Tänään olen lukenut ilmakehästä havaitun aiemmin tammikuussa radioaktiivista jodia. Säteilykeskuksen mukaan sitä oli "äärettömän vähän", mutta kuitenkin miljardi kertaa suurempi määrä olisi jo vaarallista.
Miljardi kertaa äärettömän vähän on siis jo riittävän paljon.
Äsken luin jutun Nasan löytämistä maankaltaisista havainnoista jossain tuolla kauempana. Jutussa kotimainen tähtitieteilijä kertoi meidän oman aurinkomme eliniäksi vaatimattomat 10 miljardia vuotta, kun taas näiden uusien tuttavuuksien pikkuaurinko lämmittäisi tuhansia kertoja kauemmin.
Tuhat kertaa 10 miljardia vuotta on aika pitkä aika.
Miljardikertainen on miljoona kertaa tuhatkertainen. Onko suhdeluku 1:1000 iso vai pieni? Kilometrin kävelee muutamassa minuutissa. Tuhat kilometriä ehkä kuukaudessa.
Missä menee pienen ja suuren raja?
Kuinka paljon pientä suurempi on iso?
suht.teoria
3
94
Vastaukset
- Äly-jyrää-heikot
Kysy Enqvistiltä tai Trumpilta.
- Konsta_Pylkkönen
Se raja on siinä keskikokosen kohalla.
Riippuu varmastikkin missä yhteydessä mitäkin yksikköä käytetään ja vertailukohteesta.
Miljoona vuotta on mitättömän pieni aika verrattuna maailmankaikkeuden ikään, mutta miljoona euroa on jo suhteellisen suuri rahasumma (ainakin minulle).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697454Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435094- 973452
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462319- 442289
- 222168
- 342113
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171887- 281781
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141683