Karkki vai keksi vai tä

enosaakirjottaa

Eli kysyn tässä mielipidettä mitä pitäisi syödä kun tekee mieli makeaa ja jätetään nyt ne hedelmät ja pähkinät pellolle kysyn seuraavista: Karkit, lakritsit, keksit. (Ja kyllä kaikkea voi syödä kohtuudella).
Eli tietääkö joku että onko joku Panda terveellisempi merkki verrattuna muihin ainakin mulla on tämmönen käsitys eli jo menen kauppaan niin kannattaako terveys mielessä ottaa jotain kaurakeksejä vai pandan lakritsipussi.
Lyhyesti sanottuna tietääkö joku jotain karkkia/keksiä joka tehty terveellisemmäksi niin että siinä ei ole sitä sokeria laitettu koska se on halpaa. Vaan siinä on käytetty esim. hunajaa.

9

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisilleen

      Vastaan vaikkapa mango, koska terveellisiä karkkeja ja keksejä ei ole olemassa. Hunaja ei ole sen terveellisempää kuin sokeri.

    • enosaakirjottaa

      Meinaan terveellisempää esim. jos haluan keksiä niin voisin leipoa ite semmosta jossa on vähemmän sokeria ja seassa vaikka pähkkinöitä ja karpaloita yms.
      Tai karkkia voisin sitäkin tehdä omenasoseesta ja laittaa vaikka hunajaa siihen ja sitä yhtä hyydytys juttua. On hunajassa sentään ravintoaineita toisin kuin sokerissa tai on se ainakin parempi kuin sokeri.

      • Vaisilleen

        Niin, toki itsetehdyistä kekseistä ja karkeista puuttuvat lisäaineet, niin että siten ne ovat terveellisempiä kuin ostetut. Samoin kaupan kekseissä on kovetettua kasvisrasvaa, mutta itse voi leipoa terveellisemmin voilla.

        Ei myöskään kannata käyttää vehnäjauhoja kekseihin. Lopputulema on että terveelliset keksit luultavasti eivät maistu yhtä hyvälle, kuin pähkinät ja marjat ihan sellaisenaan.


    • Terveysneuvoja

      Periaatteessa keksit ovat noista se epäterveellisin vaihtoehto. Jos on pakko syödä karkkia, niin terveellisintä lienee tumma suklaa.

    • ravintoproffa

      Tärkeintähän on kuitenkin, että karkki on hyvänmakuinen. Keksitkin on kivoja kun kastaa kaakaoon. Jätski on kans yks favourite ja pelaa joka väliin ihan jees. Mysli kakattaa saatanasti kun sotkee piimään. Illalla sitten pää täyteen!
      Heippa vaan ja terkut!

    • sillä_minä

      Jälkkäriksi kahvi/tee ja tumma raakasuklaa

    • Anonyymi

      Karkki maa on olemassa

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mielestäni vegaaninen karkki paras. Itse en uskalla ostaa kotiin niin karkkeja, keksejä kuin lakristaakaan kun ahmin ne heti, eikä mitään jää jäljelle seuraavaksi päiväksi.
      Oma makean tuskani hellittää sokerinpalalla ja joskus kaupan puolukkahillo+vehnäjauhomössöllä. Joskus jopa kauraryyni+ hienosokeri yhdistelmällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe