Luonnehäiriöinen työkaveri?

mitatehda234235

Moi,

Miten pitäisi toimia kun työkaverinani toimii ilmeisen luonnehäiriönen pieni mies. Kokoajan äänessä ,huomionhakuinen, välillä perverssejä juttuja ja vähättelee / piikittelee tiettyjä työkavereita (myös minua) jatkuvasti päin naamaa. Vaikka tyyppi leikkiikin jotain narsistia, hänestä paistaa läpi että kaikki ei ole niin kuin haluaa näyttellä. Välillä tärisee kädet ja välillä änkyttää tms. Joku toinen työkaveri kertoi että sama tyyppi oli myös mennyt pois tolaltaan joskus kun joku toinen työkaveri oli irtisanottu ja tämä sankari oli ollut koko päivän ihan itku kurkussa ja allapäin? Työskentelee talous-osastolla kuten minäkin eikä ole mikään esimies.

Tavallaan haluisin nostaa tästä jonkun jutun, mutta samalla myös säälin tätä heikolta vaikuttavaa ihmistä. Pitäisikö yrittää keskustella ihan kahden kesken, vai menenkö suoraan pomon juttusille?

8

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tälläistäyapahtuu

      No joo, sellaisia riittää, ehkä oman itse tunnon kanssa ogelmia.
      Mut jos luonteessa vikaa, keskustelu ei auta kuin sen hetken.
      Jos ko. henkilö on pomon tuttu tai suosittu, silloin asia
      kääntyykin ja sinä olet se ongelma.

    • awesdhfgösfhgödgh

      Jaa, kannataisi vain yrittää ymmärtää persoonaa. Siis minkä jutun sinä hänestä nostat? Onko siellä työpaikalla muitakin kuin sinä ja tämä pieni mies, jonka esiintyminen sinua häiritsee? Koeta suunnata huomiosi muihin asioihin ja henkilöihin siellä työpaikalla, jätä tämä pieni mies ignooraamatta. Tai kokeile kerran pistää piikki häneen itseensä, siis siinä tapauksessa, että sinun ei tarvitse tämän miehen takia sitten pelätä joutuvasi puhutteluun tai saavasi varoitusta!

      Joskus minua rupeaa kyllä ihmetyttämään se, minkälaisista asioista ihmiset ottavat ongelmaa tai siis tekevät ongelmaa ja toisaalta tietysti sekin, minkälaisia toisten ihmisten kanssa pelleilijöitä sitä maailmassa onkaan ja yleensä kun sillä pelleilyllä ei itsellensä mitään konkreettista hyötyä saa (tässä tapauksessa se pelleilijä on kertomasi perusteella pieni mies). Sillä lailla että ihmisiltä puuttuu kyky ajatella asioita muittenkin kuin itsensä kannalta ja useammalta kuin yhdeltä kantilta!

      MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ --------- mutta mitä sillä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ keskeisyydellä saavuttaa!

      • traumajää

        Ymmärrä, ymmärrä!!! Ei työpaikkaa saa pitää kenenkään hoitolana. Meillä on jokaisella sarka kynnettävä omassa elämässä. Lesbot "hoidatti"itseään nuorilla tytöillä eräässä työpaikassa. Oli kauheaa nähdä kuinka sairasta touhua jossakin hierarkisessa työyhteisössä henkinen ilmapiiri voi olla.


    • KantapäänKautta_

      Älä ikinä puhu pomolle.

    • Pit.leik

      On henkilöitä, joille on vaan pakko sanoa, että oot täysi mulkku. Jotkut suorastaan kerjäävät sitä. Ja rehellistähän se on sanoa rehellinen mielipide. Tuskin siinä mitään ystävänalkua menettää. Miulla oli aikoinaan todella vittumainen ihminen, en sano että työkaveri, työyhteisössä, enkä peitellyt mielipidettäni hänestä koskaan. Sain kärsiä siitä, mutta helpompi on ollut sietää itseäni siitä, että olin rehellinen itselleni. Enkä lampaana kuulunut siihen nöyristelijöiden sakkiin, joka pelolla tuppisuuna mielisteli tuota narsistia. Hiljaisuus ja mielipiteettömyys mahdollistaa noitten työpaikkojen syöpäläisten selviämisen työpaikoillamme. Yhteiskunta tosin maksaa sairauslomina ja muina, vakavampinakin seurauksina kovan hinnan näiden toiminnasta. Laillista väkivaltaa. Ikuiset jäljet, arvet, sain minäkin. Mutta: onneksi on helvetin hyvä ja pitkä muisti!

    • minnazz

      Mistä keskustelisit kahden kesken tai esimiehelle? Piikittelystä? Oletko varma ettet itse ole koskaan vastaavaan syyllistynyt? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

    • tesgfesf

      ehkä hän on oikeassa mutta ei sitä saisi kyllä ääneen sanoa.

    • Pomojen.lellit

      Julkisen puolen sairaalayhteisöistä näitä "pikkiriikkisiä" ns. työntekijöitä löytyy. Vielä en ole löytänyt ratkaisua miten toimia heidän kanssaan.
      Potkuja ei näytä saavan liekkö lipevä kieli, uhkailu, narina, valittaminen ja nega ihmistyyppi jätkämäisine kova äänisine kiroiluineen pomojen mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe