Onko sydänmerkki tuotteet terveellisiä? Eli onko se oikeasti parempi valinta, kuin perus kanakeitto kylmähyllystä, jossa tätä merkkiä ei ole ja mikä niistä tekee paremman (vähemmän rasvaa, hiilihydraatteja)?
- Myrskyinen
Sydänmerkki
7
681
Vastaukset
- Perushuttua
Sydänmerkki ei ole tae tuotteen terveellisyydestä. Ennemmin kuin rasvan määrää, tutkisin rasvan laatua eli onko se luonnonmukaista vaiko teollisesti tuotettua ja siten epäterveellistä. Kannattaa myös katsoa, onko tuotteessa lisäaineita ja sokereita, jotka eivät siihen luontaisesti kuulu.
- Lautas-Liina
Sydänmerkin saamisen edellytyksenä on mm. vähempi suolan, sokerin ja kovan rasvan määrä verrattuna muihin vastaaviin tuotteisiin. Einesateriasta saa terveellisemmän täydentämällä sitä esimerkiksi kasviksilla.
- viipalekurkku
Millä perusteella kasvikset ovat terveellisiä? Ruokamyrkytykset ovat lähtöisin usein juuri kasviksista.
- Höpsistävaan
Tuoreista kasviksista ei ruokamyrkytystä saa, mutta esim vakuumiin pakatut, huonosti pestyt porkkanat, joita käytetään suurtalouskeittiöissä ovat aika hyvä listerian lähde.
- gluuusoosi78
sokerieikuulu sydänmerkin kriteereihin
- Lautas-Liina
Eivät ne ruokamyrkytykset johdu siitä, että kasvikset ovat kasviksia, vaan siitä, että niitä on säilytetty väärin. Taitaa kuitenkin se kasvisten kanssa tarjottu majoneesi olla suurempi syy myrkytyksiin, sehän pilaantuu varsinkin kesällä tosi nopeasti. Kasviksista saa mm. vitamiineja, hivenaineita ja kuituja, ja lisäksi ne tuovat väriä ruokaan.
- olenkosairas
Listeria ei ole kasvisten oma ongelma - suurin osa tartunnoista tulee raa’assa lihasta ja kalasta sekä pastöroimattomasta maidosta.
Porkkanat voivat sisältää Yersinia pseudotuberculosis-bakteeria ja aiheuttaa ikäviä ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314004- 422699
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412687Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302413
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3132239- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481622- 1411497