Ketä äänestäisin?

kohtatunnette

Olen vasta äsken tänne muuttanut ja nyt onkin tenkkspoo ketä äänestäisin vaaleissa. Onko ehdokkaista tiedossa jotain jota en tiedä esimerkiksi perheestä, koulun rakentamisesta, Pyhän kehittämisestä tms.

26

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyisikönäin

      Sunnuntaina 26.3 klo 15 on mahdollisuus tavata ehdokkaita luontokeskus Naavassa! Sielläpä voisit esittää kysymyksiä suoraan ehdokkaille, jospa sieltä löytyisi sopiva ehdokas, ketä äänestää!!!!

      • Erukonder

        Jos et ole ollut paikkakuntalainen vuoden alusta et voi äänestää Pelkosenniemeläisiä...olen vasta äsken muuttanut kuvastaa kyllä sitä.


      • tulettetuntemaan
        Erukonder kirjoitti:

        Jos et ole ollut paikkakuntalainen vuoden alusta et voi äänestää Pelkosenniemeläisiä...olen vasta äsken muuttanut kuvastaa kyllä sitä.

        Kyllä minulla on äänioikeus vaaleissa ja tiedän tuon, mutta haluaisin sisäpiiritietoa ehdokkaista. Onko sidoksia yrityksiin, kouluun tai sosiaalitoimeen. Onko opettajaehdokkaita?
        Muuten pelkosenniemeläinen kirjoitetaan pienellä paitsi lauseen alussa. Tarkka pitää olla. Ja mikä ero on ensi viikon lopulla ja ensi viikonlopulla?


      • Fanfaarithänelle

        Hah...kielioppi tietäjä kyselee tietäen vanhat ja uudet opet ehdokkaina. Rakennusfirman taustahahmon ja muutaman muun liider lepakon ehdokkuudet. Fyffaan...hyi hyi


    • Sitonin

      Minä en enää äänestä vih enkä vas pakolaispoliikan kannattajia.Äänestän sit.

    • Muutto.kana

      Niin taaskin olet vasta muuttanut!Muutat tosi usein.eilen Muoniossa,toissapäivänä sallassa..viimeviikol Inarissa.huomena ehkä Rovaniemellä.taidat olla vanha venäläinen kauppa.eilen oli tänään ei ehkä huomenna on.

    • Muutto.tiainen

      Kiki kii Kiki kii vain muuttorätsä räkättää.🐔

    • kohtatunnette

      No nyt se selvis. Se on 13.

    • vaalikone

      Käyppä katsomassa myös "vaalikoneelta", sielläkin esittäytyy 7 pelkosenniemiläistä ehdokasta, vähän selkeyttää mitä ajattelevat meidän kylän asioista! Voi vertailla, kenen ajatusmaailma on omaa lähinnä!!!!!Auttaneeko tämä sinua!!!!

    • kuntaanmuuttanut

      Ketkä ehdokkaista kannattavat päiväkotia Pyhälle? Työpaikka olisi siellä, mutta en voi ajaa kylälle joka päivö lapsia hoitoon. Se ratkaisee valintani.

    • Kolometoistarakentaa

      Älä valehtele tiedät itekin että ei sinne päiväkoti tule jonkulainen hoito lapsille aina järjestyy. Taidat olla ite ehokas ja muita yrität lytätä

    • Kukamaksaa

      Onko levillä koulu ja päiväkoti entä rukalla,saariselällä,luostolla?

    • Levilläollut

      Päiväkoti kaikissa edellämainituissa kouluja ei

    • Kukamaksaa

      Koulu siis olkoon kirkolla, lasten hoito yksityiselle jos halukkaita yrittäjiä löytyy tai joku tarvitsija perustaa hoitopaikan.Montakohan lasta kuljetetaan nyt kirkolle hoitoon 2-4?

      • tavan_duunari

        Onhan siellä kirkolla koulu jo eikä uutta tarvita. Toisaalta kuntaliitos on edessä kuitenkin. Mutta isompi ongelma on ikärakenne, kun lisää väkeä ei kuntaan tule eikä synny. Tai voisi tulla Pyhälle, jos päivähoito olisi kunnossa. Vastustamalla päivähoidon järjestämistä Pyhälle antaa kuolemantuomion itsenäiselle Pelkosenniemelle. Vain Pyhä antaa työtä eikäse riipu siitä mihin kuntaan se kuuluu. Kunta kuolee, mutta Pyhä pysyy.


      • Peltikatot

        Mihinkä ne uudet tulevat perheet muuttaa ? Eikös pyhäjärven rivitalot ole myyty ja niemeen laitetaan paikat kuntoon ihan muille tuleville perheille. No kirkkotiellä on isoja asuntoja.Onneksi on ilmainen päivähoito.Houkuttelee tänne?


      • todellaKyllästynyt

        Joo ei tule tällä menolla lisää lapsiperheitä, niinkauan kun kunnan johtoporras pysyy samana; rahankiilto silmissä, sisäpiirille edut. Pieni piiri pyörii, ei halua Savukoskikaan samalle epärehellisten hiekkalaatikolle, ei varmasti, sen verran viisaampia päättäjät siellä että näkevät eivätkä usko pelkästään päättäjien puheisiin!! Tänä vuonna yli kymmenen lasta muuttanut vanhempineen muualle ja muuttoliike jatkuu... ei hyvin mene! Ai mikä lapsiystävällinen kunta?? Ai mikä hyvä yhteistyö yrittäjien kesken?? Pelkkää mainospuhetta, nimim Kokemusta on!!


      • merkillistätouhua

        Kiitos kirjoituksestasi! Noita asioita olenkin miettinyt Pelkosenniemen tulevaisuuden kannalta ja lukemieni juttujen pohjalta, hieman epäilyttänyt monien tarinoiden tosiasiat, niinkuin viimeisin lehtijuttukin, mutta taitaa olla aika pienet piirit koska ongelmia niin paljon ja muutoksia kanssa jatkumiseen?! Sitä tosin en vieläkään ymmärrä miksi sormi osoittaa lähes kaikissa jutuissa kuntaa ja yrittäjiä kohti?!


    • Pettynyt.niihin

      Pitkä vi✝️✝️✔️ nykyisille päättäjille

    • Ratkaistaan.näin

      Niin ei saatu päivähoitoa pyhälle. Hyvinvointilautakunta esittää neljääkymmentä tuhatta ja ei sillä kyllä mitään saada eikä kukaan ota kotiinsa vierasta työntekijää ja koko tunturin lapsikatrasta kun ei olla itse kotona.
      No ollaan katseltu Kemijärveltä asuntoa siellä on päivähoito kuitenkin lähempänä ja pääsee sitten suoraan lapset vietyä hoitoon ajelemaan töihin.
      Ollaan kuitenkin väsytty ajamaan eeskahtaalle lasten hoitoon viennin kanssa ja varsinkin kaamoksen pimeinä aikoina kun työpäivän jälkeen väsyttää jo muutenkin ja kotonakin riittää iltapuhteeksi touhua.

    • Syras

      Hyvää matkaa Kemijärvelle siellä onki kaikki hyvin, lapset käy niemessä koulua vuostimosta?

    • sivussaseurattu

      Hyvää matkaa tosiaan, äänestäminen jaloillaan tässä kylässä on kyllä ehdottomasti paras tapa ilmoittaa kantansa, sillä ei ne paikkakunnalle jumiutuneet osaa mitenkään kannustavasti ja rohkaisevasti yrittää pitää uusia tulijoita paikkakunnalla!

    • Toinenjalkakempassajo

      Käyhän ne vuostimosta koulua niemessä...aikansa, entäpä sitten kun Kemijärvi ei niemeen koulupaikkoja kustanna? käy niin et niemessä koululaisten määrä ja myös päivähoitoon tulevien määrä romahtaa kun kemijärvi hoitaa omansa. Siinä sitten olkaa viidenmillin koulujenna kans

      • maxplanc

        Ei sinne mitään koulua rakenneta ei vanhaa eikä uutta. Päättäjien suurin vika on köyhyys. Koskaan ei kannata äänestää köyhiä päättäjiksi, sillä heillä ei ole ymmärtämystä raha-asioihin. On sanottu, että ihminen voi ymmärtää lukuja vai siihen asti kuin oma kuukausipalkka on. Nämä päättäjät ovat kuntanne turmioksi. Luottakaa Perttiin, sillä hänellä on suurimmat tulot. Eikä syyttä ole. Päättäjänne johtavat kunnan tuhoon. Mitä pitäisi tehdä? Uusi koulu entisen paikalle ja sitten kuntaliitos Kemijärveen.


    • maksiplankki

      Köyhyys ei ole vika. Ei päättäjillä sen paremmin kuin muillakaan.
      Köyhyydellä ei ole mitään tekemistä päätösten tekojen kanssa.
      Päättäjiä on monenlaisia, psykoloki, tavallisia palkansaajia, yrittäjiä, opettajia, hyvällä eläkkeellä olevia ja merkittävissä viroissa olevia,mutta yhtään kerjäläistä ei. Kovin on maxplanc itse ristiriitainen kirjoituksessaan kyllä Pelkosenniemi koulun rakentaa ihan uuden vielä (vanhaa ei rakenna kukaan). Kunnanjohtajan palkka on tietysti hyvä, mutta päättäjissä voi silti olla huomattavasti rahakkaampia henkilöitä kuin kunnanjohtaja.
      Sensijaan Kemijärveen emme liity...ei valittu aikanaan Rantasen Attea kunnanjohtajaksikaan kun haluttiin laatua vaikka Atte itseään tarjosi.

      • maksplankki

        En nyt kovin hyvin tunne päättäjiänne, mutta sen olen huomannut, että kaksi nimeä siellä on aina esillä. Nämä kaksi ajavat omien sivukylien asiaa. Se on toki ymmärrettävää, mutt kumpikaan kylä ei tuo mitään hyvää Niemeen. Ne ovat vanhanajan maanviljelys- ja uittokyliä.
        Millä ihmeellä se uusi koulu maksetaan? Veroäyreillä ja kiinteistöveroilla? Missä viipyvät suunnitelmat ja päätökset uudesta koulusta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe