Psykologiset testit

niihin menevä

mistä löytyy helpoiten psykologisia testejä netistä ? onks kellään tietoo ?

13

3896

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "psykologi"

Testit ovat psykologien ammattikäyttöön suojattua
      materiaalia ja niiden julkinen levittäminen on
      tekijänoikeuksin suojattu, joten toivottavasti ei
      mistään. Muutoinhan ne menettävät merkityksensä.
      Esitetään kaikenlaisia knoppeja jopa mustetahratesteihin, mutta kannatta luottaa itseensä kun ei tiedä OIKEASTI mitä niissä haetaan. Oma etu ei silloin ole vastata netistä kopsattuja juttuja, jotka psykologit jo tietävät.

• suusta

Kävin ammattipsykologin pitämällä luennolla testeistä. Epäluuloni valitettavasti vain kasvoivat testejä kohtaan. Mikä tahansa voi saada aikaan "huonon" testituloksen. Hän kertoi, että jo ihan ulkonäöllä on merkitystä. Huomioi siis testiin mennessäsi huolellisesti ulkonäkö kynsiä myöten!!! Testeissä, varsinkin keskusteluosuudessa, kannattaa olla skarppina. Psykologit kun ovat ammattilaisia ja voivat halutessaan "saada aikaan" minkälaisen reaktion tahansa, ja lähes mistä tahansa pikku seikasta voidaan sitten "tulkita". Tietenkin testissä on muitakin osioita, mutta niitä voidaan painottaa lähes miten vain.

Jos on kyse työpaikkaa varten tehtävästä testistä, niin kannattaa teettää se itse puolueettomalla testaajalla. (On voimassa 2 vuotta, näistä on säädetty lakeja..) Testistä voi kieltäytyä, mutta valitettavasti tämä mielletään salailuksi ja se herättää epäluuloja.
      Kyseinen psykologi kertoi, että työnantajalta voi tulla vinkkejä, että me nyt ollaan haettu tähän esim. nuorta näyttävää työntekijää.. Jne. Tällä vältetään se, että rannalle jääneet eivät voi myöhemmin syyttää työnantajaa syrjinnästä, koska voidaan vedota testeihin. Tämän vuoksi kannattaa suosia itse teetettyä testiä. Kannattaa muistaa, että työnantajat ovat testejä tekevien yritysten maksavia asiakkaita, ja manipuloinnilta ei voi välttyä.

Testit ovat epänormaali tilanne. Psykologilta kysyttiin kommenttia siihen, että jos esim. ei ole täysin oma itsensä testissä ja esim. jos työpaikan menetys voi olla uhkana, paineet ovat hyvin korkeat, niin testi ei anna oikeanlaista kuvaa testattavasta. Kommentti oli, että kyllä se persoona saadaan testillä selvitettyä. Että virheitä ei satu.

En halua pelotella. Kuitenkin kannattaa huomioida, että tulokseen voi vaikuttaa paljon eri tahoja. Kannattaa tehdä puolueettomia testejä, joiden perusteella voi sitten arvioida hiukan itsekin.

• ...

Alkuperäinen kirjoittaja ei kertonut missä yhteydessä aikoo mennä psykologisiin tutkimuksiin. Tutkimuksiin saatetaan mennä monestakin syystä. Tutkittavaa voidaan esim. arvioida tiettyyn työhön tai oppilaitokseen kelpaavaksi, tai kyseessä voi olla mielenterveydelliset syyt tai jostain muusta sairaudesta johtuvat selvittelyt. Lisäksi jos on kyseessä lapsi, voi esim. olla kysymys koulukypsyydestä.

Ulkonäkö ei ole testi, eivätkä psykologit tulkitse mistä tahansa pikkuseikasta mitä tahansa, silloinhan se olisi eettisesti ja ammattipätevyyden kannalta aika kyseenalaista. Ihan kuin lääkäri, myös psykologi voi tietysti arvoida ulkonäköä tai habitusta yleisesti, mutta ei tee mitään perustavaa laatua olevia päätelmiä esim. kynsistä tai muustakaan ulkonäöstä. Ajatelkaapa, jos vaikka vastaanotolle (lääkärin tai psykologin) ilmestyy kovin viinalta haiseva ja hyvin sotkuinen ihminen, voi silloin ammattihenkilö miettiä/pohtia esim. potilaan kykyä huolehtia itsestään. Tavanomainen pukeutuminen ja siistiytyminen varmasti riittää tutkimuksessa kuin tutkimuksessa!

Mitähän tarkoitit "psykologit ovat ammattilaisia ja voivat saada aikaan minkälaisen reaktion tahansa" ? Psykologeilla on ammattieettiset säännöt, ihan mitä tahansa ei voi tehdä (ja miksi niin halutakaan?).

Psykologin tutkimus koostuu yleensä haastattelusta ja testimenetelmistä. Kokonaisuus on tärkeää, siis haastattelu ja testit yhdessä. Yhden testin avulla ei voi pelkästään tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

• kokenut
        ... kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoittaja ei kertonut missä yhteydessä aikoo mennä psykologisiin tutkimuksiin. Tutkimuksiin saatetaan mennä monestakin syystä. Tutkittavaa voidaan esim. arvioida tiettyyn työhön tai oppilaitokseen kelpaavaksi, tai kyseessä voi olla mielenterveydelliset syyt tai jostain muusta sairaudesta johtuvat selvittelyt. Lisäksi jos on kyseessä lapsi, voi esim. olla kysymys koulukypsyydestä.

Ulkonäkö ei ole testi, eivätkä psykologit tulkitse mistä tahansa pikkuseikasta mitä tahansa, silloinhan se olisi eettisesti ja ammattipätevyyden kannalta aika kyseenalaista. Ihan kuin lääkäri, myös psykologi voi tietysti arvoida ulkonäköä tai habitusta yleisesti, mutta ei tee mitään perustavaa laatua olevia päätelmiä esim. kynsistä tai muustakaan ulkonäöstä. Ajatelkaapa, jos vaikka vastaanotolle (lääkärin tai psykologin) ilmestyy kovin viinalta haiseva ja hyvin sotkuinen ihminen, voi silloin ammattihenkilö miettiä/pohtia esim. potilaan kykyä huolehtia itsestään. Tavanomainen pukeutuminen ja siistiytyminen varmasti riittää tutkimuksessa kuin tutkimuksessa!

Mitähän tarkoitit "psykologit ovat ammattilaisia ja voivat saada aikaan minkälaisen reaktion tahansa" ? Psykologeilla on ammattieettiset säännöt, ihan mitä tahansa ei voi tehdä (ja miksi niin halutakaan?).

Psykologin tutkimus koostuu yleensä haastattelusta ja testimenetelmistä. Kokonaisuus on tärkeää, siis haastattelu ja testit yhdessä. Yhden testin avulla ei voi pelkästään tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

avulla luulen kyllä saaneeni eläkepaperit.Se on tyrmistyttävää!

• ...
        kokenut kirjoitti:

avulla luulen kyllä saaneeni eläkepaperit.Se on tyrmistyttävää!

Mikähän mahtoi olla sellainen testi? Ja olikohan todellakin psykologi joka testin on sinulle tehnyt?

• kokenut
        ... kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla sellainen testi? Ja olikohan todellakin psykologi joka testin on sinulle tehnyt?

minulle teki kokenut psykologi testit ja olin silloin hänen arvionsa mukaan keskiv.masentunut.Sitä en kiellä,koska en tosiaankaan ollut työkunnossa.Mutta masennushan yleensä paranee,näin minulle on kerrottu.Testi tehtiin nyt jälkikäteen ajatellen,liian aikaisin.Minun mielestäni.Kuntoutustuki muuttui yllättäen eläkkeeksi.Luin lausunnon joka minusta oli mennyt eläkel.enkä ihmettele,oli se niin musertava juuri testin alueelta,ei lääkärin lausunnossa mitään viitettä minun työkyvyttömyyteeni lopullisesti.Mutta testi voi saada monenlaista aikaan,eduksi tai tuhoksesi.Nyt siis olen eläkkeellä ja päivittäin suren menetettyä työpaikkaa ja leimautumistani,enkä millään tahdo jaksaa ajatella tässä olevan mitään positiivista.Toivon ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa.

• ...
        kokenut kirjoitti:

minulle teki kokenut psykologi testit ja olin silloin hänen arvionsa mukaan keskiv.masentunut.Sitä en kiellä,koska en tosiaankaan ollut työkunnossa.Mutta masennushan yleensä paranee,näin minulle on kerrottu.Testi tehtiin nyt jälkikäteen ajatellen,liian aikaisin.Minun mielestäni.Kuntoutustuki muuttui yllättäen eläkkeeksi.Luin lausunnon joka minusta oli mennyt eläkel.enkä ihmettele,oli se niin musertava juuri testin alueelta,ei lääkärin lausunnossa mitään viitettä minun työkyvyttömyyteeni lopullisesti.Mutta testi voi saada monenlaista aikaan,eduksi tai tuhoksesi.Nyt siis olen eläkkeellä ja päivittäin suren menetettyä työpaikkaa ja leimautumistani,enkä millään tahdo jaksaa ajatella tässä olevan mitään positiivista.Toivon ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa.

Nyt siis kerroitkin, että sinulle tehtiin testejä siis monikossa, eikä siis vain yhtä kuten alunperin annoit ymmärtää. Olet ilmeisesti ollut psykologin tutkimuksessa, joka siis ei ole sama asia kuin yksittäiset testit vaan koostuu haastattelusta ja erilaisista testimenetelmistä.

Psykologi ei tee diagnoosia, vaan sen tekee lääkäri. Ethän ole sekoittanut psykiatria ja psykologia keskenään? Psykiatri on siis mielenterveysongelmiin erikoiskoulutettu lääkäri. KELAA:n meneviin papereihin tarvitaan aina lääkärin lausunto ja diagnoosi, sinun tapauksessasi siis diagnoosina on ollut keskivaikea masennus. Jos kuntoutustukesi on yllättäen muuttunut eläkkeeksi, on syynä KELA:n tekemät päätökset. Asia kannattaa tarkistaa KELA:lta.

Tuntematta sinun sairauttasi, on vaikea sanoa mistä on sinun tapauksessasi kyse. Yleensä kuitenkin masennusta seurataan pidemmänkin aikaa, sairaslomaa siis voi saada ennen eläkepäätöstä. Lisäksi masennukseen voi saada lääkehoitoa ja psykoterapiaa. Jos kuitenkaan sairautesi ei parannu, pitkäaikaisista hoidosta huolimatta, tai jokin muu syy on olemassa, voidaan eläkepäätös tehdä.

Psykologinen tutkimus mielenterveystyössä on tarkoitettu jatkotoimenpiten selvittämiseen ja hoidon suunnitteluun. On potilaan edun mukaista selvittää kokonaistilanne mahdollisimman tarkkaan, jotta voitaisiin suunnitella mahdollisimman tehokkasta hoitoa potilaan hyväksi.

• kokenut
        ... kirjoitti:

Nyt siis kerroitkin, että sinulle tehtiin testejä siis monikossa, eikä siis vain yhtä kuten alunperin annoit ymmärtää. Olet ilmeisesti ollut psykologin tutkimuksessa, joka siis ei ole sama asia kuin yksittäiset testit vaan koostuu haastattelusta ja erilaisista testimenetelmistä.

Psykologi ei tee diagnoosia, vaan sen tekee lääkäri. Ethän ole sekoittanut psykiatria ja psykologia keskenään? Psykiatri on siis mielenterveysongelmiin erikoiskoulutettu lääkäri. KELAA:n meneviin papereihin tarvitaan aina lääkärin lausunto ja diagnoosi, sinun tapauksessasi siis diagnoosina on ollut keskivaikea masennus. Jos kuntoutustukesi on yllättäen muuttunut eläkkeeksi, on syynä KELA:n tekemät päätökset. Asia kannattaa tarkistaa KELA:lta.

Tuntematta sinun sairauttasi, on vaikea sanoa mistä on sinun tapauksessasi kyse. Yleensä kuitenkin masennusta seurataan pidemmänkin aikaa, sairaslomaa siis voi saada ennen eläkepäätöstä. Lisäksi masennukseen voi saada lääkehoitoa ja psykoterapiaa. Jos kuitenkaan sairautesi ei parannu, pitkäaikaisista hoidosta huolimatta, tai jokin muu syy on olemassa, voidaan eläkepäätös tehdä.

Psykologinen tutkimus mielenterveystyössä on tarkoitettu jatkotoimenpiten selvittämiseen ja hoidon suunnitteluun. On potilaan edun mukaista selvittää kokonaistilanne mahdollisimman tarkkaan, jotta voitaisiin suunnitella mahdollisimman tehokkasta hoitoa potilaan hyväksi.

siis minulle tosiaan tehtiin psykologinen tutkimus,joka käsitti kaksi käyntikertaa psykologin luona.Tulos se mitä edellä kerroin,muuten ei hoitotoimenpiteisiin muutoksia.Psykiatri on erittäin pätevä,mutta ei tosiaankaan minua ollut eläkkeelle panemassa,päätös oli yllätys.Ehkä meitä on paljon ja jostain päästä on porukkaa poistettava työelämästä.Minulle työ on ollut tärkeää ja nyt tunnen olevani ,ei mikään.Asiaa tuskin on turha enää yleisesti pohtia,koska itse minun on sen kanssa tultava toimeen.Olin silloin liian heikko ruvetakseni tosissani ottamaan selvää mistä oikein on kyse.

• ...
        kokenut kirjoitti:

siis minulle tosiaan tehtiin psykologinen tutkimus,joka käsitti kaksi käyntikertaa psykologin luona.Tulos se mitä edellä kerroin,muuten ei hoitotoimenpiteisiin muutoksia.Psykiatri on erittäin pätevä,mutta ei tosiaankaan minua ollut eläkkeelle panemassa,päätös oli yllätys.Ehkä meitä on paljon ja jostain päästä on porukkaa poistettava työelämästä.Minulle työ on ollut tärkeää ja nyt tunnen olevani ,ei mikään.Asiaa tuskin on turha enää yleisesti pohtia,koska itse minun on sen kanssa tultava toimeen.Olin silloin liian heikko ruvetakseni tosissani ottamaan selvää mistä oikein on kyse.

Todella ikävää, että näin on sinun kohdallasi käynyt. Ihmettelen kuitenkin kovasti, että syynä olisi ollut pelkästään psykologinen tutkimus, varsinkin jos se on tehty sairautesi varhaisessa vaiheessa. Ehdottamasti pitäisi miettiä hoitoa, ennemmin kuin eläkettä, mutta nykyään taitavat olla KELA:n rahat kovin tiukassa ainakin psykoterapian osalta..

Jaksamista sinulle! Työ on monelle hyvin tärkeä elämänsisältö, se on ymmärrettävää. Jos sinulla on voimavaroja, ehkäpä itseäsi kiinnostavat harrastukset saattaisit tuoda valoa elämääsi.

• kokenut
        ... kirjoitti:

Todella ikävää, että näin on sinun kohdallasi käynyt. Ihmettelen kuitenkin kovasti, että syynä olisi ollut pelkästään psykologinen tutkimus, varsinkin jos se on tehty sairautesi varhaisessa vaiheessa. Ehdottamasti pitäisi miettiä hoitoa, ennemmin kuin eläkettä, mutta nykyään taitavat olla KELA:n rahat kovin tiukassa ainakin psykoterapian osalta..

Jaksamista sinulle! Työ on monelle hyvin tärkeä elämänsisältö, se on ymmärrettävää. Jos sinulla on voimavaroja, ehkäpä itseäsi kiinnostavat harrastukset saattaisit tuoda valoa elämääsi.

sanoistasi.Kyllä uskon jotain löytyvän kunhan rohkenen kyselemään.On suuri kynnys nousta tästä,mutta periksi en anna.Meillähän on vain tämä yksi elämä sitä ei kannattaisi olla elämättä.

• ....

"Kommentti oli, että kyllä se persoona saadaan testillä selvitettyä. Että virheitä ei satu. "

Kenenkään persoonallisuutta ei arvioida yhden eikä edes kolmen testin perusteella! Testit ovat ainoastaan tukevia välineitä.

• tuulia

Ei niitä saa netistä mistään.Vaativat ammattilaisen vastaanotolla käyntiä,ja sitä kautta saat liput ja laput käteesi,ym,asiaan kuuluvaa käytäntöä.

• käynyt jo

testit ovat ihan ok kunhan mietit mitä vastaat ja mitä itseltäsi halutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      37
      2896
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2814
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2288
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1226
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      902
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      782
    Aihe