa oikeudenkäyntiä paikan päällä.

Rannalla on taustallaan useita aiempia tuomiota. Hänet on tuomittu esimerkiksi alaikäisen romanipojan uhkailusta ja viimeisimpänä pahoinpitelystä, jossa Ranta potkaisi miestä päähän Kemin keskustassa."

Eikö se tämä yhteiskunnan tukipilari ollut tässä kesällä ison jutun päätähtenä oikein rekan ratissa kuvattuna kun oli kokonaan parantanut tapansa? Varmaan kova työmies?

16

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöhöpöpaskaa

Kumma juttu että poliisi persraiskataan ja mikään oikea media ei kyseisestä aktista ole kirjoittanut sanaakaan?

Mitä tuosta voit päätellä? Paskanjauhantaa ja sillä selvä.

Oleellinen asia on tässä ketjussa se, että tuo oikeuden ritari jaloine periaatteineen on tosiasiassa moneen kertaan tuomittu rikollinen, tekoina mm. naisen potkiminen.
      Luottaisitko tuollaiselle tasapuolisen oikeudenmukaisen katujemme valvonnan?

• Myötähäpeääääää

Onhan tuo Odinin porukka tosiaankin oikeita valopäitä täynnä. Reppana oli käynyt rikkomassa kaivinkoneen ikkunan ja kirjoittanut vielä viereen uhkausviestin. Toki siinäkin neljän sanan uhkausviestissä oli kirjoitusvirhe, "sää kulet vielä, muista."
      Tuo kertoo älyllisestä tasosta kaiken tuossa porukassa. :):):) Huutonaurua!

Lapin Kansa 1.2.2017 lainaus

"Kemi-Tornion käräjäoikeus käsitteli keskiviikkona kesällä 2015 tapahtunutta epäiltyä pahoinpitelyä ja uhkailua, jossa on syytteessä myös Soldiers of Odin -katupartioryhmän perustaja Mika Ranta.

Syyttäjän mukaan tekijät pahoinpitelivät uhria tämän omassa pakettiautossa Kemin Takajärventiellä ja yrittivät uhkailla tämän vaikenemaan väkivallasta. Jutun epäilty päätekijä on syytteessä myös uhrin vaimon kaivinkoneeseen kohdistuneesta ilkivallasta. Poliisi löysi tekopaikalta tuomitun dna:ta ja viestin, jossa luki ”Sä kulet vielä, muista” (kirjoitusvirhe alkuperäinen).

Syytetyt kiistivät pahoinpitelyn ja kuvailivat sitä kiihkeäksi välienselvittelyksi, joka ei sisältänyt syytteissä esitettyä väkivaltaa. Mika Ranta tunnusti ottaneensa uhria kiinni kauluksista, mutta kiisti uhrin kuvaileman kuristamisen ja lyönnin.

– Siitä jää yleensä jälki, jos minä täräytän. Olen harrastanut seitsemän vuotta nyrkkeilyä, Ranta totesi itsevarmasti kuulustelussa.

Rannan osalta toteen pystyttiin kuitenkin näyttämään puhelu, jonka hän oli tehnyt omalla nimellään uhrille. Puhelussa Ranta käski uhria ottamaan häneen yhteyttä ”tai päitä alkaa tippua”.

Uhrin mukaan hän tunnisti Rannan ja muut tekijät myös toisesta, nauhoitetusta puhelusta. Käräjäoikeudessa kuullussa puhelussa uhria haukuttiin vasikaksi ja uhattiin muun muassa seuraavilla tavoilla:

– Vanhan liiton miehet tulee hakemaan.

– Kun sä nukut, voi olla että joko yllättäen tullee.

– Susta ei jää kuin ruma veriläiskä asvalttiin.

– Tästä menee tieto Ruotsiin.

Tapahtumien taustalla olivat tiettävästi uhrin ja päätekijän väliset erimielisyydet liikeasioista. Rahaan ja liiketoimiin liittyvät kaunat kärjistyivät väkivallaksi Mika Rannan polttari-iltana.

Tuomitut vetosivatkin uhkaussoittojen osalta polttarien aiheuttamaan humalatilaan: kukaan ei muistanut soittaneensa puheluja. Lisäksi tuomittujen mukaan kuka tahansa olisi voinut käyttää polttareissa olleita puhelimia.

Näin uhri kertoi tapahtumista:
      ”Olin kotona kun vaimo sanoi, että ompelukoneet saa hakea. Lähdimme matkaan Takajärventielle ja ajoimme ohi kerran varmistaakseni, ettei ketään uhkaavaa ollut paikalla.

Kun menimme paikalle, ensin sinne tuli yksi miehistä ja pian kaksi muuta. Tappelimme pistolapiosta, jolla pelkäsin minua lyötävän. Olin pakettiauton takatilassa, kun Mika Ranta tarttui minua kurkusta ja myöhemmin myös löi. Myös muut yrittivät hakata minua ja joku yritti sumuttaa minua silmille.

Pääsin pakoon pakettiauton sivuovesta.

Sormi vaurioitui ja kaulassa oli jäljet kuristamisesta.

Uhkailu alkoi pahoinpitelyn jälkeen. Teimme ilmoituksen hätäkeskukseen, lähdimme pois kotoa ja nukuimme huonosti. Tunnistin uhkauksista selvästi ainakin Rannan ja toisen päätekijän äänen.”

Näin uhrin vaimo kertoi ilkivallasta:
      ”Menin lasten kanssa ulos laskemaan mäkeä marraskuussa. Ihmettelin, että miten kaivinkoneen ikkuna on niin kirkas. Kun huomasin sen olevan rikki, soitin heti poliisille. Paikalla oli viesti ”Sää kulet vielä, muista.”

En saanut lähestyä paikkaa ennen poliisien tuloa. Poliisit löysivät sieltä tupakantumpin.

Mitenkään muuten se dna:n sisältävä tupakantumppi ei olisi voinut joutua paikalle kuin siten, että syytetty tekijä jätti sen sinne tehdessään ilkivaltaa.”

Tuomio tapauksesta annetaan 15. helmikuuta kansliatuomiona."

• karim.Muthana.Google

Te ole oikeasa.

• fgrtrtuujhaswer

Sää kulet vielä, ei helvetti mitä tolloja

Jääny pojilla apukoulu kesken. Ja nyt ne leikkii poliisia kaduilla, voi vittu!

• javar.favakehin.Google

Se olla juri nain.

• mitäsai

minkälaiset sanktiot tää klovni sai näistä uroteoista?

• lue.ja.opi

Niinpä,mut.. Google - Tikkurilan Puukotus mv.

• Onneksi

Ei oo rovaniemen katukuvassa näitä spedejä näkyny.

• Söldiersöfödin

Onpas!

• Soldiers of Odin. Isäm maalisuuden huipentuma.

• ELIN.KRANTZ.google

Juu, te lukea tarina jos osata.. Google - Lindan ja jennyn tarina.

• serra

Kaikille pienimunaisille ns"Miehille" tiedoksi että S.o.O; poppoo on ISÄNMAALLISIA jotka arvostavat veteraaniemme työtä.TE haukkujat menkää ja itkekää siellä ämmien kainalon suojissa kun TEISTÄ EI OLE MIHINKÄÄN !!

• pelkkiäpaskojavain

Niin, ovat äärioikeiston roskaporukkaa.

• javar.favakehin.google

Kulla kulla. mina paras !

• Oulusta

Minun puolesta odinit voi mäiskiä geelipää raiskareita turpiin mielin määrin,ei haittaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3215
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2263
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      1730
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1240
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe