10000000 vuotta vanhaa tietoa

Minua ilahduttaa se, että kaikki uskonnot tulevat kuolemaan.
Niille ei ole sijaa tämän rodun toimeentulon kannalta

Minua käy sääliksi kaikki ennen renesanssin syntyneitä.
Touhu oli yhtä käsittämättömän julmaa, kuin Isis on ikinä harjoittanut!

Ja tämä tapahtui nykyisessä Euroopassa. Siksi, ja kaiken muun muassa
olen samaa mieltä, kuin Richard Dawkings: USKONTO on "the root of all evil".

8

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyririrririririri

      Siinä toki olet oikeassa että vain yksi Jumala loi maailman ja teki Raamatun.
      Ja koska on loogista että Jumala teki itsensä tunnetuksi ajattelivlle ihmisille niin on vain yksi oikea uskonto, mutta se on. Muut ovat sitten devilistä.

      • IhmetteleväPakana

        Yksi Jumala. Yksi ilmoitus Jumalasta, Raamattu. Yksi Pyhä Henki Raamattua ihmisille kirkastamassa...
        Ja tuhansia oikeasta kristillisestä opista ankarasti kiisteleviä erimielisiä lahkoja. Siinä sitä on ollut uskonnollista evoluutiota kiivaimmillaan. Yhtenä lajiutuneena lahkona Jyrin Jehovantodistajat, joiden on pitänyt tehdä Raamatustakin ihan oma väännös oppinsa tueksi ja joita yksikään toinen lahko ei tunnusta edes kristityiksi. Isolaatiota tiukimmillaan.

        Jos muu ei vakuuta kristinuskon järjettömyydestä, niin tarvitsee vain seurata eri lahkojen ja suuntien keskinäistä nokittelua oikeasta uskosta. Joidenkin lahkojen kohdalla riittää sisäisessäkin nokittelussa pakanalla ihmettelemistä.
        Ja he sitten edustavat "Absoluuttista Jumalalta saatua Totuutta".

        Evoluutioteoriaa, fysiikkaa ja luonnontieteitä yleensäkin opetetaan sentään samoin Helsingissä kuin Hong Kongissakin. Luonnontieteen tutkijat eivät silti rohkene edes väittää, että heillä olisi absoluuttinen totuus.
        Kyllä tässä pakanaa ihmetyttää.


      • PeacevaansanoiJyri
        IhmetteleväPakana kirjoitti:

        Yksi Jumala. Yksi ilmoitus Jumalasta, Raamattu. Yksi Pyhä Henki Raamattua ihmisille kirkastamassa...
        Ja tuhansia oikeasta kristillisestä opista ankarasti kiisteleviä erimielisiä lahkoja. Siinä sitä on ollut uskonnollista evoluutiota kiivaimmillaan. Yhtenä lajiutuneena lahkona Jyrin Jehovantodistajat, joiden on pitänyt tehdä Raamatustakin ihan oma väännös oppinsa tueksi ja joita yksikään toinen lahko ei tunnusta edes kristityiksi. Isolaatiota tiukimmillaan.

        Jos muu ei vakuuta kristinuskon järjettömyydestä, niin tarvitsee vain seurata eri lahkojen ja suuntien keskinäistä nokittelua oikeasta uskosta. Joidenkin lahkojen kohdalla riittää sisäisessäkin nokittelussa pakanalla ihmettelemistä.
        Ja he sitten edustavat "Absoluuttista Jumalalta saatua Totuutta".

        Evoluutioteoriaa, fysiikkaa ja luonnontieteitä yleensäkin opetetaan sentään samoin Helsingissä kuin Hong Kongissakin. Luonnontieteen tutkijat eivät silti rohkene edes väittää, että heillä olisi absoluuttinen totuus.
        Kyllä tässä pakanaa ihmetyttää.

        Olet oikeassa. On turhaa edes yrittää ottaa selvää kaikista tuhanisista uskonnoista ja lahkoista.
        Riittää kun ottaa huomioon vain muutaman alkuseurakunnan antaman mallin ja vertaa sitä muihin uskontoihin.

        Tässä yksi joka karsii aika joukon noita devilistisiä lahkoja pois:

        1 Ja katso, eräs niistä, jotka olivat Jeesuksen kanssa, ojensi kätensä, veti miekkansa ja iski ylimmäisen papin palvelijaa ja sivalsi häneltä pois korvan.
        52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.

        Kirkkohistoria kertoo että varhaiset kristiytyt mukaanlukien erään keisarin poika, kieltäytyivät aseista kun Jeesus niin neuvoi samoin kuin monet nykyajan aidot kristitytkin. Minä panin poikani siviilipalvelukseen vaikka itse tulinkin suorittaneeksi asevelvolisuuden kun olin vielä silloin aivan liian lapsellisen typerä.


      • OnnetonJehis
        PeacevaansanoiJyri kirjoitti:

        Olet oikeassa. On turhaa edes yrittää ottaa selvää kaikista tuhanisista uskonnoista ja lahkoista.
        Riittää kun ottaa huomioon vain muutaman alkuseurakunnan antaman mallin ja vertaa sitä muihin uskontoihin.

        Tässä yksi joka karsii aika joukon noita devilistisiä lahkoja pois:

        1 Ja katso, eräs niistä, jotka olivat Jeesuksen kanssa, ojensi kätensä, veti miekkansa ja iski ylimmäisen papin palvelijaa ja sivalsi häneltä pois korvan.
        52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.

        Kirkkohistoria kertoo että varhaiset kristiytyt mukaanlukien erään keisarin poika, kieltäytyivät aseista kun Jeesus niin neuvoi samoin kuin monet nykyajan aidot kristitytkin. Minä panin poikani siviilipalvelukseen vaikka itse tulinkin suorittaneeksi asevelvolisuuden kun olin vielä silloin aivan liian lapsellisen typerä.

        "Riittää kun ottaa huomioon vain muutaman alkuseurakunnan antaman mallin ja vertaa sitä muihin uskontoihin. "

        Niinhän ne kaikki väittävät. Mitähän alkuseurakuntaa tarkoitat? Laodikeaako?

        " Minä panin poikani siviilipalvelukseen vaikka itse tulinkin suorittaneeksi asevelvolisuuden kun olin vielä silloin aivan liian lapsellisen typerä. "

        Paavali:
        "Esivalta ei turhaan miekkaa kanna."
        Jeesus:
        " Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan. "

        Jeesuksen vanhatestamentillinen esikuva Joosua:
        "Samana päivänä Joosua valloitti Makkedan ja surmasi miekan terällä sen asukkaat ja sen kuninkaan; hän vihki tuhon omiksi heidät ja jokaisen, joka siellä oli, päästämättä pakoon ainoatakaan. Ja hän teki Makkedan kuninkaalle, niinkuin oli tehnyt Jerikon kuninkaalle. "

        Mooses:
        "niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        Raamattu ei taida olla ihan niin pasifistinen, kuin annat ymmärtää. noita esimerkkejä löytyy paljon. Tulkitsetteko Raamattua aivan väärin?


    • SinappiaNakille

      Helpompaa on uskoa Raamattuun kuin tuohon älyttömään papukaijannokkateoriaan.

    • tractor, aloituksesi otsikko on "10000000 vuotta vanhaa tietoa". Mitä tämä tarkoittaa? Ihmisetkään eivät ole eronnet muista apinoista kuin noin 5 miljoonaa vuotta sitten, saati että 10 miljoonaa. Tuskinpa ihmishaaran edustajilla oli heti uskontoa.

      • TiukkaaAsiaa

        Olet oikeassa. Ei kannattasi sortua samaan liioitteluun kuin kressut.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe