Siis nyt se "pentu" tempun teki! Oli soittanut toimistoon ja kysynyt minua nimeltä ja tiedustellut samalla olenko tänään töissä, hänellä kun olisi vähän kysyttävää ja juteltavaa. Kakkonen oli käsittänyt miehen olevan jonkun täällä asuvan omainen ja kertonut minun hääräilevän tänään keittiön puolella klo 16.00 asti.
Vähän ennen klo 14.00 mies asteli ruokasaliimme kitara mukanaan, kuulin keittiön puolelle kun hän kysyi kahvittelijoilta: Sopiiko ett soitan muutaman kappaleen tässä teille ja tämän päivän emännöitsijälle?
Ja saman tien kitara jo soi... ja hän lauloi laulua; Kuka on se oikea...
Olin varmaan tumman punainen, tunsin kuinka poskia kuumoitti ja kiukku kihisi sisälläni, kun menin ruokasalin puolelle yritin kyllä hymyillä...
Kaadoin ison mukillisen kahvia ja asetille valitsin pitkän viinerin, nostin kaikki prikale ja kappaleen loputtua kun mummut ja henkilökunta kiittivät taputtaen käsiään... minä kävelin kahvitarjoittimeni kanssa hänen luokseen. Laskin tarjoittimen lähimmälle pöydälle ja sanoin ett: Mukavaa kun pääsit viihdyttämään kahvihetkeämme, toin trubatuurille myös kahvit kiitokseksi kauniista laulustasi! Ole ystävällinen ja nauti ansaittu kahvisi nyt!
Ja mitä tekee tämä pennun perhana! -Jaaha ja sinä aiot kuitata serenaadini sulle, kupillisella kahvia! Älä nyt ala esittämään ettet ymmärtänyt... kaikki täällä ovat ymmärtäneet minun asiani... sinä mukaan luettuna, sun kasvojesi väristä sen on jokainen täällä oleva ymmärtänyt!
En kuunnellut enempää, astelin suoraan keittiöön ja salista kuului taas kitaran soitto! Ei juonut kahviaan vaan soitti ja lauloi yhä mummuille.
Minä soitin keittiön puolelta toimistoon Kakkoselle ett laittaa jonkun nyt keittiöön heti, koska minä poistun sivuovesta nyt ulos. Keittiössä tarvitaan nyt heti joku joka ottaa siitä vastuun... niin ja iltaruoka on uunissa ja klo 15 tulee iltavuoroon keittiöhenkilökuntaan kuuluva ja hoitaa tilanteet siitä eteenpäin.
Mulle tuli edeltä arvaamatonta menoa yht´äkkiä, sorry!
Ja koita saada se trubatuuri aivan siististi ulos talosta, kuuluu mun tuttavapiiriini... muttei ole mikään sulhaskandinaatti, ... jos joku nyt niin ymmärsi.
Mulla oli avainnippuni taskussa ja känny... muttei rahaa, olis pitänyt ottaa (lainaa) kassasta iltaan asti ja maksaa se (vippi)takaisin heti kun kotiuiduin.
Siis oliko pakko nolata minut mun työpaikalla... ja vielä pilkata siinä sivussa lisää!
Varmasti taas tämän viikon puheenaihe tässä talossa... ei voi mitään.
Eihän kukaan ole enää puoleen vuosisataan ainakaan pitänyt kenellekään mitään julkista serenaadia... mistä tämä mies oikein sai älyväläyksensä?
Onneksi huominen aamupäivä ainakin menee hankinta matkalle, tänään kun en pystynyt sitä tekemään.
Miten serenaadiin pitäisi suhtautua tänä päivänä?
39
603
Vastaukset 39
Koska häät pidetään?
- 11.19
Sä ett ole vielä edes kosinut!
Jos tämä oli kosinta... niin hiukan tuossa olis parantamisen varaa... XD
.... ja vastaus olis silti kielteinen. 11.19 kirjoitti:
Sä ett ole vielä edes kosinut!
Jos tämä oli kosinta... niin hiukan tuossa olis parantamisen varaa... XD
.... ja vastaus olis silti kielteinen.Kyllä mäkin olen joskus osannut kitaraa rämpyttää, mutta näköjään joku toinen ehti apajille ensin. :-/
- Aki.Palstamäki
Joo, tuo on sitä sinkkunaisen arkea. Tuota varten naiset ottaa itselleen miehen, tusina häirikköä poistuu takavasemmalle ja nainen pääsee keskittymään olennaiseen.
- tsiis_häh
Onko tämä jokin jatkotarina? Se pentu tehnyt jotain aiemminkin?
Taisit reagoida ihan oikein, punastelua lukuunottamatta ja sitä että edes menit viinerikahvien kanssa kiittelemään. Olisit vaan kuunnellut ja kohautellut olkiaisi niin kuin sinulla ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Ihmisenä joka ei hirveästi kaipaa yllätyksiä elämäänsä ymmärrän kyllä närkästyksen tuosta, moni saattaa olla toista mieltä kun on niin "ihanan romanttista" mutta niinhän ne narskut tapaa olla ennen oikea karva paljastuu.
Minusta vika noihin on vähän naisissa itsessään kun ne muistaa kyllä aina miehille kehua miten joku tuontyyppinen "ihanan romanttinen" tyyppi on tehnyt jonkun tempauksen ja harvemmin ne muistaa mainita sen "ihanan romanttisen" romanttisen tyypin kääntöpuolta. Minusta tuntuu että tuollaiset "tempaisijat" ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ihmisiä, "Minä päätin tehdä nyt näin, ylistäkää, ihailkaa ja taipukaa tahtooni kun näin mahtavan idean sain". No jotkut ehkä tykkää ja voihan niissäkin tietysti olla aidon pyyteetön ihminen joka vain ei muuta keinoa keksinyt lopullisesti valloittaakseen mutta hieman varauksella varmaan kannattaa suhtautua.
Joo ja nyt viimeistään kun sulla jos kerran ei ole mitään tunteita häntä kohtaan silleen varmaan on viisainta tehdä täysin selväksi se että ei nyt eikä ikinä, vaikka se häntä saattaa vähän kirpaista niin mitä pidemmälle homma etenee hänen puolelta sen enemmän se kirpaisee jatkossa. Kun tuntuu olevan aika vakavissaan niin parempi kai se on homma katkaista ennen kuin menee palkkomielteen puolelle.Susta on muuten hyvää vauhtia tulossa oikea kunnon kukkahattutäti ja kaiken ilon tappaja. Anna nyt likan edes vähän aikaa pitää lystiä ja itkeä vasta sitten kun itkun aihetta on. Kyllä te pojat täällä kilvan kuitenkin lohdutatte... :D
elisakettu kirjoitti:
Susta on muuten hyvää vauhtia tulossa oikea kunnon kukkahattutäti ja kaiken ilon tappaja. Anna nyt likan edes vähän aikaa pitää lystiä ja itkeä vasta sitten kun itkun aihetta on. Kyllä te pojat täällä kilvan kuitenkin lohdutatte... :D
Tokihan minustakin olisi hienoa jos joku palstalainen saisi romanssin aikaiseksi mutta et nyt ehkä ymmärrä tilannetta kokonaisuudessaan tai 19.11:sen fiiliksistä, minä jotain oletan tietäväni aiemman keskustelun perusteella niin siksi vastasin noin kuin vastasin kun se poikkaisu romanttisille haaveille nyt on varmaankin parasta kaikille.
Harmaaritari kirjoitti:
Tokihan minustakin olisi hienoa jos joku palstalainen saisi romanssin aikaiseksi mutta et nyt ehkä ymmärrä tilannetta kokonaisuudessaan tai 19.11:sen fiiliksistä, minä jotain oletan tietäväni aiemman keskustelun perusteella niin siksi vastasin noin kuin vastasin kun se poikkaisu romanttisille haaveille nyt on varmaankin parasta kaikille.
Jahas, kiitos selvennyksestä. En ole tietoinen tapahtumista.
Kuulostit vain hieman yliampuvalta tuossa kaikkine narskuineen ja pakkomielteineen. Mietin mikäs hiivatin suojeleva setä (vai suloinen myrkynkeittäjä?) siellä kommentoi :)elisakettu kirjoitti:
Jahas, kiitos selvennyksestä. En ole tietoinen tapahtumista.
Kuulostit vain hieman yliampuvalta tuossa kaikkine narskuineen ja pakkomielteineen. Mietin mikäs hiivatin suojeleva setä (vai suloinen myrkynkeittäjä?) siellä kommentoi :)Sen narsku viittauksen ei sen kummemmin ollut tarkoitus koskea tämän episodin kitaristia, siksi mainitsin myöhemmin "voihan niissäkin tietysti olla aidon pyyteetön ihminen" mutta kun minulla noin yleisesti tulee semmoisista ihmisistä jotka toimii täysin omien aivoitustensa mukaan muilta lupaa kysymättä jonkinasteinen narsku tai vähintäänkin itsekäs, muita ajattelematon luonne niin sen mainitsin.
Se pakkomiellemaininta taas tuli siitä että kun ko. heppu on ilmeisesti aika ihastunut vaikkei ole oikeasti saanut vastakaikua tai vihjeitä mistään (tämä siis aiemman tietämäni perusteella) niin minusta vähän on semmoinen vaara olemassa että kehittyisi pakkomielteeksi saada 19.11 vaikkei ole lämmennyt ollenkaan niin siksi juuri minusta olisi hyvä tulla kaikille osapuolille selväksi ettei etenemiseen ole resursseja.
Kieltämättä vähän ehkä suhtaudun 19.11:seen kuin pikkusiskoon jota minulla ei ole oikeassa elämässä niin tottakai haluan hänelle pelkkää hyvää ja ehkä sitten kuulostankin ylisuojelevalta, tokihan hän itse kuitenkin varmaan tuonkin tilanteen hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla.- itsekkyyttäseon
Kyllähän tuollaisen käytöksen tarkoituksena on nimenomaan pakottaa toinen omaan tahtoonsa. Sellaisen romantiikan takana piilee puhdas itsekkyys.
Harmaaritari kirjoitti:
Sen narsku viittauksen ei sen kummemmin ollut tarkoitus koskea tämän episodin kitaristia, siksi mainitsin myöhemmin "voihan niissäkin tietysti olla aidon pyyteetön ihminen" mutta kun minulla noin yleisesti tulee semmoisista ihmisistä jotka toimii täysin omien aivoitustensa mukaan muilta lupaa kysymättä jonkinasteinen narsku tai vähintäänkin itsekäs, muita ajattelematon luonne niin sen mainitsin.
Se pakkomiellemaininta taas tuli siitä että kun ko. heppu on ilmeisesti aika ihastunut vaikkei ole oikeasti saanut vastakaikua tai vihjeitä mistään (tämä siis aiemman tietämäni perusteella) niin minusta vähän on semmoinen vaara olemassa että kehittyisi pakkomielteeksi saada 19.11 vaikkei ole lämmennyt ollenkaan niin siksi juuri minusta olisi hyvä tulla kaikille osapuolille selväksi ettei etenemiseen ole resursseja.
Kieltämättä vähän ehkä suhtaudun 19.11:seen kuin pikkusiskoon jota minulla ei ole oikeassa elämässä niin tottakai haluan hänelle pelkkää hyvää ja ehkä sitten kuulostankin ylisuojelevalta, tokihan hän itse kuitenkin varmaan tuonkin tilanteen hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla.Kiva kun ihmiset välittää. Toivottavasti ei tule ongelmia. Ja jos tulisi, porukalla annetaan pahalle selkään, eikö? :D
- 19.11
En minä tykännyt ett hän sillälailla nostaa minut juorujen kohteeksi... mitään romanssia ei ole, ei ole ollut... eikä tule!
Minä todellakin yritin painaa villasella hänen hölmöilynsä, aivan kuin olisin järjestänyt ohjelmanumeron ruokasalissa... trubaduuri soittamaan ja laulamaan sinne, viihdykettä arkiseen iltapäivään kahviaikaan...
Niin eipä voinut hän lähteä myötäilemään mun antamaani vihjettä!
Missään kohtaa en enää tule kyseistä nuorta miestä ystävänäni pitämään, tähän päättyi tämä ahdistelu!
Kaduttaa vain etten ole aikaisemmin karkoittanut kyseistä heppua... saman miehen itse pyysin seuralaisekseni konserttiin... ihan ystävyydestä oli kyse.
Tein kyllä jo pyytäessäni hänet seurakseni... selväksi ett ihan pelkästä ystävyydestä on kysymys, jos mukaani sinne lähtee. Kerroin että sinne tulee myös muita ystäviäni, enkä halunnut siksi mennä ilman seuralaista, toiset kun tulisivat kuitenkin juhlimaan pareittain.
Maksoin meidän molempien liput ja tarjosin juotavat illan aikana hänelle.
Mies on mua muutaman vuoden nuorempi ja opiskelee Turussa, joten tarjous minusta oli aivan reilu hänelle... ilmainen ilta ulkona, iloisessa seurueessa ja lattarimusiikkia tanssia jos niin haluaisi. Hän otti kutsun vastaan noilla ehdoilla.
Silloin jo hän tempaisi ensimmäisen kerran... pyysi ystäviäni luokseen jatkoille.
Jolloin mä jäin aika hankalaan rakoon, silloin mun oli oikeastaan lähdettävä muiden mukana hänen luokseen.
No, sain luovittua sen ansan ohi... kun ystävättäreni avusti hieman. Lähdin heidän mukanaan viimeiseksi niiltä jatkoilta pois samalla taxilla. Tarjoten taximatkan ystävilleni kotiinsa ja jatkoin matkaani taxilla kotiini; maksoin koko laskun matkasta!
Miehen laskelmat menivät siinä kohtaa ilmeisesti pieleen... taisi kirvellä sen verran että maksoi kalavelkojaan tällä kertaa mulle.
Tyhmää kirjoittaa tästä tänne... mutt mua tosiaan kiukuttaa! Minä en ole vedättänyt häntä missään kohtaa!
On ollut varsin tietoinen mun tunteistani häntä kohtaan: ihan mukava kaverina... ja saan nauraa usein ja paljon hänen seurassaan.
Mutt nyt alkoi tosissaan ahdistamaan... tää alkaa viitata jo niin pahasti ahdisteluun... mua kun ei pakoteta mihinkään; mihin en itse halua!
OK tuo temppu olis ollut vielä hyväksyttävissä... jos olisi jatkanut pelkkänä trubaduurina siellä ruokasalissa, ilman puheitaan... juonut kahvinsa ja viihdyttänyt kuuntelijoitaan. Mullekin olis voinut jäädä hyvä muisto tästä episodista!
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin! - pulizer
19.11 kirjoitti:
En minä tykännyt ett hän sillälailla nostaa minut juorujen kohteeksi... mitään romanssia ei ole, ei ole ollut... eikä tule!
Minä todellakin yritin painaa villasella hänen hölmöilynsä, aivan kuin olisin järjestänyt ohjelmanumeron ruokasalissa... trubaduuri soittamaan ja laulamaan sinne, viihdykettä arkiseen iltapäivään kahviaikaan...
Missään kohtaa en enää tule kyseistä nuorta miestä ystävänäni pitämään, tähän päättyi tämä ahdistelu!
Kaduttaa vain etten ole aikaisemmin karkoittanut kyseistä heppua... saman miehen itse pyysin seuralaisekseni konserttiin... ihan ystävyydestä oli kyse.
Tein kyllä jo pyytäessäni hänet seurakseni... selväksi ett ihan pelkästä ystävyydestä on kysymys, jos mukaani sinne lähtee. Kerroin että sinne tulee myös muita ystäviäni, enkä halunnut siksi mennä ilman seuralaista, toiset kun tulisivat kuitenkin juhlimaan pareittain.
Mies on mua muutaman vuoden nuorempi ja opiskelee Turussa, joten tarjous minusta oli aivan reilu hänelle... ilmainen ilta ulkona, iloisessa seurueessa ja lattarimusiikkia tanssia jos niin haluaisi. Hän otti kutsun vastaan noilla ehdoilla.
Silloin jo hän tempaisi ensimmäisen kerran... pyysi ystäviäni luokseen jatkoille.
Jolloin mä jäin aika hankalaan rakoon, silloin mun oli oikeastaan lähdettävä muiden mukana hänen luokseen.
No, sain luovittua sen ansan ohi... kun ystävättäreni avusti hieman. Lähdin heidän mukanaan viimeiseksi niiltä jatkoilta pois samalla taxilla. Tarjoten taximatkan ystävilleni kotiinsa ja jatkoin matkaani taxilla kotiini; maksoin koko laskun matkasta!
Miehen laskelmat menivät siinä kohtaa ilmeisesti pieleen... taisi kirvellä sen verran että maksoi kalavelkojaan tällä kertaa mulle.
Tyhmää kirjoittaa tästä tänne... mutt mua tosiaan kiukuttaa! Minä en ole vedättänyt häntä missään kohtaa!
On ollut varsin tietoinen mun tunteistani häntä kohtaan: ihan mukava kaverina... ja saan nauraa usein ja paljon hänen seurassaan.
Mutt nyt alkoi tosissaan ahdistamaan... tää alkaa viitata jo niin pahasti ahdisteluun... mua kun ei pakoteta mihinkään; mihin en itse halua!
OK tuo temppu olis ollut vielä hyväksyttävissä... jos olisi jatkanut pelkkänä trubaduurina siellä ruokasalissa, ilman puheitaan... juonut kahvinsa ja viihdyttänyt kuuntelijoitaan. Mullekin olis voinut jäädä hyvä muisto tästä episodista!
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!Ymmärrän että sua hävettää ja haluat unohtaa koko jutun, mutta ehkä soitat kuitenkin toimittajalle asiasta johonkin paikallislehteen
Ehkä Turun Sanomat kiinnostuu jutusta, repäiset kunnolla ennenkuin unohdat sen. Tommosta juttua ei kannata unohtaa ennenkuin kaikki ovat kuulleet siitä. - 19.11
pulizer kirjoitti:
Ymmärrän että sua hävettää ja haluat unohtaa koko jutun, mutta ehkä soitat kuitenkin toimittajalle asiasta johonkin paikallislehteen
Ehkä Turun Sanomat kiinnostuu jutusta, repäiset kunnolla ennenkuin unohdat sen. Tommosta juttua ei kannata unohtaa ennenkuin kaikki ovat kuulleet siitä.Koitatko olla satiirikko? Sorry jos ärsytin sinua, vinkumalla saamastani täysin turhasta huomiosta! Kyllä minä tulkitsin tuon ihan tahalliseksi ahdisteluksi, koska hän tietää kyllä minun tunteeni häntä kohtaan.
Olen ollut pelkkänä ystävänä hänen kanssaan, hän ei ole täältä kotoisin ja ystäviä hänellä täällä on käsittääkseni vielä hyvin vähän.
Enkä kyllä ihmettele enää asiaa jos käytös on tuota luokkaa, jonka takia ainakin minä olen tuntenut nyt ahdistelun kohteeksi joutuneeni. 19.11 kirjoitti:
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!Millä tavalla olet hänet karkoittanut? Posket punottaen ja ripset räpsien sopersit "sun pitää mennä, muuten mun syrän pakahtuu"?
- 19.11
HC-ätmel kirjoitti:
Millä tavalla olet hänet karkoittanut? Posket punottaen ja ripset räpsien sopersit "sun pitää mennä, muuten mun syrän pakahtuu"?
Nyt ainakin lähetin hänelle tavallisen kitkerän katkeran sävyisen textiviestin, saamastani huomiosta. Sanoen ystävyyteni irti.
Ilmoitin myös ett jos häirintä vielä jatkuu, minä tulen hakemaan hänelle virallisen lähestymiskiellon! Sellainen hänen papereissaan ei koskaan ole mikään mairitteleva tieto... olipa syy mikä tahansa.
En minä koe hänen mitenkään uhkaavan mun turvallisuuttani, mut saa minut kiusallisiin tilanteisiin... ja siten häiritsee yksityiselämääni.
Yrittää siis alistaa mua! Ja ihan vaan tiedoksesi... ei ikinä tule onnistumaan!
Ja nyt mä lähden asioille... tämän päivän toimistotyöt on tehty, mun osaltani!
Ja ruokasalissa tein avustajantyöni kuin ennenkin, enkä antanut vinojen hymyjen häiritä itseäni... ajatelkoot mummut mitä lystää! - pulizer
19.11 kirjoitti:
Koitatko olla satiirikko? Sorry jos ärsytin sinua, vinkumalla saamastani täysin turhasta huomiosta! Kyllä minä tulkitsin tuon ihan tahalliseksi ahdisteluksi, koska hän tietää kyllä minun tunteeni häntä kohtaan.
Olen ollut pelkkänä ystävänä hänen kanssaan, hän ei ole täältä kotoisin ja ystäviä hänellä täällä on käsittääkseni vielä hyvin vähän.
Enkä kyllä ihmettele enää asiaa jos käytös on tuota luokkaa, jonka takia ainakin minä olen tuntenut nyt ahdistelun kohteeksi joutuneeni.Lukiessani juttuasi mieleeni hiipi tarina miehestä ja katolisesta papista. Tarinassa naimisissa oleva vanhempi herrasmies tulee ripille ja pappi kysyy oletko tehnyt syntiä?
Mies kertoo rehellisesti harjoittaneensa haureutta kauniin ja hyvänmuotoisen blondin kanssa, tarina on siinä määrin yksityiskohtainen, että se saa papinkin korvat punehtumaan. Aikansa kuunneltuaan pappi sanoo miehelle, että tämän ei ole tarpeen jatkaa asiasta enempää, tämä synti on käsitelty lukuisia kertoja ja synti on annettu anteeksi.
Mies vaikenee ja hetken hiljaisuuden jälkeen toteaa papille että kyllä hän muistaa sen että asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja annettu anteeksi, mutta siitä on aina yhtä kiva puhua. - 19.11
pulizer kirjoitti:
Lukiessani juttuasi mieleeni hiipi tarina miehestä ja katolisesta papista. Tarinassa naimisissa oleva vanhempi herrasmies tulee ripille ja pappi kysyy oletko tehnyt syntiä?
Mies kertoo rehellisesti harjoittaneensa haureutta kauniin ja hyvänmuotoisen blondin kanssa, tarina on siinä määrin yksityiskohtainen, että se saa papinkin korvat punehtumaan. Aikansa kuunneltuaan pappi sanoo miehelle, että tämän ei ole tarpeen jatkaa asiasta enempää, tämä synti on käsitelty lukuisia kertoja ja synti on annettu anteeksi.
Mies vaikenee ja hetken hiljaisuuden jälkeen toteaa papille että kyllä hän muistaa sen että asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja annettu anteeksi, mutta siitä on aina yhtä kiva puhua.Voihan sen asian noinkin nähdä, ulkopuolisena.Toisaalta voin kyllä pitää suuni kiinni kokonaan... jotten tule väärinymmärretyksi. Tai ainakaan häirinneeksi muita.
- pulizer
19.11 kirjoitti:
Voihan sen asian noinkin nähdä, ulkopuolisena.Toisaalta voin kyllä pitää suuni kiinni kokonaan... jotten tule väärinymmärretyksi. Tai ainakaan häirinneeksi muita.
Et toki häirinnyt taidokkaalla kerronnallasi, sulla on sana hallussa ja tekstiäsi on kiva lukea.
Tällä kertaa valitsin sanani ihan vain kiusoitellakseni sinua vanhasta tottumuksesta, vikä ei tietenkään ollut sinussa tai avauksessa. pulizer kirjoitti:
Lukiessani juttuasi mieleeni hiipi tarina miehestä ja katolisesta papista. Tarinassa naimisissa oleva vanhempi herrasmies tulee ripille ja pappi kysyy oletko tehnyt syntiä?
Mies vaikenee ja hetken hiljaisuuden jälkeen toteaa papille että kyllä hän muistaa sen että asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja annettu anteeksi, mutta siitä on aina yhtä kiva puhua.Kyllä tuo että.silleen vaikuttaa hieman ihastuneen tuohon mieheen. Veikkaan että parin vuoden sisällä niillä on jo lapsikin.
- pulizer
HC-ätmel kirjoitti:
Kyllä tuo että.silleen vaikuttaa hieman ihastuneen tuohon mieheen. Veikkaan että parin vuoden sisällä niillä on jo lapsikin.
Parin vuoden päästä voi olla jo kaksikin.
- 19.11
Enpä voi kehua ett osaisin kirjoittaa tunteitani tai ajatuksiani... ymmärrettävästi!
Olen tarkoittanut juuri sitä mitä kirjoitinkin.
a) toivon saavani oman perheen... miehen ja lapsia.
En todellakaan aijo aloittaa perheen perustamista adoptoimalla keskenkasvuista teinipoikaa itselleni "mieheksi". Olkoonkin ett olen viihtynyt hänen seurassaan silloin tällöin ystävänä... vapaa-ajallani. Yksinkertaisesti minä en ole rakastunut tähän mieheen... sen verran ihastunut ett ystäväksi olisi kelvannut hyvinkin, ilman näitä... arvaa mitä? Tempauksiaan!
Joista minä olen jo saanut tarpeekseni... yllätyksiä osakseni on langennut yllinkyllin.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Me elämme ihan eri ikäluokissa, tämä kaveri on rasavilli VilleVallaton... eikä varmaan perheen perustamiseen kypsä, ainakaan minun mielestäni. Ja taidan olla ainoa tällä palstalla... joka voi hänet arvioida.
Perheensä kuopuksena ollut aina erityisasemassa... eikä vastuussa kuin itsestään...
Menee vielä vuosia uskoisin, ett tuosta aikuistuu!
https://www.youtube.com/watch?v=l5R8jS0RGcs&list=RDl5R8jS0RGcs - pulizer
19.11 kirjoitti:
Enpä voi kehua ett osaisin kirjoittaa tunteitani tai ajatuksiani... ymmärrettävästi!
En todellakaan aijo aloittaa perheen perustamista adoptoimalla keskenkasvuista teinipoikaa itselleni "mieheksi". Olkoonkin ett olen viihtynyt hänen seurassaan silloin tällöin ystävänä... vapaa-ajallani. Yksinkertaisesti minä en ole rakastunut tähän mieheen... sen verran ihastunut ett ystäväksi olisi kelvannut hyvinkin, ilman näitä... arvaa mitä? Tempauksiaan!
Joista minä olen jo saanut tarpeekseni... yllätyksiä osakseni on langennut yllinkyllin.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Me elämme ihan eri ikäluokissa, tämä kaveri on rasavilli VilleVallaton... eikä varmaan perheen perustamiseen kypsä, ainakaan minun mielestäni. Ja taidan olla ainoa tällä palstalla... joka voi hänet arvioida.
Perheensä kuopuksena ollut aina erityisasemassa... eikä vastuussa kuin itsestään...
https://www.youtube.com/watch?v=l5R8jS0RGcs&list=RDl5R8jS0RGcsEi sun kannata ottaa paineita perheen perustamisesta, kohtahan sinä voit tuumata ettei ole järkeä perustaa perhettä eläkeiässä. Nautit eläkepäivistäsi ilman ulkopuolisten vaateita.
Kaikki miehet on sitäpaitsi jollain lailla viallisia tai ainakin vaillinnaisia. 19.11 kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=l5R8jS0RGcs&list=RDl5R8jS0RGcsMyönnät siis ihastuneesi mieheen. Nyt sitten haluat kesyttää tuon rasavillin miehen omaksesi.
- 19.11
HC-ätmel kirjoitti:
Myönnät siis ihastuneesi mieheen. Nyt sitten haluat kesyttää tuon rasavillin miehen omaksesi.
Lainaten ´pulizeria`;
"Kaikki miehet on sitäpaitsi jollain lailla viallisia tai ainakin vaillinnaisia."
-ainakin sillälailla etteivät tunnu ymmärtävän kirjoitettua textiä...
Ihmisillä on erilaisia piirteitä käytöksessään... toisiin niistä piirteistä voi ihastua ja toisiin vihastua ja jopa inhota suorastaan niitä!
Jokaisessa mun ystävässäni on varmaan jotain luonteenpiirteitä joihin olen ihastunut... joillain jopa luonteenpiirteitä joihin joskus olen jopa lumoutunut...
se taas ei ole useinkaan pidemmän päälle kovin viisasta!
Otetaan esimerkiksi: joustavuus... Se ei aina ole positiivinen asia. Joustava saattaa olla jopa; lepsu.
Jos mä sanon olevani ihastunut johonkin... en suinkaan tarkoita että olisin suorastaan rakastunut. Kyllä niillä kahdella tunteella on iso ero, ystävissäni on suuria eroja ja niissä asioissa... joihin olen ihastunut heidän kohdallaan joskus.
Olen jopa kertonut täällä erääle miehelle ihastuneeni häneen. =)) Tuskin hänkään ymmärsi mitä tarkoitin. Ei se mikään rakkauden tunnustus ollut, minä vain pidin hänen tyylistään tiedostaa asioita ja hänen käyttöksestään... naisia kohtaan yleensä asiallinen ja kohtelias.
Sorry, nyt mä lopetan rupattelun... pitää keskittyä lukemiseen hetkeksi, muuten menee koko homma harakoille palstalla roikkumisen takia... ei oikein kannata riskeerata! Moikka ! Harmaaritari kirjoitti:
Sen narsku viittauksen ei sen kummemmin ollut tarkoitus koskea tämän episodin kitaristia, siksi mainitsin myöhemmin "voihan niissäkin tietysti olla aidon pyyteetön ihminen" mutta kun minulla noin yleisesti tulee semmoisista ihmisistä jotka toimii täysin omien aivoitustensa mukaan muilta lupaa kysymättä jonkinasteinen narsku tai vähintäänkin itsekäs, muita ajattelematon luonne niin sen mainitsin.
Kieltämättä vähän ehkä suhtaudun 19.11:seen kuin pikkusiskoon jota minulla ei ole oikeassa elämässä niin tottakai haluan hänelle pelkkää hyvää ja ehkä sitten kuulostankin ylisuojelevalta, tokihan hän itse kuitenkin varmaan tuonkin tilanteen hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla.Hyvä analyysi!
- Fewkjwefjfsdfjdf
19.11 kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=l5R8jS0RGcs&list=RDl5R8jS0RGcsHassua että "mies" on jälleen kerran joku joka ei osoita tunteitaan ja jolla on passiivisen statistin/lompakon rooli. Luonnettahan ei oikeasti saa olla - mutta kaavaa pitää ehdottomasti noudattaa.
Enkä ymmärrä tuota kiukkua. Et voi tilanteelle mitään joten miksi vihan eikä ilon kautta? Miksi positiiviset asiat ahdistavat? Kuulostaapa tämä tarinan nainen varsinaiselta hapannaamalta ja kyvyttömältä kohdata toisten ihmisten puolta kolikosta - omia negatiivisia tunteita sensijaan ruokitaan ja ihan suoranainen tilannepakeneminen havaittu. Niin joustavaa ja elämänmakuista? Not.
Ymmärrän toki sen kohdan että joku innokas ei välttämättä ole itselle mieleen ja siksi se on "kiitos ei". Sensijaan kaikkea tuota asiaan liittyvää negatiivisuutta ei vaan voi ymmärtää. Näin aikuisen miehen näkökulmasta tämä tarinan nainen on nimenomaan kylmä, niin kylmä että häntä on vaikea nähdä toimivana naisena emotionaalisella akselilla. Tarinan nainen ei edusta sellaista naiseutta joka viehättää miestä naiseudellaan.
Sulla on ongelma jonka voit nimetä luonteeksesi jos haluat, mutta oikeasti jossain vaiheessa kannattaisi kääntyä sinne psykan puolelle jos ei pysty näkemään asioita kauniisti, en tällä kiistä tilanteen kiusallisuutta - mutta kiusallisuudelle maalattu negatiivinen arvo on selvästi kohtuuton ja ihmistä vastaan hyökkäävä - miestä normittava ja roolittava.
Jossain taustallasi lienee traumattisuutta joka laittaa sut noin tilttiin tuossa tilanteessa. Kantsis varmaan hoitaa ongelma aikuisen tavoin. Fewkjwefjfsdfjdf kirjoitti:
Hassua että "mies" on jälleen kerran joku joka ei osoita tunteitaan ja jolla on passiivisen statistin/lompakon rooli. Luonnettahan ei oikeasti saa olla - mutta kaavaa pitää ehdottomasti noudattaa.
Enkä ymmärrä tuota kiukkua. Et voi tilanteelle mitään joten miksi vihan eikä ilon kautta? Miksi positiiviset asiat ahdistavat? Kuulostaapa tämä tarinan nainen varsinaiselta hapannaamalta ja kyvyttömältä kohdata toisten ihmisten puolta kolikosta - omia negatiivisia tunteita sensijaan ruokitaan ja ihan suoranainen tilannepakeneminen havaittu. Niin joustavaa ja elämänmakuista? Not.
Ymmärrän toki sen kohdan että joku innokas ei välttämättä ole itselle mieleen ja siksi se on "kiitos ei". Sensijaan kaikkea tuota asiaan liittyvää negatiivisuutta ei vaan voi ymmärtää. Näin aikuisen miehen näkökulmasta tämä tarinan nainen on nimenomaan kylmä, niin kylmä että häntä on vaikea nähdä toimivana naisena emotionaalisella akselilla. Tarinan nainen ei edusta sellaista naiseutta joka viehättää miestä naiseudellaan.
Sulla on ongelma jonka voit nimetä luonteeksesi jos haluat, mutta oikeasti jossain vaiheessa kannattaisi kääntyä sinne psykan puolelle jos ei pysty näkemään asioita kauniisti, en tällä kiistä tilanteen kiusallisuutta - mutta kiusallisuudelle maalattu negatiivinen arvo on selvästi kohtuuton ja ihmistä vastaan hyökkäävä - miestä normittava ja roolittava.
Jossain taustallasi lienee traumattisuutta joka laittaa sut noin tilttiin tuossa tilanteessa. Kantsis varmaan hoitaa ongelma aikuisen tavoin.Jäyhää suomalaistyttöä vain vähän ujostuttaa. Kohta se jo sulaa.
- 19.11
Fewkjwefjfsdfjdf kirjoitti:
Hassua että "mies" on jälleen kerran joku joka ei osoita tunteitaan ja jolla on passiivisen statistin/lompakon rooli. Luonnettahan ei oikeasti saa olla - mutta kaavaa pitää ehdottomasti noudattaa.
Jossain taustallasi lienee traumattisuutta joka laittaa sut noin tilttiin tuossa tilanteessa. Kantsis varmaan hoitaa ongelma aikuisen tavoin."Näin aikuisen miehen näkökulmasta tämä tarinan nainen on nimenomaan kylmä, niin kylmä että häntä on vaikea nähdä toimivana naisena emotionaalisella akselilla. Tarinan nainen ei edusta sellaista naiseutta joka viehättää miestä naiseudellaan."
Hitsin hyvä oivallus sinulta, ihan muutamasta rivistä olet saanut oikean käsityksen.
Tämä oli viimeisin tämän "pennun" tempauksista ja niitä on ainakin tusinan verran muita! En minä nyt koko ystävyytemme tarinaa ole tänne kertonut, eikä välillämme ole muuta kuin edesmennyt ystävyys, jota minun oli mahdoton enää edes jatkaa!
Kyllä se on enemmän kuin kiusallista kun toinen ei anna periksi... ettei välillämme ole, eikä tule olemaan mitään suurempaa tunnetta; kuin ystävyys!
Se ei hänelle nähtävästi riittänyt. Olen pahoillani mutt en pystynyt vastaamaan hänen mulle osoittamiinsa tunteisiin. Minun työpaikkani oli viimeinen paikka jossa bropleemaa haluaisin ratkaistavan... tai mitään siihen liittyvää asiaa.
Koin asian niin kiusalliseksi ett tosiaan turvauduin lopulta tilannepakenemiseen;
anteeksi nyt kamalattomasti ett tilanne ahdisti niin paljon minua.
Ja mulla on ongelmia tosiaan tuon luonteeni kanssa, minun ylitseni ei kulje edes pakkomielteen omaava lievästi narsistinen mies, joka ei ymmärrä tulleensa torjutuksi jo monesti! Kylmänä kuin hauta, ilmoitin textiviestillä hänelle ett tämä oli nyt tässä, nyt minulle tosiaan riitti tämä ahdistelu. Lisäten viestiini vielä uhkauksen hakea lähestymiskiellon hänelle... jos asia ei nyt ole hänelle tullut selväksi. Hyvästi!
"Jossain taustallasi lienee traumattisuutta joka laittaa sut noin tilttiin tuossa tilanteessa. Kantsis varmaan hoitaa ongelma aikuisen tavoin."
- Noinkin voi ehkä asian tulkita... ehkä lievää traumaattisuutta on jostain kumman syystä mun henkilöhistoriastani löydettävissä, tai sitten mä vain yli reagoin.
Tallaista tämä on kun joutuu tekemisiin tällaisen kylmän naisen kanssa, sorry!
Mutt kaikkea hyvää sinulle, koitahan pärjäillä, vaikka meitä psykopaatti akkoja vielä vapaana IRL:ssä liikkuukin. Laitoshoito on kallista ja yhteiskunta säästää joka tavalla kustannuksia... eikä avohoito pysty kaikkia ottamaan hoitoonsa. =) - 19.11
HC-ätmel kirjoitti:
Jäyhää suomalaistyttöä vain vähän ujostuttaa. Kohta se jo sulaa.
Jäävuori on sulanut jo... ja kohta kiehuu..
- pulizer
19.11 kirjoitti:
Jäävuori on sulanut jo... ja kohta kiehuu..
Otat ehkä kupillisen teetä ja rentoudut. Kaikki on hyvin eivätkä miehet ahdista.
- 19.11
pulizer kirjoitti:
Otat ehkä kupillisen teetä ja rentoudut. Kaikki on hyvin eivätkä miehet ahdista.
Hyvä ehdotus... tuli minunkin mieleeni, mutt lopulta päädyin juuri keitettyyn pannukahviin. Iso mukillinen kuumaa höyryävää kahvia ja loraus kuohukermaa.
Juuri öljystä nostettu kuuma tyttömunkki; ilman sokerointia... niin no kaksi kpl:tta!
Niitä oli tehtyinä kolmenlaisia ilman sokeria, sokeroituja ja kanelisokeroituja.
Keittiössä paistoivat rengasmunkkeja kuulemma, tilausta varten ja päiväkahveille. 120kpl lähtee johonkin tilaisuuteen; johon meiltä lähtee muutakin käsin naposteltavaa ja seisten syötävää!
Istun "kuntosalissani" ja odotan asiakastani... myöhässä jo muutamia minuutteja, kuten tavallista hänen käytöstään. Mutt itsepähän maksaa... myös tämän luppoajan, niin kyllä mulle sopii pelkkä tilauskin ja odottelu.
- jhgkjhgjhkg
Tais sit mennä se gongin keikka hyvin. :) Älä nyt tuosta suutu -ihanan romanttista!!
(Olin joskus rakkaan mummoni omaishoitaja -myös täällä kävi eräs rokkityyppi soittamassa virsiä -tosin pyynnöstäni.) - flowersreally
Ehdoton mielipiteeni on, että "pitäisi" sanan käyttö ei ole ihmiselle hyväksi.
Heh, jollain tavalla ihan suloista kuitenkin. Ei se pentu varmaan pahaa tahtonut, joskin ehkäpä työympäristö ei ole paikoista paras mahdollinen. Siellä on kuitenkin ikään kuin "toinen koti", tutut naamat ja vaivaannuttava, jos ei ole mitään romanssia itse edes haaveillut syntyväksi. Ns. hälyä turhasta.
Toisille tapahtuu! :)- kriiks----
No ainakaan ei noin takakireesti....
- RöykeysEiOleRomanttista
Naisten käsitys romanttisuudesta
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703292200093630_vi.shtml
Siksi tuollaisia tyyppejä on jokapaikassa. Zönkkökin on tässä ketjussa ihan otettuna tuollaisiin.
"You're Beautiful ei ole mikään helvetin romanttinen laulu. Se kertoo kundista, joka on metrossa täysin sekaisin huumeista ja vaanii jonkun toisen tyttöystävää samalla, kun se toinen kaveri on hänen vieressään. Hänet pitäisi heittää vankilaan ja laittaa lukkojen taakse koska hän on jonkin sortin pervo." - 19.11
Kiitos kommenteista sekä neuvoista. Asia puitu loppuun ja ystävyys sammunut mahdottomuuteensa, turha spekuloida enää lisää... tämä ystävyys päättyi nyt näin.
Tuli luettua taas melkein koko ilta... huomenna sama uusiksi ja perjantaina vielä preppaamaan näitä juttuja kummitädin luo... toivottavasti hänelle vielä sopii perjantai.
Hyvää yötä, kaikille palstalaisille tasapuolisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom1181275- 2251026
- 67970
- 58942
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen66896Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal250850Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki36778Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70765Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72752- 42726
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58680- 54633
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26608Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen176503Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47494- 18488
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12477- 24474
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää98454- 40446