Kesäksi kuntoon?

Paasto alkoi tossa pari tuntia sitten ja jatkuu huomisesta alkaen kuusi päivää.Ensi sunnuntaihin asti.

Olen 160 cm ja painan 83,2 kg.

Tähän asti olen laihduttanut viime vuodesta hitaasti tähän eli 91-83 kg kahdeksan kiloa.

Huomenna ja ylihuomenna syön vogelin kanssa marjoja iltapäivällä ja illalla.

Sitten mehulla kunnes lauantaina taas marjoja.

Tavoitteena mulla on -3 kilon pudotus eli olisin viikon päästä sunnuntaina "enään"80 kg.

39

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljainen palsta. Ei yhtään viestiä koko palstalla sitten eilisen kun kirjotin nimmari lihavan ketjuun.

Söin eilen vielä 83,6 kiloon. Mansikoita, mustikkasoppaa, leipiä ja jugurttia... nälkäisenä nyt muistelen.

Itseasiassa mulle tulee ns nälkäaaltoja ja ne kuin yksittäin käsittelee ei ole nälkä ollenkaan. Energinen olo.

TAvoitteet mulla on seuraavanlaiset:

Tänään 3.4. 82,5 kg
      Huomenna 4.4.82,0 kg
      Keskiviikkona jolloin on punttis 5.4.81,5 kg
      torstaina 6.4.81,0kg
      perjantaina 7.4.80,5 kg
      ja viimeinen päivä lauantai 8.4.80,0kg.

Ma, ti,pe ja la syön lisäksi noindesin marjoja sen mehun lisäksi.

Lähempänä sunnuntaita suunnittelen paaston lopetuksen siten että painoa ei tule takaisin.

• 34563465

Tuo paastoaminen ei pidemmän päälle ole kovin hyvä tapa pudottaa painoa. Itse suosittelen vähähiilarista dieettiä, jolla saa varmoja tuloksia.
      Olen itse nyt alkuvuodesta tiputtanut -13kg ketoosin avulla jättäen hiilarit alle 100g per päivä. Harrastan siis bodaamista ja tuli pidettyä syksyllä massakausi joten nyt oli taas vaihtelun aika. Mutta joo, tämä toimii.

• Painoapois

Mitä on ketoosi?

• hpv16
        Painoapois kirjoitti:

Mitä on ketoosi?

Ketoosissa elimistö korvaa osan elimistön tarvitsemasta glukoosista ketoaineilla kuten asetonilla. Hyvänä puolena nälän häviäminen, huonoina puolina mm. paha haju. Esimerkiksi Nutriletin teho perustuu ketoosiin.

Ei sillä vähähiilarisellakaan dieetillä laihdu jos saa liikaa energiaa.

• hpv16 kirjoitti:

Ketoosissa elimistö korvaa osan elimistön tarvitsemasta glukoosista ketoaineilla kuten asetonilla. Hyvänä puolena nälän häviäminen, huonoina puolina mm. paha haju. Esimerkiksi Nutriletin teho perustuu ketoosiin.

Ei sillä vähähiilarisellakaan dieetillä laihdu jos saa liikaa energiaa.

Mitenkä niin ei auta "pitemmän päälle"?

Kirjoitin että aion suunnitella tämän päivän aikana ensi sunnuntaita ja seuraavaa viikkoa ruokien suhteen. Että paino ei lähde nousuun.

Mä en tiedä mitä pitää jättää pois? Peruna ja leipä pois vai?

Ajattelin ostella jotakin terveellistä ja kevyttä kuten kasviksia ja salaattia mutta myös lihaa ja kalaa.

Eilinen meni pieleen. Retkahdin syömään kun oli niin hirveä nälkä ja lopuksi ahmin muuten vaan.

Paino nousi 82,6:sta 83,0 kiloon.

Mutta nyt se on kuintenkin tavoitteessa, siinä mistä eilen kirjoitin:82,0 kg.

Eli -9 kg viime vuodesta.

Seuraava etappi on huomenna 81,5kg.

Ja onneksi olkoon -13kilon pudotuksesta, vielä kun muistan sen sanoa... vaikuttavaa!

• hpv16
        auroraboreallis kirjoitti:

Mitenkä niin ei auta "pitemmän päälle"?

Kirjoitin että aion suunnitella tämän päivän aikana ensi sunnuntaita ja seuraavaa viikkoa ruokien suhteen. Että paino ei lähde nousuun.

Mä en tiedä mitä pitää jättää pois? Peruna ja leipä pois vai?

Ajattelin ostella jotakin terveellistä ja kevyttä kuten kasviksia ja salaattia mutta myös lihaa ja kalaa.

Eilinen meni pieleen. Retkahdin syömään kun oli niin hirveä nälkä ja lopuksi ahmin muuten vaan.

Paino nousi 82,6:sta 83,0 kiloon.

Mutta nyt se on kuintenkin tavoitteessa, siinä mistä eilen kirjoitin:82,0 kg.

Eli -9 kg viime vuodesta.

Seuraava etappi on huomenna 81,5kg.

Ja onneksi olkoon -13kilon pudotuksesta, vielä kun muistan sen sanoa... vaikuttavaa!

Ketoosiin mennään kohtuullisen isoillakin hiilihydraatin ja proteiinin määrillä eli Nutrauksessa tulee noin 100 g kumpaakin päivässä.

Hiilihydraattia on paljon mehuissa (n. 10%), hedelmissä (10%), leivässä, banaanissa (18%), viljatuotteissa, palkokasveissa ja perunassa. Aika vähän eli tuollaiset 5% juureksissa ja vielä vähemmän vihreissä vihanneksissa.

Paaston huonona puolena on se, että lihasmassaa häviää rutkasti. Syynä se, että elimistö ei toimi pelkillä ketoaineilla ja glukoosia voidaan tehdä lähinnä proteiinista. Bodarien karppaus onkin yleensä proteiini hiilihydraatti (mutta siis vähemmän hiilihydraattia kuin normaalisti).

Itse olen saanut pois 16 kg nutraamalla.

• hpv16 kirjoitti:

Ketoosiin mennään kohtuullisen isoillakin hiilihydraatin ja proteiinin määrillä eli Nutrauksessa tulee noin 100 g kumpaakin päivässä.

Hiilihydraattia on paljon mehuissa (n. 10%), hedelmissä (10%), leivässä, banaanissa (18%), viljatuotteissa, palkokasveissa ja perunassa. Aika vähän eli tuollaiset 5% juureksissa ja vielä vähemmän vihreissä vihanneksissa.

Paaston huonona puolena on se, että lihasmassaa häviää rutkasti. Syynä se, että elimistö ei toimi pelkillä ketoaineilla ja glukoosia voidaan tehdä lähinnä proteiinista. Bodarien karppaus onkin yleensä proteiini hiilihydraatti (mutta siis vähemmän hiilihydraattia kuin normaalisti).

Itse olen saanut pois 16 kg nutraamalla.

väliaikatieto..toinen päivä menossa ja paino on pudonnut 1,9 kg.
        Tavoite täksi päiväksi oli: 81,5 ja se on nyt 81,7kg, eli muutama sata grammaa vajaa 10 kiloa viime vuodesta.

• ap345

Olen siis alkuperäinen kommentin kirjoittaja, enkä vastaaja. Mutta kuten hän kertoikin niin nuonhan se ketoosi toimii.
        Nyt itsellä tipahtanut -16kg tähän mennessä

• Paastoamineneiauta

Hei! Haluaisin auttaa sinua! Jos haluat kiloja pois niin suosittelen vähentämään hiilareita;eli riisi,leipä,pasta. Ei kokonaan mutta valkoisia jauhoja ei ollenkaan! Ei sokeria,marinoituja lihoja,eineksiä,juustoa. Eli syö kaurapuuroa, vähörasvaista mautamatonta rahkaa ja raejuustoa,marjoja,hedelmiä,KASVIKSIA,maustamatonta kalaa ja kanaa sekä kalkkunaa.
      Olen yrittänyt monta vuotta laihduttaa ja nyt vasta olen onnistunut! Eli pidä ruokasi terveellisenä ja raikkaana! Leivän jättäminen oli vaikeaa mutta auttoi! En suosittele paastoamista tai jotain "erikoisdiettejä" ja kuntoilen itse 5krt viikossa ja syön 1200kcal päivässä. Mutta olet isompi kuin minä niin syö vaikka 1400-1500kcal.

• samaedelleen

Vaikeaa se on sikäli että taloudessa on mies joka tekee ruuan ja se on usein juuri sitä maustettua lihaa, kanaa ja perunaa.

Leipä jätetty pois. Miksi hedelmiä ei saisi syödä? Nehän on terveellisiä ja kevyitä. Sinä niitä suosittelitkin mutta toinen karppauksen suosittelija kirjoitti että niissä on paljon hiilareita.

Pastasta en pidä, sihän on sitä valkoista jauhoa...ei mitään ravintoaineita.

Mutta oisko kenelläkään niiden vihreiden salaattien reseptejä?

Myönnän että niitä on liian vähän ruuassani, ainoastaan sekavihannespussin tuon kaupasta, ja valkosipulia, koska se on terveellistä.

Paasto jäi kesken ja alkaa ensi lauantaina uusi yritys. Toivon että olen silloin 80,2 kilossa, ja viiden päivän paastolla pudottaisin kuona-aineita ja 2,2 kg.

Nyt painoni on laskenut mutta edelleen tosi hitaasti. Tossa kun kattelin niin 2 viikkoa sitten painoin vain 700g enemmän kuin nyt.

81,0 kg paino, mutta toivottavasti jo huomenna 80-alkuinen lukema.

• samaedelleen kirjoitti:

Vaikeaa se on sikäli että taloudessa on mies joka tekee ruuan ja se on usein juuri sitä maustettua lihaa, kanaa ja perunaa.

Leipä jätetty pois. Miksi hedelmiä ei saisi syödä? Nehän on terveellisiä ja kevyitä. Sinä niitä suosittelitkin mutta toinen karppauksen suosittelija kirjoitti että niissä on paljon hiilareita.

Pastasta en pidä, sihän on sitä valkoista jauhoa...ei mitään ravintoaineita.

Mutta oisko kenelläkään niiden vihreiden salaattien reseptejä?

Myönnän että niitä on liian vähän ruuassani, ainoastaan sekavihannespussin tuon kaupasta, ja valkosipulia, koska se on terveellistä.

Paasto jäi kesken ja alkaa ensi lauantaina uusi yritys. Toivon että olen silloin 80,2 kilossa, ja viiden päivän paastolla pudottaisin kuona-aineita ja 2,2 kg.

Nyt painoni on laskenut mutta edelleen tosi hitaasti. Tossa kun kattelin niin 2 viikkoa sitten painoin vain 700g enemmän kuin nyt.

81,0 kg paino, mutta toivottavasti jo huomenna 80-alkuinen lukema.

Jatko. Lihoin eilen kun ahmin, 82,0 kiloon eli kilon.
        Ei auta itku markkinoilla...paasto auttaa.

4 vrk paasto alkaa nyt.

Toivoin viime paastoa yrittäessäni lapsellisesti tukea paastolle, tulikin karppausohjeita.

Nyt toivon saavani tietää siitä enemmän jotta voisin syödä oikein tiistaista lähtien. Se on eka päivä jolloin syön.

Tosin mulla on mansikoita ja vadelmia joita illalla aion popsia.

Lähtöpaino on:81,5kg ja se on samalla tavoitteeni tälle päivälle.

Huomenna lauantaina tavoitteeni on tasan 81kg.
        3.päivä sunnuntai:80,5kg
        4.päivä maanantai 80,5 kg.

• Korjaus maanantai siis 80,0kg.

Vois sitten alkaa jahtaamaan 70 kiloa, joka on painoindeksin mukaan enään lievä ylipaino tämän vaarallisen lihavan sijaan.

Aloitin 91 kilosta viime vuonna.

Nyt tämä seuraava 10 kiloa tavoite nopeammin kuin tähän asti.

• OmaKokemusOnTämä

Olen itse laihuttanut varmaan 10 kertaa. Talvella painoni nousee parikymmentä kiloa kun kärsin kaamosmasennuksesta ja se ajaa syömään todella huonoa tavaraa.

Keväällä sitten laihdutan tuon painonkertymän aina pois. Aluksi olin aivan VHH uskovainen, kunnes kyllästyin siihen rasvaisen lihan syömiseen, toki tuolla menetelmällä sain painoa hyvin pois.

Mutta, nyt kun olen syönyt ihan virallisten ruokasuositusten mukaisesti, painoa lähtee ihan samaa tahtia. Kunhan pitää huolen siitä, että energiamäärät on riittävän alhaisia.

Olo on vaan huomattavasti parempi tuolla virallisella tavalla syödessä. Nyt olen kuukauden pudottanut ja vaaka näyttää -7 kg lukemaa. Juu, nestettä varmaan kolme kiloa, mutta sellainen kilo viikossa tahtia mennään todellisesti. Nälkä ei ole ollut missään vaiheessa, eikä heikottavaa oloa.

Tämä siis ihan vinkkinä. Paastoamista en ole koskaan kokeillut, enkä oikein siihen usko pysyvänä painonlaskijana.

Tsemppiä kuitenkin paastoon :)

• Tämä on todella surkeaa. Ja noloa.

Mutta nyt tuntuu,että onnistun!

Lähtöpaino tänään:81,7kg marjoja ja illalla vesipic.
      Tavoite huomiselle:81,3kg pelkkä mehu(itsekeitetty vadelmista, ehkä)
      Tavoite keskiviikolle:80,8kg 3.paastopäivä, punttisali
      -"-torstaille 80,3kg. Marjoja

Viimeksi kun yrräsin mulle tuli kutsu erään kuusikymmentävuotiaan synttäreille ja siellä tuli syötyä ja juotua. Piti pitää vähän taukoa paastosta sen juomisen takia.

Paino nyt:81,7 ja illalla vesipic.

Nimmari omakokemusontämä

Mulla on liikuntalähete sinne vesipiciin liikuntasihteerilta. Hän antoi mulle esitteitä joissa kehoitettiin syömään terveellisesti(kasviksia, hedelmiä ja marjoja)eli näitä niinkuin sanoit virallisia ruokasuosituksia. Niitä esitteitä lukiessa motivoituu laihduttamiseen.

Onnittelut sulle saavutuksistasi, ja hyvää jatkoa.

• Jatko, klo 19:16 Vesipic alkaa kahdeksalta, täytyy olla paikalla kymmentä vaille.
        1. paastopäivä mennyt ihan hyvin. Kieltämättä on kova nälkä ja juuri keittelen vadelmia tässä.
        Ulkomaalaiset marjat täytyy kuulemma kuumentaa ja niinhän siinä pakkauksessakin lukee.

Paino 81,5 kg, joten suunnitelma uusiksi:

Tänään:81,5 kg
        Huomenna tiistaina:81,0 kg
        Keskiviikko, punttispäivä:80,5kg
        Ja neljäs ja viimeinen paastopäivä:80,0 kg.

Mä oon ollut tässä 80,5-83,5 kilossa jo tosi kauan. Tosiaan paino käväsi kyllä lähellä 80 kiloa mutta se jojo.

Oma päättämättömyys ja itsehillinnän puute.

Millä saisin itseni kuriin?

Motivaatio vähän hukassa välillä, aika useinkin.

Aloituspaino tälle paastolle: 82,5kg,eilen, joten kilo jo pudotettu päivässä.

• TulipaMieleen

Jatko, klo 19:16 Vesipic alkaa kahdeksalta, täytyy olla paikalla kymmentä vaille.
        1. paastopäivä mennyt ihan hyvin. Kieltämättä on kova nälkä ja juuri keittelen vadelmia tässä.
        Ulkomaalaiset marjat täytyy kuulemma kuumentaa ja niinhän siinä pakkauksessakin lukee.

Paino 81,5 kg, joten suunnitelma uusiksi:

Tänään:81,5 kg
        Huomenna tiistaina:81,0 kg
        Keskiviikko, punttispäivä:80,5kg
        Ja neljäs ja viimeinen paastopäivä:80,0 kg.

Mä oon ollut tässä 80,5-83,5 kilossa jo tosi kauan. Tosiaan paino käväsi kyllä lähellä 80 kiloa mutta se jojo.

Oma päättämättömyys ja itsehillinnän puute.

Millä saisin itseni kuriin?

Motivaatio vähän hukassa välillä, aika useinkin.

Aloituspaino tälle paastolle: 82,5kg,eilen, joten kilo jo pudotettu päivässä.

Ettei vaan noi päivittäiset vaihtelut olisi ihan kehon sisäisten nesteiden vaihtelua, eikä todellista painonmuutosta.

500g päivässä painonalenema ei ole ihan realistista. On toki mahdollista, mutta sellaisessa ei voi olla kovin hyvä olotila.

Jos syöt normaalisti ja kävelet päivässä 75km, putoaa painosi oikeasti 500g
        Jos syöt normaalisti ja ajat polkupyörällä 135km, putoaa painosi oikeasti 500g.
        Jos olet syömättä, painosi putoaa (karkea arvio) päivässä oikeasti 250g.
        Jos olet syömättä ja kävelet päivässä 37km, painosti putoaa oikeasti 500g.
        Jos olet syömättä ja ajat polkupyörällä 67km, painosi putoaa oikeasti 500g.

Nuo toki riippuu ihmisestä, mutta suuruusluokka-arvioina ihan päteviä arvioita. Kuten voit havaita, siihen 500g painonpudotukseen päivässä vaaditaan ihan oikeasti sellaisia tekoja, jotka ei onnistu kuin hyvin harvalta ihmiseltä. Ja jos tuo onnistuu tänään, se ei enää todennäköisesti onnistu huomenna.

Ehkä maltti ja järkevämmät tavoitteet olisi se parempi vaihtoehto.

Kun nyt kysyt että miten saat itsehillinnän kuriin, niin ajattele niin, että elämä ei ole laihduttamista, eikä elämä ole ehdotonta. Kultaisella keskitiellä ja maltillisilla elämäntapamuutoksilla saa painon pysymään ihan normaalissa lukemissa, ilman että tarvitsee näännyttää itseään paastolla.

Olen itse päässyt painonhallinnassa jyvälle sillä keinoin, että lasken paljonko voin päivän aikana syödä ja sitten syön sen. Se sallii suklaan tai jäätelön syömisen, ilman että tarvitsee jokaisesta suupalasta kokea huonoa omaatuntoa. Ja paino laskee silti.

Tosin vaikeampaa se painon pitäminen järkevissä lukemissa on kuin laihduttaminen :)

• TulipaMieleen kirjoitti:

Ettei vaan noi päivittäiset vaihtelut olisi ihan kehon sisäisten nesteiden vaihtelua, eikä todellista painonmuutosta.

500g päivässä painonalenema ei ole ihan realistista. On toki mahdollista, mutta sellaisessa ei voi olla kovin hyvä olotila.

Jos syöt normaalisti ja kävelet päivässä 75km, putoaa painosi oikeasti 500g
        Jos syöt normaalisti ja ajat polkupyörällä 135km, putoaa painosi oikeasti 500g.
        Jos olet syömättä, painosi putoaa (karkea arvio) päivässä oikeasti 250g.
        Jos olet syömättä ja kävelet päivässä 37km, painosti putoaa oikeasti 500g.
        Jos olet syömättä ja ajat polkupyörällä 67km, painosi putoaa oikeasti 500g.

Nuo toki riippuu ihmisestä, mutta suuruusluokka-arvioina ihan päteviä arvioita. Kuten voit havaita, siihen 500g painonpudotukseen päivässä vaaditaan ihan oikeasti sellaisia tekoja, jotka ei onnistu kuin hyvin harvalta ihmiseltä. Ja jos tuo onnistuu tänään, se ei enää todennäköisesti onnistu huomenna.

Ehkä maltti ja järkevämmät tavoitteet olisi se parempi vaihtoehto.

Kun nyt kysyt että miten saat itsehillinnän kuriin, niin ajattele niin, että elämä ei ole laihduttamista, eikä elämä ole ehdotonta. Kultaisella keskitiellä ja maltillisilla elämäntapamuutoksilla saa painon pysymään ihan normaalissa lukemissa, ilman että tarvitsee näännyttää itseään paastolla.

Olen itse päässyt painonhallinnassa jyvälle sillä keinoin, että lasken paljonko voin päivän aikana syödä ja sitten syön sen. Se sallii suklaan tai jäätelön syömisen, ilman että tarvitsee jokaisesta suupalasta kokea huonoa omaatuntoa. Ja paino laskee silti.

Tosin vaikeampaa se painon pitäminen järkevissä lukemissa on kuin laihduttaminen :)

Kiitos viestistä.

Tätä palstaa lukiessa joutuu aika ymmälle. Toinen karppaaja kehoittaa syömään hedelmiä ja viljaa ja toinen kieltää syömästä niitä.

Toinen on sitä mieltä että on paras syödä virallisten suositusten mukaan,maltilla ja toinen että paras syödä pieniä aterioita usein. Ym.Ym.Ym.

VAin yksi toivotti onnea paastoon. Tämähän on jo kolmas kerta jolloin paastoa tässä ketjussa yritän.

Nyt on toinen päivä menossa ja vaikka sinun mielestä on mahdottomuus laihtua 500grammaa päivässä niin edellispäivästä olen pudottanut sen 500 grammaa.

Se ei tule takaisin jos en syö, vaan todellakin tällä kertaa pidän sen 4 päivän paaston, vaan laihdun sen suunnitellut 2,5 kg. 82,5->80,0 kg.

Kirjoitit että on haastavaa pitää se tavoitettu paino, ja sen minäkin olen havainnut.

Siksi minä niin tarkkaan luenkin näitä teidän juttuja jos jostain löytyis siihen se viisauden siemen.

Ja aion tossa ennen perjantaita vielä tehdä saman kuin sinäkin teet: lasket etukäteen mitä voit syödä ja mitä et.

Eli täytyy tehdä etukäteen suunnitelma mitä voin syödä ettei paino tule takasin.

Sen minkä pystyn: johtuen mieheni tilanteesta rahatilanne on muuttunut sellaiseksi etten tällä hetkellä tiedetä mistä ja paljon ruokarahaa.

• RealismiaKehiin

Kiitos viestistä.

Tätä palstaa lukiessa joutuu aika ymmälle. Toinen karppaaja kehoittaa syömään hedelmiä ja viljaa ja toinen kieltää syömästä niitä.

Toinen on sitä mieltä että on paras syödä virallisten suositusten mukaan,maltilla ja toinen että paras syödä pieniä aterioita usein. Ym.Ym.Ym.

VAin yksi toivotti onnea paastoon. Tämähän on jo kolmas kerta jolloin paastoa tässä ketjussa yritän.

Nyt on toinen päivä menossa ja vaikka sinun mielestä on mahdottomuus laihtua 500grammaa päivässä niin edellispäivästä olen pudottanut sen 500 grammaa.

Se ei tule takaisin jos en syö, vaan todellakin tällä kertaa pidän sen 4 päivän paaston, vaan laihdun sen suunnitellut 2,5 kg. 82,5->80,0 kg.

Kirjoitit että on haastavaa pitää se tavoitettu paino, ja sen minäkin olen havainnut.

Siksi minä niin tarkkaan luenkin näitä teidän juttuja jos jostain löytyis siihen se viisauden siemen.

Ja aion tossa ennen perjantaita vielä tehdä saman kuin sinäkin teet: lasket etukäteen mitä voit syödä ja mitä et.

Eli täytyy tehdä etukäteen suunnitelma mitä voin syödä ettei paino tule takasin.

Sen minkä pystyn: johtuen mieheni tilanteesta rahatilanne on muuttunut sellaiseksi etten tällä hetkellä tiedetä mistä ja paljon ruokarahaa.

Muutama perusasia, jotka on ihan faktoja.

Kehon nestemäärä vaihtelee, yksi suurista kehon nestemäärän muutoksista tulee hiilihydraattivarastoista jotka kehossa on. Kun varastot on täynnä, elimistö tarvitsee nestettä, pystyäkseen varastoimaan tuon hiilihydraatin. Toinen mikä vaikuttaa on syödyn suolan määrä. Kehon nestemäärä voi vaihdella kolmekin kiloa, ja jos ylipainoa on reippaasti niin varmasti huomattavasti enemmänkin.

Ihan varmasti et pysty pudottamaan 500 grammaa päivässä rasvaa kropastasi.

Vaikka paljon annetaan ohjeita siitä, mitä pitäisi pudottaa syömisistä pois ja mitä tulisi syödä, kaikkien taustalla on yksi asia josta riippuu, putoaako paino vaiko ei: Se on energianmäärä.

Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihoat, jos syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut. Niin yksinkertaista.

Joku väittää vähäisten hiilihydraattien syömisen pudottavan painoa vauhdilla. Voihan se olla, mutta tuon painonputoamisen syy on alhainen energiamäärä, joka on vähemmän kuin kulutus. Joku puhuu että leipä pois niin paino laskee. No laskeehan se jos olet syönyt paljon leipää päivittäin, siinä on nimittäin yllättävän paljon energiaa.

Olisin itse taipuvainen uskomaan että syömällä tasaisesti, ihan normaaleiden suositusten mukaan, ihmisellä on kaikkein paras olotila. Tuolla laihtuu aika vauhdillakin, jos jättää energiavajetta. Itse olen pudottanut niin VHH:lla kuin suositusten mukaisella ruokavaliolla, monen monta kertaa ja kummallakaan ei kyllä nälkää tarvinut missään vaiheessa kokea, mutta suositusten mukaisella ruokavaliolla oli parempi olotila, eikä syöminen ollut niin ehdotonta.

20 vuoden laihdutuskokemuksella olen todennut laihduttamisen toivottamaksi ja koetan sen sijaan opetella syömään oikein.

Laskemalla internetin laskurilla perusaineenvaihdunnan ja syömällä päivittäin 1000kcal vähemmän, viikossa lähtee kilon verran painoa. Liikkumalla tuo painonpudotus vielä lisääntyy.

Vaatii etenkin alussa pientä vaivannäköä ja laskemista mutta kun siihen oppii niin siitä tulee rutiinia joka ei olekaan enää niin vaikeaa.

• RealismiaKehiin kirjoitti:

Muutama perusasia, jotka on ihan faktoja.

Kehon nestemäärä vaihtelee, yksi suurista kehon nestemäärän muutoksista tulee hiilihydraattivarastoista jotka kehossa on. Kun varastot on täynnä, elimistö tarvitsee nestettä, pystyäkseen varastoimaan tuon hiilihydraatin. Toinen mikä vaikuttaa on syödyn suolan määrä. Kehon nestemäärä voi vaihdella kolmekin kiloa, ja jos ylipainoa on reippaasti niin varmasti huomattavasti enemmänkin.

Ihan varmasti et pysty pudottamaan 500 grammaa päivässä rasvaa kropastasi.

Vaikka paljon annetaan ohjeita siitä, mitä pitäisi pudottaa syömisistä pois ja mitä tulisi syödä, kaikkien taustalla on yksi asia josta riippuu, putoaako paino vaiko ei: Se on energianmäärä.

Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihoat, jos syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut. Niin yksinkertaista.

Joku väittää vähäisten hiilihydraattien syömisen pudottavan painoa vauhdilla. Voihan se olla, mutta tuon painonputoamisen syy on alhainen energiamäärä, joka on vähemmän kuin kulutus. Joku puhuu että leipä pois niin paino laskee. No laskeehan se jos olet syönyt paljon leipää päivittäin, siinä on nimittäin yllättävän paljon energiaa.

Olisin itse taipuvainen uskomaan että syömällä tasaisesti, ihan normaaleiden suositusten mukaan, ihmisellä on kaikkein paras olotila. Tuolla laihtuu aika vauhdillakin, jos jättää energiavajetta. Itse olen pudottanut niin VHH:lla kuin suositusten mukaisella ruokavaliolla, monen monta kertaa ja kummallakaan ei kyllä nälkää tarvinut missään vaiheessa kokea, mutta suositusten mukaisella ruokavaliolla oli parempi olotila, eikä syöminen ollut niin ehdotonta.

20 vuoden laihdutuskokemuksella olen todennut laihduttamisen toivottamaksi ja koetan sen sijaan opetella syömään oikein.

Laskemalla internetin laskurilla perusaineenvaihdunnan ja syömällä päivittäin 1000kcal vähemmän, viikossa lähtee kilon verran painoa. Liikkumalla tuo painonpudotus vielä lisääntyy.

Vaatii etenkin alussa pientä vaivannäköä ja laskemista mutta kun siihen oppii niin siitä tulee rutiinia joka ei olekaan enää niin vaikeaa.

Paino vihdoin se 80 kiloa. Tarkalleen 80,2 kg.

Ensimmäinen välitavoite saavutettu! Nyt seuraava on 70 kiloa.

Kyllähän paastossa kiloja lähtee sillä siinä toimii juuri tuo periaate josta kirjoitit: syön vähemmän kuin kulutan.

Siksipä aion pitää tätä eräänlaista puolipaastoa 75 kiloon asti.

Noiden viimeisimpien kirjotusten jälkeen lihoin kun ahmin: paino käväisi 85,3 kilossa jonka jälkeen kiukulla paastosin tähän päivään eli viikon. Tämä on kahdeksas puolipaastopäivä.

Luen samalla vuonna 1999 painettua kirjaa"yksilöllinen painonhallinta"...nimikin jo kertoo sen oleellisen: ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa laihduttaa, vaan se miten painonpudotuksen hoitaa on yksilöllistä.

Sinä syöt omien sanojesi mukaan"ihan normaaleiden suositusten mukaan."

Mä olen käynyt terveyskeskuslääkärin ohjeistusten takia liikuntasihteerillä ja ravitsemusterapeutilla. He suosittelivat ns.lautasmallia eli paljon kasviksia ja vähemmän lihaa ja kanaa.

Liikuntaa kaksikolme kertaa viikossa, siis raskasta liikuntaa. Siksipä olen käynyt vesipicissä ja punttiksella. Ne o nikävä kyllä nyt kesätauolla.

Karppausohjesta tässä ketjussa: tarvitsen leivän kuituja ja hedelmien vitamiineja. Tahdon syödä mahdollisimman monipuolisesti.

Perunan ja pastan olen valmis jättämään minimiin(eilenkin söin vain puolikkaan pienen perunan)koska pasta on epäterveellistä ja perunan olen huomannut lihoittavan.

Että silleen.

Jatkan tätä ketjua kevään mittaan koska puolipaasto jatkuu.

"Puolipaasto"syön vain päivälllisen klo 15 ja iltapalan klo18.

Saa olla tarkkana ettei ahmi, kun nälkä on kova. Olihn sen takia 3 päivää 81,0 kilossa, kunnes sain itseni kuriin ja tilanne muuttui.

Nyt olen ensimmäisessä vällärissä ja olen ostanut itselleni siitä palkinnon: eteisen matto.:)

Kiitos ajastasi, hei.

• HyvätLukemat

Paino vihdoin se 80 kiloa. Tarkalleen 80,2 kg.

Ensimmäinen välitavoite saavutettu! Nyt seuraava on 70 kiloa.

Kyllähän paastossa kiloja lähtee sillä siinä toimii juuri tuo periaate josta kirjoitit: syön vähemmän kuin kulutan.

Siksipä aion pitää tätä eräänlaista puolipaastoa 75 kiloon asti.

Noiden viimeisimpien kirjotusten jälkeen lihoin kun ahmin: paino käväisi 85,3 kilossa jonka jälkeen kiukulla paastosin tähän päivään eli viikon. Tämä on kahdeksas puolipaastopäivä.

Luen samalla vuonna 1999 painettua kirjaa"yksilöllinen painonhallinta"...nimikin jo kertoo sen oleellisen: ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa laihduttaa, vaan se miten painonpudotuksen hoitaa on yksilöllistä.

Sinä syöt omien sanojesi mukaan"ihan normaaleiden suositusten mukaan."

Mä olen käynyt terveyskeskuslääkärin ohjeistusten takia liikuntasihteerillä ja ravitsemusterapeutilla. He suosittelivat ns.lautasmallia eli paljon kasviksia ja vähemmän lihaa ja kanaa.

Liikuntaa kaksikolme kertaa viikossa, siis raskasta liikuntaa. Siksipä olen käynyt vesipicissä ja punttiksella. Ne o nikävä kyllä nyt kesätauolla.

Karppausohjesta tässä ketjussa: tarvitsen leivän kuituja ja hedelmien vitamiineja. Tahdon syödä mahdollisimman monipuolisesti.

Perunan ja pastan olen valmis jättämään minimiin(eilenkin söin vain puolikkaan pienen perunan)koska pasta on epäterveellistä ja perunan olen huomannut lihoittavan.

Että silleen.

Jatkan tätä ketjua kevään mittaan koska puolipaasto jatkuu.

"Puolipaasto"syön vain päivälllisen klo 15 ja iltapalan klo18.

Saa olla tarkkana ettei ahmi, kun nälkä on kova. Olihn sen takia 3 päivää 81,0 kilossa, kunnes sain itseni kuriin ja tilanne muuttui.

Nyt olen ensimmäisessä vällärissä ja olen ostanut itselleni siitä palkinnon: eteisen matto.:)

Kiitos ajastasi, hei.

Hienoa että asia etenee.

Itse olen tuossa samassa ajassa, puolessatoista kuukaudessa pudottanut 6kg, ihan vaan, syömällä normaalisti. Vähän olen vetänyt karkkia, pullaa, hampurilaista, pizzaa ja suklaatakin, määrät ratkaisee, ei se, mikä on syötävä tuote.

Nälkä ei ole ollut laisinkaan.

Painonhallintaan pitäisi ehkä suhtautua kuin pörssikursseihin, ei ole oleellista että nouseeko se tänään puoli prosenttia vai laskeeko, oleellista on se, missä ollaan vuoden, kahden tai viiden päästä.

Oma kokemus, laihdutettuani noin 10 kertaa jokavuotista talven painokertymää, on se, että jokainen onnistuu laihduttamaan, mutta harvassa on ne, jotka saa sen painon myös pysymään poissa.

Tsemppiä jatkoon.

• pointteja

Jos pienentää liikaa omaa energiansaantiansa elimistö reagoi siten, että on hätätila ja elimistö säätää energiankulutustansa tasapainon saavuttamiseksi. Se on sellainen elimistön turvamekanismi ja vastareaktio. Kilot eivät putoakaan odotetusti. Parempi on laihduttaa vähentämällä energiansaantiansa maltillisesti. Elimistö ei silloin mene puolustuskannalle. Kokeilemalla se selviää. Laihduttamisen aikana ei kannata liikaa kuntoilla ja rehkiä. Kuntoilee maltillisesti. Kuntoilu, kun kuluttaa energiaa. Jos energiaa ei saa niin energian puute alkaa syömään lihaksia. Voimakkaasti laihduttaessa läskin ohella myös lihakset sulaa. Nyrkkisääntö: laihduta ensin, sitten vasta rupeat enempi treenaamaan (puntti,juoksut etc) . Se tuottaa parhaan tuloksen. Paastoaminen laihduttamisen vuoksi ei ole perusteltua. Paastoamisen pääpointti on kerääntyneen kuonan poistaminen kropasta ja hengellisyyden (yhteys) tavoittelu.

• etteivaan

Kun aloittaja on päättänyt paastota niin antaa hänen paastota.

Saahan tuolla keinoin itselleen pahan olon kun nälässä riutuu. Sitten ne taivaat aukeaa kun johonkin tavoitteeseen pääsee kymmenien retkahdusten päästä, sillä sitten saa SYÖDÄ.

Kuukausi, ei välttämättä niinkään kauaa ja paino on takaisin. Sitten voidaan todeta, että henkilö on toivoton tapaus, ei se vaan se paino pysy poissa, joten ihan se ja sama, syödään sitten kunnolla.

• etteivaan kirjoitti:

Kun aloittaja on päättänyt paastota niin antaa hänen paastota.

Saahan tuolla keinoin itselleen pahan olon kun nälässä riutuu. Sitten ne taivaat aukeaa kun johonkin tavoitteeseen pääsee kymmenien retkahdusten päästä, sillä sitten saa SYÖDÄ.

Kuukausi, ei välttämättä niinkään kauaa ja paino on takaisin. Sitten voidaan todeta, että henkilö on toivoton tapaus, ei se vaan se paino pysy poissa, joten ihan se ja sama, syödään sitten kunnolla.

Olet väärässä.

Se miksi aloitusviestit kaikki näytti niin oudolle ja epätoivoiselta johtui siitä että minä sorruin juomaan. Eka paasto kesti puolitoista päivää. Ja piti odottaa ennen sen ja muiden paastojen kanssa pari päivää ennen kun saattoi aloittaa... ja toinen ei edes päivää ja kolmas puolitoista päivää myös.

Sitten suoritin 12 päivän raittiuden. Kankkusessa pelot vei niin että söin 85,3 kiloon, jossa olin 5.5.perjantaina jolloin päätin paastosta .

Eli nyt on 15.5. maanantai, ja olen ollut 12 päivää raittiina ja pudottanut 6 kiloa paastolla.

Tänään on mieheni syntymäpäivät. Hän täyttää 42 vuotta. Tällä hetkellä hän on työssä ja huomenna on vapaapäivä. Minä taas opiskelen etänä ja voin myös pitää huomenna huilia siitä.

Juon tänään ja sitten pidän kuukauden taukoa. Siis huomisesta alkaen on luvassa kuukausi selvinpäin.

Vanhana juoppona tiedän että ilta huppelissa pudottaa painoa, jos sen aikana ei syö minulla -1 kg.

Katsotaan vaikka.

En paastoa tänään enkä huomenna.

Enkä varmaan ylihuomennakaan.

Sen kuukauden aikana mikä minulla on selvinpäin edessä aion pudottaa tästä 79,0 kilosta 71 kiloon.

Jussina olisin 71 kilossa ja voisin juoda. Mutta sitä aiemmin en sitä missään nimessä itselleni salli.

Siis minulla on kahdeksan kilon tavoite kuukaudeksi.

Ja minua kannustaa tuo 6 kg kymmenessä päivässä saavutus.

Miten sen kahdeksan kiloa pudotan...en tiedä vielä ...pohdin strategiaani sen raittiuskuukauden alussa. Sehän ei vielä ole tänään.

Kokonaisvaltainen elämäntapamuutos on minulla tähtäimessä.

• Kolujuttu

Painolla di ole merkitystä

• MiettikääpäTätä

Lihavat paastoavat ja laihat syövät usein ja niin paljon kuin jaksavat.

• superlaihduttaja

Pytyllinen päivässä pitää liikakilot loitolla!

• Painoni on edelleen samoissa kuin viimeksi tänne kirjoittaessani. Olen pitänyt laihdutuksesta taukoa.

Olen vähentänyt viinan juomista, ja se on ollut ensisijainen projektini.

Olin 9 vrk juomatta ja sitten kavereiden muassa sorruin ja nyt olen ollut viikon taas juomatta. Että jospa vähän juhannuksena seuraavaksi: 8 vrk päästä.
        Sitten kokonainen kuukausi selvinpäin.

Puhun edelleen kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta, ja olen hyvässä alussa.
        Painoni on nyt 15.6. 79,3 kg ja 23.6 jussina saisi olla lähempänä 76 kiloa. Puolipaasto. Terveellinen
        syöminen ja vitamiinit, sekä tupakan vähentäminen 40:stä neljään.

• auroraboreallis kirjoitti:

Painoni on edelleen samoissa kuin viimeksi tänne kirjoittaessani. Olen pitänyt laihdutuksesta taukoa.

Olen vähentänyt viinan juomista, ja se on ollut ensisijainen projektini.

Olin 9 vrk juomatta ja sitten kavereiden muassa sorruin ja nyt olen ollut viikon taas juomatta. Että jospa vähän juhannuksena seuraavaksi: 8 vrk päästä.
        Sitten kokonainen kuukausi selvinpäin.

Puhun edelleen kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta, ja olen hyvässä alussa.
        Painoni on nyt 15.6. 79,3 kg ja 23.6 jussina saisi olla lähempänä 76 kiloa. Puolipaasto. Terveellinen
        syöminen ja vitamiinit, sekä tupakan vähentäminen 40:stä neljään.

29.7 puolitoista kuukautta ja epäonnistuminen. En ole vain viitsinyt yrittää mitään.
        Nyt paino edellisestä postauksesta-1,2 kg-siis 1,5 kk.

Olen vihainen itselleni.

Lähtöpaino 78,5kg. Nyt tavoitteeni on olla paastossa siis eräänlaisessa puolipaastossa 22.8 asti. Samoin olen raitis siihen saakka. Tämä on minun 8.raittiuspäiväni ja illalla on AA-kerho.

Tarvitsen nimittäin apua tämän kaiken sotkevan viinanhimon kanssa. Tällä vähäisellä kokemuksella voin sanoa että ei se usein iske. Se vain alkaa salakavalasti ajatuksella:"Olisipa kiva..."

Ja jotain tyydytystä siitä jokainen juova saa ei sitä muuten joisi.

Puolipaasto, n.23(?) vrk:

Heti herättyä aamukahvi. Päiväkahvi noin kahdeltatoista. Ruoka kello kolme. Iltapala klo 18 jotta tulee uni.

Tällä tavoin paastosin 77 kiloon tässä heinäkuussa pari kertaa. Sitten join ja kaikki meni sekaisin.

Nyt en aio juoda. Tosin olen tehnyt tämän päätöksen tuhannesti aiemminkin.

Mutta yritän.

• Onneaponnisteluissasi

29.7 puolitoista kuukautta ja epäonnistuminen. En ole vain viitsinyt yrittää mitään.
        Nyt paino edellisestä postauksesta-1,2 kg-siis 1,5 kk.

Olen vihainen itselleni.

Lähtöpaino 78,5kg. Nyt tavoitteeni on olla paastossa siis eräänlaisessa puolipaastossa 22.8 asti. Samoin olen raitis siihen saakka. Tämä on minun 8.raittiuspäiväni ja illalla on AA-kerho.

Tarvitsen nimittäin apua tämän kaiken sotkevan viinanhimon kanssa. Tällä vähäisellä kokemuksella voin sanoa että ei se usein iske. Se vain alkaa salakavalasti ajatuksella:"Olisipa kiva..."

Ja jotain tyydytystä siitä jokainen juova saa ei sitä muuten joisi.

Puolipaasto, n.23(?) vrk:

Heti herättyä aamukahvi. Päiväkahvi noin kahdeltatoista. Ruoka kello kolme. Iltapala klo 18 jotta tulee uni.

Tällä tavoin paastosin 77 kiloon tässä heinäkuussa pari kertaa. Sitten join ja kaikki meni sekaisin.

Nyt en aio juoda. Tosin olen tehnyt tämän päätöksen tuhannesti aiemminkin.

Mutta yritän.

Käsittääkseni alkoholin liiallinen nauttiminen on "itselääkitystä".
        Jokaisella on vaikeampia aikoja elämässä. Miten hyvin tunnet itseäsi?
        Miten olet ratkaissut pulmasi? Suuttumalla itsellesi, kuten nyt?
        Tarvitset tukea ja apua, etkä piiskaa ja kritiikkiä!

• Onneaponnisteluissasi kirjoitti:

Käsittääkseni alkoholin liiallinen nauttiminen on "itselääkitystä".
        Jokaisella on vaikeampia aikoja elämässä. Miten hyvin tunnet itseäsi?
        Miten olet ratkaissut pulmasi? Suuttumalla itsellesi, kuten nyt?
        Tarvitset tukea ja apua, etkä piiskaa ja kritiikkiä!

Kiitos jotenkin lohduttavasta viestistäsi. Olen tässä nyt koettanut miettiä miten vastaisin sinulle...

"Miten hyvin tunnet itseäsi?" En osaa sanoa. Minussa on alkoholistiminä ja raittiimpi, järkevämpi minä. Alkoholistiminä jatkuvasti punoo juonta miten voisinkin juoda sen haittaamatta mitään. "Ei yksi kerta maksa-arvoihin vaikuta..."

Aiemmin sanoin itselleni:"Juohan muutkin." Mutta nyt kolme ihmistä lähipiiristäni on yllättäen raitistunut. Siihen ei ollut järkevä vedota, mutta nyt siihen ei edes voi vedota.

Muut ei enään juo, muut kuin yksi tai kaksi onnetonta.

"Miten olet ratkaissut pulmasi? Suuttumalla itsellesi kuten nyt?"

Niin, minulla on itseinhoa, ja hävettää oma juominen.

"Tarvitset tukea ja apua, etkä piiskaa ja kritiikkiä."

Kiitos kovasti. Toki sitä kaipaan.

Olen nyt raittiina 11.päivää. Tavoite on(jonka saavutan vaikka hammasta purren)on kuukausi. Siis sama päivä 22,8, jolloin minun olisi määrä olla 70 kilossa) ja sen jälkeen taas kuukausi selvänä.

Viimeksi kun kirjoitin(asiaan nyt kun paastopalstalla ollaan)painoin 78,5kg, ja siitä on 3 päivää. Painan nyt 77,0 kg ja huomenna on tarkoitus olla 76,5 kilossa. Malli jota selitin viime viestissä toimii.

7 kiloa ekaan välitavoitteeseen kun viimeksi oli 8,5 kg. Eli 70 kiloa 22.8.

• auroraboreallis kirjoitti:

Kiitos jotenkin lohduttavasta viestistäsi. Olen tässä nyt koettanut miettiä miten vastaisin sinulle...

"Miten hyvin tunnet itseäsi?" En osaa sanoa. Minussa on alkoholistiminä ja raittiimpi, järkevämpi minä. Alkoholistiminä jatkuvasti punoo juonta miten voisinkin juoda sen haittaamatta mitään. "Ei yksi kerta maksa-arvoihin vaikuta..."

Aiemmin sanoin itselleni:"Juohan muutkin." Mutta nyt kolme ihmistä lähipiiristäni on yllättäen raitistunut. Siihen ei ollut järkevä vedota, mutta nyt siihen ei edes voi vedota.

Muut ei enään juo, muut kuin yksi tai kaksi onnetonta.

"Miten olet ratkaissut pulmasi? Suuttumalla itsellesi kuten nyt?"

Niin, minulla on itseinhoa, ja hävettää oma juominen.

"Tarvitset tukea ja apua, etkä piiskaa ja kritiikkiä."

Kiitos kovasti. Toki sitä kaipaan.

Olen nyt raittiina 11.päivää. Tavoite on(jonka saavutan vaikka hammasta purren)on kuukausi. Siis sama päivä 22,8, jolloin minun olisi määrä olla 70 kilossa) ja sen jälkeen taas kuukausi selvänä.

Viimeksi kun kirjoitin(asiaan nyt kun paastopalstalla ollaan)painoin 78,5kg, ja siitä on 3 päivää. Painan nyt 77,0 kg ja huomenna on tarkoitus olla 76,5 kilossa. Malli jota selitin viime viestissä toimii.

7 kiloa ekaan välitavoitteeseen kun viimeksi oli 8,5 kg. Eli 70 kiloa 22.8.

Jatkoa...aion tehdä tästä noin 20 päivän päiväkirjan ja tavoite on 70,0 kg. Painan nyt 76,7 kg ja 6,7 kiloa on laihdutettava nopeasti. Kuten kerroin olen keksinyt siihen keinon: aamukahvi noin klo6, päiväkahvi noin 11:30, ruoka(tänään salaattibaarista haettua kanasalaattia)klo 14:30, ja iltapala klo 18.

Näin olen laihtunut nejässä päivässä kaksi kiloa.

Mittaan tulokset joka keskiviikko, punttisalipäivänä. Teen silloin uuden viikon(7 vrk)suunnitelman.

Nyt siis tosiaan 76,7 kg ja tavoite huomiseksi 76,0kg-76,2 kg..
        12 päivä raittiina.

• MiksiJuuriNäin

Jatkoa...aion tehdä tästä noin 20 päivän päiväkirjan ja tavoite on 70,0 kg. Painan nyt 76,7 kg ja 6,7 kiloa on laihdutettava nopeasti. Kuten kerroin olen keksinyt siihen keinon: aamukahvi noin klo6, päiväkahvi noin 11:30, ruoka(tänään salaattibaarista haettua kanasalaattia)klo 14:30, ja iltapala klo 18.

Näin olen laihtunut nejässä päivässä kaksi kiloa.

Mittaan tulokset joka keskiviikko, punttisalipäivänä. Teen silloin uuden viikon(7 vrk)suunnitelman.

Nyt siis tosiaan 76,7 kg ja tavoite huomiseksi 76,0kg-76,2 kg..
        12 päivä raittiina.

"6,7 kiloa on laihdutettava nopeasti"

Miksi?

Mitä kauheaa tapahtuu jos/kun et tuota saa toteutettua?

• A-I

Minäkin pahoinpitelin kehoani tavikauden olemattomalla liikunnalla ja
        paljolla istumisella. Ei tulisi mieleenkään jatkaa pahoinpitelyä kitupaastolla!
        Keho on toiminnut laiminlyönneistäni huolimatta kiitettävästi!
        Nyt se saa nauttia monipuolisesta ravinnosta ja sopivasta liikunnasta.
        Olo senkun paranee ja kilot ovat jo karisseet :-)

• A-I kirjoitti:

Minäkin pahoinpitelin kehoani tavikauden olemattomalla liikunnalla ja
        paljolla istumisella. Ei tulisi mieleenkään jatkaa pahoinpitelyä kitupaastolla!
        Keho on toiminnut laiminlyönneistäni huolimatta kiitettävästi!
        Nyt se saa nauttia monipuolisesta ravinnosta ja sopivasta liikunnasta.
        Olo senkun paranee ja kilot ovat jo karisseet :-)

Olet jotenkin ylimielinen vaikka olet toistanut samat virheet kuin minäkin... liikunnan puute. Kuukauden päästä alkaa mulla vesipic. Enemmän kuin liikuntaa odotan peiliä ja kunnon vaakaa. Omani saattaa näyttää väärin.
        Käyn lisäksi punttiksella.

Ja tänään teen tonnikalasalaattia ruuaksi. Eli kyllä syön terveellisesti.

• MiksiJuuriNäin kirjoitti:

"6,7 kiloa on laihdutettava nopeasti"

Miksi?

Mitä kauheaa tapahtuu jos/kun et tuota saa toteutettua?

No, mitä kauheaa?
        Siis mitä kauheaa tässä on? En ole laihtunut kuten suunnittelin vaikka yritys on ollut kova enkä ole syönyt kuin kaksi ateriaa päivässä.

Kahvi nostaa painoa, ja siinä on se syy.

Painoni on yhä tuo 76,7 kg. Ja huomiseksi yritän 76,5kiloa. Pakko tässä on joustaa kun tilanne on mikä on.

Painoindeksini on korkea. Jo terveyden vuoksi on laihdutettava, ja jos olet itse ylipainoinen ymmärrät miksi on kiire.

Se laihdutustyö on tehtävä ja miksi tässä hidastelemaan!?

• A-I

Olet jotenkin ylimielinen vaikka olet toistanut samat virheet kuin minäkin... liikunnan puute. Kuukauden päästä alkaa mulla vesipic. Enemmän kuin liikuntaa odotan peiliä ja kunnon vaakaa. Omani saattaa näyttää väärin.
        Käyn lisäksi punttiksella.

Ja tänään teen tonnikalasalaattia ruuaksi. Eli kyllä syön terveellisesti.

Olen saanut ennenkin huomautuksia "ylimielisyydestäni". Mikä ärsyttää?
        Omasta mielestäni olen vain yrittänyt oikaista omia tapojani, iloinnut saamistani tuloksista ja alkanut arvostaa ihmiskehoa, joka toimii kaikista tyhmyyksistä huolimatta! Sinunkin kehosi kuuluu laskemiini!

Joten. puhumme järkevästä valinnasta aterian suhteen ja liikunnan vaikutuksesta.
        Minä kuitenkin olen "ylimielinen"! Iloitsen silti 62kg:ta, jotka hupenevat ennen syyslukuja!

• marjakri

Hei Aurora - uskotko, että onnistuu. Olethan näitä aloituksia tehnyt tänne ennenkin eri nimimerkillä? Tsemppiä kuitenkin !

• Hei marja!

Ollaankohan kirjoiteltu helluntailaisuuspalstalla?

Aloitin tämän ketjun(viimeiseni , koska aion onnistua)huhtikuun alussa eli pari kuukautta sitten laihduttuani kahdeksan kiloa puolessa vuodessa noin.

Nyt olen sen jälkeen tiputtanut neljä kiloa. Eli yhteensä olen laihtunut jo 12 kiloa. 14 kiloa laihdutettavaa valitettavasti vielä.

Kyllä tämä onnistuu, mutta tahti saisi olla nopeampi.

Jumalan tahto on aivan varmasti alkoholista luopuminen. Se sotii luonnonlakeja vastaan, terveyteni kärsii jos kun juon liikaa. Siksi olen päättänyt mennä A-kiltaan ja tehdä täyttä totta elämässä, kuten hellarit sanoisi. Nyt olen ollut 6 9 7 päivää selvä ja aion jatkaa juhannukseen asti,(yht.14 vrk) sen jälkeen kokonainen kuukausi selvänä.

Samoin tupakka sotii Jumalan luomia fysiikan lakeja vastaan ja taistelen päivittäin myös sitä vastaan. Polttaminen ja kehon terveys eivät sovellu mitenkään yhteen.

No, kun keskitän ajatukseni laihtumiseen tupakkaa ja viinaa ei teekkään niin mieli. Uskon että tämä on myös Jumalan tahto.

Ensimmäinen välitavoite on 77 kiloa juhannuspäiväksi. Sitten 75 kiloa heinäkuun aluksi. Siihen on neljän kilon matka.

...ja onnistunko? Kieli keskellä suuta tässä mennään, päivä kerrallaan, päättäen onnistua tällä kertaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8517
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1153
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      796
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      34
      715
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      676
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe