Painoharjoittelu

Nella

Montaako erilaista liikettä tarvitsee tehdä aina lihasta kohden? Jos esim.teen hauskääntöjä 3x15, niin pitääkö hauksille olla sillä kerralla vielä muitakin liikkeitä? Kiitos :-)

13

1359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vain

no siis, yleensähän se ois hyvä jos jokaiselle lihakselle olisi se 3-4 liikettä. hauikselle sä voit esim. tehä hauiskäännön tangolla(kulmatanko), hauiskäännön käsipainoilla ja hauiskäännön(kulmatanko) scott-penkissä. noilla pääsee jo hyvin alkuun.

sitten kannattaa muistaa kun treenaat jollain ohjelmalla n.1-2 kuukautta, niin sitä ohjelmaa PITÄÄ muuttaa, viimeistään 2 kuukauden jälkeen. jos sä treenaat koko ajan samalla ohjelmalla, niin sillon ne lihakset tottuu siihen rasitukseen eikä kehity.

ja kannattaa muistaa venytellä. varsinkin kun teet hauiskääntöä, niin muutaman sarjan jälkeen hauis saattaa tuntua hieman turtalta, koska veri pakkaantuu sinne ja sen takia pitää venytellä että se tavallaan purkaantuu pois...
      toivottavasti tästä oli ees jotain apua :)

• Muuri

" no siis, yleensähän se ois hyvä jos jokaiselle lihakselle olisi se 3-4 liikettä. "

Älä nyt liioittele. Tuollaisesta määrästähän tulee jo kipeäksi. Yksi liike kovaa tehtynä on hauikselle ihan riittävästi. Lisä-ärsykettä hauis saa selkäliikkeistä.

• Joku vain
        Muuri kirjoitti:

" no siis, yleensähän se ois hyvä jos jokaiselle lihakselle olisi se 3-4 liikettä. "

Älä nyt liioittele. Tuollaisesta määrästähän tulee jo kipeäksi. Yksi liike kovaa tehtynä on hauikselle ihan riittävästi. Lisä-ärsykettä hauis saa selkäliikkeistä.

mikään lihas ei voi kehittyä täysvaltaisesti jos sitä harjoittaa yhdellä liikkellä. suositeltava liikkeiden määrä lihasryhmille on se 3. jos sä treenaat hauista ja teet pelkästään yhtä liikettä niin sä saat treenata koko elämäs ilman mitään tulosta. vähän sama asia ku jotku pennut käy salilla tekemässä penkin ja hauiskäännön ja sen jälkee lähtee menee, ni ei siinä tulosta tule.

hauikselle kannattaa tehä ne 3 liikettä ainaki, ni sillon siihen lihakseen pääsee käsiks monesta kulmasta. ei kukaan oo niin urpo että tekee yhtä liikettä lihasta kohti, ainakaan jos haluaa tulosta...

• Hessu
        Muuri kirjoitti:

Ja sä olet 10v, vai?

Hauista voi (ja pitää) tehdä usealla eri liikkeellä. Vähintään kolmea eri liikettä JOKAISELLE lihasryhmälle. Eli koita opiskella sitä harjoittelua, kynäniska...

• Muuri
        Hessu kirjoitti:

Ja sä olet 10v, vai?

Hauista voi (ja pitää) tehdä usealla eri liikkeellä. Vähintään kolmea eri liikettä JOKAISELLE lihasryhmälle. Eli koita opiskella sitä harjoittelua, kynäniska...

Itse sain hyvää kehitystä hauikselle kun en treenannut sitä erikseen lainkaan. Leuanvedot ja muut perus massaliikkeet ja paljon hyvää ravintoa niin hauikset kasvoi muun kropan mukana.

Nykyään teen hauista usealla eri liikkeellä. Mutta yhdessä treenissä korkeintaan kahta vain hauikselle kohdistettua liikettä.

"Vähintään kolmea eri liikettä JOKAISELLE lihasryhmälle."

Väittäisin että esim. reisille ja pakaroille riittää vain syväkyykky. Jotkut liikkeet ovat monipuolisempia kuin toiset. Rinnallekin riittäsi hyvin pelkkä vinopenkki käsipainoilla. Pitää keskittyä olennaiseen.
        ... riippuu tietysti tavoitteesta. Mutta oletetaan että kyseessä on naturaali harrastelija, joka haluaa massaa symmetrisesti koko kehoon.

• Muuri
        Joku vain kirjoitti:

mikään lihas ei voi kehittyä täysvaltaisesti jos sitä harjoittaa yhdellä liikkellä. suositeltava liikkeiden määrä lihasryhmille on se 3. jos sä treenaat hauista ja teet pelkästään yhtä liikettä niin sä saat treenata koko elämäs ilman mitään tulosta. vähän sama asia ku jotku pennut käy salilla tekemässä penkin ja hauiskäännön ja sen jälkee lähtee menee, ni ei siinä tulosta tule.

hauikselle kannattaa tehä ne 3 liikettä ainaki, ni sillon siihen lihakseen pääsee käsiks monesta kulmasta. ei kukaan oo niin urpo että tekee yhtä liikettä lihasta kohti, ainakaan jos haluaa tulosta...

" mikään lihas ei voi kehittyä täysvaltaisesti jos sitä harjoittaa yhdellä liikkellä."

Kyllä voi! Toiset liikkeet ovat kokonaisvaltaisempia kuin toiset. Oletin että tarkoitit että hauista pitää yhdessä treenissä treenata kolmella eri tavalla. Sitä kritisoin...

"jos sä treenaat hauista ja teet pelkästään yhtä liikettä niin sä saat treenata koko elämäs ilman mitään tulosta."

Ei pidä paikkansa. Jos treenaa koko kehoa kunnolla ja hauista aina yhdellä tavalla niin kehittyy kyllä hyvin myös hauiksista. Itse dissasin hauistreeniä vuosia ja kehitystä tuli hyvin. Tein joskus selkätreenin päätteeksi hauista seisten tangolla pari sarjaa. Nykyään treenaan kyllä monipuolisemmin.

"vähän sama asia ku jotku pennut käy salilla tekemässä penkin ja hauiskäännön ja sen jälkee lähtee menee, ni ei siinä tulosta tule. "

Tuo on aivan eri asia. Tuo on epäsymmetristä treenausta, jossa jää yläselkä tekemättä ja kireät rinnat vetää hartiat eteen ja ryhdin huonoksi.

• 5cm-2kk
        Muuri kirjoitti:

Itse sain hyvää kehitystä hauikselle kun en treenannut sitä erikseen lainkaan. Leuanvedot ja muut perus massaliikkeet ja paljon hyvää ravintoa niin hauikset kasvoi muun kropan mukana.

Nykyään teen hauista usealla eri liikkeellä. Mutta yhdessä treenissä korkeintaan kahta vain hauikselle kohdistettua liikettä.

"Vähintään kolmea eri liikettä JOKAISELLE lihasryhmälle."

Väittäisin että esim. reisille ja pakaroille riittää vain syväkyykky. Jotkut liikkeet ovat monipuolisempia kuin toiset. Rinnallekin riittäsi hyvin pelkkä vinopenkki käsipainoilla. Pitää keskittyä olennaiseen.
        ... riippuu tietysti tavoitteesta. Mutta oletetaan että kyseessä on naturaali harrastelija, joka haluaa massaa symmetrisesti koko kehoon.

Olen ottanut nykyisin vain yhtä liikettä hauikselle ja ojentajille,molemmille 4 sarjaa ja 5 cm kahdessa kuukaudessa on tullut lisää.Liika treeni vain kiinteyttää ja lihas ei kasva kunnolla ja palautuu hitaasti.Paitsi jos hormoneja käyttää niin sitten voi saada lihasta useammillakin sarjoilla.

• Joku vain
        5cm-2kk kirjoitti:

Olen ottanut nykyisin vain yhtä liikettä hauikselle ja ojentajille,molemmille 4 sarjaa ja 5 cm kahdessa kuukaudessa on tullut lisää.Liika treeni vain kiinteyttää ja lihas ei kasva kunnolla ja palautuu hitaasti.Paitsi jos hormoneja käyttää niin sitten voi saada lihasta useammillakin sarjoilla.

jaa, mä en oo koskaan nähny salilla ketään, joka tekis yhtä liikettä vaikka hauikselle. onhan se tietenkin yksilöllistä miten treenaa. mulla esim. pitää tehä viikossa kaks kertaa lihasryhmät. kokeilin jotain vajaa 2 kuukautta semmosta ohjelmaa että kerran viikossa lihasryhmät, niin eiköhän sitten joka viikolla ollu tulokset tippunu. nyt sitten piti alottaa taas sillä vanhalla ohjelmalla.

pitää katella jos sitten itekki kokeilis tuota yhen liikeen -systeemiä, tiiä vaikka toimiski. mä en ite oo koskaan tehny selkä ja hauisliikkeitä samana päivänä...

tietääkö muuten kukaan onko se totta, ku mä luin tuolla pakkotoisto.com:ssa, et jos tekee hauista hitaalla liikkeellä, niin sillon saa muotoa. sitten jos tekee silleen jotenkin räjähtävämmin, niin sillon saa massaa.

onkohan tuossa mitään perää?

• Muuri
        Joku vain kirjoitti:

jaa, mä en oo koskaan nähny salilla ketään, joka tekis yhtä liikettä vaikka hauikselle. onhan se tietenkin yksilöllistä miten treenaa. mulla esim. pitää tehä viikossa kaks kertaa lihasryhmät. kokeilin jotain vajaa 2 kuukautta semmosta ohjelmaa että kerran viikossa lihasryhmät, niin eiköhän sitten joka viikolla ollu tulokset tippunu. nyt sitten piti alottaa taas sillä vanhalla ohjelmalla.

pitää katella jos sitten itekki kokeilis tuota yhen liikeen -systeemiä, tiiä vaikka toimiski. mä en ite oo koskaan tehny selkä ja hauisliikkeitä samana päivänä...

tietääkö muuten kukaan onko se totta, ku mä luin tuolla pakkotoisto.com:ssa, et jos tekee hauista hitaalla liikkeellä, niin sillon saa muotoa. sitten jos tekee silleen jotenkin räjähtävämmin, niin sillon saa massaa.

onkohan tuossa mitään perää?

"tietääkö muuten kukaan onko se totta, ku mä luin tuolla pakkotoisto.com:ssa, et jos tekee hauista hitaalla liikkeellä, niin sillon saa muotoa. sitten"

Lihaksen muotoon ei voi vaikuttaa. Siinä pakkotoiston keskutelussa luulisi olevan vastaus joka kumoaa tuon muotoliikeväitteen.

• Joku vain
        Muuri kirjoitti:

"tietääkö muuten kukaan onko se totta, ku mä luin tuolla pakkotoisto.com:ssa, et jos tekee hauista hitaalla liikkeellä, niin sillon saa muotoa. sitten"

Lihaksen muotoon ei voi vaikuttaa. Siinä pakkotoiston keskutelussa luulisi olevan vastaus joka kumoaa tuon muotoliikeväitteen.

"Lihaksen muotoon ei voi vaikuttaa."

tuli mieleen tuosta, et mun yks kaveri joka on harrastanu bodausta jo useamman vuoden, sano, et jos tekee hauista sillä kulmatangolla, niin leveellä otteella saa hauikseen korkeutta ja kapealla pituutta. jos tuotakin miettii, niin periaatteessa se vois olla niin. onhan se liike ihan erilainen leveällä kuin kapealla. jos tekee kulmatangolla hauista kapealla otteella, niin sillonhan se ois sama ku tekis hauista suoralla tangolla, paitsi että suoralla ranteet joutuu paljon kovempaan rasitukseen.

mitä mieltä oisit tästä?

• Nella
        Joku vain kirjoitti:

"Lihaksen muotoon ei voi vaikuttaa."

tuli mieleen tuosta, et mun yks kaveri joka on harrastanu bodausta jo useamman vuoden, sano, et jos tekee hauista sillä kulmatangolla, niin leveellä otteella saa hauikseen korkeutta ja kapealla pituutta. jos tuotakin miettii, niin periaatteessa se vois olla niin. onhan se liike ihan erilainen leveällä kuin kapealla. jos tekee kulmatangolla hauista kapealla otteella, niin sillonhan se ois sama ku tekis hauista suoralla tangolla, paitsi että suoralla ranteet joutuu paljon kovempaan rasitukseen.

mitä mieltä oisit tästä?

Täällähän on kohteliaita ja asiantuntevia kavereita! Kiitos paljon ;-)

Riittääkö 2 kertaa viikossa treenata koko kroppa lävitse?

• Ihme
        Nella kirjoitti:

Täällähän on kohteliaita ja asiantuntevia kavereita! Kiitos paljon ;-)

Riittääkö 2 kertaa viikossa treenata koko kroppa lävitse?

joo, kyllä se näin alussa on ihan hyvä alottaa kaks kertaa viikossa. sitten ku ne lihakset on tottunu siihen treeniin, niin sitten käyt kolme kertaa viikossa...

• haet

Kyllähän kolmen sarjan systeemi toimii, itse treenaan systeemillä 3 liikettä, 3 sarjaa 8-12 toistoa, eli 3x3x8-12. Ensimmäinen liike on ns. massaliike (vauhdillinen hauiskääntö suoralla tangolla esim.) ja loput kaksi liikettä on kohdistavia (taljalla, käsipainoilla, yms.) Treenan hauikset ja ojentajat samalla, vuorotellen, aikaa kuluu n. 45 min. Voin vakuuttaa että toimii. Kaikki riippuu siitä mitä haet, yksi liike on mielestäni aika vähän, mutta en rupea tuomitsemaan niitä jotka näin haluavat tehdä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      467
      8381
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5760
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      251
      4702
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      49
      4565
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      61
      4075
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      167
      3692
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1667
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      90