Karkki vai keksi vai tä

enosaakirjottaa

Eli kysyn tässä mielipidettä mitä pitäisi syödä kun tekee mieli makeaa ja jätetään nyt ne hedelmät ja pähkinät pellolle kysyn seuraavista: Karkit, lakritsit, keksit. (Ja kyllä kaikkea voi syödä kohtuudella).
Eli tietääkö joku että onko joku Panda terveellisempi merkki verrattuna muihin ainakin mulla on tämmönen käsitys eli jo menen kauppaan niin kannattaako terveys mielessä ottaa jotain kaurakeksejä vai pandan lakritsipussi.
Lyhyesti sanottuna tietääkö joku jotain karkkia/keksiä joka tehty terveellisemmäksi niin että siinä ei ole sitä sokeria laitettu koska se on halpaa. Vaan siinä on käytetty esim. hunajaa.

9

1951

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisilleen

Vastaan vaikkapa mango, koska terveellisiä karkkeja ja keksejä ei ole olemassa. Hunaja ei ole sen terveellisempää kuin sokeri.

• enosaakirjottaa

Meinaan terveellisempää esim. jos haluan keksiä niin voisin leipoa ite semmosta jossa on vähemmän sokeria ja seassa vaikka pähkkinöitä ja karpaloita yms.
      Tai karkkia voisin sitäkin tehdä omenasoseesta ja laittaa vaikka hunajaa siihen ja sitä yhtä hyydytys juttua. On hunajassa sentään ravintoaineita toisin kuin sokerissa tai on se ainakin parempi kuin sokeri.

• Vaisilleen

Niin, toki itsetehdyistä kekseistä ja karkeista puuttuvat lisäaineet, niin että siten ne ovat terveellisempiä kuin ostetut. Samoin kaupan kekseissä on kovetettua kasvisrasvaa, mutta itse voi leipoa terveellisemmin voilla.

Ei myöskään kannata käyttää vehnäjauhoja kekseihin. Lopputulema on että terveelliset keksit luultavasti eivät maistu yhtä hyvälle, kuin pähkinät ja marjat ihan sellaisenaan.

• Terveysneuvoja

Periaatteessa keksit ovat noista se epäterveellisin vaihtoehto. Jos on pakko syödä karkkia, niin terveellisintä lienee tumma suklaa.

• ravintoproffa

Tärkeintähän on kuitenkin, että karkki on hyvänmakuinen. Keksitkin on kivoja kun kastaa kaakaoon. Jätski on kans yks favourite ja pelaa joka väliin ihan jees. Mysli kakattaa saatanasti kun sotkee piimään. Illalla sitten pää täyteen!
      Heippa vaan ja terkut!

• sillä_minä

Jälkkäriksi kahvi/tee ja tumma raakasuklaa

• Anonyymi

Karkki maa on olemassa

• Anonyymi

• Anonyymi

Mielestäni vegaaninen karkki paras. Itse en uskalla ostaa kotiin niin karkkeja, keksejä kuin lakristaakaan kun ahmin ne heti, eikä mitään jää jäljelle seuraavaksi päiväksi.
      Oma makean tuskani hellittää sokerinpalalla ja joskus kaupan puolukkahillo+vehnäjauhomössöllä. Joskus jopa kauraryyni+ hienosokeri yhdistelmällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      431
      2238
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      66
      1357
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1320
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1208
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      91
      1189
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      101
      1047
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      964
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      900
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      821
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      780
    Aihe