Vaatteet paljastavat usein ihmisen luokka-aseman, vaikka sitä yrittäisi salata, kertoo tutkija – Tältä köyhyys näyttää ja tuntuu Suomessa
Varakas voi pukeutua halutessaan rennosti ja leikitellen, köyhä ei voi valita. Kuluneiden vaatteiden ajatellaan jopa kertovan siitä, että ihminen ei huolehdi itsestään.
Miettikää mitä panette päälle jos jotain panette.
Kyse ei ole pelkästään pinnallisuudesta vaan vaatteista tulkitaan mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut. Lumpuissa on paha huijata olevansa menestynyt.
Vaatteet paljastavat
17
1130
Vastaukset
Tässä räppärien pukeutumista
https://www.youtube.com/watch?v=njos57IJf-0Noh minulla ei ole varaa.
Jos ostan vaatteen kulutan loppuun ja varmista hinnan ettei maksa paljon ja sopii minulla ja ne hajoaa vuodessa tai kuluu.
valtakunta kirjoitti:
Jos ostan vaatteen kulutan loppuun ja varmista hinnan ettei maksa paljon ja sopii minulla ja ne hajoaa vuodessa tai kuluu.
Sinäänsä mies laittaa minut vaatekaupoille. 😱 en oikein haluisi ostaa sillä rahalla saa muutakin. Nyt on yleensä ulkovaatteet alusvaatteiden päällä kun en jää mihinkään sinäänsä, jos olisi ystäviä se maksaa kun pitää vaatteet ostaa.
Eihän se miestä haittaa. Kesällä noi Caprit ja tunika riittää jos johonkin meen heitän tunikan päälle.
Eli sinäänsä en käytä rahaa itseeni mutta lapsiin käytän joskus löydän sopivaa kirpparilta mutta harvemmin.valtakunta kirjoitti:
Sinäänsä mies laittaa minut vaatekaupoille. 😱 en oikein haluisi ostaa sillä rahalla saa muutakin. Nyt on yleensä ulkovaatteet alusvaatteiden päällä kun en jää mihinkään sinäänsä, jos olisi ystäviä se maksaa kun pitää vaatteet ostaa.
Eihän se miestä haittaa. Kesällä noi Caprit ja tunika riittää jos johonkin meen heitän tunikan päälle.
Eli sinäänsä en käytä rahaa itseeni mutta lapsiin käytän joskus löydän sopivaa kirpparilta mutta harvemmin.Lapsille etsin vaatteet kirpparinta ja edullista.
Joo kuvassanikin on vain toppi ja en tykkää alusvaatteiden olevan epämukavia. 😂 sitä on nopiaa alaston.- hgtujhvbj
Facessa on paljon hyviä naistenvaate-kirppisryhmiä. :)
On kokojen, tyylin ja merkkienkin mukaan paikkakuntakohtaisesti. Kun en luota postimyyntiin isommilla kirpuilla..
Säkin lie ns.normikokoinen, silloin löytää mukavasti sopivaa "rytkyä" ja samalla tyylikästä sekä kestävää.
Aivan naurettavan halvalla löytää niitä muiden hutiostoksia ja usein jopa käyttämättömiä. hgtujhvbj kirjoitti:
Facessa on paljon hyviä naistenvaate-kirppisryhmiä. :)
On kokojen, tyylin ja merkkienkin mukaan paikkakuntakohtaisesti. Kun en luota postimyyntiin isommilla kirpuilla..
Säkin lie ns.normikokoinen, silloin löytää mukavasti sopivaa "rytkyä" ja samalla tyylikästä sekä kestävää.
Aivan naurettavan halvalla löytää niitä muiden hutiostoksia ja usein jopa käyttämättömiä.En ole facessa, ei ukko luota faceen.
Kyllä olen rehevä.
- erika.pieruverkkari
Vaatteet ei paljasta välttämättä mitään.
Oikeasti on välillä hieman ottanut pannuun, ja toisaalta joskus naurattanutkin asiakaspalveluhenkilöiden yksinkertainen ajatusmaailma, juurikin vaatetukseen liittyen..Nimittäin jotenkin etoo, kun välillä asenne on niin mielin kielin, ja välillä katsellaan että mitäs v*ttua täällä teet...Riippuen vaatetuksesta.
Mua kun ei oikeastaan helvettiäkään kiinnosta pukeutua myymäläapulaisia miellyttääkseni jotain ostamaan mennessäni, varsinkaan jos on muita kiireitä/projekteja päällä. Menen kauppaan, ja ostan mitä tarvitsen. Ja jos jotain haluan, niin enpä rahassakaan pihtaile, tai mieti ostopäätöstä viikkoja, en edes päiviä. Omasta mielestäni olen hyvä asiakas: tiedän mitä haluan, ja maksan mitä pyydetään.
On joillain myyjillä sitten irvistely loppunut ja mennyt naama peruslukemille, kun kaupat on tehty kassalla.Ja toisaalta monta kertaa on itselle tullut tunne, että pitäisiköhän sittenkin ostaa tämä jostain muualta, ihan vain tuon myyjän asenteen takia...
Olen muuten kuullut, että pahimpia myymälävarkaita ja huijareita yhdistää yksi ominaisuus: he ovat kaikki tarkkoja ulkoisesta olemuksestaan ja vaatetuksestaan.- JossainMuualla
"Olen muuten kuullut, että pahimpia myymälävarkaita ja huijareita yhdistää yksi ominaisuus: he ovat kaikki tarkkoja ulkoisesta olemuksestaan ja vaatetuksestaan."
Olet kuullut väärin.
Empiiristen havaintojeni mukaan erottuvat seuraavat ryhmät
-Jännitystä elämäänsä etsivät 40 rouvat
-Ei-ruotsia puhuvan eivärillisen etnisen vähemmistön naiset
-Näppäröivät teinit ja koululaiset
-Narkit ja juopot
-Huomaamattomat ammattivarkaat
-Sitä sun tätä eli luokittelemattomat
Järjestys ei ole kokoluokittain. - JossainMuualla
JossainMuualla kirjoitti:
"Olen muuten kuullut, että pahimpia myymälävarkaita ja huijareita yhdistää yksi ominaisuus: he ovat kaikki tarkkoja ulkoisesta olemuksestaan ja vaatetuksestaan."
Olet kuullut väärin.
Empiiristen havaintojeni mukaan erottuvat seuraavat ryhmät
-Jännitystä elämäänsä etsivät 40 rouvat
-Ei-ruotsia puhuvan eivärillisen etnisen vähemmistön naiset
-Näppäröivät teinit ja koululaiset
-Narkit ja juopot
-Huomaamattomat ammattivarkaat
-Sitä sun tätä eli luokittelemattomat
Järjestys ei ole kokoluokittain.No daa.
Siis myymälävarkaista.
Huijareiksi luokiteltavat lomaosakkeiden myyjät etc. ovat kyllä yleensä pukeutuneet pukuun. - Samanhuomannut
Olen myös huomannut saman. Tosiaan mielin kielin (välillä suorastaan ylöspäin katsovat), kun on panostanut vaatetukseen yms. Sitten taas kun lähtee hiukset sotkuisella nutturalla lökäpöksyissä katsotaan halveksien, että onko sinulla muka varaa. :D
- Ydydufufx
JossainMuualla kirjoitti:
No daa.
Siis myymälävarkaista.
Huijareiksi luokiteltavat lomaosakkeiden myyjät etc. ovat kyllä yleensä pukeutuneet pukuun.Narkkarit ja köyhät ei ole! Ja ne on niitä jotka myymälävarastaa koska niillä ei oo varaa. Se jolla on fetissi näpistelystä on hyvin vähän ihmisiä.
Helsingissä esim näpistetään raakaa lihaa kaupasta ja myydään kadulla.
- murtzi
"Vaatteet paljastavat usein ihmisen luokka-aseman, vaikka sitä yrittäisi salata, kertoo tutkija – Tältä köyhyys näyttää ja tuntuu Suomessa"
mikä tutkija ja missä? oisko sulla mitään linkkiä heittää tähän tutkimukseen..?
noin niinku muuten, täs parit "kulahtaneen näköset rytkyt" joita varakas väki (maailmalla ainaki, en tiiä suomalaisista) ilmeisesti himoitsee, tyhmimmät jopa ostaa..
farkut:
http://www.matchesfashion.com/intl/products/Vetements-Reworked-high-rise-skinny-jeans-1065803
t-paita:
http://www.lindelepalais.com/en-US/product/47320
mulla köyhänä olis tonnille paljon muutaki käyttöä kui ostaa yhet farkut, mut osaisin mää tuommoset tuunata parista vanhoista farkuista koska vaan, ja kuulemma vastaavanlaisen t-paidankin saisin muutamalla eurolla halutessani..
ja ois ollu myös kiva nähä jotain esimerkkejä et mitenkä se rikas sit pukeutuu rennommin ja leikkisämmin mitä köyhempi..
onko stylistin designer-vaatteista kokoama asukokonaisuus kekseliäämpää kui ite monia eri vaatekauppoja ja kirppareita penkomalla, mahdollisesti jopa ite vaatteita muokkaamalla luotu kokonaisuus? (ja ei, kaikki kirppisvaatteet ei ole kulahtaneita rytkyjä)- erika.pieruverkkari
Joo.
Itse voin ainakin sen sanoa, että esim. erittäin kovapalkkainen ja varakas veljeni, joka joutuu työssään käyttämään pukuja ja kravatteja, ei koskaan vapaa-ajallaan halua niitä käyttää. Eli vapaa-ajallaan tai jossain yöelämässä näyttää ihan tavalliselta keski-ikäiseltä farkkuhousuiselta ukkelilta. Hän haluaa sulautua massaan, eli ei myöskään käytä mitään julkkisten suosimia juttuja, esim syväänuurrettuja v-aukkoisia t-paitoja, repalefarkkuja, huomiotaherättäviä värejä tai muita hipstericool-juttuja. Ei ole millään tavalla "muodikas" tai hip. Korkeintaan jossain siistimmissä vapaa-ajan tilaisuuksissa pitää kauluspaitaa farkkujensa kanssa.
Vaatetuksellaan huomiota hakevat ovat oman uskomukseni mukaan usein jotain ihan muuta mitä ovatkaan.
Sanoin "usein", koska vaatteet eivät kerro oikeasti mitään myöskään toisinpäin (siis kyllähän on olemassa isoja kihoja, jotka ovat ilman pukua vain nukkuessaan, heh, ja miljardöörejä jotka eivät omista ensimmäistäkään pukua).
- oletkotyhmävai
Jos jotain pannaan, silloin ollaan ilman vaatteita.
- erasmonista
Ostan vaatteita vain kun on pakko, enkä todellakaan mitään kalliita vaan käyttökelpoisia. Esim. takki on 5 vuoden takaa ja mun mielestä ihan ok kunnossa. T-paitoja niinikään vuosien (jopa vuosikymmenen) takaa ja edelleen käytössä. Autona on -94 VW golf, jossa viihdyn ihan hyvin. Auto on käyttöväline - olisin ilman autoa jos voisin, säästyisi sekin raha.
Eikä se kiinnosta minua pätkääkään mitä tuosta ajatellaan. 2000e/kk laitan tasaiseen tahtiin sijoitusten jatkoksi kuten tähänkin asti, jo viitisentoista vuotta. Kelpo elämiseen riittää ihan hyvin tonni kuussa, usein siitäkin jää vielä jäljelle. Se on ihan sama mihin pukeudutte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1246399Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604082Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503355Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4872883Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2801889Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341576- 871436
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741379Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141363