Jos lapsi suhtautuu kyynisen skeptisesti koulunkäyntiin, liikuntaan ja vanhempien käskyyn siivota oma huone, tuleeko lapsesta isona huppu skeptikko vai ääriskeptinen pullamössö? Pitäisikö omam lapsen käytöseen suhtautua kyynisen skeptisesti vai patistaa käymään koulusss ja siivoamaan huoneensa?
Vastaukset 1
- Iina234
Kumpikaan ei auta, ei kyynisyys eikä patistaminen.
Ainoa millä voitte saada hyviä vaikutuksia, on näyttää esimerkkiä intohimosta: esim. löytää liikunnasta oma laji, sellainen jossa sana "liikunta" unohtuu...! Tai ottaa yksi oppiaine ja perehtyä siihen yhdessä, löytää siitä jotain kiehtovaa ja käytännöllistä "extraa". Mutta ilman syytöksiä ellei toinen kiinnostu; ethän sinäkään jaksaisi kuunnella moittimisia liikunnanohjaajalta, jos uusi harrastus ei kiinnostaisikaan?
Huoneen siivoamisessa... Voitte kokeilla jotain luontevaa kannustinta, mutta ellei se auta, niin ihan vain käskeminen - ei patistaminen, ei paheksunta, ei raivominen, vaan yksinkertaisesti huolehtiminen siitä että jokin järjestys säilyy, jos epäjärjestyksestä on selvää haittaa. Mutta jos hän kokee ettei kelpaa vaikka siivoaisi huoneensa (koska ei kuitenkaan voi mielyttää kaikessa), niin se tietysti heikentää motivaatiota. Muistakaa näyttää, että rakastatte häntä myös ilman ehtoja.
Jos kaikki ovat kyynisiä skeptikkoja, niin siitä ei yleensä mitään mahtavaa synny! Kuten ei siitäkään, että lapsi vain miellyttäisi muodon vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791742
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo107734Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207664- 133628
- 51585
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä19558- 37546