Prisman kassan julkinen teilaaminen

Näyttää olevan päivän luetuimmissa useammassakin otsikossa tuo:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005089589.html?ref=rss

Minua oikeastaan vähän vituttaa tuollainen että nostetaan julkiseksi kauhistelun aiheeksi ja teilataan viaton ihminen joka toimi oikein, saamansa ohjeistuksen mukaan ja taas se joka toimi virheellisesti ja väärin on niin suloinen ja surkuteltava.

" Myyjä sanoi kassalla, ettei hän voi myydä maksusitoumuksen ylittäviä ostoksia. Minä sanoin, että mies voi maksaa maksusitoumuksella 70 euroa ja itse puuttuvat 4,50 euroa. "

Noinhan se varmasti menee, muutenhan sinne kassalle kiikutettaisiin lappuja joissa on piikki auki ja saa ostaa ihan niin paljon ja niin kallista kuin huvittaa, itse olen toistaiseksi semmoisia ostajia nähnyt vain vähemmistöjen edustajissa.

Höynä eukko nosti asiasta metakan ja saa nyt tykkäyksiä prisman johtajaa myöten, jatkossakaan kuitenkaan johtaja tuskin kuitenkaan kassoja kiittelee jos ne alkaa ominpäin jakelemaan alennuksia kaikille säälittävän oloisille reppanoille. Jos tuokin "reppana"olisi toiminut niin kuin kuuluu, hyväksynyt kassalla asian että selvä ja lähtenyt hakemaan hintahaarukkaan sopivat kengät eikä höynää eukkoa olisi ollut asiat olisi menneet oikein eikä mitään kohua olisi edes syntynyt. Nyt taas saatiin kassarukan päivä, koko viikko ja varmaan vielä pitkä aika pilattua julkisella höyryämisellä ja sillä että höynä akka halusi otsikoihin "hyväntekijänä".

128

1689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuossa siitä ole kyse, että pitäisi jotain piikkiä pitää auki.

      Mieshän olisi itse maksanut puuttuvan osan hinnasta eikä siihen pitäisi kellään olla nokan naputtamista.

      Siinä olet oikeassa ettei kassa menetellyt mitenkään väärin koska toimi saamansa ohjeistuksen mukaan. Ohjeistusta pitäisi vain muuttaa sellaiseksi missä asiakas voi maksaa tuon puuttuvan osan itse.

      Ja niinhän se Prismalla meneekin ainakin heidän uuden ilmoituksen mukaan.

    • lihatipunen

      Vihaat siis köyhiä vammaisia? Ja mitä jos se kassa olikin feministi?

      • 811

        Ikiksen kohdallahan kyse on siitä, että tuo asiaan puuttunut nainen on viiskymppinen, ylipainoinen, tätitukkainen kurppa (kuten kuvasta näkyy), joten häntä- ja hänen toimintaansa pitää lähtökohtaisesti haukkua.

        Kassaneidin ikis ilmanmuuta kuvittelee korkeintaan 22-vuotiaaksi, hoikaksi kaunottareksi, joten häntä- ja hänen toimintaansa pitää lähtökohtaisesti kehua.

        Auta armias, jos roolit oliskin päinvastoin! Kyllä silloin sais kassa kuulla kunniansa ja asiaan puuttunut kaunotar olisi suuri sankari ikiksen silmissä.

        Kassastahan meillä ei ole kuvaa, joten emme tiedä onko hän kaunotar. Entäpä jos hän onkin kurppa tai tatuoitu spermaränni? Tai jos hän tosiaankin on jopa feministi!


      • 811 kirjoitti:

        Ikiksen kohdallahan kyse on siitä, että tuo asiaan puuttunut nainen on viiskymppinen, ylipainoinen, tätitukkainen kurppa (kuten kuvasta näkyy), joten häntä- ja hänen toimintaansa pitää lähtökohtaisesti haukkua.

        Kassaneidin ikis ilmanmuuta kuvittelee korkeintaan 22-vuotiaaksi, hoikaksi kaunottareksi, joten häntä- ja hänen toimintaansa pitää lähtökohtaisesti kehua.

        Auta armias, jos roolit oliskin päinvastoin! Kyllä silloin sais kassa kuulla kunniansa ja asiaan puuttunut kaunotar olisi suuri sankari ikiksen silmissä.

        Kassastahan meillä ei ole kuvaa, joten emme tiedä onko hän kaunotar. Entäpä jos hän onkin kurppa tai tatuoitu spermaränni? Tai jos hän tosiaankin on jopa feministi!

        Ei vaan vihaan sitä että aletaan jukisesti teilaamaan ihminen joka toimi oikein ja se joka toimi väärin uhriutetaan. Vammaisethan aina haluaa että heitä kohdellaan niin kuin muitakin ihmisiä, toimisivat sitten itsekin niin kuin muut ihmiset eivätkä järjestäisi kohtausta joka jeesuksen kerta kun siitä on heille etua.

        811:n kommenttiin että muistaakseni taisin täällä palstalla joskus tuomita myös jonkun nuoren naisen joka vastaavanaisen somevouhkauksen aloitti siitä kun joku puliukko oli pudotellut ruuat pitkin lattioita mäkkärissä ja voi kauheaa kun ei ollut heti tullut henkilökunta mopin kanssa lattiaa putsaamaan niin puliukkoa oli selvästi hävettänyt ja silloin teilattiin mäkkärin työntekijöitä, joiden puolella vastaavasti allekirjoittanut siloinkin oli.


      • lihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei vaan vihaan sitä että aletaan jukisesti teilaamaan ihminen joka toimi oikein ja se joka toimi väärin uhriutetaan. Vammaisethan aina haluaa että heitä kohdellaan niin kuin muitakin ihmisiä, toimisivat sitten itsekin niin kuin muut ihmiset eivätkä järjestäisi kohtausta joka jeesuksen kerta kun siitä on heille etua.

        811:n kommenttiin että muistaakseni taisin täällä palstalla joskus tuomita myös jonkun nuoren naisen joka vastaavanaisen somevouhkauksen aloitti siitä kun joku puliukko oli pudotellut ruuat pitkin lattioita mäkkärissä ja voi kauheaa kun ei ollut heti tullut henkilökunta mopin kanssa lattiaa putsaamaan niin puliukkoa oli selvästi hävettänyt ja silloin teilattiin mäkkärin työntekijöitä, joiden puolella vastaavasti allekirjoittanut siloinkin oli.

        Eihän se mies mitään kohtausta "järjestänyt", mutta onhan tuollainen ihan vitun nöyryyttävä tilanne ja väkisinkin tulee itku. Olen muuten itsekin joskus alkanut sossussa itkemään koska en saanut sieltä rahaa. Itku tuli automaattisesti, ei säälin kerjäämiseksi.

        Ja näinhän se muuten on, että Ikistä harmittaa koska auttaja olikin tätitukkainen kurppa. Jos se olisi ollut nuori nainen, kassa olisi tosiaan ollut paholaisesta seuraava.


      • lihatipunen kirjoitti:

        Eihän se mies mitään kohtausta "järjestänyt", mutta onhan tuollainen ihan vitun nöyryyttävä tilanne ja väkisinkin tulee itku. Olen muuten itsekin joskus alkanut sossussa itkemään koska en saanut sieltä rahaa. Itku tuli automaattisesti, ei säälin kerjäämiseksi.

        Ja näinhän se muuten on, että Ikistä harmittaa koska auttaja olikin tätitukkainen kurppa. Jos se olisi ollut nuori nainen, kassa olisi tosiaan ollut paholaisesta seuraava.

        Järjestihän alkamalla vollottamaan ja somekohun nostattanut muija varman rääkynyt kuin sumusireenin siinä tilanteessa kun kaikki olisi ollut vältettävissä toimimalla niin kuin normaalit ihmiset
        a) pyörätuolimies valitsee hintahaarukkaan sopivat kengät jo alunperin
        b) kun asiasta kassalla sanotaan pyörtuolimies tuumaa "ok. käyn vaihtamssa"
        c) julkisuudenkipeä vouhka-akka ei olisi sekaantunut asiaan joka ei hänelle kuulu

        Kaikki virheet mitä siellä on tehty on rullatuolimiehen ja vouhka-akan, ei kassahenkilön.

        te ihmiset näette nyt tässä pahan järjestelmän (sossu) ja pahan kauppaketjun (prisma) ettekä olenkaan sitä miten pienellä palkalla kassalla raatavasta henkilöstä ollaan nyt tehty suunnilleen saatanasta seuraava vaikka hän toimi koko ajan oikein niin kuin pitääkin ja siitä minä närkästyin. On ihan sama mulle oliko siellä kasssalla miss suomen perintöprinsessa, yh, kurppa, mies, mamu tms. häntä tässä nyt on eniten väärin kohdeltu.


      • lihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Järjestihän alkamalla vollottamaan ja somekohun nostattanut muija varman rääkynyt kuin sumusireenin siinä tilanteessa kun kaikki olisi ollut vältettävissä toimimalla niin kuin normaalit ihmiset
        a) pyörätuolimies valitsee hintahaarukkaan sopivat kengät jo alunperin
        b) kun asiasta kassalla sanotaan pyörtuolimies tuumaa "ok. käyn vaihtamssa"
        c) julkisuudenkipeä vouhka-akka ei olisi sekaantunut asiaan joka ei hänelle kuulu

        Kaikki virheet mitä siellä on tehty on rullatuolimiehen ja vouhka-akan, ei kassahenkilön.

        te ihmiset näette nyt tässä pahan järjestelmän (sossu) ja pahan kauppaketjun (prisma) ettekä olenkaan sitä miten pienellä palkalla kassalla raatavasta henkilöstä ollaan nyt tehty suunnilleen saatanasta seuraava vaikka hän toimi koko ajan oikein niin kuin pitääkin ja siitä minä närkästyin. On ihan sama mulle oliko siellä kasssalla miss suomen perintöprinsessa, yh, kurppa, mies, mamu tms. häntä tässä nyt on eniten väärin kohdeltu.

        No kun nuo olivat ilmeisesti ainoa sopivat kengät nin ei niitä niin helposti vaihdeta. En tosin minäkään, sen enempää kuin sinäkään, paikalla ollut niin vaikea sanoa.

        Ja muuten, kassahenkilöä/kassavastaavaa ei ole mainittu nimeltä, he edustavat tässä vain Prismaa. Ei se toki heidän vika ole, että on ohjeistettu väärin. Mutta kyllä ainakin mun maalaisjärkeeni sanoo, että ylimenevän summan voi maksaa omalla rahalla.


      • lihatipunen kirjoitti:

        No kun nuo olivat ilmeisesti ainoa sopivat kengät nin ei niitä niin helposti vaihdeta. En tosin minäkään, sen enempää kuin sinäkään, paikalla ollut niin vaikea sanoa.

        Ja muuten, kassahenkilöä/kassavastaavaa ei ole mainittu nimeltä, he edustavat tässä vain Prismaa. Ei se toki heidän vika ole, että on ohjeistettu väärin. Mutta kyllä ainakin mun maalaisjärkeeni sanoo, että ylimenevän summan voi maksaa omalla rahalla.

        Joo ihan varmasti oli ainoat sopivat kengät. kyllä prismasta alle 70 eurollakin sen verran montaa mallia löytyy että etttä ihmettelen että jos on vaaan se yksi uniikki malli jonka saa jalkaan ja onhan niitä muitakin kauppoja. Kannattaisi myötäelävien nyyyhkyttäjien semmoinenkin seikka muistaa että vaikka ei jalat kantaisi ei se silti poista ihmisestä valehtelun taitoa.


      • lihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo ihan varmasti oli ainoat sopivat kengät. kyllä prismasta alle 70 eurollakin sen verran montaa mallia löytyy että etttä ihmettelen että jos on vaaan se yksi uniikki malli jonka saa jalkaan ja onhan niitä muitakin kauppoja. Kannattaisi myötäelävien nyyyhkyttäjien semmoinenkin seikka muistaa että vaikka ei jalat kantaisi ei se silti poista ihmisestä valehtelun taitoa.

        Siis tässä on nyt kyse 4,50 eurosta. Kuka on valehdellut ja mitä?

        Kaikki kengät ei todellakaan sovi kaikille ihmisille. Esim. mikäkään en voi käyttää kuin tietymallisia kenkiä.


      • lihatipunen kirjoitti:

        Siis tässä on nyt kyse 4,50 eurosta. Kuka on valehdellut ja mitä?

        Kaikki kengät ei todellakaan sovi kaikille ihmisille. Esim. mikäkään en voi käyttää kuin tietymallisia kenkiä.

        Nyt takerrut jo lillukanvarsiin kun tiedät minun olevan oikeassa tässä(kin) asiassa.

        Kuten olen edellä kirjoittanut valehdellut on varmaan tuo rullatuolimies ettei muka löydy muita sopivia ja sitten metakan nostanut kurppa noista tapahtumista ja ainoa joka tuolle rullatuolimiehelle nöyryytyksen järjesti on se kurppa nostamalla hirveän metelin asiasta. Kassa ja sen esimies varmasti olisi asian hoitaneet ihan asiallisesti ilman julkisuudenkipeää väliintulija-akkaa. Minusta muuten ihan hyvä hinta kengistä tuo 70e, itse aina löytänyt alesta paljon halvemmallakin hyvälaatuisia merkkikenkiä.

        Toistan, edelleenkin sinä haluat haluat nähdä viattomat jotka toimi juuri niin kuin kuuluukin pahana ja ne jotka omalla toiminnallaan on aiheuttaneet koko metakan jä "häpäisemisen" pelkkänä hyvänä vaikka ne tuossa oikeasti on töpänneet eikä kassa.

        Vähän tuossa on samaa ilmiötä varmaan kuin siinä että mamu voi valehdella ihan mitä vaan ja aina menee suvakeille jutut läpi vaikka mitä valehtelisi, kohun voi nostaa mistä vaan ja kertoa sen oman yksipuolisen totuutensa joka aika usein ei pidä ollenkaan paikkaansa kun aletaan tarkemmin tutkimaan.


      • lihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Nyt takerrut jo lillukanvarsiin kun tiedät minun olevan oikeassa tässä(kin) asiassa.

        Kuten olen edellä kirjoittanut valehdellut on varmaan tuo rullatuolimies ettei muka löydy muita sopivia ja sitten metakan nostanut kurppa noista tapahtumista ja ainoa joka tuolle rullatuolimiehelle nöyryytyksen järjesti on se kurppa nostamalla hirveän metelin asiasta. Kassa ja sen esimies varmasti olisi asian hoitaneet ihan asiallisesti ilman julkisuudenkipeää väliintulija-akkaa. Minusta muuten ihan hyvä hinta kengistä tuo 70e, itse aina löytänyt alesta paljon halvemmallakin hyvälaatuisia merkkikenkiä.

        Toistan, edelleenkin sinä haluat haluat nähdä viattomat jotka toimi juuri niin kuin kuuluukin pahana ja ne jotka omalla toiminnallaan on aiheuttaneet koko metakan jä "häpäisemisen" pelkkänä hyvänä vaikka ne tuossa oikeasti on töpänneet eikä kassa.

        Vähän tuossa on samaa ilmiötä varmaan kuin siinä että mamu voi valehdella ihan mitä vaan ja aina menee suvakeille jutut läpi vaikka mitä valehtelisi, kohun voi nostaa mistä vaan ja kertoa sen oman yksipuolisen totuutensa joka aika usein ei pidä ollenkaan paikkaansa kun aletaan tarkemmin tutkimaan.

        No minäpä käyn huomenna Malmin Prismassa tutustumassa miesten kenkävalikoimaan. Mitä joskus siellä olen käynyt, ainakaan naisten kenkiä ei ollut paljoa erilaisia.


      • lihatipunen kirjoitti:

        No minäpä käyn huomenna Malmin Prismassa tutustumassa miesten kenkävalikoimaan. Mitä joskus siellä olen käynyt, ainakaan naisten kenkiä ei ollut paljoa erilaisia.

        Tuskinpa se maksuosoitus oli pelkästään malmin prismaan, olisi voinut sitten varmaan vaikka jostain muualatkin hakea ne kenkänsä.


      • just.joo
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuskinpa se maksuosoitus oli pelkästään malmin prismaan, olisi voinut sitten varmaan vaikka jostain muualatkin hakea ne kenkänsä.

        Niimpä. Juoksutetaan sitä valehtelijaa oikein olan takaa! Siitähän sais!


      • just.joo kirjoitti:

        Niimpä. Juoksutetaan sitä valehtelijaa oikein olan takaa! Siitähän sais!

        Ei sitä tarvitse juoksuttaa, jos kerran malmin prismassa on huono valikoima ja jos se olisi yhtään älykäs se etukäteen olisi tiennyt minne mennä. Kannattaisi sunkin ihan ajatuksella miettiä tuo tapaus niin hkä tajuaisit kuka siellä on ollut häpäisijä ja kuka on toiminut asiallisesti ja silti saanut kauhean median viahryöpyn niskaansa.


      • 23456789987654
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuskinpa se maksuosoitus oli pelkästään malmin prismaan, olisi voinut sitten varmaan vaikka jostain muualatkin hakea ne kenkänsä.

        Ei niillä lapuilla mistä tahansa paikasta osteta, ne on tietyt liikket, joilla on viranomaisten kanssa sopimus.

        Olen itse kerran saanut maksusitoumuksen seurakunnalta ruokakauppaan. Vaihtoehtoja oli kaksi, ja kun kaupan valitsi, niin se sitoumus kirjoitettin siihen kauppaan, eikä sitä voinut käyttää missään muualla. Tuskin nuo toimeentulotuen käytännöt radikaalisti erilaisia ovat.

        Ja tuo mies oli siis saanut odottaa sitä sitoumusta useamman kuukauden ja kulkenut koko talven aamutossuisssa! Ja tuo koko byrokratia on jo niin hirveä stressi ihmiselle, että pelkästään se jo voi itkettää. Tiedän todellakin kokemuksesta.


      • 23456789987654 kirjoitti:

        Ei niillä lapuilla mistä tahansa paikasta osteta, ne on tietyt liikket, joilla on viranomaisten kanssa sopimus.

        Olen itse kerran saanut maksusitoumuksen seurakunnalta ruokakauppaan. Vaihtoehtoja oli kaksi, ja kun kaupan valitsi, niin se sitoumus kirjoitettin siihen kauppaan, eikä sitä voinut käyttää missään muualla. Tuskin nuo toimeentulotuen käytännöt radikaalisti erilaisia ovat.

        Ja tuo mies oli siis saanut odottaa sitä sitoumusta useamman kuukauden ja kulkenut koko talven aamutossuisssa! Ja tuo koko byrokratia on jo niin hirveä stressi ihmiselle, että pelkästään se jo voi itkettää. Tiedän todellakin kokemuksesta.

        Joo, mutta varmaan kaljaan ja viinaan on riittänyt rahat siinä odotellessakin.


      • Ei vaan tuon jutun mukaan se oli syrjäytyneen näköinen keski-ikäinen mies, mitäköhän ihmistyyppiä yleensä niin kuvaillaan? Lukisit edes jutun faktat etkä näkisi kaikkea ruusunpunaisten tuohtumislasiesi lävitse niin ehkä ymmärtäisit mitä on tapahtunut. Voisit sitten itseltäsi kysyä kuka tässä on tyhmä.


      • blondichka
        Harmaaritari kirjoitti:

        Nyt takerrut jo lillukanvarsiin kun tiedät minun olevan oikeassa tässä(kin) asiassa.

        Kuten olen edellä kirjoittanut valehdellut on varmaan tuo rullatuolimies ettei muka löydy muita sopivia ja sitten metakan nostanut kurppa noista tapahtumista ja ainoa joka tuolle rullatuolimiehelle nöyryytyksen järjesti on se kurppa nostamalla hirveän metelin asiasta. Kassa ja sen esimies varmasti olisi asian hoitaneet ihan asiallisesti ilman julkisuudenkipeää väliintulija-akkaa. Minusta muuten ihan hyvä hinta kengistä tuo 70e, itse aina löytänyt alesta paljon halvemmallakin hyvälaatuisia merkkikenkiä.

        Toistan, edelleenkin sinä haluat haluat nähdä viattomat jotka toimi juuri niin kuin kuuluukin pahana ja ne jotka omalla toiminnallaan on aiheuttaneet koko metakan jä "häpäisemisen" pelkkänä hyvänä vaikka ne tuossa oikeasti on töpänneet eikä kassa.

        Vähän tuossa on samaa ilmiötä varmaan kuin siinä että mamu voi valehdella ihan mitä vaan ja aina menee suvakeille jutut läpi vaikka mitä valehtelisi, kohun voi nostaa mistä vaan ja kertoa sen oman yksipuolisen totuutensa joka aika usein ei pidä ollenkaan paikkaansa kun aletaan tarkemmin tutkimaan.

        Minä toimin aiemmin erään rullatuolimiehen avustajana ja käytiin yhdessä ostamassa hänelle talvikenkiä. Rullatuolimiehillä on yleeensä aika turvonneet jalat kun niitä ei pysty samalla lailla liikutella eikä veri kulje kunnolla. Löysimme kilpailevan ketjun kaupasta ainoastaan yhdet kengät jotka mahtui hänen jalkaan.


      • Ihmisettulkitsee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei vaan tuon jutun mukaan se oli syrjäytyneen näköinen keski-ikäinen mies, mitäköhän ihmistyyppiä yleensä niin kuvaillaan? Lukisit edes jutun faktat etkä näkisi kaikkea ruusunpunaisten tuohtumislasiesi lävitse niin ehkä ymmärtäisit mitä on tapahtunut. Voisit sitten itseltäsi kysyä kuka tässä on tyhmä.

        Syrjäytyneen näköisellä on kuluneet ja huonot vanhat vaatteet, sekä huonosti leikattu tukka. Olemuksesta näkee, ettei ole ollut varaa syödä kovin terveellisesti. Sellaiselta näyttääkseen ei tarvi olla alkoholisti tai narkkari, vaan köyhyys riittää. Kyseinen mies istui pyörätuolissa ja käsistäkin oli hävinnyt voimat, joten sen takia oli vaikea löytää kenkiä, jotka ylipäänsä saa jalkaan. Itselle tulee kuvauksesta mieleen henkilö, joka sairastaa jotain rappeuttavaa sairautta, jonka myötä liikuntakyky häviää hiljalleen... Ihmisethän tietysti tulkitsee omista lähtökohdistaan asioita, sinä ilmeisesti kultalusikka perseessä syntyneen lähtökohdista. Muista kuitenkin, ettet sinäkään ole suojassa vakavalta sairastumiselta, joka voi romahduttaa talouden ja koko elämän. Tuo mieskin on saattanut olla joskus ihan hyväpalkkainen "kunnon veronmaksaja".


    • Jutusta käy ilmi, että tuo "auttajanainen" oli kaikessa täysin väärässä. Kassahenkilö toimi prikulleen niin kuin pitääkin. Oman kokemuksen perusteella tuollaiset julkisuuteen urputtajat yleensä värittävät tarinaansa ja tässäkin haiskahtaa paska.

      • Höpö..höpö

        No tuo auttajahan oli itsekin tehnyt vuosikymmeniä töitä myyjänä, joten varmaan tiesi säännöt paremmin kuin sinä, ja näin ollen tiesi että kengät olisi voinut miehelle myydä... Teitä asiasta urputtajia vain vituttaa, että auttaja oli kurppaikäinen nainen. Teidän mielestä kun kurpat on niin vittumaisia, eikä tähän käsitykseen saa tulla säröä.


      • MsKurnauskis

        Prismahan on jo ilmoittanut, että kassoja oli ohjeistettu väärin, ja että asia on korjattu.

        On siis hyvä, että tuo nainen nosti metakan. Nämä tämmöiset on niitä parhaimpia juttuja, mitä somella voidaan saada aikaan.


      • Höpö..höpö kirjoitti:

        No tuo auttajahan oli itsekin tehnyt vuosikymmeniä töitä myyjänä, joten varmaan tiesi säännöt paremmin kuin sinä, ja näin ollen tiesi että kengät olisi voinut miehelle myydä... Teitä asiasta urputtajia vain vituttaa, että auttaja oli kurppaikäinen nainen. Teidän mielestä kun kurpat on niin vittumaisia, eikä tähän käsitykseen saa tulla säröä.

        Jutussa on ihan selvällä suomen kielellä ilmaistu, että kassahenkilö noudatti ohjeistusta eikä siis tehnyt yhtikäs mitään väärää. Häneen kohdistunut kritiikki oli täysin asiatonta. Sekä kassahenkilö, kassavastaava että kaupan ohjeistus oli yksiselitteisesti eri mieltä kuin tuo somemussuttaja.


      • 8117
        HC-ätmel kirjoitti:

        Jutussa on ihan selvällä suomen kielellä ilmaistu, että kassahenkilö noudatti ohjeistusta eikä siis tehnyt yhtikäs mitään väärää. Häneen kohdistunut kritiikki oli täysin asiatonta. Sekä kassahenkilö, kassavastaava että kaupan ohjeistus oli yksiselitteisesti eri mieltä kuin tuo somemussuttaja.

        Sinäkin näytät mielessäsi kuvittelevan sen kassaneidin nuoreksi kaunottareksi. Ei oikein muuten voi ymmärtää noin negatiivista suhtautumista heikompi osaisen auttamiseen.

        No, toivottavasti kukaan ei erehdy sinua auttamaan missään kiperässä tilanteessa.


      • 8117 kirjoitti:

        Sinäkin näytät mielessäsi kuvittelevan sen kassaneidin nuoreksi kaunottareksi. Ei oikein muuten voi ymmärtää noin negatiivista suhtautumista heikompi osaisen auttamiseen.

        No, toivottavasti kukaan ei erehdy sinua auttamaan missään kiperässä tilanteessa.

        Heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilökunnan työtehtäviin. Toisin kuin somemussuttaja väittää, kassahenkilö ei tehnyt mitään väärää. Miksi ei mene lutkuun?


      • lihatipunen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilökunnan työtehtäviin. Toisin kuin somemussuttaja väittää, kassahenkilö ei tehnyt mitään väärää. Miksi ei mene lutkuun?

        Sinä olet kyllä hyvin tyypillinen insinööri, kuten myös ilmeisesti Ikiskin.

        Teitäkään ei varmaan tosiaan tarvi millään lailla ikinä auttaa. Sinäkin voit vaikka jo huomenna neliraajahalvaantua, jos käy paska tsägä.


      • 8117
        HC-ätmel kirjoitti:

        Heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilökunnan työtehtäviin. Toisin kuin somemussuttaja väittää, kassahenkilö ei tehnyt mitään väärää. Miksi ei mene lutkuun?

        Somemussuttajan ansiosta ohjeistus muutettiin järkeväksi.
        Toivottavasti kukaan ei koskaan tule mussuttamaan sinun puolestasi, vaan saat nauttia mahdollisista epäoikeudenmukaisista säännöistä.


      • lihatipunen kirjoitti:

        Sinä olet kyllä hyvin tyypillinen insinööri, kuten myös ilmeisesti Ikiskin.

        Teitäkään ei varmaan tosiaan tarvi millään lailla ikinä auttaa. Sinäkin voit vaikka jo huomenna neliraajahalvaantua, jos käy paska tsägä.

        Mitä apua tuo pyörätuoli-ihminen tarkalleen ottaen tarvitsi? Hänelle sanottiin, että maksutapa ei käy ja hän ratkaisi ongelman alkamalla pillittää. Ymmärtääkseni hän ei ollut aivovammainen, joten hän olisi varmasti voinut hoitaa tilanteen itsekin.


      • 8117 kirjoitti:

        Somemussuttajan ansiosta ohjeistus muutettiin järkeväksi.
        Toivottavasti kukaan ei koskaan tule mussuttamaan sinun puolestasi, vaan saat nauttia mahdollisista epäoikeudenmukaisista säännöistä.

        Somemussuttajan ansiosta nyt haukutaan maalaisjärjen puutteesta kassahenkilöä, joka ei tehnyt mitään väärää.


      • tanelitöyhtöhyyppä

        HC-ätmel puhuu kyllä täysin asiaa.
        Olen 100% samaa mieltä.

        Se että ylimeneviä voi maksaa toisella maksutavalla, olisi kyllä nykyaikaa.
        Itsekin maksan usein 2 tapaa ostoksia, joskus 3:lla tapaa.
        Saatan viedä pulloja kauppaan mennessäni, josta hyvityslappu.
        Sitten maksaa kortilla tai käteisellä.
        Jossakin kaupass vielä etukortissa oli rahaa, joten käytettiin sekin vielä maksun yhteydessä( taisi olla k-kauppa).

        Eli enemmän ehkä kassaohjelmoinnin moka.

        Jos henkilökunta toimii ohjeiden mukaan, niin se on oikein.


      • lihatipunen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Mitä apua tuo pyörätuoli-ihminen tarkalleen ottaen tarvitsi? Hänelle sanottiin, että maksutapa ei käy ja hän ratkaisi ongelman alkamalla pillittää. Ymmärtääkseni hän ei ollut aivovammainen, joten hän olisi varmasti voinut hoitaa tilanteen itsekin.

        Mistä minä tiedän? Itsehän kirjoitit, että " heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilön tehtäviin".

        Sinä et ilmeisestikään ole koskaan ollut siinä tilanteessa, että olet itkenyt tahtomattasi?


      • lihatipunen kirjoitti:

        Mistä minä tiedän? Itsehän kirjoitit, että " heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilön tehtäviin".

        Sinä et ilmeisestikään ole koskaan ollut siinä tilanteessa, että olet itkenyt tahtomattasi?

        Joskus lapsena. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

        Ehkä sosiaalituilla eläminen taannuttaa ihmisen lapsen tasolle!


      • lihatipunen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Joskus lapsena. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

        Ehkä sosiaalituilla eläminen taannuttaa ihmisen lapsen tasolle!

        Sä olet kyllä todella kylmä ihminen.


      • lihatipunen kirjoitti:

        Mistä minä tiedän? Itsehän kirjoitit, että " heikompiosaisten auttaminen ei kuulu kassahenkilön tehtäviin".

        Sinä et ilmeisestikään ole koskaan ollut siinä tilanteessa, että olet itkenyt tahtomattasi?

        Juurikin noin kuin ätmel kirjoitti, me kiltit & kunnolliset miehet joudutaan jättämään itkemiset lapsuuteen, ei sille ole sijaa meidän elämässä koska ei meitä kuitenkaan kukaan koskaan auta tai sääli. Me joudutaan jo hyvin nuorina opettelemaan miten toimitaan oikein ja sääntöjen mukaan niin kuin oltaisiin tuotakin tilannetta vastaavassa toimittu.


      • lihatipunen kirjoitti:

        Sä olet kyllä todella kylmä ihminen.

        Olen aikuinen. Hoidan asiat kuin aikuinen. En paru kuin pikkulapsi karkkihyllyllä, jos jokin asia ei heti mene niin kuin haluan.


      • voi.hyvänen.aika
        Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin noin kuin ätmel kirjoitti, me kiltit & kunnolliset miehet joudutaan jättämään itkemiset lapsuuteen, ei sille ole sijaa meidän elämässä koska ei meitä kuitenkaan kukaan koskaan auta tai sääli. Me joudutaan jo hyvin nuorina opettelemaan miten toimitaan oikein ja sääntöjen mukaan niin kuin oltaisiin tuotakin tilannetta vastaavassa toimittu.

        Meidän ammattuhriutuja taas vauhdissa! hehheh
        Sen takia sinä siis vihaat tuota vammaista, jota mielestäsi ei muiden saisi auttaa, kun sinä raukkaparka (ihan terve ihminen) et saa sitä samaa apua.


      • voi.hyvänen.aika kirjoitti:

        Meidän ammattuhriutuja taas vauhdissa! hehheh
        Sen takia sinä siis vihaat tuota vammaista, jota mielestäsi ei muiden saisi auttaa, kun sinä raukkaparka (ihan terve ihminen) et saa sitä samaa apua.

        En minä sitä vammaista vihaa mutta minua kieltämättä ärsyttää tuo akka joka sen on häpäissyt tuolla vouhkaamisellaan ja oikeudenmukaisena ihmisenä vihaan sitä että viatonta kassamyyjää nyt koko kansakunnan toimesta teilataan täysin syyttä. Minähän en apua tarvitse tuollaisissa tilanteissa koska osaan toimia oikein ja tutkimalla ketjua sinäkin kyllä ehkä oivallat mikä se oikea menettelytapa olisi ollut rullatuolimiehen sekä melun nostaneen kurpan osalta.


      • Emmenäeajatuksiin
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä sitä vammaista vihaa mutta minua kieltämättä ärsyttää tuo akka joka sen on häpäissyt tuolla vouhkaamisellaan ja oikeudenmukaisena ihmisenä vihaan sitä että viatonta kassamyyjää nyt koko kansakunnan toimesta teilataan täysin syyttä. Minähän en apua tarvitse tuollaisissa tilanteissa koska osaan toimia oikein ja tutkimalla ketjua sinäkin kyllä ehkä oivallat mikä se oikea menettelytapa olisi ollut rullatuolimiehen sekä melun nostaneen kurpan osalta.

        Et tiedä oliko kassa viaton, vai vittumaisuuttaan kieltäytyi ja vetosi ohjeistukseen, vaikka olisi voinut toimia toisin. Jos se paikalle kutsuttu toinenkin oli vain vittumainen vittumaisuuttaan. Mistäs sitä tiedämme.


      • 2323
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä sitä vammaista vihaa mutta minua kieltämättä ärsyttää tuo akka joka sen on häpäissyt tuolla vouhkaamisellaan ja oikeudenmukaisena ihmisenä vihaan sitä että viatonta kassamyyjää nyt koko kansakunnan toimesta teilataan täysin syyttä. Minähän en apua tarvitse tuollaisissa tilanteissa koska osaan toimia oikein ja tutkimalla ketjua sinäkin kyllä ehkä oivallat mikä se oikea menettelytapa olisi ollut rullatuolimiehen sekä melun nostaneen kurpan osalta.

        Oikein ja oikein ja oikein. Säännöt säännöt ja säännöt! Helvetti, sulla on sydämen paikalla kasa paperia täynnä pykälää ja säädöstä. Uskomatonta paskaa.


      • 2323 kirjoitti:

        Oikein ja oikein ja oikein. Säännöt säännöt ja säännöt! Helvetti, sulla on sydämen paikalla kasa paperia täynnä pykälää ja säädöstä. Uskomatonta paskaa.

        Minulla nimenomaan on sydän kun kykenen näkemään asiat myös sen viattoman kassamyyjän kannalta joka on nyt hukutettu räyhääjäakan ja median luomaan paskaan ihan syyttä suotta. sinä näet vain sen mitä haluat nähdä, et sitä miten asiat on oikeasti menneet.


      • 98798979
        HC-ätmel kirjoitti:

        Joskus lapsena. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

        Ehkä sosiaalituilla eläminen taannuttaa ihmisen lapsen tasolle!

        Mies? Sä vai??

        Onneton vässykkä..


      • Kaikki_hyvin
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minulla nimenomaan on sydän kun kykenen näkemään asiat myös sen viattoman kassamyyjän kannalta joka on nyt hukutettu räyhääjäakan ja median luomaan paskaan ihan syyttä suotta. sinä näet vain sen mitä haluat nähdä, et sitä miten asiat on oikeasti menneet.

        Ei kukaan meistä tunne kassaneitiä tai syytä häntä mistään, kaupan ohjeistus oli väärä ja se on nyt korjattu. Kiitos tästä kurppatukkaiselle naiselle.


      • Paskalle.paskainen.loppu
        lihatipunen kirjoitti:

        Sinä olet kyllä hyvin tyypillinen insinööri, kuten myös ilmeisesti Ikiskin.

        Teitäkään ei varmaan tosiaan tarvi millään lailla ikinä auttaa. Sinäkin voit vaikka jo huomenna neliraajahalvaantua, jos käy paska tsägä.

        Sinäkin voit vaikka jo huomenna neliraajahalvaantua, jos käy paska tsägä."

        Minun mielestä se olisi ihan oikea tsägä, että ätmel halvaantuisi. Sitä saa mitä tilaa.


      • Kaikki_hyvin kirjoitti:

        Ei kukaan meistä tunne kassaneitiä tai syytä häntä mistään, kaupan ohjeistus oli väärä ja se on nyt korjattu. Kiitos tästä kurppatukkaiselle naiselle.

        Miksi ihmiset sitten puhuvat "maalaisjärjen käytöstä"? Jos ohjeistus on väärin, maalaisjärjen mukaan kannattaisi ottaa yhteyttä siihen tahoon, jolla on valta muuttaa sitä ohjeistusta. Luulisi vuosikymmeniä kassalla istuneen tietävän tämän.


      • Paskalle.paskainen.loppu kirjoitti:

        Sinäkin voit vaikka jo huomenna neliraajahalvaantua, jos käy paska tsägä."

        Minun mielestä se olisi ihan oikea tsägä, että ätmel halvaantuisi. Sitä saa mitä tilaa.

        Juuri tuollaisia "hyviä" ihmisiä täällä hengailee. Kukapa ei arvostaisi ihmistä, joka toivoo pahaa toisille?


      • ÄlämussutaÄtmel
        HC-ätmel kirjoitti:

        Somemussuttajan ansiosta nyt haukutaan maalaisjärjen puutteesta kassahenkilöä, joka ei tehnyt mitään väärää.

        Eilen tuosta uutisoitiin enemmänkin, ja KELA:lta oli tullut vastaus, jonka perusteella miehellä ollut maksusitoumus oli sellainen, että jos kengät löytyy alle 70 eurolla, ei mies voi saada erotusta rahana takaisin. Jos taas kenkien hinta menee yli 70 euroa, mies voi maksaa yli menevän summan itse. Lisäksi ihmiset jatkuvasti ostaa tavaraa lahjakorteilla ja jos summa menee esim. 100 euron lahjakortin yli, lopun voi itse maksaa käteisellä. Ihmiset myös maksavat ostoksiaan osan kortilla, osan käteisellä. Kaikki tämä onnistuu, joten joko prisma on ohjeistanut kyykyttämään juuri KELA:n maksusitoumuksen kanssa kassalle tulevia, tai myyjä ja mikä lie paikalle kutsuttu esimies ovat idiootteja tai pelkästään ilkeitä ja vittumaisia ihmisiä, joiden parasta hupia on kiusata vanhaa ja sairasta ihmistä.


      • ÄlämussutaÄtmel kirjoitti:

        Eilen tuosta uutisoitiin enemmänkin, ja KELA:lta oli tullut vastaus, jonka perusteella miehellä ollut maksusitoumus oli sellainen, että jos kengät löytyy alle 70 eurolla, ei mies voi saada erotusta rahana takaisin. Jos taas kenkien hinta menee yli 70 euroa, mies voi maksaa yli menevän summan itse. Lisäksi ihmiset jatkuvasti ostaa tavaraa lahjakorteilla ja jos summa menee esim. 100 euron lahjakortin yli, lopun voi itse maksaa käteisellä. Ihmiset myös maksavat ostoksiaan osan kortilla, osan käteisellä. Kaikki tämä onnistuu, joten joko prisma on ohjeistanut kyykyttämään juuri KELA:n maksusitoumuksen kanssa kassalle tulevia, tai myyjä ja mikä lie paikalle kutsuttu esimies ovat idiootteja tai pelkästään ilkeitä ja vittumaisia ihmisiä, joiden parasta hupia on kiusata vanhaa ja sairasta ihmistä.

        Jos lukisit tapauksesta, tietäisit, että kyse oli kyseisen Prisman ohjeistuksesta. Sinulla ei ole mitään syytä haukkua myyjää yhtään miksikään.

        Huomaa kyllä, että porukka täällä on jotain syrjäytyneitä moniongelmaisia. Teillä ei selvästikään ole kovin kummoista kokemusta työelämästä.


      • Prismanexasiakas
        ÄlämussutaÄtmel kirjoitti:

        Eilen tuosta uutisoitiin enemmänkin, ja KELA:lta oli tullut vastaus, jonka perusteella miehellä ollut maksusitoumus oli sellainen, että jos kengät löytyy alle 70 eurolla, ei mies voi saada erotusta rahana takaisin. Jos taas kenkien hinta menee yli 70 euroa, mies voi maksaa yli menevän summan itse. Lisäksi ihmiset jatkuvasti ostaa tavaraa lahjakorteilla ja jos summa menee esim. 100 euron lahjakortin yli, lopun voi itse maksaa käteisellä. Ihmiset myös maksavat ostoksiaan osan kortilla, osan käteisellä. Kaikki tämä onnistuu, joten joko prisma on ohjeistanut kyykyttämään juuri KELA:n maksusitoumuksen kanssa kassalle tulevia, tai myyjä ja mikä lie paikalle kutsuttu esimies ovat idiootteja tai pelkästään ilkeitä ja vittumaisia ihmisiä, joiden parasta hupia on kiusata vanhaa ja sairasta ihmistä.

        Kelan sivuillakin lukee maksusitoumuksista mm. näin:

        "Todista henkilöllisyytesi, kun käytät maksusitoumuksen. Voit käyttää sen lisäksi omaa rahaa. Maksusitoumuksesta ei anneta rahaa takaisin."

        Prisma mokasi pahasti.


      • ÄlämussutaÄtmel
        HC-ätmel kirjoitti:

        Jos lukisit tapauksesta, tietäisit, että kyse oli kyseisen Prisman ohjeistuksesta. Sinulla ei ole mitään syytä haukkua myyjää yhtään miksikään.

        Huomaa kyllä, että porukka täällä on jotain syrjäytyneitä moniongelmaisia. Teillä ei selvästikään ole kovin kummoista kokemusta työelämästä.

        No minähän sanoin, että joko prisma on ohjeistanut kyykyttämään tai sitten toinen vaihtoehto, että halusivat kyykyttää. Joka tapauksessa, maksusitoumus oli sellainen että yli menevän summan saa maksaa itse.

        Ja kyllä on kokemusta työelämästä, varmaan jo ikäni sekä lyhyen amis -koulutuksen jälkeen suoraan työelämään koulun penkiltä menneenä emmän kuin sinulla. Ei sitä tarvi olla moniongelmainen välttyäkseen kusipäisyydeltä... Oikeastaan luulen, että mussutat mussuttamisen ilosta ja trollataksesi. Et yleensä ole vaikuttanut vittupäältä. Tosin helppohan se on erehtyä kun emme oikeasti toisiamme tunne.


      • ÄlämussutaÄtmel
        Prismanexasiakas kirjoitti:

        Kelan sivuillakin lukee maksusitoumuksista mm. näin:

        "Todista henkilöllisyytesi, kun käytät maksusitoumuksen. Voit käyttää sen lisäksi omaa rahaa. Maksusitoumuksesta ei anneta rahaa takaisin."

        Prisma mokasi pahasti.

        Näin juuri.


      • ÄlämussutaÄtmel kirjoitti:

        No minähän sanoin, että joko prisma on ohjeistanut kyykyttämään tai sitten toinen vaihtoehto, että halusivat kyykyttää. Joka tapauksessa, maksusitoumus oli sellainen että yli menevän summan saa maksaa itse.

        Ja kyllä on kokemusta työelämästä, varmaan jo ikäni sekä lyhyen amis -koulutuksen jälkeen suoraan työelämään koulun penkiltä menneenä emmän kuin sinulla. Ei sitä tarvi olla moniongelmainen välttyäkseen kusipäisyydeltä... Oikeastaan luulen, että mussutat mussuttamisen ilosta ja trollataksesi. Et yleensä ole vaikuttanut vittupäältä. Tosin helppohan se on erehtyä kun emme oikeasti toisiamme tunne.

        Kyseisen Prisman ohjeissa luki vain, että ostokset eivät saa ylittää maksusitoumusta. Ne olivat puutteelliset. Kenenkään ei ollut tarkoitus kyykyttää ketään, paitsi tietenkin somemussuttajan, joka halusi kyykyttää annettuja ohjeita esimerkillisesti noudattavaa asiakaspalvelijaa.


      • ÄlämussutaÄtmel
        HC-ätmel kirjoitti:

        Kyseisen Prisman ohjeissa luki vain, että ostokset eivät saa ylittää maksusitoumusta. Ne olivat puutteelliset. Kenenkään ei ollut tarkoitus kyykyttää ketään, paitsi tietenkin somemussuttajan, joka halusi kyykyttää annettuja ohjeita esimerkillisesti noudattavaa asiakaspalvelijaa.

        Mutta prisman huonoihin ohjeisiin ei olisi tullut muutosta ilman somemussuttajaa.


      • ÄlämussutaÄtmel kirjoitti:

        Mutta prisman huonoihin ohjeisiin ei olisi tullut muutosta ilman somemussuttajaa.

        Sitä emme tiedä, koska missään ei taida olla viitteitä, että asianomaiset olisivat olleet yhteydessä Prisman ohjeistuksesta päättävään tahoon ennen julkista lynkkaamista.


      • Totuus.on.tämä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Juuri tuollaisia "hyviä" ihmisiä täällä hengailee. Kukapa ei arvostaisi ihmistä, joka toivoo pahaa toisille?

        Tapa ittes, mulkku. Jos et siihen pysty niin autan mielelläni.


      • Totuus.on.tämä kirjoitti:

        Tapa ittes, mulkku. Jos et siihen pysty niin autan mielelläni.

        Aika hauskasti tässä ketjussa teiltä hurskastelijoilta tulee ilkeimmät ja pahimmat kommentit, oikea karvanne paljastuu aika helposti varmaan siviilissäkin kun menetätte malttinne noin helposti. Olette varmaan itsekin kärkkäitä rähjäämään sen kummemmin asioita ja niiden syy-seuraussuhteita miettimättä ihan niin kuin tuo somekohun räjäyttänyt kurppa.


      • totanoinnii
        Harmaaritari kirjoitti:

        Aika hauskasti tässä ketjussa teiltä hurskastelijoilta tulee ilkeimmät ja pahimmat kommentit, oikea karvanne paljastuu aika helposti varmaan siviilissäkin kun menetätte malttinne noin helposti. Olette varmaan itsekin kärkkäitä rähjäämään sen kummemmin asioita ja niiden syy-seuraussuhteita miettimättä ihan niin kuin tuo somekohun räjäyttänyt kurppa.

        Törkeä kommentti tuo edellinen, siitä olen kanssasi samaa mieltä.

        Mitä taas omiin kommentteihisi tulee, ei ole kiltin-, eikä liioin kunnollisen ihmisen toimintaa pyrkiä leimaamaan kyseinen pyörätuolimies valehtelijaksi, alkoholistiksi ja räyhääjäksi, kuten olet useassa kommentissasi tehnyt. Sinä et tunne kyseistä henkilöä, etkä ole ollut todistamassa tilannetta, joten sinulla ei ole mitään oikeuksia tuollaisten leimojen lyömiseen.

        Vaahtoat myöskin sen naisen nostamaa somemölyä vastaan, nostamalla itse täällä vastaavanlaisen mölyn. Toimintatapa ei siis mielestäsi ole väärä. Ovatko ihmiset sittenkin oikeassa, kun olettavat, että syy omaan mölynnostoosi on sittenkin se, että somemölyn nostanut henkilö on "kurppa"?


      • Totuus.on.tämä kirjoitti:

        Tapa ittes, mulkku. Jos et siihen pysty niin autan mielelläni.

        Juuri tuollaiseen vihapuheeseen poliisin pitäisi aina puuttua.


    • MsKurnauskis

      Siinähän lukee, että ne kengät oli ainoat oikean kokoiset ja riittävän helpot laittaa jalkaan. Eli ei voinut hakea toisia.

      Ja mikä hemmetin piikki auki? Mieshän olisi maksanut ylimenevän osan. Ja kyse yhdestä ainoasta ostoksesta.

      Olet kyllä uskomattoman epäempaattinen tyyppi. :(

    • Niin, mikähän tuon kassavastaavan rooli sitten on. Eikö olisi millään voinut vaikka siinä vilkaista puhelimellaan Kelan sivuja ja todeta että pasketta ovat ohjeistajat puhuneet ja ottaa saappaat edes varaukseen siksi ajaksi että asia saataisiin kunnolla selvitettyä. Jotenkin erityisen kummallista käskeä miestä hommaamaan uusi maksusitoumus, sillä ymmärtäähän sen nyt idioottikin ettei nuo luultavasti tarjouksessa olleet ja ainoat miehen jalkaan ja budjettiin sopineet kengät siellä enää seuraavalla kauppareissulla olisi.

      No, voihan tietty olla mahdollista että kassavastaava juuri oli tuon virheellisen ohjeistuksen jostain tarkistanut ja sen takia oli asiastaan niin varma ettei viitsinyt edes soittaa johonkin kolmatta mielipidettä kysyäkseen. Mutta silti olisi minusta voinut vähän hienotunteisemminkn asian hoitaa ja edes yrittää vielä selvittää asiakkaan mieliksi jos ei muuten.

      Minusta tuo kengät maksanut nainen toimi hienosti ja osoitti todellista lähimmäisenrakkautta. Toki nyt ehkä vähän överiksi veti tuossa facekirjoituksessa, kun piti koko kauppaketjua mollata, vaikka syyllinen tosiaan löytyy siitä huonojen ohjeiden kirjoittajasta ja tietty huolimattomuudesta kun ei oltu tällaista aisaa tarkemmin käyty henkilökunnan kanssa läpi.

      • Nainen..teki..oikein

        Nainen oli itse ammatiltaan myyjä, ja tiesi että "maalaisjärkeä" käyttämällä olisi voinut myydä kengät miehelle. Ei olisi tarvinnut nöyryyttää julkisesti jo muutenkin heikossa asemassa olevaa ihmistä, kuten tässä tapauksessa kaupan henkilökunta teki... Hyvä vaan että auttaja teki tästä "numeron" - sillä muussa tapauksessa mikään ei olisi muuttunut, ja sama köyhien ja heikkojen kyykyttäminen olisi jatkunut.


      • Työntekijän velvollisuus on noudattaa annettua ohjeistusta, eikä sooloilla joka kerta kun joku tulee pillittämään itkua.


      • Nainen..teki..oikein kirjoitti:

        Nainen oli itse ammatiltaan myyjä, ja tiesi että "maalaisjärkeä" käyttämällä olisi voinut myydä kengät miehelle. Ei olisi tarvinnut nöyryyttää julkisesti jo muutenkin heikossa asemassa olevaa ihmistä, kuten tässä tapauksessa kaupan henkilökunta teki... Hyvä vaan että auttaja teki tästä "numeron" - sillä muussa tapauksessa mikään ei olisi muuttunut, ja sama köyhien ja heikkojen kyykyttäminen olisi jatkunut.

        "Ei olisi tarvinnut nöyryyttää julkisesti jo muutenkin heikossa asemassa olevaa ihmistä, kuten tässä tapauksessa kaupan henkilökunta teki... "

        Kassa ei millään tavalla näyryyttänyt vaan ihan asiallisesti ilmoitti ettei voi myydä sillä lapulla niitä kalliimpia, ukko teki itse asiasta julkise alkamalla uhritumaan, huutamaan ja parkumaan.


      • 8117
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Ei olisi tarvinnut nöyryyttää julkisesti jo muutenkin heikossa asemassa olevaa ihmistä, kuten tässä tapauksessa kaupan henkilökunta teki... "

        Kassa ei millään tavalla näyryyttänyt vaan ihan asiallisesti ilmoitti ettei voi myydä sillä lapulla niitä kalliimpia, ukko teki itse asiasta julkise alkamalla uhritumaan, huutamaan ja parkumaan.

        Olitko paikalla, kun "tiedät" hänen huutaneen ja parkuneen?
        Jutussa ei niin sanottu.


      • 8117 kirjoitti:

        Olitko paikalla, kun "tiedät" hänen huutaneen ja parkuneen?
        Jutussa ei niin sanottu.

        Ainakin varmaan se väliin tullut kurppa on huutanut ja hakenut huomiota niin että seinät raikuu.


      • 8117
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ainakin varmaan se väliin tullut kurppa on huutanut ja hakenut huomiota niin että seinät raikuu.

        Ainakin varmaan, niin....
        Mitään faktoja et pysty esittämään, vain ikiomia olettamuksiasi.
        Taas paistaa kaikista kommenteistasi selvästi tuohtumisesi oikea syy: se auttaja oli kurppa!
        Jos se olis ollu nuori kaunotar, niin olisi aivan päinvastainen ääni kellossa.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Nainen taas kiusaamassa vammaista ja rumaa miestä. Varmaaan nauraa kotona jännämiehensä kanssa kun saa kiusata vammaisia rumia miehiä.

      • lihatipunen

        Kuka nainen? Nainenhan auttoi miestä. Kassaa ilmeisesti tarkoitit, ja sehän on voinut olla miespuolinenkin koska aåeihän kaikki kassahenkilöt ole naispuolisia.


      • Kiltti-ja-kunnollinen

        Varmaan se kassa oli nainen


    • Palstan1Rumin1Mies

      Mies oli valmis maksamaan koko summan eli kauppa ei olisi myynyt velaksi tai hyvää hyvyyttään. Onneksi suomessa on sentään vielä ihmisiä jotka pitää heikompien puolta. Auta armias jos kyseessä olisi ollut ulkomaanelätti niin vastaavassa tilanteessa rasismi kortti olisi heilunut ja lopulta ulkkis olisi saanut varasaappaat ja kärryllisen ruokaa kaupantekijäisenä mut kun kyse on kanta väestöstä niin nöyryytetään oikein urakalla.

      • 811

        Peukku


    • ohjeissaeikielletty

      Kassa olisi voinut käyttää järkeään mutta kun ei.

    • crux

      Julkisesti pitää tosiaan teilata aina kun mahdollista. Minäkin paheksun kotisohvaltani ja mitä enemmän paheksun ja tuohdun asiasta, niin sitä suurempi hyvyyden lämpö leviää sisälleni. Olen niin hieno ihminen että jaksan käyttää aikaani vääryyksien tuomitsemiseen. Itse olisin toiminut toisin, tietysti. Olisin tehnyt oman rohkean ratkaisuni kassan roolissa ja lopulta ihmiset olisivat taputtaneet kun tilanne selvisi oikeamielisyyteni ansiosta.

    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Nöyryytys jo tapahtunut eikä siinä mitkään anteeksi pyytämiset enää auta.

    • lasiöljy

      Niitä kenkiä olis voinut vaikka vähän halpuuttaa

    • penisss

      Kyllä kassa olis voinu käyttää vähän järkeä ja elämänkokemusta että voihan noita maksaa monilla tavoilla.

      Hyvä että joku auttoi.

      ps. Kaikki naiset inhoavat Ikisinkkua. Hän haisee ketoosilta ja paskalta. Hän on tuulennussima pulkannaru. Heikko paska. Hän spurttailee metsässä läskirengaspyörällä ja haisee sen jälkeen ketoosilta, matalalta verensokerilta, hieltä ja paskalta. Hän on sen jälkeen vielä heikompi kuin tavallisesti!

    • Alkuperäinen uutinen kertoo että kassatypy toimi ohjeen mukaan. Myös vastaava oli samaa mieltä. Myöhemmin asian korjaamiseksi kerrottiin että kassa kuitenkin oli toiminut väärin ja ohjeistus tämän suhteen on ollut epäselvä. Asia siis korjattiin vasta kun siitä tehtiin julkinen somessa. Mutta tiedän myös että maksusitoumukset käy yleensä vain tiettyihin liikkeisiin joten tuskin pyörätuolimies lähtee mielellään toiselle puolelle kaupunkia etsimään sopivia jalkineita. Alkuperäinen uutinen kertoo myös että ongelma oli se kun mies on pyörätuolissa niin kenkien jalkaan laittaminen ei ole hänelle helppoa joten halvempi kenkä ei ole käytännössä hänelle sopiva sen vuoksi. Onneksi kuitenkin löytyi pelastava enkeli ja mies sai kenkänsä. Häpeää, nöyryytystä ja mielipahaa jota mies sai osakseen ei kuitenkaan korvaa mikään anteeksipyyntö. Tuskin kyseinen kauppa olisi koskaan pyytänyt julkisesti anteeksi mutta onneksi tämä Jatta julkaisi asian ja sillä tavalla saatiin miehelle edes jonkinlaista oikeutta. Se että asiakas on vähävarainen tai vammainen ei oikeuta huonoon kohteluun ja palveluun. Toivottavasti mies saa kunnollisen korvauksen esim lahjakortin tms muodossa.

    • höynähattu

      Aloittajallakin taitaa olla taipumusta "vouhka-akka" -henkiseen oikeassaoloon ja rooliin, jos vain anonyymiyden rajoissa olisi mahdollista ;)

      Tuota, melkeinpä väitän, että sossun maksusitoumuksen on ajateltu ja kuuluu toimia kuin pullopanttikuitti tavanomaisessa kaupankäynnissä, elikkä ei pitäisi olla eritysempää ongelmaa.
      Vaikuttaa siltä, että tuossa kaupassa on puuttunut ohjeistus siitä, miten kassakonetta nappuloidaan, kun pitää sitoumussummasta saada aikaan erikseen maksumääräys Kelaan tai sossuun ja loppusumma kuitata jotenkin muuten, eikä eka "avustajakaan", vuoropäällikkö ollut osannut sitä tehdä. Nyt tämä on sitten suht välittömästi saatu aikaseksi, ja luulen että ilman suurempia kassakoneohjelmointeja.
      Joskus vaan näyttää olevan eri muodollisten byrokratiakukkasten pois kitkeminen melkeinpä aktiivisen ja kannatettavan "kansalaistottelemattomuuden" varassa joskus, nykyisin helpoimmin somesysteemin kautta, ja hyvä niinkin. Tavallaan sivullinen lattiatason rutiinityön tekijä joutuu sattumoisi tulilinjaan, ja sikäli anteeksipyyntö ja jokin hyvitys johdon puolelta on toivottavaa ja paikallaan.

      Mutta nykysysteemissä tuollaista hengetöntä robottimenoa Suomessa tuppaa monesti olemaan, Wanhan ajan talomiesmentaliteetti ja pihaluuta yhdistelmä huolehtimassa vanhoista ja paimentamassa kurittomia penskoja tekemästä ilkeyksiä taitaa olla mennyttä aikaa.
      Eikös aloittajakin haikaile jollain tapaa tuota taakse jäänyttä aikaa. Tuulettaisit ihmeessä tuon asian ratkaisseen hyväntekijän puolesta, reteesti ihan tai semipidättyvämminkin, vaikka sen fiilistason mukaan kun oli aloituksessa.

      • JohtajatKuriin

        Se on todella väärin, kun samalla lattiatason työntekijöiltä viedään jatkuvasti päätösvaltaa omasta työstään tiukoilla työohjeistuksilla ja he saavat tehdä työtään pienellä palkalla tuossa ohjeviidakossa. Samalla yhä enemmän ansaitsevat johtajat, joiden pitäisi hoitaa, että nuo työntekijöille annettavat ohjeet ovat ajan tasalla, niin nämä johtajat eivät kovan palkkansa vastineeksi hoida töitään kunnolla antamalla toimivia ohjeita. Tuossakin tapauksessa väljemmillä työohjeistuksilla kassa olisi varmasti pystynyt toimimaan oikein, mutta nyt tiukoilla ohjeistuksilla kassa saatiin näyttämään itse saatanan kätyriltä johtajien pahoitellessa vuolaasti "tyhmän" työntekijänsä käytöstä ja samalla johtajien päästessä itse vastuusta tapahtuneeseen.


      • GemPa

        Jos Prisman johtaja kertoo uutisessa tulleensa palaverista, jonka lopputuloksena ohjeistus on päätetty korjata, niin ihan vähäpätöisenä en sitä pitäisi. Vaatinut siis isomman leimasimen ja varmaan ymmärrät, että työnantajan ohjetta on noudatettu ihan esimiestasolla eli sitä tuskin uskalletaan niskuroida duunaritasolla. Maksusitoumuksia saattaa joissakin paikoissa tulla päivässä useita ja jos jokaisessa tapauksessa kassa lyö erotuksen "hävikkiin" maalaisjärjen nimissä ja väärin kassaan, niin hyvä ei heilu.


      • cuhviuvwowvwpvhvowjpqk
        GemPa kirjoitti:

        Jos Prisman johtaja kertoo uutisessa tulleensa palaverista, jonka lopputuloksena ohjeistus on päätetty korjata, niin ihan vähäpätöisenä en sitä pitäisi. Vaatinut siis isomman leimasimen ja varmaan ymmärrät, että työnantajan ohjetta on noudatettu ihan esimiestasolla eli sitä tuskin uskalletaan niskuroida duunaritasolla. Maksusitoumuksia saattaa joissakin paikoissa tulla päivässä useita ja jos jokaisessa tapauksessa kassa lyö erotuksen "hävikkiin" maalaisjärjen nimissä ja väärin kassaan, niin hyvä ei heilu.

        Huolestuttavinta tuossa onkin se, että on alunperin ollut väärät ohjeistukset. Eli on sovittu yhtä ja tehty toista.


      • raho

        Siitä voikin olla montaa eri mieltä miksi toimipaikalle annettu alunperin tällaiset ohjeet, joita nyt someraivon edessä muutetaan ylemmän johdon toimesta. Mene ja tiedä.


    • Deuce

      Niin tämä kaikkihan on sulta pois.

      Kasvahan ihmisenä oot niin peruspaska kun olla voi.

    • Kaikille "kenkää" myös sille auttaja mummolle, joka ihan varmasti on kepulainen ja varsinkin sille pyörätuoli miehelle.

    • Noh mun mielestä julkinen nöyryytys oli turha osuus, sitä ei olis tarvinut tehdä. Ohjeita on noudatettu ja sitä vartenhan ne tietysti ovat. Itsekään en voisi työssäni vallan poiketa ohjeista, mutta tietysti tervettä järkeäkin saa tilanteissa käyttää.

      Jos nyt mies haluaa ostaa itse kenkänsä, niin kai hänellä siihen on oikeus. Tosin maksusitoumukset ovat jokseenkin älyttömiä juuri tuon takia. Voisihan homman hoitaa niinkin, että asiakas maksaa ensin kaiken itse ja kuittia vastaan korvataan sitten se ostos siltä osuudelta mikä aiheelliseksi katsotaan...taikka kokonaan. Tai sitten reilumman kokoinen summa heti kättelyyn maksusitoumukseen, kengät yleensä maksaa.

      Tai oikeus maksaa erotus omasta pussistaan. Tämmösien lappujen kanssa tulee aina jonkunlaisia ongelmia. Koko avustus järjestelmän voisi miettiä uusiksi. :)

      • 21213232

        Se vaan on joskus niin, että ei ole sitä rahaa millä ensin ostaisi ja saisi sitten korvauksen myöhemmin kuittia vastaan. Et ole tainnut koskaan olla köyhä?

        Oikeus maksaa erotus omasta pussista on jo olemassa. Se lukee Kelan sivuillakin. Tiedä sitten mikä tuolla Malmin Prismassa mättää. Ovat mukana tällaisessa järjestelyssä, mutta eivät ole kuitenkaan toimineet asiaankuuluvalla tavalla.


      • 21213232 kirjoitti:

        Se vaan on joskus niin, että ei ole sitä rahaa millä ensin ostaisi ja saisi sitten korvauksen myöhemmin kuittia vastaan. Et ole tainnut koskaan olla köyhä?

        Oikeus maksaa erotus omasta pussista on jo olemassa. Se lukee Kelan sivuillakin. Tiedä sitten mikä tuolla Malmin Prismassa mättää. Ovat mukana tällaisessa järjestelyssä, mutta eivät ole kuitenkaan toimineet asiaankuuluvalla tavalla.

        Kyllä mä olen ollut "köyhä" ja pienituloinen ikäni. Ei sitä rahaa ole ollut liioin märssätä. Mä nyt tarkoitinkin niitä, joilla on sen verran silloin käytettävissä. Niitäkin on erityisominaisuuksista huolimatta.

        Jaa lukee, enpä ole lukenut. Toivotaan, että ei mätä jatkossa. :)


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Naiset teilaa muutenkin rumia ihmisiä. Olemme naisille alinta kastia eikä meissä ole mitään hyvää. Ymmärrän että imagonne menee pilalle jos näyttäydytte rumiluksen kanssa eikä sitten kukaan jännämies haluaisi teitä enää.

    • GemPa

      Uutisissa on näppärästi jätetty kertomasta, että tämä "pelastajanainen" on ollut pyörätuolissa olleen miehen avustaja. Hän taisi siis vetää itselleen sankarin viitan, sympatiat ja hyvitykset.. Toisaalta nerokas tapa nostaa somekohu ja saada kiitosta sekä palkkiota. Iltalehteä tai Ilta-Sanomia ei ole kiinnostanut korjata tätä asiaa, koska shokkiuutinen myy parhaiten. Mies ei ole itkenyt kassalla, eikä paikalla ole ollut vartijaa. Kysymys onkin se, että kuka on mahtanut käyttäytyä asiattomista ja nostaa hirveän haloon sekä kuka tästä on hyötynyt eniten.. . Luonnollisestikaan kauppa itse ei saa kommentoida tapausta sen enempää. Siksi toivonkin, että kaikki paikalla olleet keräävät voimansa ja oikaisevat asian!! Katsotaan miten sitten julkisen sanan neuvosto suhtautuu tällaiseen.Mitä tulee ohjeistukseen, niin kaupanalalla tuskin saa ohjeita rikkoa ilman seuraamuksia ja seuraamuksista lisää toisenlaisia seuraamuksia, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mikäli kassa tekisi jokaisen maksusitoumuksen tai vastaavan tapauksen kohdalla poikkeuksen ja päättäisi tapahtuman ohjeiden vastaisesti, ei häntä varmaankaan kauaa pidettäisi palkkalistoilla. Sen sijaan, että teilataan se myyjä, pitäisi hyväksyä se että hän toimi oikein eli työnantajan antamien ohjeiden mukaisesti ja olisi kohtuutonta vaatia häntä ohjeita rikkomaan sekä aiheuttamaan itselleen ongelmia.

      • Tarkkana

        Tässä pitää kuitenkin muistaa että kritiikki kohdistuu kaupan toimintaan jonka on myönnetty kaupankin puolesta olleen väärä.


      • GemPa

        Nyt puhutaan asiaa eli ohjeistusta on nyt muutettu/korjattu, mutta sitä ennen kassat/kassavastaava noudattavat sitä ohjetta mikä heillä on, kunnes toisin annetaan lupa tehdä. Eli tapahtumahetkellä ovat toimineet oikein, kuten Prisman johtaja on myös myöntänyt. Näin isot ohjemuutokset tulevat vähän järeämpää kautta ja ennen sitä ei "maalaisjärki"-syy auta selityksenä. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan eli vaatii vähän isomman leiman.


      • Juurikin näin. Gempalta hyvä kommentti eli juuri tätä hain, tunteenomaisesti asiaan suhtautuvat hölmöt lukevat yksipuolisen propagandauutisen ja noissa kommenteissaan näkevät myyjän pahan tai ilkeänä vaikka on varmaan ihan kiltti ihminen mutta kun hänen on ollut pakko toimia voimassa olevan ohjeistuksen mukaan niin on suuri vääryys tuo leimaaminen valtakunnan tasolla. Pienipalkkaisessa työssä puurtava ihminen saa paskaa niskaan ihan aiheetta niin siitä en tykkää yhtään.


      • UlkopuolinenTarkkailija
        Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin näin. Gempalta hyvä kommentti eli juuri tätä hain, tunteenomaisesti asiaan suhtautuvat hölmöt lukevat yksipuolisen propagandauutisen ja noissa kommenteissaan näkevät myyjän pahan tai ilkeänä vaikka on varmaan ihan kiltti ihminen mutta kun hänen on ollut pakko toimia voimassa olevan ohjeistuksen mukaan niin on suuri vääryys tuo leimaaminen valtakunnan tasolla. Pienipalkkaisessa työssä puurtava ihminen saa paskaa niskaan ihan aiheetta niin siitä en tykkää yhtään.

        Kiltit, lakeja ja ohjeita noudattavat kunnon ihmiset saavat nykyaikana uskomattoman paljon asiatonta palautetta osakseen. Rikolliset ja psykopaatit yrittävät laajentaa toimintavapauksiaan kilttien kustannuksella. Kukaan ei näytä huolestuvan tilanteesta, vaikka pitkälle mennessään tuo kehityskulku voi johtaa jopa järjestäytyneen yhteiskunnan romahtamiseen.


      • UlkopuolinenTarkkailija kirjoitti:

        Kiltit, lakeja ja ohjeita noudattavat kunnon ihmiset saavat nykyaikana uskomattoman paljon asiatonta palautetta osakseen. Rikolliset ja psykopaatit yrittävät laajentaa toimintavapauksiaan kilttien kustannuksella. Kukaan ei näytä huolestuvan tilanteesta, vaikka pitkälle mennessään tuo kehityskulku voi johtaa jopa järjestäytyneen yhteiskunnan romahtamiseen.

        Niinpä. Tuokin jölleen yksi osoitus siitä kuinka maailma on menossa aina vaan sairaampaan suuntaan. Ainoa joka toimi asiallisesti ja saamiensa ohjeiden mukaan tuossa oli myyjä/myyjätär joka nyt täysin syyttä suotta sai paskakuorman niskaansa.

        Jos pyörätuoliukko olisi käyttäytynyt asiallisesti se olisi tottakai, niin kuin me kaikki normaalit ihmiset tuollaisessa tilanteessa, ennen kassalle menoa kysynyt joltain myyjältä (siellä ihan varmasti on ollut myyjiä osastoilla) että onko ok ostaa kalliimmat sillä lapullaan mutta koska röyhkeä ("mä maksan erotuksen" luo omat säännöt) ja tyhmä ei voi kysyä vaan mieluuummin ruuhkaisimmalle kassalle draamaamaan.

        Jos räyhäakka olisi toiminut asiallisesti se olisi pitänyt mölyt mahassaan ja antanut myyjän ja paikalle tulleen ohjeistaa pyörätuolimiestä. Olisi voinut sitten toteuttaa itseään menemällä pyörätuolimiehen mukaan etsimään hintahaarukkaan sopivia kenkiä.

        Jos prisman johtaja olisi toiminut asiallisesti olisi puolustanut hyviä tyntekijöitään. ei olisi sysännyt syytä myyjän niskaan antamalla ymmärtää että tyhmä ja ilkeä kun ei ykskaks muuttanutkaan koko talon ohjeistuksia ominpäin, olisi todennut että myyjä ja hänen esimies toimi täsmälleen niin kuin menetellään tällaisissa tapauksissa. Paskahousu alistui nyt valtamedian lietsontaan ja muutti säännöt ykskaks ominpäin.

        Toivon ja oletan että nyt jokainen maan prisma täyttyy omia sääntöjä luovista sossulappulaisista jotka kantaa kassalle moninkertaisen määrän lapun hinnassa mainittuun nähden ja ilman muuta olettavat että ne saa kaikki sillä lapulla, lisäksi jos lapussa lukee "kengät" ja kantaa kassalle sillä rahalla kaljaa, toivon että noissa kaikissa tapauksissa myyjät nyt on ottaneet opikseen kohusta ja sanovat jokaiselle että ok, odota kun irrotan vaan nämä hälytarrat, antavat kaikille haluamansa ilmaiseksi, ottavat sen lapun ja valitsevat sitten itselleen jotain valikoimista mainittuun summaan sopivasti niin kaikki ovat tyytäväisiä. Prisman johtajat tietysti voivat ihmetellä tavarahävikkiä mutta kiltit, kunnolliset ja asiansa hoitavat asiakkaathen sen loppuopelissä maksavat.


      • 123443211234
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä. Tuokin jölleen yksi osoitus siitä kuinka maailma on menossa aina vaan sairaampaan suuntaan. Ainoa joka toimi asiallisesti ja saamiensa ohjeiden mukaan tuossa oli myyjä/myyjätär joka nyt täysin syyttä suotta sai paskakuorman niskaansa.

        Jos pyörätuoliukko olisi käyttäytynyt asiallisesti se olisi tottakai, niin kuin me kaikki normaalit ihmiset tuollaisessa tilanteessa, ennen kassalle menoa kysynyt joltain myyjältä (siellä ihan varmasti on ollut myyjiä osastoilla) että onko ok ostaa kalliimmat sillä lapullaan mutta koska röyhkeä ("mä maksan erotuksen" luo omat säännöt) ja tyhmä ei voi kysyä vaan mieluuummin ruuhkaisimmalle kassalle draamaamaan.

        Jos räyhäakka olisi toiminut asiallisesti se olisi pitänyt mölyt mahassaan ja antanut myyjän ja paikalle tulleen ohjeistaa pyörätuolimiestä. Olisi voinut sitten toteuttaa itseään menemällä pyörätuolimiehen mukaan etsimään hintahaarukkaan sopivia kenkiä.

        Jos prisman johtaja olisi toiminut asiallisesti olisi puolustanut hyviä tyntekijöitään. ei olisi sysännyt syytä myyjän niskaan antamalla ymmärtää että tyhmä ja ilkeä kun ei ykskaks muuttanutkaan koko talon ohjeistuksia ominpäin, olisi todennut että myyjä ja hänen esimies toimi täsmälleen niin kuin menetellään tällaisissa tapauksissa. Paskahousu alistui nyt valtamedian lietsontaan ja muutti säännöt ykskaks ominpäin.

        Toivon ja oletan että nyt jokainen maan prisma täyttyy omia sääntöjä luovista sossulappulaisista jotka kantaa kassalle moninkertaisen määrän lapun hinnassa mainittuun nähden ja ilman muuta olettavat että ne saa kaikki sillä lapulla, lisäksi jos lapussa lukee "kengät" ja kantaa kassalle sillä rahalla kaljaa, toivon että noissa kaikissa tapauksissa myyjät nyt on ottaneet opikseen kohusta ja sanovat jokaiselle että ok, odota kun irrotan vaan nämä hälytarrat, antavat kaikille haluamansa ilmaiseksi, ottavat sen lapun ja valitsevat sitten itselleen jotain valikoimista mainittuun summaan sopivasti niin kaikki ovat tyytäväisiä. Prisman johtajat tietysti voivat ihmetellä tavarahävikkiä mutta kiltit, kunnolliset ja asiansa hoitavat asiakkaathen sen loppuopelissä maksavat.

        Mikä sua oikein vaivaa? Eihän tuo mies keksinyt mitään "omia sääntöjään", vaan toimi Kelan sääntöjen mukaan, ja niin kuin häntä oli informoitu.

        Tässäkin ketjussa on jo tuotu esille, että Kelan maksusitoumuksen ylitettävän osan voi maksaa itse. Ja tämä tieto on tosiaan Kelan sivuilta luettavissa.

        Voisitko lopettaa tuon sairaan höyryämisen?


      • 123443211234 kirjoitti:

        Mikä sua oikein vaivaa? Eihän tuo mies keksinyt mitään "omia sääntöjään", vaan toimi Kelan sääntöjen mukaan, ja niin kuin häntä oli informoitu.

        Tässäkin ketjussa on jo tuotu esille, että Kelan maksusitoumuksen ylitettävän osan voi maksaa itse. Ja tämä tieto on tosiaan Kelan sivuilta luettavissa.

        Voisitko lopettaa tuon sairaan höyryämisen?

        En minä höyryä, ne sairaat höyryäjät löytyy ihan jostain muualta. Pyörätuolimiehen olisi ollut helppo varmistaa asia kysymällä niin kuin jokainen täysijärkinen tekee. minä ainakin osasin jo joskus 7-luokalla kun voitin jonkun koulun taloustaitokilpailun kysyä myyjiltä että voinko ostaa karkkia voittolapulla. Asia selvisi ja ostin koulutarvikkeita. Siellä osaston myyjältä/infosta kun olisi rullatuolimieskin selvittänyt asiaa olisi se ratkennut ilman valtakunnan tasoista räyhäämistä. S

        Sinä voisit lopettaa myös viattomien ihmisten syyttämisen, toivottavasti saat seuraavalla prismareissulla paskaa palvelua ja myyjä alkaa räyhäämään sinulle vaikka toimit oikein, sehän on prisman trendi nykyään että ohjeita noudattavat tuomitaan julkisesti ja räyhääjiä nuoleskellaan.

        Oletkos muuten varma että räyhäakka olisi aloittanut myymälä- ja someräyhäämisen jos siinä rullatuolimiehen paikalla olisi ollut joku ihan tavallinen ihminen? tuskin, se olisi räyhännyt jonon päässä "mikä maksaa, pois sieltä jonoa tukkimasta!" ja kirjoittanut närköstyneenä someen kuinka jotkut kehtaa tukkia kassajonoja.

        Niin, tuossa tosiaan niitä sairaita höyryäjiä:

        http://www.aamulehti.fi/kotimaa/malmin-prisma-hukkui-vihapostiin-henkilokunnalle-annettu-henkista-apua-koko-paivan-24283137/

        Olettekos tuomitsijat nyt kovinkin ylpeitä itsestänne? Aiheutitte paskan päivän aika monelle hyvälle, ystävälliselle, ammattitaitoiselle ja saamiaan ohjeita noudattavalle myyjälle. Saisitte ihan oikeasti hävetä.


      • GemPa

        Kelan ohjeistus on eri asia kuin toimipaikan ohjeistus. Eikö nyt jokainen fiksu ihminen tajua, että sen lisäksi, että joku antaa omat ohjeet, on olemassa myös yrityksen sisäiset ohjeet.


      • 6546546757
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä höyryä, ne sairaat höyryäjät löytyy ihan jostain muualta. Pyörätuolimiehen olisi ollut helppo varmistaa asia kysymällä niin kuin jokainen täysijärkinen tekee. minä ainakin osasin jo joskus 7-luokalla kun voitin jonkun koulun taloustaitokilpailun kysyä myyjiltä että voinko ostaa karkkia voittolapulla. Asia selvisi ja ostin koulutarvikkeita. Siellä osaston myyjältä/infosta kun olisi rullatuolimieskin selvittänyt asiaa olisi se ratkennut ilman valtakunnan tasoista räyhäämistä. S

        Sinä voisit lopettaa myös viattomien ihmisten syyttämisen, toivottavasti saat seuraavalla prismareissulla paskaa palvelua ja myyjä alkaa räyhäämään sinulle vaikka toimit oikein, sehän on prisman trendi nykyään että ohjeita noudattavat tuomitaan julkisesti ja räyhääjiä nuoleskellaan.

        Oletkos muuten varma että räyhäakka olisi aloittanut myymälä- ja someräyhäämisen jos siinä rullatuolimiehen paikalla olisi ollut joku ihan tavallinen ihminen? tuskin, se olisi räyhännyt jonon päässä "mikä maksaa, pois sieltä jonoa tukkimasta!" ja kirjoittanut närköstyneenä someen kuinka jotkut kehtaa tukkia kassajonoja.

        Niin, tuossa tosiaan niitä sairaita höyryäjiä:

        http://www.aamulehti.fi/kotimaa/malmin-prisma-hukkui-vihapostiin-henkilokunnalle-annettu-henkista-apua-koko-paivan-24283137/

        Olettekos tuomitsijat nyt kovinkin ylpeitä itsestänne? Aiheutitte paskan päivän aika monelle hyvälle, ystävälliselle, ammattitaitoiselle ja saamiaan ohjeita noudattavalle myyjälle. Saisitte ihan oikeasti hävetä.

        Olen ylpeä. (Mieti vaan omaa käytöstäs paskiainen vähän joka ketjussa..)


      • 6546546757 kirjoitti:

        Olen ylpeä. (Mieti vaan omaa käytöstäs paskiainen vähän joka ketjussa..)

        Shaming languagen ja henkilöhyökkäyksen käyttö viimeistään on osoitus tuntemastasi häpeästä kun tiedät olleesi väärässä, onneksi sentään ymmärrät hävetä.


      • Nemaneeritnemaneerit
        Harmaaritari kirjoitti:

        Shaming languagen ja henkilöhyökkäyksen käyttö viimeistään on osoitus tuntemastasi häpeästä kun tiedät olleesi väärässä, onneksi sentään ymmärrät hävetä.

        Expuako se siellä? Näin olin arvellutkin.


      • 123443211234
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä höyryä, ne sairaat höyryäjät löytyy ihan jostain muualta. Pyörätuolimiehen olisi ollut helppo varmistaa asia kysymällä niin kuin jokainen täysijärkinen tekee. minä ainakin osasin jo joskus 7-luokalla kun voitin jonkun koulun taloustaitokilpailun kysyä myyjiltä että voinko ostaa karkkia voittolapulla. Asia selvisi ja ostin koulutarvikkeita. Siellä osaston myyjältä/infosta kun olisi rullatuolimieskin selvittänyt asiaa olisi se ratkennut ilman valtakunnan tasoista räyhäämistä. S

        Sinä voisit lopettaa myös viattomien ihmisten syyttämisen, toivottavasti saat seuraavalla prismareissulla paskaa palvelua ja myyjä alkaa räyhäämään sinulle vaikka toimit oikein, sehän on prisman trendi nykyään että ohjeita noudattavat tuomitaan julkisesti ja räyhääjiä nuoleskellaan.

        Oletkos muuten varma että räyhäakka olisi aloittanut myymälä- ja someräyhäämisen jos siinä rullatuolimiehen paikalla olisi ollut joku ihan tavallinen ihminen? tuskin, se olisi räyhännyt jonon päässä "mikä maksaa, pois sieltä jonoa tukkimasta!" ja kirjoittanut närköstyneenä someen kuinka jotkut kehtaa tukkia kassajonoja.

        Niin, tuossa tosiaan niitä sairaita höyryäjiä:

        http://www.aamulehti.fi/kotimaa/malmin-prisma-hukkui-vihapostiin-henkilokunnalle-annettu-henkista-apua-koko-paivan-24283137/

        Olettekos tuomitsijat nyt kovinkin ylpeitä itsestänne? Aiheutitte paskan päivän aika monelle hyvälle, ystävälliselle, ammattitaitoiselle ja saamiaan ohjeita noudattavalle myyjälle. Saisitte ihan oikeasti hävetä.

        Eli pitäisi siis lähtökohtaisesti epäillä, että kaupan toimintatavat ovat virheelliset ja siksi kysyä erikseen ja varmistaa joka ikinen asia? Olisin itse ainakin olettanut Prisman kaltaisen myymälän osaavan toimia oikein, eikä olisi tullut mielenikään kysyä, että voiko noin maksaa? Ja pidän itseäni aivan täysijärkisenä ihmisenä.

        Pitääkö kysyä erikseen sitäkin, että voiko pullonpalautusrahoilla maksaa ostoksia ja mitä ostoksia sillä voi maksaa ja pitääkö mennä ihan tasan jne?

        Ikävää noiden myyjien kannalta, joutuvat monet sijaiskärsijöiksi, mutta eivätköhän ne siitä selviä ilman suurempia traumoja. Mulle on luontaista olla aina heikoimman puolella, ja tässä se heikoin osapuoli oli se vammainen mies.

        Sanoin sua höyryäjäksi, koska sulla on täysin unohtunut jutun olennaisin pointti. Eli se että Prisma toimi väärin (vaikkei yksittäiset myyjät, niin kyseinen liike).


      • 123456781234567
        GemPa kirjoitti:

        Kelan ohjeistus on eri asia kuin toimipaikan ohjeistus. Eikö nyt jokainen fiksu ihminen tajua, että sen lisäksi, että joku antaa omat ohjeet, on olemassa myös yrityksen sisäiset ohjeet.

        Kyllä niiden pitäisi tässä tapauksessa samat olla. Ei kahdella yhteistyötä tekevällä taholla saa olla asiakkaan suuntaan eri säännöt saman asian suhteen.

        Jos minä ostan Acerin tietokoneen Soneran kautta, ja haluan siihen huollon takuuaikana. Otan yhteyttä Soneraan ja sieltä ohjeistetaan ottamaan yhteyttä Aceriin ja toimittamaan se kone sinne niiden huoltoon. Teen niin, ja sieltä sanotaan että eivät voi juuri minun konettani huoltaa. Olisiko ok?

        Ei nyt ihan täysin verrattavissa oleva juttu, mutta tietyssä mielessä kyllä.


      • JohtajienVastuu
        123443211234 kirjoitti:

        Mikä sua oikein vaivaa? Eihän tuo mies keksinyt mitään "omia sääntöjään", vaan toimi Kelan sääntöjen mukaan, ja niin kuin häntä oli informoitu.

        Tässäkin ketjussa on jo tuotu esille, että Kelan maksusitoumuksen ylitettävän osan voi maksaa itse. Ja tämä tieto on tosiaan Kelan sivuilta luettavissa.

        Voisitko lopettaa tuon sairaan höyryämisen?

        Pienipalkkaisen ja osa-aikaisen kassaparanko pitäisi hektisen työnsä ohessa selvittää Kelan ohjeistukset oman kassansa näpyttelynsä ohessa, siis tehdä siinä ohessa yrityksen johtajille kuuluvat työt. Kohta varmaan osa-aikaisen kassan pitää tehdä avaruustutkimusta työnsä ohessa asiakkaan niin halutessa. Kassa noudattaa yrityksen ohjeita ja ohjeiden oikeanlaisuudesta vastaa yrityksen johtajisto, jolla on aikaa ja ennen kaikkea heidän työtehtäviinsä kuuluu ohjeiden ajantasainen ylläpito ja siirtäminen näiden ohjeiden vaatimukset käytäntöön, siis kassahenkilökunnalle. Johtajistolle maksetaan kovaa palkkaa siitä, että he johtavat ja johtamiseen kuuluu muun muassa ohjeiden laatiminen ja erilaisten asioiden selvittely etukäteen. Nyt vain johtajisto ei ollut ajan tasalla eikä ottanut täyttä vastuuta toiminnastaan. Kassaparka sai vain heikkolahjaisen kansanosan vihat niskoilleen eikä yrityksen johtajisto tullut puolustamaan työntekijäparkaa vaan yritti luistella vastuustaan.


      • 123443211234
        JohtajienVastuu kirjoitti:

        Pienipalkkaisen ja osa-aikaisen kassaparanko pitäisi hektisen työnsä ohessa selvittää Kelan ohjeistukset oman kassansa näpyttelynsä ohessa, siis tehdä siinä ohessa yrityksen johtajille kuuluvat työt. Kohta varmaan osa-aikaisen kassan pitää tehdä avaruustutkimusta työnsä ohessa asiakkaan niin halutessa. Kassa noudattaa yrityksen ohjeita ja ohjeiden oikeanlaisuudesta vastaa yrityksen johtajisto, jolla on aikaa ja ennen kaikkea heidän työtehtäviinsä kuuluu ohjeiden ajantasainen ylläpito ja siirtäminen näiden ohjeiden vaatimukset käytäntöön, siis kassahenkilökunnalle. Johtajistolle maksetaan kovaa palkkaa siitä, että he johtavat ja johtamiseen kuuluu muun muassa ohjeiden laatiminen ja erilaisten asioiden selvittely etukäteen. Nyt vain johtajisto ei ollut ajan tasalla eikä ottanut täyttä vastuuta toiminnastaan. Kassaparka sai vain heikkolahjaisen kansanosan vihat niskoilleen eikä yrityksen johtajisto tullut puolustamaan työntekijäparkaa vaan yritti luistella vastuustaan.

        En ole syyttänyt yksittäisiä työntekijöitä mistään. Ja tässähän on ylipäätään kaksi erillistä tapausta:

        Ekassa tapauksessa on tuo kenkien osto ja uhrina vammainen mies. Toisessa hirveä somekohu ja uhreina viattomat myyjät.

        Se mikä minusta on outoa ja pelottavaakin on se, että täällä moni pitää paljon pahempana jälkimmäistä kuin ensimmäistä.

        Ilmeisesti noihin tavallisiin myyjiin on helpompi samaistua, sympatiat ja empatiat ulottuvat näin siis vain niihin, jotka ovat saman kaltaisia kuin itse on (?) Kaikkein heikoimmassa asemassa olevalle ei sen sijaan ymmärrystä heru.

        Tuo on asia joka saa mut näkemään punaista. Ei vihaposti kivaa ole, mutta onko noilla Prisman myyjillä nyt joku ihan helvetillinen hätä tämän takia? Montako vuotta tarvitaan terapiaa tai montako purkkia rauhoittavia?

        Tilanne rauhoittuu ja unohtuu varmasti nopeasti, sen sijaan vammaisten ja muiden vähäosaisten kurjuus senkun lisääntyy.


      • ÄläSelitä
        123443211234 kirjoitti:

        En ole syyttänyt yksittäisiä työntekijöitä mistään. Ja tässähän on ylipäätään kaksi erillistä tapausta:

        Ekassa tapauksessa on tuo kenkien osto ja uhrina vammainen mies. Toisessa hirveä somekohu ja uhreina viattomat myyjät.

        Se mikä minusta on outoa ja pelottavaakin on se, että täällä moni pitää paljon pahempana jälkimmäistä kuin ensimmäistä.

        Ilmeisesti noihin tavallisiin myyjiin on helpompi samaistua, sympatiat ja empatiat ulottuvat näin siis vain niihin, jotka ovat saman kaltaisia kuin itse on (?) Kaikkein heikoimmassa asemassa olevalle ei sen sijaan ymmärrystä heru.

        Tuo on asia joka saa mut näkemään punaista. Ei vihaposti kivaa ole, mutta onko noilla Prisman myyjillä nyt joku ihan helvetillinen hätä tämän takia? Montako vuotta tarvitaan terapiaa tai montako purkkia rauhoittavia?

        Tilanne rauhoittuu ja unohtuu varmasti nopeasti, sen sijaan vammaisten ja muiden vähäosaisten kurjuus senkun lisääntyy.

        Seli, seli. Heikkolahjaisen kansanosan tavoin näet syyllisen vain yhdellä suunnalla. Varmasti syytät yksittäistä siivooja huonosta siivouksesta, kun yritys on ostanut siivousfirmalta vaikkapa kohteen siivouksen kerran viikossa perjantaina ja maanantaina muiden ihmisten sotkettua tuota siivousaluetta tulet syyttäneeksi tuota siivoojaa, ettei hän käy siivoamassa tuota aluetta maanantaisin, vaikka hän tekee silloin samanlaista siivousta esimerkiksi toisessa kohteessa työsopimuksensa mukaan. Samoin epäilemättä syytät kiertävää lähihoitajaa siitä, ettei hän jää aina puoleksi tunniksi juttelemaan vanhuksen kanssa, kun hänen 8 tunnin työpäiväänsä on ahdettu 15 tai enemmän samanlaista käyntiä vanhusten luona. Jos hän juttelisi ylimääräiset 16 puolen tunnin sessiota niiden vanhusten kanssa, niin hänen työpäivänsä venyisivät 16 tuntiin päivässä ja hän ei ehtisi ehkä nukkua kunnolla kotonaan työmatkojensa vuoksi puhumattakaan, että hän ehtisi harrastaa mitään, koska hänellä ei käytännössä olisi vapaa-aikaa.


      • Jaa se oli miehen avustaja. No ilmankos, silloin vedetään kotiinpäin. Eiköhän se rahansa saa pois tuolta avustettavaltaan. :)

        Mä jo ajattelin, että tuiki tuntematon riensi hätiin kohusta päätellen.


    • Jumankauta! Jostain sossun piikistä 70€ talvikengät, vaikkei pysty edes kävelemään. Mitä seuraavaksi: 700€ pyörätuolin nastarenkaisiin ja kevytmetallivanteisiin?

      • menisultakinpisteet

        No sukkasillaanko pyörätuolilla liikkuvien pitäisi tuolla ulkona kulkea?

        Ja kuten tuolla ylempänä on jo käynyt ilmi, niin pyörätuolipotilaan voi olla vaikea löytää itselleen sopivia kenkiä.

        Eihän tuossa ole mistään designkengistä kyse, joten ihan turha närkästyä. 70 euroa kunnon talvikengistä ei ole paljon.


      • "No sukkasillaanko pyörätuolilla liikkuvien pitäisi tuolla ulkona kulkea? "

        Tämä taitaa olla eka kerta kun kukaan multa pukeutumisvinkkejä kysyy. Eihän edes teinit kulje sukkasillaan vaan ilman sukkia. Ja pipokin laitetaan päähän vasta sisätiloissa.

        Suosittelen tällaisia kuin itselläni on. Matalat, tukevat, kevyet ja hyväpohjaiset kengät, suomalaista työtä, kivat heijastimet. Tosi seksikkäät. Käyttöalue sellaisenaan noin 10:stä -10:een ja villasukan kanssa -30:een. Noin 50 € uutena ja löytynee prisman hyllystä. Pohjat on kolmen talven jälkeen jo aika kuluneet joten näistä voisin luopua kympillä. Saataisiin 70€:lla sekä mulle uudet kengät, että pyörätuolikaverille nämä mun vanhat ja uudet villasukat kaupan päälle.


      • Sossun piikistä ne on maksettava vai mistä sitten?

        Kyseessä on sentään invalidi jolla ei ole mahdollisuutta tehdä/saada työtä koska kukaan ei halua häntä palkata.

        Heidän tilanteensa on todellisuudessa heikompi kuin niiden terveiden joilla on sentään mahdollisuus saada töitä. He joutuvat esittämään eläkkeilleen ja sossutuilleen paljon tiukempia perusteluja kuin terveet työttömät. Tiedän tämän koska olen ollut työni puolesta asian kanssa tekemisissä.

        Sinun ylimielisyytesi on oksettavaa!!!

        Mitäpä, jos itse menettäisit liikuntakykysi onnettomuuden tai sairauden perusteella ja jäisit elämään pienen takuueläkkeen varassa, etkö muka tarvitsisi yhteiskunnan tukea...no hyvä, jos sinulla on vaikka rikas suku ja runsas ennakkoperintö jolla mällätä mutta 90 prosentilla Suomalaisista ei ole.

        Sinä tietysti lässytät miten vammaisenakin opiskelisit uuden ammatin jota voisi harjoittaa pyörätuolista käsin ja lujaa menisi...joo ja elämä onkin tosiaan niin yksinkertaista, tosiasia on nimittäin se ettei vammaisia juuri palkata työhön vaikka vamma ei työntekoa estäiskään. Olen nähnyt työni puolesta tästäkin kylmät tilastot.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Sossun piikistä ne on maksettava vai mistä sitten?

        Kyseessä on sentään invalidi jolla ei ole mahdollisuutta tehdä/saada työtä koska kukaan ei halua häntä palkata.

        Heidän tilanteensa on todellisuudessa heikompi kuin niiden terveiden joilla on sentään mahdollisuus saada töitä. He joutuvat esittämään eläkkeilleen ja sossutuilleen paljon tiukempia perusteluja kuin terveet työttömät. Tiedän tämän koska olen ollut työni puolesta asian kanssa tekemisissä.

        Sinun ylimielisyytesi on oksettavaa!!!

        Mitäpä, jos itse menettäisit liikuntakykysi onnettomuuden tai sairauden perusteella ja jäisit elämään pienen takuueläkkeen varassa, etkö muka tarvitsisi yhteiskunnan tukea...no hyvä, jos sinulla on vaikka rikas suku ja runsas ennakkoperintö jolla mällätä mutta 90 prosentilla Suomalaisista ei ole.

        Sinä tietysti lässytät miten vammaisenakin opiskelisit uuden ammatin jota voisi harjoittaa pyörätuolista käsin ja lujaa menisi...joo ja elämä onkin tosiaan niin yksinkertaista, tosiasia on nimittäin se ettei vammaisia juuri palkata työhön vaikka vamma ei työntekoa estäiskään. Olen nähnyt työni puolesta tästäkin kylmät tilastot.

        "Sossun piikistä ne on maksettava vai mistä sitten? "

        Onhan sillä yhteiskuntaa työllistävä vaikutus, että ihminen ostaa 70€:n maksusitoumuksella 70€:n kengät. Kauppa saa työtä ja katetta, kenkätehdäs saa työtä ja katetta ja vielä KELAkin saa työtä, kun harkitsee tarvitseeko mies kengät ja kirjoittelee sitten maksusitoumuksen, jolla saa ostaa talvikengät ja lisäksi sitten muutaman muun osalta harkitsee, että he eivät tänä talvena kenkiä tarvitse, mutta tervetuloa ensi vuonna uutta hakemusta vetämään. Ei nyt varsinaisesti ihan näkymätön käsi sellaisena kuin Adam Smith tai Antti Chydenius sen näki, vaan hyvinvointivaltion tapa.

        "no hyvä, jos sinulla on vaikka rikas suku ja runsas ennakkoperintö ja..."

        Mitäpä jos mulla ei olekaan, vaan suvussa ihmisiä, jotka ei ole ostaneet uusia kenkiä vuosikausiin jos ikinä. Enkä mä ole kuullut yhdenkään sukkasillaan kävelleen.


      • M_Sandholm
        scrg kirjoitti:

        "Sossun piikistä ne on maksettava vai mistä sitten? "

        Onhan sillä yhteiskuntaa työllistävä vaikutus, että ihminen ostaa 70€:n maksusitoumuksella 70€:n kengät. Kauppa saa työtä ja katetta, kenkätehdäs saa työtä ja katetta ja vielä KELAkin saa työtä, kun harkitsee tarvitseeko mies kengät ja kirjoittelee sitten maksusitoumuksen, jolla saa ostaa talvikengät ja lisäksi sitten muutaman muun osalta harkitsee, että he eivät tänä talvena kenkiä tarvitse, mutta tervetuloa ensi vuonna uutta hakemusta vetämään. Ei nyt varsinaisesti ihan näkymätön käsi sellaisena kuin Adam Smith tai Antti Chydenius sen näki, vaan hyvinvointivaltion tapa.

        "no hyvä, jos sinulla on vaikka rikas suku ja runsas ennakkoperintö ja..."

        Mitäpä jos mulla ei olekaan, vaan suvussa ihmisiä, jotka ei ole ostaneet uusia kenkiä vuosikausiin jos ikinä. Enkä mä ole kuullut yhdenkään sukkasillaan kävelleen.

        Paljon tekstiä ei yhtään asiaa.


      • Mulla on hetki hyvää aikaa, niin annetaan Lyytille kyytiä. Kuvitellaan prisman kassa, amk-koulutettu, 10€/tunti, keskim. 20h / viikko, nollasopimus, yh, feministi. Kuvitellaan asiakas, joka ostaa 170€ kengät ja maksaa 70€ maksusitoumuksella ja loput käteisellä.


      • scrg kirjoitti:

        Mulla on hetki hyvää aikaa, niin annetaan Lyytille kyytiä. Kuvitellaan prisman kassa, amk-koulutettu, 10€/tunti, keskim. 20h / viikko, nollasopimus, yh, feministi. Kuvitellaan asiakas, joka ostaa 170€ kengät ja maksaa 70€ maksusitoumuksella ja loput käteisellä.

        "Kuvitellaan asiakas, joka ostaa 170€ kengät ja maksaa 70€ maksusitoumuksella ja loput käteisellä."

        Kuvittele vaikka maailman tappiin!

        Ei tuollainen asiakas muuta olekaan kuin kuvitelmaa.

        Ja sinäkö muka köyhästä suvusta, kaikesta näkee, että olet köyhän elämästä täysin pihalla.


      • Äläjaksavalittaa
        scrg kirjoitti:

        Mulla on hetki hyvää aikaa, niin annetaan Lyytille kyytiä. Kuvitellaan prisman kassa, amk-koulutettu, 10€/tunti, keskim. 20h / viikko, nollasopimus, yh, feministi. Kuvitellaan asiakas, joka ostaa 170€ kengät ja maksaa 70€ maksusitoumuksella ja loput käteisellä.

        No mutta tapauksestahan jo tiedetään, että kengät olivat vaivaiset 4,5 ekeä yli sen maksusitoumuksen. Todennäköisesti tuo 4.5 euroa olisi ollut pois sitten ruokaostoksista ja mies olisi saanut kärsiä vaikka vähän nälkää... Helpottaisiko tämä ajatus oloasi ja kateuttasi ollenkaan? Lisäksi tuo mies ei varmaan enää tule ostamaan koko loppuelämänsä aikana uusia (tai vanhojakaan) talvikenkiä, että helpottaako tämä ajatus kateuttasi ollenkaan?

        Kenkien nyt vaan piti olla "tietynlaiset" että ko. henkilö saa ne puettua jalkaansa. Ilmeisesti uutisen perusteella voisi ajatella hänen sairastavan jotain rappeuttavaa sairautta, kun on joutunut pyörätuoliin ja enää ei käsissäkään ole kovin paljon voimaa. Tästä voi päätellä, että joskus aiemmin pyörätuolista huolimatta kädet on pelanneet paremmin, ja silloin olisi ollut vähän enemmän valinnanvaraa kenkien suhteen, kun ei olisi tarvinnut kiinnittää huomiota siihen, että ne on helpot saada jalkaan.

        Voi toki kysyä mihin pyörätuolissa istuva ihminen tarvii talvikenkiä, eihän hänen tarvi kävellä... No kyllä ne jalat jäätyy siinä tuolissa istuessakin. Voit kokeilla itse, jos et usko.


      • Äläjaksavalittaa kirjoitti:

        No mutta tapauksestahan jo tiedetään, että kengät olivat vaivaiset 4,5 ekeä yli sen maksusitoumuksen. Todennäköisesti tuo 4.5 euroa olisi ollut pois sitten ruokaostoksista ja mies olisi saanut kärsiä vaikka vähän nälkää... Helpottaisiko tämä ajatus oloasi ja kateuttasi ollenkaan? Lisäksi tuo mies ei varmaan enää tule ostamaan koko loppuelämänsä aikana uusia (tai vanhojakaan) talvikenkiä, että helpottaako tämä ajatus kateuttasi ollenkaan?

        Kenkien nyt vaan piti olla "tietynlaiset" että ko. henkilö saa ne puettua jalkaansa. Ilmeisesti uutisen perusteella voisi ajatella hänen sairastavan jotain rappeuttavaa sairautta, kun on joutunut pyörätuoliin ja enää ei käsissäkään ole kovin paljon voimaa. Tästä voi päätellä, että joskus aiemmin pyörätuolista huolimatta kädet on pelanneet paremmin, ja silloin olisi ollut vähän enemmän valinnanvaraa kenkien suhteen, kun ei olisi tarvinnut kiinnittää huomiota siihen, että ne on helpot saada jalkaan.

        Voi toki kysyä mihin pyörätuolissa istuva ihminen tarvii talvikenkiä, eihän hänen tarvi kävellä... No kyllä ne jalat jäätyy siinä tuolissa istuessakin. Voit kokeilla itse, jos et usko.

        Kateus mainittu vain kaksi kertaa.

        Jos sossu tai vastaava iskee kouraan 70€ lahjakortin kenkien ostoon, niin pitäisin pienenä ihmeenä, jos joku ostaa sillä sillä kengät jotka ei maksa vähintään 65€. Jos 40€ kengät olisi sopivat, niin siinähän menisi hyvää rahaa ihan hukkaan.


      • sivukommentti
        scrg kirjoitti:

        Kateus mainittu vain kaksi kertaa.

        Jos sossu tai vastaava iskee kouraan 70€ lahjakortin kenkien ostoon, niin pitäisin pienenä ihmeenä, jos joku ostaa sillä sillä kengät jotka ei maksa vähintään 65€. Jos 40€ kengät olisi sopivat, niin siinähän menisi hyvää rahaa ihan hukkaan.

        Kommentointisi on tähän mennessä ollut niin suunnattoman kateellisen ihmisen kommentointia, että kateus-sana kuuluikin mainita vähintään tuon kaksi kertaa.


      • sivukommentti kirjoitti:

        Kommentointisi on tähän mennessä ollut niin suunnattoman kateellisen ihmisen kommentointia, että kateus-sana kuuluikin mainita vähintään tuon kaksi kertaa.

        Etkö sinäkään osaa kulkea viinakaupan ohi seteli kourassa kenkäkaupalle asti.


    • flowersreally

      Kauppaketjut saisivat kyllä varustaa ostoskärrynsä sekä peruutuspeileillä että sumutorvilla tuollaisten pelastaja-amatsonien varalta.

    • eimullamuuta-

      Täytyy olla ihme jalat jos tarvii 70 euron kengät. Itse ostan 20 euron kengiä aina ja hyvin pärjää.

      • niinvai

        Sinä kaiketi olet terve ihminen, jonka jalkaan sopivat kengät kuin kengät, ja pystyt itse pukemaan kengät kuin kengät jalkaasi, vai?


    • Nainen-veronmaksaja

      Mies saanut maksulapun kengiin ja toimeentulotuki mennyt viinaan. Liikaa tuollaisia juoppoja on tässä maassa.

      • lihatipunen

        Kirjoita ihan reilusti vaan omalla nimelläsi "atm32".

        Tai sitten opettele taivuttamaan sanat oikein. Kukaan muu tällä palstalla ei kirjoita "kengiin" tai "sängypaikka" ja mitä näitä nyt oli.


      • hmmmmmmm

        On se jännä, että sinä "tiedät" hänen olevan juoppo, vaikka et häntä tunne. Kristallipallonko omistat?


    • enoonarsisti

      Harmaaritari taitaa olla niitä jotka on aina oikeassa kaikessa - silloinkin kun on väärässä. Ei mulla muuta.

      • Ehkäpä olenkin tai ainakin melkein aina oikeassa. Tiesin asioiden luonnollisen seurauksen jo eilen. Koska yleisesti ottaen ihmiset ovat yksinkertaisia ja näkevät vain mitä haluavat nähdä on se aika tuhoisaa.:

        http://www.aamulehti.fi/kotimaa/malmin-prisma-hukkui-vihapostiin-henkilokunnalle-annettu-henkista-apua-koko-paivan-24283137/

        Se on aina vaarallista kun lähdetään julistamaan yksipuolista, ei välttämättä niin totuudenmukaistakaan totuutta suurilla otsikolla. Aika monen kivan ihmisen päivä pilattu tuon uutisenkin mukaan.


      • GemPa

        Itse odotan sitä, kun Jatta saadaan kiinni puheistaan ja edesvastuuseen. Voi sitä häpeän määrä sen jälkeen Jatalla. Toivottavasti myös ne henkilöt häpeävät, jotka uskovat tällaiset uutiset ja nielevät kaiken ilmekään värähtämättä kuin punaisen lyhtyjen ammattilainen konsanaan. Oma vastuunsa on medialla, joka julkaisee tällaista. Toivottavasti tähän myös puututaan.

        Tällä hetkellä työntekijät varmasti saavat oikeasti pelätä omalla työpaikallaan. Malmi alueena sisältää paljon päihde- ja mielenterveyshoitoloita tms. ja kunnan halpoja asuntoja. Tämä näkyy asiakaskunnassa, joka ei ole helpoimmasta päästä.


    • Nykyään nämä hommat rupeaa leviämään kulovalkean tavoin vaikka se kassan neiti ei välttämättä ees osannu kirjata tuommosta lisäsummaa järjestelmään.

      Jäätävää juoruamista.

    • Pillujen--asiantuntija

      Olin kerran ostamassa uutta telkkaria ja myyjä oli myymässä minulle käytettyä telkkaria uutena. Siinä sitten ihmettelin hintaa että käytetystä pyydettiin samaa hintaa kun uudesta. Se telkkari oli ollut esillä ja auki siellä hyllyllä jo kuukausia. Siinä myyjä sitten näpytteli jotain ja sanoi että myy minulle hyllyssä näytillä olevan telkkarin uutena koska sillä hetkellä varastossa ei ollut paketissa uusia telkkareita ja hinta oli 780 euroa 50 tuuman telkkarista. Sanoin että en osta mitään käytyettyä vaan uuden. Yritti väkisin tuputtaa sitä telkkaria mulle kun olin jo valitsemassa toista telkkaria ja kysyin että onko varastossa. Lopulta kyllästyin ja lähdin pois kun se ainakin 5 kertaa yritti saada multa maksua vanhasta telkkarista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe