Nälkä aina illalla

YöNälkä

Onkos muilla vastaavaa tunnetta, että myöhään illalla tulee nälkä.
Nytkin on nälkä ja tekisi mieli lasagnea, pizzaa, lihapullia, mutta kun ei vaan näin myöhäällä enää viitsi syödä ennen nukkumaan menoa.
Päivällä lounas aikaan ei ollenkaan nälkä ja syönkin siinä 15.00 jälkeen lämpimän ruoan.
Aamulla syön aamupalan siinä 9-10 välissä, kun en aikaisin herää.
Olen ajatellut, että kävisi joskus lounaalla, ettei aina tarvitsisi tehdä ruokaa, mutta siihen aikaan, kun lounas tarjotaan klo 11-13 välissä, niin ei ole silloin yhtään nälkä.
Ei viitsisi maksaa lounaasta, jos ei ole nälkäkään ja ei saata syödä paljon.

13

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkgjjghjg

      Pyri syömään tasaisesti 5-6 pientä ateriaa 2-4 tunnin välein juo 1-2 litraa vettä päivässä. Verensokeri pysyy tasaisena eikä tule sitä suurta nälkää ja vesi pitää aineenvaihduntaa vauhdissa. Riippuu aterian koosta sulattaako elimistö syödyn ruuan 2-4 h aikana, mutta yli 5 h paaston jälkeen aineenvaihdunta hidastuu tms. Ns. diabetesruokavalio pitäisi oleman hyvä kaikille - tutki sitä lisää.

      • YöNälkä

        Ateriamäärät kyllä jäävät minulla paljon tuon alle. Kaksi ateriaa on tullut syötyä päivässä eli aamulla ja iltapäivällä.
        Aamulla kaurapuuroa, marjoja ja maitolasi.
        Lämmin ruoka iltapäivällä siinä 15.00 jälkeen.
        Puolenpäivän aikaan kahvi ja illalla siinä vähän klo 18.00 jälkeen iltakahvi tai tee.
        Myöhään illalla on sitten nälkä, mutta en kyllä mitään kuitenkaan syö, mutta aamulla ei ole samanlaista nälkää, kuin oli illalla ennen nukkumaan menoa.
        Kalorimäärät jää kyllä alle 1000 kcal päivässä.
        Varsikin jos illalla katselee netistä ruoka ohjeita, niin nälkä vaan yltyy ja sitä suunnittelee, että mitä huomenna hakee kaupasta, että voi tehdä ruokaa jonkun uuden reseptin mukaan, mutta aamulla kun ei ole samanlaista nälkää, niin eipä tule kauppaankaan mentyä hakemaan niitä raaka-aineita.


      • djslfjalsjfljl

        Hui, kuulostaa siltä että sä näännytät itseäsi. Sulla ei varmaan tuolla kalorimäärällä ole ylipainoa? Mutta liian pitkiä paastoaikoja on. Mä ymmärrän tuon sun iltanälän sillä, että olet saanut päivän aikana yksinkertaisesti liian vähän ravintoa, joten sulla kalvava nälkä illalla. Liian pitkä paasto klo 15.00 - 08.00 seuraavana päivänä (syötkö mitään klo 12 ja 18 kahvin/teen kanssa?) saa aikaan ns. säästöliekkiefektin aineenvaihdunnassa tms., joten aamulla ei sitten olekaan enää nälkä. Ihan ymmärrettävää. Kannattaisiko sun käydä juttelemassa ruokailusta esim. jonkun terveyskeskus-/sairaalan ravintoterapeutin kanssa (riippuen missä asut) ettei sulta jäisi ravinteita ja hivenaineita uupumaan?


    • avotsano

      Ai, sulla on menossa 18/6-dieetti!?

      • YöNälkä

        Täh,???
        Ei mulla mitään diettiä ole menossa. Olen aina syönyt noin ja olen aina pärjänyt vähällä ruoalla.
        Sen verran syön, että pahin nälkä lähtee, en syö itseäni kylläiseksi.
        Kerran tuli lomalla syötyä ravintolassa enemmän ja tuli ähky, aivan hirveä olo.
        Paljon parempi olo on, vaikka jää pieni nälkä, kuin syödä vatsaansa täyteen.

        Onhan se selvä, että ne jotka menee aamulla töihin klo 7.00, niin heillä on nälkä jo 11.00 aikaan.
        Kun herää siinä lähemmäs klo 9.00 ja syö puuron vasta 9.00 jälkeen, niin ei silloin ole vielä nälkä klo 11.00 aikaan, vaan iltapäivällä 15.00 aikoihin.


      • avotsano

        Sulla sitten luontainen pätkäpaastomainen ruokavalio (eli dietti): "...Muita pätkäpaastoamisen tapoja ovat esimerkiksi 24 tunnin paasto kerran tai kaksi viikossa sekä 16/8-paasto, jossa ollaan 16 tuntia vuorokaudesta syömättä ja syödään 8 tunnin ”syömisikkunassa”. Tästäkin on useampia versioita, 18/6 ja jopa 20/4..." (http://blog.vogel.fi/2013/08/20/patkapaasto-ja-taysiarvoinen-ruokavalio-laihtumisen-tukena/).


    • stomakkintäytettä

      Minäkin olen samanlainen ja uni ei tule simmuun tyhjällä vatsalla.

      Yleensä mulla on jotain tähdettä kaapissa ilta-aterialta kuten pitsa-slaissi tai pastaa, jonka voi lämmittää mikrossa helposti.

      Parasta yöruokaa on kylmä tomaatti-pohjainen pitsa-siivu nautittuna kuuman makean maitokahvin kera ennen nukkumaanmenoa - kahvi, tuo paras unilääke ja se on ihan tosi.

      Toinen helppo nälän torjuja on keittää pari munaa ja siivuta ne leivinpaahtimessa käyneiden ruisleivänpalojen päälle, vähän suolaa ja maitokahvia oheen ja johan vatsa tykkää ja uni maittaa.

      En ymmärrä ihmisiä, jotka voivat nukkua tyhjällä vatsalla vaikka naiseni niin tekeekin - muka täysi maha häiritsee unta ja kukkua kanssa.

      • takku456788

        Ei kaikkia kiinnosta mennä vatsa pystyssä nukkumaan. Joitakin oikeasti kiinnostaa se painonhallinta.


      • Hallitsepainosi

        Painonhallinta ei tarkoita sitä, että tarvitsee olla nälässä. :)


    • 875374

      Näkäisenä nukkuu huonosti ja sen vuoksi syön aina iltapalaa enen nukkumaanmenoa ja joskus saatan käydä yölläkin jääkaapilla jos satun heräämään keskenkaiken niin ettei uni tule heti.

    • Verensokeritasasena

      No mä herään kuudelta, syön puuron klo 7:00 ja lounaan kello 11, hedelmä/pähkinöitä klo 14:30 ja päivällisen kello 17:30 ja n. klo 20 pienen iltapalan.

    • 47200

      Lääkitys? Mulla Mirtazapin illalla nostaa hillittömän nälän...

    • ajoitusajao

      Ajoitus on tässä tärkeää. Päivän viimeinen ateria ajoitetaan aina sen mukaan että kauanko vielä ollaan valveilla. Esim. jos suunnittelen että menen noin klo 22 nukkumaan niin pyrin syömää viimeisen aterian niin että se on noin puoli 9 syötynä. Puolitoista tuntia toimii itselläni oikein hyvin.

      Nukkumaanmenoajan määrittäessä iltapalan ajankohdan, iltapala puolestaan määrittää päivällisen ajankohdan jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe