Kamala työharjoittelupaikka, jaadaan kokemuksia

Sadthing

Anteeksi avautuminen, mutta pakko purkaa tämä kaikki mitä oon työharjoittelussa kokenut. Olen eräässä koulussa työharjoittelussa ja on aika karmiva paikka. Olen kuullut opehuoneessa kuinka lapsia on haukuttu saatanan typeriksi tontuiksi, jotka eivät tajua mistään mitään, kusipäiksi, pissiksiksi, saatanan sotanorsun kokoisiksi yms. Eräs miesope raivosi ettei ikinä opettaisi enää erityisluokkaa, kun on 10 typerystä samassa luokassa, vieläpä samalla kertaa.

Kun kehuin harjoittelupaikkani luokkaa eräälle opettajalle, hän vaan valitti että koulun toisiksi pahin luokka ja että ihan kamalia lapsia ovat. Samainen opettaja kesken kokeen alkoi raivoamaan, että eräs poika muka katsoi tuon open salasanan tietokoneelta ja raivosi sille pojalle, että kääntyy toiseen suuntaan. Ei se poika edes olisi voinut päästä sille koneelle, koska luokan ovi on aina lukossa ja toi luokka siis ei ole heidän oma luokka, vaan toisella puolella koulua. Eli ihan vaan halusi simputtaa tuota lasta. Toi ope aina raivoaa lapsille, että taskaan he eivät tajunneet mitään tai tehneet tehtäviä. Ei siinä, mutta se äänensävy ja kuinka hän asian ilmaisee on suorastaan jäätävä. Samainen ope raivosi eräille tytöille, kun kertoivat ennen tunnin alkua mulle kuinka jollain pojalla meni käsi poikki välkällä, toi ope vaan aukoi päätään että ei täällä pidetä mitään juttutuokioita. HUH HUH mikä muija.

Koulun rehtori ei tervehdi kun yritän tervehtiä häntä, kulkee nokka pystyssä opehuoneessa diivana. Eilen jouduin valvomaan tuntia, kun ope lähti kouluun tutustuvien oppilaiden kanssa kiertelemään koulua. Eihän minua työharjoittelijaa olisi saanut todellakaan jättää yksin, vaikka oon ollutkin töissä lasten kanssa aiemmin. Olin yksin 20 oppilaan kanssa, jouduin ohjaamaan korttien tekoa. Mitään ohjeita siihen mitä tekevät kortin jälkeen ei annettu, joten hälinäksi meni. Oli ihan kamalaa olla riehuvien oppilaiden kanssa, odotin vain koska se tunti loppuu ja tuntui tosi nöyryyttävältä, kun kaikki pelleilee ja en saa niitä kuriin. Eihän mun tietenkään tarvitsekaan saada, kun ei musta opettajaa tule. Olen lähihoitajaopiskelija, minusta ei siis luokanopettajaa tule.

Noin muutenkin en pidä tuon koulun aikuisten toimintatavoista kuinka oppilaille huudetaan pikkuasioista esim. jos jonossa nauraa vähän, niin joutuu jonon perälle tai jos unohtaa kumin niin se pitää hakea luokasta toiselta puolelta koulua eikä saa lainata kaverilta. Enkunope on ihan kauhea, raivosi kuinka oppilaiden tulee seistä selkä suorana iman tukea. Joo, ymmärrän että noustaan seisomaan tervehtiessä ja kohteliaisuus on tärkeää, mutta alkoi raivota parille ulkomaalaistaustaisele pojalle, että voivat katsoa armeijakuvista kuinka seisotaan suorassa. (noi pojat ovat pakolaisina tulleet Suomeen). Tossa koulussa on oikeasti lapsia, jotka ovat nähneet sotaa ja heidän sukulaisia kuollut sodassa yms. Niin kehtaa toi ope sanoa noin. Eikä tuolla ole vain yhtä karmeaa opettajaa vaan useampia!!!

1

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RasismilleNollatoleranss

Pistä valitus enkunopesta sivistysjohtajalle että käyttäytyy rasistisesti niin lentää seuraavana päivänä talosta pihalle kuin leppäkeihäs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe