Karkki vai keksi vai tä

enosaakirjottaa

Eli kysyn tässä mielipidettä mitä pitäisi syödä kun tekee mieli makeaa ja jätetään nyt ne hedelmät ja pähkinät pellolle kysyn seuraavista: Karkit, lakritsit, keksit. (Ja kyllä kaikkea voi syödä kohtuudella).
Eli tietääkö joku että onko joku Panda terveellisempi merkki verrattuna muihin ainakin mulla on tämmönen käsitys eli jo menen kauppaan niin kannattaako terveys mielessä ottaa jotain kaurakeksejä vai pandan lakritsipussi.
Lyhyesti sanottuna tietääkö joku jotain karkkia/keksiä joka tehty terveellisemmäksi niin että siinä ei ole sitä sokeria laitettu koska se on halpaa. Vaan siinä on käytetty esim. hunajaa.

9

1926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisilleen

Vastaan vaikkapa mango, koska terveellisiä karkkeja ja keksejä ei ole olemassa. Hunaja ei ole sen terveellisempää kuin sokeri.

• enosaakirjottaa

Meinaan terveellisempää esim. jos haluan keksiä niin voisin leipoa ite semmosta jossa on vähemmän sokeria ja seassa vaikka pähkkinöitä ja karpaloita yms.
      Tai karkkia voisin sitäkin tehdä omenasoseesta ja laittaa vaikka hunajaa siihen ja sitä yhtä hyydytys juttua. On hunajassa sentään ravintoaineita toisin kuin sokerissa tai on se ainakin parempi kuin sokeri.

• Vaisilleen

Niin, toki itsetehdyistä kekseistä ja karkeista puuttuvat lisäaineet, niin että siten ne ovat terveellisempiä kuin ostetut. Samoin kaupan kekseissä on kovetettua kasvisrasvaa, mutta itse voi leipoa terveellisemmin voilla.

Ei myöskään kannata käyttää vehnäjauhoja kekseihin. Lopputulema on että terveelliset keksit luultavasti eivät maistu yhtä hyvälle, kuin pähkinät ja marjat ihan sellaisenaan.

• Terveysneuvoja

Periaatteessa keksit ovat noista se epäterveellisin vaihtoehto. Jos on pakko syödä karkkia, niin terveellisintä lienee tumma suklaa.

• ravintoproffa

Tärkeintähän on kuitenkin, että karkki on hyvänmakuinen. Keksitkin on kivoja kun kastaa kaakaoon. Jätski on kans yks favourite ja pelaa joka väliin ihan jees. Mysli kakattaa saatanasti kun sotkee piimään. Illalla sitten pää täyteen!
      Heippa vaan ja terkut!

• sillä_minä

Jälkkäriksi kahvi/tee ja tumma raakasuklaa

• Anonyymi

Karkki maa on olemassa

• Anonyymi

• Anonyymi

Mielestäni vegaaninen karkki paras. Itse en uskalla ostaa kotiin niin karkkeja, keksejä kuin lakristaakaan kun ahmin ne heti, eikä mitään jää jäljelle seuraavaksi päiväksi.
      Oma makean tuskani hellittää sokerinpalalla ja joskus kaupan puolukkahillo+vehnäjauhomössöllä. Joskus jopa kauraryyni+ hienosokeri yhdistelmällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27