Sinkkumiehen umpikuja

toivotonsinkku

Asun 100 000 asukkaan kaupungin liepeillä niin että kuvittelisi että kolmekymppiselle sinkkumiehelle olisi jonkunlaista tarjontaa potentiaalisista kumppaneista mutta ei. Potentiaalisella tarkoitan naimatonta, lapsetonta ja henkisesti tasapainoista kolmekymppistä naista.

Olen kokeillut nettitreffejä ja baarejakin mutta ei mitään. Älkääkä jauhako kumppanin löytämisestä harrastuksista vai pitäisikö mennä joogatunnille tai kansalaisopiston posliinin maalauskurssille.

57

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EdesUnissa

Miksi naisen pitää olla lapseton ? Henkisen tasapainon ymmärrän ja naimattomuus on seurustelun edellytys, mutta miksi lapsettomuus ?

• Miksi lapsettoman miehen pitäisi seurustella naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia?

• EdesUnissa
        super-atm kirjoitti:

Miksi lapsettoman miehen pitäisi seurustella naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia?

Ei aloittaja sanonut olevansa lapseton. Ja vaikka olisikin, niin onko lapsi oleellinen kriteeri jolla hylätä nainen ?
        Minullakin on lapsi, mutta ei se tunnu lapsettomia naisia häiritsevän.

• EdesUnissa kirjoitti:

Ei aloittaja sanonut olevansa lapseton. Ja vaikka olisikin, niin onko lapsi oleellinen kriteeri jolla hylätä nainen ?
        Minullakin on lapsi, mutta ei se tunnu lapsettomia naisia häiritsevän.

"Ei aloittaja sanonut olevansa lapseton. Ja vaikka olisikin, niin onko lapsi oleellinen kriteeri jolla hylätä nainen ?"

Kyllä se on minulle ja monelle muullekin miehelle oleellinen kriteeri. Tästä asiasta on keskusteltu tälläkin palstalla kymmenet kerrat. Ensin seurustellaan ilman lapsia ja sitten tehdään lapsia jos molemmista siltä tuntuu. Harvaa lapsetonta miestä kiinnostaa hypätä saman tien perhe-elämään ja elättämään jonkun toisen kersoja.

"Minullakin on lapsi, mutta ei se tunnu lapsettomia naisia häiritsevän."

Onneksi olkoon. Mutta tuskin tilanne on ihan sama. Vai saatko helposti itsellesi lapsettoman naisen, joka suostuu maksamaan lapsiesi elättämisestä suurimman osan? Tuskin.

• iuytiuyi
        super-atm kirjoitti:

Miksi lapsettoman miehen pitäisi seurustella naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia?

Sen takia, koska ikää on JO 30! Meitä lapsettomia ei paljon ole.

• iuytiuyi kirjoitti:

Sen takia, koska ikää on JO 30! Meitä lapsettomia ei paljon ole.

Ei ikä muuta asiaa yhtään mihinkään. Vai luuletko että miehistä kaikki pudottavat vaatimustason nollaan sen takia että alkaa olla jo ikää ja sitten pitäisi kelvata lähes mikä nainen tahansa? Älä unta näe. Tuohonhan naiset luottavat että kun vuosia pitävät suurinta osaa miehistä ilman naista, niin he suostuvat kyllä lopulta epätoivoisina yh-mammojen aisureiksi.

• "Miksi pitäisi olla lapseton?"

Tämät tekee seurustelusta ja parisuhteen muodostamisesta mutkattomampaa. Suhteen muodostamiselle jää enemmän aikaa ja tarmoa, kun ei ole kolmanta osapuolta mukana "perheessä".

Myöskin aika usein sinä "uusi" henkilö et tule koskaan olemaan yhtäläinen ja samassa arvossa perheessä, vaan aina se toinen.

Toisaalta aivan ehdoton tuo lapsettomuuskaan miulle ei ole, mutta mieluusti lapseton.

Tietenkin riippuu siitä millaisen tulevaisuuden haluat kumppanisi kanssa ja mitkä ovat siun haaveet ja unelmat tulevaisuudelle. Myös olettaisin, että miehille ja naisille tämä on vähän erilainen asia. Miehet ehkä enemmänkin toivovat uudesta naisesta tulevan äiti/huoltaja lapsellensa, kun taas oman kokemukseni mukaan naisille uusi mies kumppani on enemmän kumppani itselleen, eikä niinkään isä/huoltaja lapselle.

Itse haluan olla isä ja huoltaja perheessä oleville lapsille. En se hoivaaja, joka ottaa vastuuta ilman oikeuksia päättää lapsen asioista kasvatuksessa yms..

• EdesUnissa
        super-atm kirjoitti:

"Ei aloittaja sanonut olevansa lapseton. Ja vaikka olisikin, niin onko lapsi oleellinen kriteeri jolla hylätä nainen ?"

Kyllä se on minulle ja monelle muullekin miehelle oleellinen kriteeri. Tästä asiasta on keskusteltu tälläkin palstalla kymmenet kerrat. Ensin seurustellaan ilman lapsia ja sitten tehdään lapsia jos molemmista siltä tuntuu. Harvaa lapsetonta miestä kiinnostaa hypätä saman tien perhe-elämään ja elättämään jonkun toisen kersoja.

Onneksi olkoon. Mutta tuskin tilanne on ihan sama. Vai saatko helposti itsellesi lapsettoman naisen, joka suostuu maksamaan lapsiesi elättämisestä suurimman osan? Tuskin.

Ymmärrän pointin. Asia ei ole tullut esille, sillä en tarvitse tukea lapseni ylläpitoon.
        Ja toisinpäin tilannetta ei ole ollut.

• Nainen39vee
        super-atm kirjoitti:

"Kyllä se on minulle ja monelle muullekin miehelle oleellinen kriteeri. Tästä asiasta on keskusteltu tälläkin palstalla kymmenet kerrat. Ensin seurustellaan ilman lapsia ja sitten tehdään lapsia jos molemmista siltä tuntuu. Harvaa lapsetonta miestä kiinnostaa hypätä saman tien perhe-elämään ja elättämään jonkun toisen kersoja."

Minä kyllä ymmärrän sen, että haluaisi ensisijaisesti lapsettoman kumppanin. Mutta jos sellaista ei tunnu löytyvän, niin voisiko joillain ehdoilla käydä sellainen, jolla on lapsi? Esimerkiksi, jos lapsi on vuoroviikoin toisen vanhempansa luona, jolloin joka toinen viikko voisi olla kahdestaan sen naisen kanssa. Ja pitääkö heti ruveta miettimään yhteenmuuttamista ja yhteistaloutta - eikö voisi ajatella, että voi asua omissa asunnoissaan ja nähdä tiiviisti (voihan sitä yöpyäkin toisen luona) naisen lapsettomilla viikoilla sitten olla koko ajan yhdessä? Mutta ei tarvitse ruveta elättämään edellisestä suhteesta olevaa lasta.

Tuo siis vain esimerkkinä. Eihän se välttämättä kaikille sovi. Mutta mietin vaan sitä, että jos aloittaja sattuisi vaikka live-elämässä tutustumaan naiseen, johon rakastuisi todella kovasti ja joka olisikin suunnilleen kaikkea, mitä toivoisi - paitsi että hänellä olisi lapsi, niin olisiko se lapsi tosiaan niin painava syy jättää väliin muuten todella kiinnostava ihminen? Varsinkin, jos uutta, yhtä hyvää tai edes kohtalaistakaan ei tunnu niin helposti löytyvän. No, en tiedä. Toki ymmärrän, jos se lapsi on niin suuri este, mutta ehkä joissain tapauksissa kriteerejä voisi tarkistaa? Fakta kuitenkin on, että mitä enemmän ikävuosia tulee miehellekin, sitä todennäköisemmin yhä useammalla kumppaniehdokkaalla voi olla lapsi.

Aina ei elämä myöskään mene tietyn käsikirjoituksen mukaan, tyyliin "seurustelu, häät, asuntolaina, koira, lapsi, isompi asunto, toinen lapsi". Joskus järjestys voi poiketa tästä tai kaikki kohdat eivät täyty ollenkaan.

"Onneksi olkoon. Mutta tuskin tilanne on ihan sama. Vai saatko helposti itsellesi lapsettoman naisen, joka suostuu maksamaan lapsiesi elättämisestä suurimman osan? Tuskin. "

Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri. Mutta on tässä ollut sellaisia miehiä, myös itseäni nuorempia, jotka olisivat olleet kiinnostuneet minusta - lapsista huolimatta. Tosin minun lapsilleni en tarvitse elättäjää, koska elätän heidät itse ja en ole lähivuosina kiinnostunut muuttamaankaan yhteen kenenkään kanssa. Parisuhteesta ja sitoutumisesta toiseen olen kyllä kinnostunut.

Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? Teillä tuntuu olevan ihan kummallinen, takapajuinen käsitys naisista ja perhe-elämästä. Nykyisin suurimmalla osalla naisia on omat työt ja omat urat ja sitä kautta omat rahat. Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä?

• Nainen39vee
        pete_pjn kirjoitti:

"Miksi pitäisi olla lapseton?"

Tämät tekee seurustelusta ja parisuhteen muodostamisesta mutkattomampaa. Suhteen muodostamiselle jää enemmän aikaa ja tarmoa, kun ei ole kolmanta osapuolta mukana "perheessä".

Myöskin aika usein sinä "uusi" henkilö et tule koskaan olemaan yhtäläinen ja samassa arvossa perheessä, vaan aina se toinen.

Toisaalta aivan ehdoton tuo lapsettomuuskaan miulle ei ole, mutta mieluusti lapseton.

Tietenkin riippuu siitä millaisen tulevaisuuden haluat kumppanisi kanssa ja mitkä ovat siun haaveet ja unelmat tulevaisuudelle. Myös olettaisin, että miehille ja naisille tämä on vähän erilainen asia. Miehet ehkä enemmänkin toivovat uudesta naisesta tulevan äiti/huoltaja lapsellensa, kun taas oman kokemukseni mukaan naisille uusi mies kumppani on enemmän kumppani itselleen, eikä niinkään isä/huoltaja lapselle.

Itse haluan olla isä ja huoltaja perheessä oleville lapsille. En se hoivaaja, joka ottaa vastuuta ilman oikeuksia päättää lapsen asioista kasvatuksessa yms..

"Toisaalta aivan ehdoton tuo lapsettomuuskaan miulle ei ole, mutta mieluusti lapseton."

Tämä on minusta fiksu ja realistinen lähtökohta. Ja perustelusi olivat sinänsä myös ihan järkevät ja ymmärrettävät. Onhan se totta, että lapsen olemassaolo vaikuttaa vanhempansa arkeen ja ajankäyttöön - ja toki prioriteetteihin myös.

Elämänkumppanin haussa kovin ehdottomat kriteerit voivat joissain asioissa myös estää sen kumppanin löytymisen. Minusta kannattaa pitää ehdottomina kriteereinä sellaisia, mitkä suoraan vaikuttavat ihmissuhteen kemiaan ja siihen, kuinka hyvin ihmisinä sovitaan yhteen. Sitten voi olla muita kriteereitä, jotka voivat olla vahvoja toiveita, mutta joista voidaan joustaa tarvittaessa - siis jos joku oikeasti ihana ihminen osuu kohdalle.

• 31132132123

"Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? Teillä tuntuu olevan ihan kummallinen, takapajuinen käsitys naisista ja perhe-elämästä. Nykyisin suurimmalla osalla naisia on omat työt ja omat urat ja sitä kautta omat rahat. Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä? "

Homma vaan yleensä valuu pikku hiljaa siihen, että isotuloisempi (eli yleensä mies), vastaa isommasta osasta menoja. Naisilla löytyy vielä tätä outoa logiikkaa asian perusteluun, esim. vetoamalla siivoukseen ja jättämällä miesten työt huomiotta.

Jonkun 2-3 lapsen menojenkin maksaminen saattaa alkaa sapettaa jossain vaiheessa ja tällä lapsiluvulla paketti alkaa jo ylipäätään pyöriä pitkälti lasten ehdoilla.

• Nainen39vee
        31132132123 kirjoitti:

"Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? Teillä tuntuu olevan ihan kummallinen, takapajuinen käsitys naisista ja perhe-elämästä. Nykyisin suurimmalla osalla naisia on omat työt ja omat urat ja sitä kautta omat rahat. Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä? "

Homma vaan yleensä valuu pikku hiljaa siihen, että isotuloisempi (eli yleensä mies), vastaa isommasta osasta menoja. Naisilla löytyy vielä tätä outoa logiikkaa asian perusteluun, esim. vetoamalla siivoukseen ja jättämällä miesten työt huomiotta.

Jonkun 2-3 lapsen menojenkin maksaminen saattaa alkaa sapettaa jossain vaiheessa ja tällä lapsiluvulla paketti alkaa jo ylipäätään pyöriä pitkälti lasten ehdoilla.

"Homma vaan yleensä valuu pikku hiljaa siihen, että isotuloisempi (eli yleensä mies), vastaa isommasta osasta menoja. Naisilla löytyy vielä tätä outoa logiikkaa asian perusteluun, esim. vetoamalla siivoukseen ja jättämällä miesten työt huomiotta.

Jonkun 2-3 lapsen menojenkin maksaminen saattaa alkaa sapettaa jossain vaiheessa ja tällä lapsiluvulla paketti alkaa jo ylipäätään pyöriä pitkälti lasten ehdoilla. "

Niin - JOS mies on isompituloinen. Aina ei ole niin. Mitä tarkoitat siivoamisella? Jos kerrostalossa asutaan, ei siellä juurikaan ole perinteisiä miesten töitä, vaan lähinnä juuri siivousta, ruuanlaittoa, pyykinpesua, yms. Ja kyllähän niitä toki molempien pitäisi tehdä. Mutta kotitöihin ja rahaan liittyvät asiat kannattaa sopia selkeästi, ettei käy niin että kummallakin on erilainen näkemys siitä, kenen pitäisi tehdä ja rahoittaa mitäkin.

• 31132132123

"Niin - JOS mies on isompituloinen. Aina ei ole niin."

Yh naiset tai edes yhteishuoltajat harvemmin ovat kovin hyvätuloisia, on poikkeuksia kuten naapurini. Tietysti yh:lle saattaa käydä myös esim. työtön mies tai matalapalkkaisessa työssä oleva helpommin kuin lapsettomalle naiselle.

• Nainen39vee
        31132132123 kirjoitti:

Yh naiset tai edes yhteishuoltajat harvemmin ovat kovin hyvätuloisia, on poikkeuksia kuten naapurini. Tietysti yh:lle saattaa käydä myös esim. työtön mies tai matalapalkkaisessa työssä oleva helpommin kuin lapsettomalle naiselle.

No, mutta tämä kumppanin etsiminen on juuri sitä, että suurin osa ei ole omien toiveiden mukaisia tai itse ei ole heidän toiveidensa mukainen. Kannattaa siis keskittyä niihin harvoihin, joiden kanssa saattaisi natsata.

• 121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

"Kyllä se on minulle ja monelle muullekin miehelle oleellinen kriteeri. Tästä asiasta on keskusteltu tälläkin palstalla kymmenet kerrat. Ensin seurustellaan ilman lapsia ja sitten tehdään lapsia jos molemmista siltä tuntuu. Harvaa lapsetonta miestä kiinnostaa hypätä saman tien perhe-elämään ja elättämään jonkun toisen kersoja."

Minä kyllä ymmärrän sen, että haluaisi ensisijaisesti lapsettoman kumppanin. Mutta jos sellaista ei tunnu löytyvän, niin voisiko joillain ehdoilla käydä sellainen, jolla on lapsi? Esimerkiksi, jos lapsi on vuoroviikoin toisen vanhempansa luona, jolloin joka toinen viikko voisi olla kahdestaan sen naisen kanssa. Ja pitääkö heti ruveta miettimään yhteenmuuttamista ja yhteistaloutta - eikö voisi ajatella, että voi asua omissa asunnoissaan ja nähdä tiiviisti (voihan sitä yöpyäkin toisen luona) naisen lapsettomilla viikoilla sitten olla koko ajan yhdessä? Mutta ei tarvitse ruveta elättämään edellisestä suhteesta olevaa lasta.

Tuo siis vain esimerkkinä. Eihän se välttämättä kaikille sovi. Mutta mietin vaan sitä, että jos aloittaja sattuisi vaikka live-elämässä tutustumaan naiseen, johon rakastuisi todella kovasti ja joka olisikin suunnilleen kaikkea, mitä toivoisi - paitsi että hänellä olisi lapsi, niin olisiko se lapsi tosiaan niin painava syy jättää väliin muuten todella kiinnostava ihminen? Varsinkin, jos uutta, yhtä hyvää tai edes kohtalaistakaan ei tunnu niin helposti löytyvän. No, en tiedä. Toki ymmärrän, jos se lapsi on niin suuri este, mutta ehkä joissain tapauksissa kriteerejä voisi tarkistaa? Fakta kuitenkin on, että mitä enemmän ikävuosia tulee miehellekin, sitä todennäköisemmin yhä useammalla kumppaniehdokkaalla voi olla lapsi.

Aina ei elämä myöskään mene tietyn käsikirjoituksen mukaan, tyyliin "seurustelu, häät, asuntolaina, koira, lapsi, isompi asunto, toinen lapsi". Joskus järjestys voi poiketa tästä tai kaikki kohdat eivät täyty ollenkaan.

"Onneksi olkoon. Mutta tuskin tilanne on ihan sama. Vai saatko helposti itsellesi lapsettoman naisen, joka suostuu maksamaan lapsiesi elättämisestä suurimman osan? Tuskin. "

Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri. Mutta on tässä ollut sellaisia miehiä, myös itseäni nuorempia, jotka olisivat olleet kiinnostuneet minusta - lapsista huolimatta. Tosin minun lapsilleni en tarvitse elättäjää, koska elätän heidät itse ja en ole lähivuosina kiinnostunut muuttamaankaan yhteen kenenkään kanssa. Parisuhteesta ja sitoutumisesta toiseen olen kyllä kinnostunut.

Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? Teillä tuntuu olevan ihan kummallinen, takapajuinen käsitys naisista ja perhe-elämästä. Nykyisin suurimmalla osalla naisia on omat työt ja omat urat ja sitä kautta omat rahat. Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä?

"Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri. Mutta on tässä ollut sellaisia miehiä, myös itseäni nuorempia, jotka olisivat olleet kiinnostuneet minusta - lapsista huolimatta."

Eihän ne lapset panosuhteessa/tapailusuhteessa yms haittaa.

Lähes poikkeuksetta uusioperheissä mies on isompituloinen. Kas kummaa.

Siksi toisekseen, on hassua kuinka naiset sanovat etteivät tarvitse lapselleen elättäjää, kun kaikki maksetaan 50/50. Siis naisen, miehen ja _lapsen_ kulut? Kyllähän mies silloin elättää lasta.

Kuinka monelle yhärille kävisi että mies maksaa vain omat ruokansa, esim. 1/3 asumiskuluista, ei kuskaa lasta koskaan mihinkään, jne?

• Nainen39vee kirjoitti:

"Minä kyllä ymmärrän sen, että haluaisi ensisijaisesti lapsettoman kumppanin. Mutta jos sellaista ei tunnu löytyvän, niin voisiko joillain ehdoilla käydä sellainen, jolla on lapsi? Esimerkiksi, jos lapsi on vuoroviikoin toisen vanhempansa luona, jolloin joka toinen viikko voisi olla kahdestaan sen naisen kanssa. Ja pitääkö heti ruveta miettimään yhteenmuuttamista ja yhteistaloutta - eikö voisi ajatella, että voi asua omissa asunnoissaan ja nähdä tiiviisti (voihan sitä yöpyäkin toisen luona) naisen lapsettomilla viikoilla sitten olla koko ajan yhdessä? Mutta ei tarvitse ruveta elättämään edellisestä suhteesta olevaa lasta."

Tottakai joku seksisuhdetta tms. voi harkita, mutta ei missään tapauksessa yhdessä asumista ja parisuhdetta naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia.

"Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri."

Olet siis kostolesbo.

"Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? "

Siksi, koska suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee enemmän kuin nainen ja sen myötä myös maksaa suuremman osan yhteisistä menoista. Naisista suurin osa ei edes suostu parisuhteeseen miehen kanssa jolla on pienemmät tulot kuin naisella. Edes saman verran ansaitseva ei kelpaa. Nainen pitää tasa-arvoisena sitä että yhteiset menot jaetaan puoliksi jos nainen ansaitsee enemmän. Toisaalta jos mies ansaitsee enemmän, niin naisen käsitys tasa-arvosta onkin se, että yhteiset menot maksetaan suhteessa tuloihin ja lisäksi mies ostaa naiselle jatkuvasti lahjoja yms.

"Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä?"

Siksi, koska yh-mammoille tärkein ja yleensä ainoa syy hankkia aisurimies on taloudellinen hyötyminen. Muutenhan kyseinen mies olisi varmasti kelvannut jo nuorempana, kun naisella ei ollut vielä lapsia.

• Nainen39vee
        121212121212 kirjoitti:

"Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri. Mutta on tässä ollut sellaisia miehiä, myös itseäni nuorempia, jotka olisivat olleet kiinnostuneet minusta - lapsista huolimatta."

Eihän ne lapset panosuhteessa/tapailusuhteessa yms haittaa.

Lähes poikkeuksetta uusioperheissä mies on isompituloinen. Kas kummaa.

Siksi toisekseen, on hassua kuinka naiset sanovat etteivät tarvitse lapselleen elättäjää, kun kaikki maksetaan 50/50. Siis naisen, miehen ja _lapsen_ kulut? Kyllähän mies silloin elättää lasta.

Kuinka monelle yhärille kävisi että mies maksaa vain omat ruokansa, esim. 1/3 asumiskuluista, ei kuskaa lasta koskaan mihinkään, jne?

"Eihän ne lapset panosuhteessa/tapailusuhteessa yms haittaa."

Ei varmasti. Tosin en alkanut minkäänlaiseen suhteeseen niiden miesten kanssa ja vaikea sanoa, millaista suhdetta olisivat pohjimmiltaan halunneet. Olen itse kiinnostunut naisista.

"Lähes poikkeuksetta uusioperheissä mies on isompituloinen. Kas kummaa.

Kuinka monelle yhärille kävisi että mies maksaa vain omat ruokansa, esim. 1/3 asumiskuluista, ei kuskaa lasta koskaan mihinkään, jne? "

Eikö olisi fiksumpaa vaan asua erillään niin, että kummallakin on oma talous? Koska hankalaksihan se menee, jos jostain ruuasta pitää alkaa arvioimaan miehen syömää osuutta. Se ei nimittäin aina mene niin, että miehen osuus on 1/3, koska kai noin tarkassa taloudessa pitäisi sitten punnita jokaisen syömä osuus, että kumpikin varmasti maksaa vain omansa eikä toiselle mitään.

• Nainen39vee
        super-atm kirjoitti:

"Minä kyllä ymmärrän sen, että haluaisi ensisijaisesti lapsettoman kumppanin. Mutta jos sellaista ei tunnu löytyvän, niin voisiko joillain ehdoilla käydä sellainen, jolla on lapsi? Esimerkiksi, jos lapsi on vuoroviikoin toisen vanhempansa luona, jolloin joka toinen viikko voisi olla kahdestaan sen naisen kanssa. Ja pitääkö heti ruveta miettimään yhteenmuuttamista ja yhteistaloutta - eikö voisi ajatella, että voi asua omissa asunnoissaan ja nähdä tiiviisti (voihan sitä yöpyäkin toisen luona) naisen lapsettomilla viikoilla sitten olla koko ajan yhdessä? Mutta ei tarvitse ruveta elättämään edellisestä suhteesta olevaa lasta."

Tottakai joku seksisuhdetta tms. voi harkita, mutta ei missään tapauksessa yhdessä asumista ja parisuhdetta naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia.

"Minullakin on lapsia, mutta se ei tunnu flaksia haittaavan. Itse tosin olen kiinnostunut naisista, joten ehkä tilanne on vähän eri."

Olet siis kostolesbo.

"Miksi muuten ajattelette, että mies joutuisi maksamaan lasten elättämisestä suurimman osan? "

Siksi, koska suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee enemmän kuin nainen ja sen myötä myös maksaa suuremman osan yhteisistä menoista. Naisista suurin osa ei edes suostu parisuhteeseen miehen kanssa jolla on pienemmät tulot kuin naisella. Edes saman verran ansaitseva ei kelpaa. Nainen pitää tasa-arvoisena sitä että yhteiset menot jaetaan puoliksi jos nainen ansaitsee enemmän. Toisaalta jos mies ansaitsee enemmän, niin naisen käsitys tasa-arvosta onkin se, että yhteiset menot maksetaan suhteessa tuloihin ja lisäksi mies ostaa naiselle jatkuvasti lahjoja yms.

"Joten jos nainen pärjää taloudellisesti lasten kanssa yksin, niin miksi tilanne olennaisesti muuttuisi suhteen myötä?"

Siksi, koska yh-mammoille tärkein ja yleensä ainoa syy hankkia aisurimies on taloudellinen hyötyminen. Muutenhan kyseinen mies olisi varmasti kelvannut jo nuorempana, kun naisella ei ollut vielä lapsia.

"Tottakai joku seksisuhdetta tms. voi harkita, mutta ei missään tapauksessa yhdessä asumista ja parisuhdetta naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia."

No mutta hyvä, silloinhan se tarkoittaa sitä, että mahdollisuutesi löytää nainen ovat vähän isommat kuin jos vain lapseton kelpaa :) Kannattaa siis etsiä sellainen nainen, joka haluaa jonkun kevyemmän suhteen tyyliin deittailua ja seksiä, mutta ei halua varsinaista suhdetta.

"Olet siis kostolesbo."

En kutsuisi itseäni lesboksi. Olen biseksuaalinen nainen, joka haluaa olla naisten kanssa. Miehet ovat ihan ok, mutta tykkään enemmän naisista :)

"Siksi, koska suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee enemmän kuin nainen ja sen myötä myös maksaa suuremman osan yhteisistä menoista. Naisista suurin osa ei edes suostu parisuhteeseen miehen kanssa jolla on pienemmät tulot kuin naisella. Edes saman verran ansaitseva ei kelpaa. Nainen pitää tasa-arvoisena sitä että yhteiset menot jaetaan puoliksi jos nainen ansaitsee enemmän. Toisaalta jos mies ansaitsee enemmän, niin naisen käsitys tasa-arvosta onkin se, että yhteiset menot maksetaan suhteessa tuloihin ja lisäksi mies ostaa naiselle jatkuvasti lahjoja yms."

Varmaan jossain konservatiivipiireissä voi olla näin.

"Siksi, koska yh-mammoille tärkein ja yleensä ainoa syy hankkia aisurimies on taloudellinen hyötyminen. Muutenhan kyseinen mies olisi varmasti kelvannut jo nuorempana, kun naisella ei ollut vielä lapsia. "

Ahaa, katkeruus puhuu ;) Mutta eihän ole sinunkaan pakko ryhtyä suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia. En siis ymmärrä, mikä ongelma tässä on. Jos miehessä ei ole muuta kiinnostavaa kuin raha, niin kyllä vika silloin on miehessä eikä naisessa. Nimittäin kiinnostava mies kelpaa kyllä vaikka rahattomana. Varmaan se epäkiinnostava kelpaa sitten sellaiselle naiselle, joka haluaa taloudellista hyötyä - mutta sitten miehen pitää vaan valita, kelpaako se osa hänelle vai ei. Sori.

• ätminki
        Nainen39vee kirjoitti:

"Tottakai joku seksisuhdetta tms. voi harkita, mutta ei missään tapauksessa yhdessä asumista ja parisuhdetta naisen kanssa jolla on toisen miehen äpärälapsia."

No mutta hyvä, silloinhan se tarkoittaa sitä, että mahdollisuutesi löytää nainen ovat vähän isommat kuin jos vain lapseton kelpaa :) Kannattaa siis etsiä sellainen nainen, joka haluaa jonkun kevyemmän suhteen tyyliin deittailua ja seksiä, mutta ei halua varsinaista suhdetta.

"Olet siis kostolesbo."

En kutsuisi itseäni lesboksi. Olen biseksuaalinen nainen, joka haluaa olla naisten kanssa. Miehet ovat ihan ok, mutta tykkään enemmän naisista :)

"Siksi, koska suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee enemmän kuin nainen ja sen myötä myös maksaa suuremman osan yhteisistä menoista. Naisista suurin osa ei edes suostu parisuhteeseen miehen kanssa jolla on pienemmät tulot kuin naisella. Edes saman verran ansaitseva ei kelpaa. Nainen pitää tasa-arvoisena sitä että yhteiset menot jaetaan puoliksi jos nainen ansaitsee enemmän. Toisaalta jos mies ansaitsee enemmän, niin naisen käsitys tasa-arvosta onkin se, että yhteiset menot maksetaan suhteessa tuloihin ja lisäksi mies ostaa naiselle jatkuvasti lahjoja yms."

"Siksi, koska yh-mammoille tärkein ja yleensä ainoa syy hankkia aisurimies on taloudellinen hyötyminen. Muutenhan kyseinen mies olisi varmasti kelvannut jo nuorempana, kun naisella ei ollut vielä lapsia. "

Ahaa, katkeruus puhuu ;) Mutta eihän ole sinunkaan pakko ryhtyä suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia. En siis ymmärrä, mikä ongelma tässä on. Jos miehessä ei ole muuta kiinnostavaa kuin raha, niin kyllä vika silloin on miehessä eikä naisessa. Nimittäin kiinnostava mies kelpaa kyllä vaikka rahattomana. Varmaan se epäkiinnostava kelpaa sitten sellaiselle naiselle, joka haluaa taloudellista hyötyä - mutta sitten miehen pitää vaan valita, kelpaako se osa hänelle vai ei. Sori.

"Varmaan se epäkiinnostava kelpaa sitten sellaiselle naiselle, joka haluaa taloudellista hyötyä - mutta sitten miehen pitää vaan valita, kelpaako se osa hänelle vai ei. Sori. "

Miksi toistat jo kertaalleen sanottua? Koko pointti on se, että emme halua maksajan rooliin mutta emme kelpaa muuhun emmekä koskaan kelvanneet.
        Seksisuhteenkin otan mieluummin lapsettoman naisen kanssa. Synnyttäneillä on tyhjät nahkapussit tissien tilalla ja venynyt vatsanahka.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Olet siis kostolesbo."

"Varmaan jossain konservatiivipiireissä voi olla näin."

Tilastot kertovat että suurimmassa osassa suomalaisista pariskunnista mies ansaitsee enemmän kuin nainen. Jos se johtuu konservatismista, niin suurin osa naisista on konservatiiveja. Naiset pariutuvat ylöspäin, eli ovat hypergamisia.

"Ahaa, katkeruus puhuu ;)"

Katkeruutta ei ole tosiasian toteaminen ;) Ei naisten kannata kiukutella kun todetaan yleinen tilanne, minkä he ovat itse omilla valinnoillaan aiheuttaneet

"Jos miehessä ei ole muuta kiinnostavaa kuin raha, niin kyllä vika silloin on miehessä eikä naisessa."

Väärin. Silloin vika on naisessa, jolle mikään muu ei merkitse mitään kuin miehen rahat. Olet selvästi feministi, joka ei näe mitään vikaa itsessään eikä muissakaan naisissa.

"Sori."

Haista vittu.

• ätminki kirjoitti:

"Varmaan se epäkiinnostava kelpaa sitten sellaiselle naiselle, joka haluaa taloudellista hyötyä - mutta sitten miehen pitää vaan valita, kelpaako se osa hänelle vai ei. Sori. "

Miksi toistat jo kertaalleen sanottua? Koko pointti on se, että emme halua maksajan rooliin mutta emme kelpaa muuhun emmekä koskaan kelvanneet.
        Seksisuhteenkin otan mieluummin lapsettoman naisen kanssa. Synnyttäneillä on tyhjät nahkapussit tissien tilalla ja venynyt vatsanahka.

Hyvin sanottu, mutta tuskinpa tuo feministilesbo mitään ymmärtää, tai edes tahtoo nähdä asioita muusta kuin omasta vääristyneestä maailmankuvastaan.

• Onniitäänetissä

Onhan noita naisia satoja siellä netissä. Todennäköisesti sinunkin alueella. Ja aivan hyvin voit pitää kiinni myös lapsettomuus vaatimuksesta, koska se on sinusta luontevinta.

Juttu vaan on niin, että nainen nettideitellä saa n. 30-100 viestiä kuussa. Tavallinen mies noin 0-1. Eli joudut tekemään noin 30-100 hyvin kohdistettua ja huolellisesti kirjoitettua avausta kuukaudessa, saadaksesi jonkun naisen vastaamaan takaisin. Jos taas nainen kirjoittaa sinulle, asia on huomattavasti selkeämpi. Tsekkaat sopiiko hän suunnilleen etsimääsi ja mahd. Pian livetreffeille. Sitä naista saattaa kiinnostaa pariutuminen ihan oikeastikkin.

Pääosin tinderi ja netti toimii nykymimmeille vaan egobuustina. Kaikissa miehissä on jokin vika. Paitsi siinä yhdessä, jota he luonnollisesti eivät voi saada. Voivat siis haaveilla elämäänsä turvallisesti aina siihen n.35 ikään asti, jolloin jakautuvat kitkeriin vanhoihin piikoihin, ja niihin jotka ottavat jonosta kenet vain kun eivät enää uskalla olla yksin.

• realismiapeliin

"Potentiaalisella tarkoitan naimatonta, lapsetonta ja henkisesti tasapainoista kolmekymppistä naista. " LOL

Moniko kolmikymppisistä naisista täyyttää nuo kriteerit? :D .D :D

Hyväää etsimistä vaan.

• Onniitäänetissä

No nyt pitää ottaa huomioon se, että kyse on naisista. Joten, lapsettomuuden ja iän voit aika konkreettisesti todeta. Eli niistä lähdetään. Henkinen tasapainoisuus taas on aika suhteellista. Jos nainen ei esim. lyö sinua leipäveitsellä ensi treffeillä, puhu narsisitisista existään, hauku työkavereitaan/kavereitaan/vanhempiaan, kritisoi omaa kroppaansa, korosta omaa akateemisuuttaan, vaadi sinulta tarjoamista, vaadi sinulta tietynlaista ulkonäköä yms. niin siinä on potenttiaalia jatkoon.

• KOKEMUSkokemus

hae hyvä mies ulkomailta nainen,venäjältä ym.Älä ala näiden suomi akkojen kanssa!
      Mielipahaa vain!Kaikki mulle ja heti tyyliin.ja vaatimustaso korkea.Kun kattoo suomi
      naisen exiä.,ovat juoppoja,.luusereitä,ja joku Turkki tennarimies,jolle väännetty penska,ei kiitos!
      Ja helvetin kovat luulot itestään.Tietenki on poikkeuksia,mutta harvassa.
      Ja pahimpia pettäjiä,rosvoja,jos sulla jotain varastettavaa.Haluavat olla työpaikolla heti jotain päälliköjä,,seuraappa!Yhteiskunta hoitaa lapset,ollaan niin suvaitsevia ja vapaamielisiä.ITSEKKÄITÄ! EI KIITOS SUOMINAISTA!

• Riiiiiiiiiii

Seuraappa vaikka kun haluavat olla päällikköjä, kyllä te pojat taas saitte hyvät räkänaurut aikaiseksi :D Mitä sitä nyt työssään etenemään kun voisi nyhjätä samassa hommassa 40 vuotta, käsittämätöntä! Vai oliko tämä parodia koliikkiaikuisesta?

• ätmnki

Tässä tuli asiaa! Todellakin nainen ulkomailta.

• Sinkkuneiti30

Miehet istuu baarin nurkassa lipittämässä olutta ja toivovat että nainen tulee iskemään. Miehen on se aloite tehtävä varsinkin jos et ole komea.

• t.mies31v

Mä en käy baarissa ollenkaan.

• ewthydfh

Nainen tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.

• helgamies_
        ewthydfh kirjoitti:

Nainen tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.

Niinhän ne tekee, joten miehen kannattaa keskittyä lähinnä kunnon kännäilyyn.

• luovuttanutATM

Aloittaja mainitsee olevansa kolmekymppinen mies. Hänellä on vielä kaikki mahdollisuudet löytää itseänsä 5-10 vuotta nuorempi nainen esim. baarista.
      Eli rohkeasti vain sinne lähikaupungin yökerhoon ja jututtamaan naisia.

Toinen vaihtoehto on opetella lavatanssin alkeet ja kiertää kesällä tanssilavoja. Niissä ympyröissä pyörivät ne kaikista fiksuimmat ja kauneimmat sinkkunaiset. Ja nimenomaan etsimässä miestä. Ainakin minun kokemusten perusteella.

Nettideittailun voit unohtaa, mikäli haluat lapsettoman, normaalivartaloisen ja mieleltään tasapainoisen naisen. Sellaista et tänä päivänä netistä onnistu löytämään. Treffeille toki voit päästä, mutta sillä naisella on monta muutakin ottajaa. Joten sinun pitää olla aivan h**vetinmoinen auervaara, jotta nainen haluaa nimenomaan sinut.

Miehen osa on Suomessa julma...mikäli et etsimällä etsi naista, jäät automaattisesti yksin. Voit joutua elämään KOKO ELÄMÄSI ilman ensimmäistäkään suhdetta. Et välttämättä pääse edes harrastamaan seksiä, vaan menet "poikana" hautaan asti, ellet sitten käy maksullisella naisella.

Nuoren miehen pitäisi jo 18-vuotiaana tajuta, mikä parisuhdemarkkinoilla on pelin henki. Miehet kilpailevat naisen suosiosta ja nainen tekee valinnan. Jos et miehenä lähde siihen kisaan, jäät kokonaan yksin. Jos onnistut elämään ikävuodet 18-30 ilman suhdetta, alkaa olemaan hyvin todennäköistä, että elät koko elämäsi yksin.

Tsemppiä...

• ah.dingo

Näin se menee, tuossa ahdingossa olen minäkin nyt keski ikäisenä.

• Kyllä se toisen miehen lapsi on aikamoinen diilbreikkeri... Varsinki jos on eri värinen.

Eihän naisetkaan tykkää toisten naisten lapsista nurkissa... Ilkeä äitipuoli.

• helgamies_

Suunä onkin hienoa tilanne jos pakkauksen mukana tulee etnovärinää.

• helgamies_ kirjoitti:

Suunä onkin hienoa tilanne jos pakkauksen mukana tulee etnovärinää.

Joo ei mee niinkuin siinä leijonasydän leffassa jossa valkonen mies joutuu taas ruokkimaan patjan ja sen mulatin.

Ite kyllä näkisin siinä tilanteessa punasta.. Mamupatja suvakin on parempi paeta.
        Se on huijaamista jos ei heti kerro että on ollu elukkojen ämpärinä.

• helgamies_

Montako sopivanoloista naisprofiilia löytyi netistä 100 000 kaupungin liepeiltä

• Onniitäänetissä

Todennäköisesti satoja? Oman kokemukseni mukaan. haaste on siinä, miten niihin voisi saada kontaktin. Riippuu ihan tähtien asennosta ja hullun tuurista kuka saattaisi innostua vastaamaan. Ellet ole hyvän näköinen ja varsinainen bachelore mieheksi.

• helgamies_

No näinhän tämä taitaa mennä. Nettideittaillu täysin turhaa. Menkää baariin ja vetäkää pää täyteen. Viina yhdistää ihmisiä.

• helgamies_ kirjoitti:

No näinhän tämä taitaa mennä. Nettideittaillu täysin turhaa. Menkää baariin ja vetäkää pää täyteen. Viina yhdistää ihmisiä.

:) Sitäkin on tullut tehtyä aivan tarppeeksi 2003-2008 välisenä aikana, kun olin opiskelemassa. Viikottain paareissa ja yökerhoissa ravanneena.

Kiitos, mutta ei tuollainen elämäntyyli kiinnosta ja muutenkin siellä baareissa on tylsää.

• Nainen39vee

"Päijät-Pämeestä eli Lahden kupeesta, joka on rapiat päälle 100 000 asukkaan kaupunki, hakuehdoilla nainen, ikä 26-37, haluaa lapsia, ei ole lapsia vielä ja on herero, on käynut viimeisen 2 viikon aikana kirjautumassa treffipaveluun.

Näillä ehdoilla löytyy 17 kpl profiileita."

Kaikki eivät välttämättä vastaa mitään siihen kohtaan, haluaako lapsia. Ja kannattaisiko kuitenkin laajentaa hakukenttää biseksuaaleihin? Veikkaan että aika iso osa naisista on biseksuaaleja, mutta kaikki eivät silti halua olla naisten kanssa.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Päijät-Pämeestä eli Lahden kupeesta, joka on rapiat päälle 100 000 asukkaan kaupunki, hakuehdoilla nainen, ikä 26-37, haluaa lapsia, ei ole lapsia vielä ja on herero, on käynut viimeisen 2 viikon aikana kirjautumassa treffipaveluun.

Näillä ehdoilla löytyy 17 kpl profiileita."

Kaikki eivät välttämättä vastaa mitään siihen kohtaan, haluaako lapsia. Ja kannattaisiko kuitenkin laajentaa hakukenttää biseksuaaleihin? Veikkaan että aika iso osa naisista on biseksuaaleja, mutta kaikki eivät silti halua olla naisten kanssa.

Näin olen huomannut. Joka miua vähän ihmetyttää, sillä tuo on miun mielestä yksi sellainen iso tulevaisuutta koskeva asia joka olisi hyvä olla tiedossa haluaako vaiko ei.
        Mitä tulee tuohon on ko bi vai hetero nainen, niin eipä tuo nii merkitsevää miulle ole, mutta nettideiteissä olen huomioinut sen, että ne jotka ovat laittaneet suuntauksekseen bi, hakevat pääsääntöisesti naista. Ainakin profiilitekstissä on yleensä ollut "etsin naista".

Muutenkin vaikuttaa, että seksuaalisuus, lapsia asiat, ja ihannekumppani osion kohdat jätetään täyttämättä. Joka vaikeuttaa näkyvyyttä ja etsittävyyttä nettideiteissä.

• Nainen39vee
        pete_pjn kirjoitti:

Näin olen huomannut. Joka miua vähän ihmetyttää, sillä tuo on miun mielestä yksi sellainen iso tulevaisuutta koskeva asia joka olisi hyvä olla tiedossa haluaako vaiko ei.
        Mitä tulee tuohon on ko bi vai hetero nainen, niin eipä tuo nii merkitsevää miulle ole, mutta nettideiteissä olen huomioinut sen, että ne jotka ovat laittaneet suuntauksekseen bi, hakevat pääsääntöisesti naista. Ainakin profiilitekstissä on yleensä ollut "etsin naista".

Muutenkin vaikuttaa, että seksuaalisuus, lapsia asiat, ja ihannekumppani osion kohdat jätetään täyttämättä. Joka vaikeuttaa näkyvyyttä ja etsittävyyttä nettideiteissä.

"Näin olen huomannut. Joka miua vähän ihmetyttää, sillä tuo on miun mielestä yksi sellainen iso tulevaisuutta koskeva asia joka olisi hyvä olla tiedossa haluaako vaiko ei."

Mutta jos on kysymys alle 30-vuotiaasta, ei sitä välttämättä ole varma. Ja vaikka ajattelisikin, että todennäköisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa, kaikki eivät halua lähteä deittailemaan tulevat lapset tähtäimessä, niin sanotusti. Jotkut haluavat keskittyä löytämään itselleen sopivan kumppanin ja siksi painottavat sitä, kuinka hyvin sen toisen ihmisen kanssa synkkaa.

Onhan se totta, että jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, saattaa myöhemmin tulla ongelmia. Mutta jos se tilanne on edessä vasta joskus melkein kymmenen vuoden kuluttua, ei sitä välttämättä mieti juuri nyt.

Ja sitten tosiaan kaikki eivät tiedä. Joku voi ajatella, että ehkä, jos joskus siltä tuntuu, mutta ei silti osaa laittaa siihen kohtaan mitään, kun ei haluaisi karkottaa potentiaalisia kumppaneita, jotka eivät halua lapsia - siltä varalta, jos sitten itsekään ei halua.

"Mitä tulee tuohon on ko bi vai hetero nainen, niin eipä tuo nii merkitsevää miulle ole, mutta nettideiteissä olen huomioinut sen, että ne jotka ovat laittaneet suuntauksekseen bi, hakevat pääsääntöisesti naista. Ainakin profiilitekstissä on yleensä ollut "etsin naista"."

Ok, voihan se olla. Itse olen muutamaan sellaiseen binaisen ilmoitukseen törmännyt, jotka hakivat miehiä, mutta voi toki olla, että suurin osa niistä jotka tuovat ilmi biseksuaalisuutensa netti-ilmoituksessa, hakevat naisia. Jotkut toki voivat hakea kumpia vaan.

"Muutenkin vaikuttaa, että seksuaalisuus, lapsia asiat, ja ihannekumppani osion kohdat jätetään täyttämättä. Joka vaikeuttaa näkyvyyttä ja etsittävyyttä nettideiteissä."

Minäkään en täytä noita kaikki kohtia ilmoitukseen. Mutta kirjoitan aina niin pitkän ilmoituksen, jossa kerron olennaiset asiat. Minulle on kai luontevampaa kertoa ja esitellä itseni omin sanoin eikä rasti ruutuun -menetelmällä. Mutta toki sellaiset asiat laitan kuin seksuaalisuus, arvomaailma, alkoholinkäyttö, jotain minimaalisia tietoja ulkonäköön liittyen. Mutta ehkä se on eri asia noissa nainen hakee naista -ilmoituksissa - niitä on vähemmän, niin ihmiset jaksavat lukea ne kaikki.

• TotuudenTorvinen
        Nainen39vee kirjoitti:

"Näin olen huomannut. Joka miua vähän ihmetyttää, sillä tuo on miun mielestä yksi sellainen iso tulevaisuutta koskeva asia joka olisi hyvä olla tiedossa haluaako vaiko ei."

Mutta jos on kysymys alle 30-vuotiaasta, ei sitä välttämättä ole varma. Ja vaikka ajattelisikin, että todennäköisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa, kaikki eivät halua lähteä deittailemaan tulevat lapset tähtäimessä, niin sanotusti. Jotkut haluavat keskittyä löytämään itselleen sopivan kumppanin ja siksi painottavat sitä, kuinka hyvin sen toisen ihmisen kanssa synkkaa.

Onhan se totta, että jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, saattaa myöhemmin tulla ongelmia. Mutta jos se tilanne on edessä vasta joskus melkein kymmenen vuoden kuluttua, ei sitä välttämättä mieti juuri nyt.

Ja sitten tosiaan kaikki eivät tiedä. Joku voi ajatella, että ehkä, jos joskus siltä tuntuu, mutta ei silti osaa laittaa siihen kohtaan mitään, kun ei haluaisi karkottaa potentiaalisia kumppaneita, jotka eivät halua lapsia - siltä varalta, jos sitten itsekään ei halua.

"Mitä tulee tuohon on ko bi vai hetero nainen, niin eipä tuo nii merkitsevää miulle ole, mutta nettideiteissä olen huomioinut sen, että ne jotka ovat laittaneet suuntauksekseen bi, hakevat pääsääntöisesti naista. Ainakin profiilitekstissä on yleensä ollut "etsin naista"."

Ok, voihan se olla. Itse olen muutamaan sellaiseen binaisen ilmoitukseen törmännyt, jotka hakivat miehiä, mutta voi toki olla, että suurin osa niistä jotka tuovat ilmi biseksuaalisuutensa netti-ilmoituksessa, hakevat naisia. Jotkut toki voivat hakea kumpia vaan.

"Muutenkin vaikuttaa, että seksuaalisuus, lapsia asiat, ja ihannekumppani osion kohdat jätetään täyttämättä. Joka vaikeuttaa näkyvyyttä ja etsittävyyttä nettideiteissä."

Minäkään en täytä noita kaikki kohtia ilmoitukseen. Mutta kirjoitan aina niin pitkän ilmoituksen, jossa kerron olennaiset asiat. Minulle on kai luontevampaa kertoa ja esitellä itseni omin sanoin eikä rasti ruutuun -menetelmällä. Mutta toki sellaiset asiat laitan kuin seksuaalisuus, arvomaailma, alkoholinkäyttö, jotain minimaalisia tietoja ulkonäköön liittyen. Mutta ehkä se on eri asia noissa nainen hakee naista -ilmoituksissa - niitä on vähemmän, niin ihmiset jaksavat lukea ne kaikki.

"Mutta jos on kysymys alle 30-vuotiaasta, ei sitä välttämättä ole varma. Ja vaikka ajattelisikin, että todennäköisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa, kaikki eivät halua lähteä deittailemaan tulevat lapset tähtäimessä, niin sanotusti. Jotkut haluavat keskittyä löytämään itselleen sopivan kumppanin ja siksi painottavat sitä, kuinka hyvin sen toisen ihmisen kanssa synkkaa."

Kyllä monesti on niin että sen lopullisen sysäksen päätökselle lapsista tai tarkoituksellisesta lapsettomuudesta antaa vasta se kun vakiintuu jonkun kanssa ja katsoo että miltä se lapsten teon ajatus juuri sen ihmisen kanssa tuntuu. On toki naisia jotka tuntuvat haluavan lapsia niin paljon että tekevät niitä melkein minkälaisen miehen kanssa tahansa mutta onneksi ovat kuitenkin poikkeuksia.

Mutta itse tiedän tapauksen jossa parissakin pitkässä suhteessa aivan vakaumuksellista lapsettomaksi jäämistä vuosia mainostanut nainen kuitenkin sitten myöhemmällä iällä huomasi uudessa suhteessa että tämä onkin ensimmäinen mies jonka kanssa niitä lapsia oikeasti voisikin kuvitella tekevänsä.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Mutta jos on kysymys alle 30-vuotiaasta, ei sitä välttämättä ole varma. Ja vaikka ajattelisikin, että todennäköisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa, kaikki eivät halua lähteä deittailemaan tulevat lapset tähtäimessä, niin sanotusti. Jotkut haluavat keskittyä löytämään itselleen sopivan kumppanin ja siksi painottavat sitä, kuinka hyvin sen toisen ihmisen kanssa synkkaa.

Onhan se totta, että jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, saattaa myöhemmin tulla ongelmia. Mutta jos se tilanne on edessä vasta joskus melkein kymmenen vuoden kuluttua, ei sitä välttämättä mieti juuri nyt."

Onhan se näinkin, että harvemmimpa sitä nuorempana tietää mitä sitä tulevaisuudeltaan haluaa. Ja tämän takia itse olenkin rajannut yleensä "alarajan" treffi-ilmoituksissani kumppanin iän siihen 25-26 tietämille.

Tosin sinälllään huvittaa, kun aika monesti olen kuullut ja lukenut, että pitäisi tietää mitä tulevaisuudeltaan haluaa ja pyrkii näitä haaveitaan/toiveitaaan toteuttamaan taikka työskentelee näiden saavuttamiseksi.

Ja ei sitä tarvitsekkaan olla "100 varma asiasta", mutta olisi kiva jo valmiiksi tietää millaisia ajatuksia asiasta on, vaikka ei olisikaan täysin kirkastuneet ajatukset. Onhan itsellänikin lapsi toiveista huolimatta pieni pelko siitä millainen isä olisin ja muinka sitä kasvattamisessa onnistuu. Ja toisaalta vaikka tiedänkin, että haluan lapsia, niin haluan että jonkin aikaa ihan kahdestaan elelemme ja katsomme että suhde on vahvalla ja kestävällä pohjalla.

Ja mitä tulee siihen, ettei noita ilmoittele nettiprofiilissaan, niin tuo hankaloittaa kyseisen profiilin löytymistä niiden muiden joukosta.

"Onhan se totta, että jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, saattaa myöhemmin tulla ongelmia. Mutta jos se tilanne on edessä vasta joskus melkein kymmenen vuoden kuluttua, ei sitä välttämättä mieti juuri nyt.

Ja sitten tosiaan kaikki eivät tiedä. Joku voi ajatella, että ehkä, jos joskus siltä tuntuu, mutta ei silti osaa laittaa siihen kohtaan mitään, kun ei haluaisi karkottaa potentiaalisia kumppaneita, jotka eivät halua lapsia - siltä varalta, jos sitten itsekään ei halua"

No juu... Tuossa tulee kyllä ongelmia ja oletettavasti paljon. Sen verran iso asia.

Tuo vaikuttaa vähän siltä, että pyritään olemaan joustava, mutta miulle tuo näyttäytyy enemmänkin päättämättömyytenä ja määrätiedottomuutena. Siltä että ei tiedä mitä haluaa elämältään ja tulevaisuudeltaan. On vähän kuin "tuuliviiri", joka menee ja tekee mikä tuntuu hyvältä.

"Minäkään en täytä noita kaikki kohtia ilmoitukseen. Mutta kirjoitan aina niin pitkän ilmoituksen, jossa kerron olennaiset asiat. Minulle on kai luontevampaa kertoa ja esitellä itseni omin sanoin eikä rasti ruutuun -menetelmällä. Mutta toki sellaiset asiat laitan kuin seksuaalisuus, arvomaailma, alkoholinkäyttö, jotain minimaalisia tietoja ulkonäköön liittyen. Mutta ehkä se on eri asia noissa nainen hakee naista -ilmoituksissa - niitä on vähemmän, niin ihmiset jaksavat lukea ne kaikki. "

No hyvä että sitten kirjoittelet edes profiiliteksiin asioita. Harmittavan paljon nimittäin näkee täysin tyhjiä profiilitekstejä, taikka vain millainen kumppani ei saisia olla.

Tosin tuon seksuaalisuuden pois jättämisen kyllä ymmärrän sinällään, kun jos näistä asioista ei halua mainostaa mahdollisten tuttujen silmiin.

• Pillujen--asiantuntija

Sinun pitää kelpuuttaa yksinhuoltaja nainen. Lapsettomien kanssa sulla ei ole mahdollisuuksia. Pillua kuitenkin vain haluat ja sitä saa yh naisilta

• emmeolesamanlaisia

Ei kannata yleistää.

• "Pillua kuitenkin vain haluat ja sitä saa yh naisilta"

Yleensä siitä saa maksaa ihan liian korkeaa hintaa, tavalla tai toisella. Ei aisurit saa pillua ilmaiseksi.

• Mikset kokeilisi kalastella vähän kauempaa? Ei ne aina kotikulmilta löydy. :)

Ei kai sen ole väliä mistä sen ihanan löytää, kunhan sen löytää? Toki välimatkat, mutta eihän ne ole esteitä ne on vaan hidasteita jos tahtoa löytyy.

• Omien kokemusteni pohjalta voin sanoa, että itse etsin myös jonkin verran kauemppaa mutta suurimmalla osalla selaamistani naisten profiilleista kumppania katostaan kotikaupungista. Ei edes samasta maakunnasta.

Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että on aika ihmeellistä rajata kumppanin etsintä yhteen kaupunkiin. Kyllä se elämänkumppani voipi löytyä kauempaakin. Vaikkakin käytännön järjestelyt tapaamisten suhteen vaikeutuvat, mitä pidempi välimatka on.

• pete_pjn kirjoitti:

Omien kokemusteni pohjalta voin sanoa, että itse etsin myös jonkin verran kauemppaa mutta suurimmalla osalla selaamistani naisten profiilleista kumppania katostaan kotikaupungista. Ei edes samasta maakunnasta.

Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että on aika ihmeellistä rajata kumppanin etsintä yhteen kaupunkiin. Kyllä se elämänkumppani voipi löytyä kauempaakin. Vaikkakin käytännön järjestelyt tapaamisten suhteen vaikeutuvat, mitä pidempi välimatka on.

Se tietysti sitten vaikeuttaa asiaa, jos ei edes sama maakunta kelpaa. Erikoista. Itse kun taas olen aina ajatellut, että se löytyy mistä se löytyy. Kunhan löytyy ennemmin tai myöhemmin. Jos on löytyäkseen.

Onhan se kulkeminen aina semmoista ajantappoa (työt ja kodit paikkakunnalla), mutta ehkä se kannattaa, jos kuitenkin löytyy se tärkeä ihminen sillä tavoin. Tarpeeksi kun tahtoa löytyy sitä pakkaa kamansa ja menee vaikka perässä, kunhan saa elää ja olla yhdessä. Monen asian voi elämässä muuttaa ja valita uusiksi, mutta harvoin löytyy ihmistä jonka kanssa oikeasti halua olla ja elää. Toki tää taas vaatii sen, että uskaltaa heittäytyä ja luottaa. Järjestelykysymyksiä hyvin pitkälle.

Minusta ihmisten tarvis olla vähän rohkeampia lähtemään omilta kotinurkiltaan kauemmas. Eikä antaa eri paikkakunnan olla este, sille että löytää merkityksellisen ihmisen elämäänsä.

• zönggö kirjoitti:

Se tietysti sitten vaikeuttaa asiaa, jos ei edes sama maakunta kelpaa. Erikoista. Itse kun taas olen aina ajatellut, että se löytyy mistä se löytyy. Kunhan löytyy ennemmin tai myöhemmin. Jos on löytyäkseen.

Onhan se kulkeminen aina semmoista ajantappoa (työt ja kodit paikkakunnalla), mutta ehkä se kannattaa, jos kuitenkin löytyy se tärkeä ihminen sillä tavoin. Tarpeeksi kun tahtoa löytyy sitä pakkaa kamansa ja menee vaikka perässä, kunhan saa elää ja olla yhdessä. Monen asian voi elämässä muuttaa ja valita uusiksi, mutta harvoin löytyy ihmistä jonka kanssa oikeasti halua olla ja elää. Toki tää taas vaatii sen, että uskaltaa heittäytyä ja luottaa. Järjestelykysymyksiä hyvin pitkälle.

Minusta ihmisten tarvis olla vähän rohkeampia lähtemään omilta kotinurkiltaan kauemmas. Eikä antaa eri paikkakunnan olla este, sille että löytää merkityksellisen ihmisen elämäänsä.

Kyllähän noihin matkoihin mänee aikaa, mutta eipä se haittaa vaikka kauempaakin löytyy kumppani. Itse olen vielä sen hyvässä tilanteessa, että miua ei sillleen kotipaikkakunnalla pidättele työta taikka muut. Ja ei sitä vielä silleen ole "juurtunut"
        mihinkään paikkaan. Työmatkatkin kun ovatten sen 200km suuntaansa.

Veikkaisin että suurimmat syyt siihen, että haetaan omasta kaupungista, on se että työt, kaverit ja muut menot ovat siinä yhdessä paikassa ja pelottaa hypätä "tuntemattomaan" ja "aloittaa elämä uudestaan" toisaalla. Vaikka kieltämättä nytkyään on paljon helpompi pitää yhteyttä kavereihin netin ja puhelinten välityksellä.
        Kiltämättä tosin eipä se aivan samanlaista ole, kun jos äivittäin taikka viikottain kasvotuste näekee ja tapaa kavereitaan.

• pete_pjn kirjoitti:

Kyllähän noihin matkoihin mänee aikaa, mutta eipä se haittaa vaikka kauempaakin löytyy kumppani. Itse olen vielä sen hyvässä tilanteessa, että miua ei sillleen kotipaikkakunnalla pidättele työta taikka muut. Ja ei sitä vielä silleen ole "juurtunut"
        mihinkään paikkaan. Työmatkatkin kun ovatten sen 200km suuntaansa.

Veikkaisin että suurimmat syyt siihen, että haetaan omasta kaupungista, on se että työt, kaverit ja muut menot ovat siinä yhdessä paikassa ja pelottaa hypätä "tuntemattomaan" ja "aloittaa elämä uudestaan" toisaalla. Vaikka kieltämättä nytkyään on paljon helpompi pitää yhteyttä kavereihin netin ja puhelinten välityksellä.
        Kiltämättä tosin eipä se aivan samanlaista ole, kun jos äivittäin taikka viikottain kasvotuste näekee ja tapaa kavereitaan.

Joo, luultavasti tuommoinen toisen ihmisen perässä lähteminen sopii paremmin ihmiselle, joka ei ole luonut laajaa ja tiivistä verkostoa ympärilleen. Kuten työ ja kaverit. Tai joka ainakin pystyy tarvittessa siitä hiukan tinkimään suhteensa vuoksi.

Sä olet sitten mainiossa asemassa monella tapaa, työt ei pakota jäämään jos tarvis lähteä ja sekin etu, että kykenet kulkemaan ja jopa voisit kulkea. Ja selvästi olet aika joustava, maltillinen ja reilun oloinen sälli. :)

Osaat kommunikoida hyvässä hengessä ja pilke silmäkulmassa. Vaikutat tykättävälle ihmiselle, joten ihmettelen jos ei emäntää mistään löydy.

• Sinkkuäiti28

Luulen että naisten on parempi olla ilman tätä aloittajaa. Nainen on onnellisempi yksin kun sinun kanssa.

• Miesten on parempi olla ilman sinua, koska olet yh-mamma. Et ole sitä paitsi mikään sinkku, vaan yh.

• EIikäväSUOMInaista

ootteko nähneet hymyilevää suominaista? aika harvoin näkee?Yleensä justiinan ilme,kaulin puuttuu vain!Kattokaa tuota ex nais presidenttiämme..Aina tappajan ilme!
      No hän vissin hymyili Afrikassa,kun siellä ykstyis jetillä surfaili veronmaksajien pikkiin.
      Ja toivotti moniosaajia tervetulleeksi suomeen.

• Asun kaupungissa jossa asuu yli 200000 asukasta, enkä ole saanut naista vaikka ei ole ollut mitään kriteerejäkään. Revi siitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2378
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1822
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1717
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      20
      1138
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe