Vaihtelua vektorikyselyihin

Palaan jollain palstalla aiemmin esitettyyn ongelmaan palkin tuennasta .
Lähtökohta on että vapaasti tukien päällä oleva palkki on tuettu kolmella tuella siten että ensimmäinen tuki on päässä ja kahden muun paikat pitäisi valita niin että palkin taipuma olisi mahdollisimman pieni.
Tehtävä on vain laskentatehtävä kun oletetaan että taipuman toinen derivaatta on M/EI , M on palkin omasta painosta aiheutuva momentti.

Siis ikään kuin laajennettu versio Besselin pisteistä, mahtaako löytyä ?

E.d.K

16

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En-ymmärrä

      Tuohon laskuhommaan ei mun osamäärälläni ole asiaa, mutta viestien layoutiin haluan puuttua.
      Näyttää muutaman pioneerin esimerkki tarttuneen muihinkin, tarkoitan tapaa että kirjoittaja vielä sepustustensa päätteeksi ikään kuin signeeraa oman nimimerkkinsä töherrystensä lopuksi.
      Tämä on varsin tyypillinen ilmiö alkavasta vakavasta narsismista, viestin perus siis ei olekaan vastaus kysymykseen, vaan vain erityisesti kohdennettu vastaajan persoonaan, eli huomion kiinnittäminen juuri siihen että MINÄ vastasin.
      Mitä muuta tarkoitusta varten näitä vastauksia on täydennettävä lopuksi omalla nimimerkillään, kuin korostaakseen itseään.

      Huvinsa kullakin, tai sitten alkavaa mielikipeyttä.

    • Ohman

      Kyllä kirjeissä on allekirjoitus vaikka kirjekuoressa onkin lähettäjän nimi.Sähköposteissa, joita saan , esim. joiltain firmoilta, on aina myös allekirjoitus vaikka lähettäjä näkyykin siitä viestistä. Allekirjoitan myös itse kun lähetän sähköpostia.

      Näissä palstan kommenteissa ei allekirjoitus tietenkään ole välttämätön mutta edellä sanotun nojalla tuskin kovin tuomittavaakaan.

      Kommenttisi näyttää johtruvan muista syistä kuin sen näennäisestä sisällöstä.

      Ohman

      • martta00

        minäkin taidan ruveta "narsistiksi", ellen sitten jo ole...

        martta00


      • nimimerkin.vaihtaja

        Tällä palstalla näyttää oleva kolme narsistista matemaatikkoa: Ohman, martta00, ja aeija...:-)
        Itse vaihtelen nimimerkkiä melkein joka viestissä.... (en yleensä tallenna kavereiden kanssa keskustelujakaan, joten nämäkin viestit jätän leijumaan bittiavaruuteen ilman allekirjoitusta)
        Tosin,, osan nimimerkeistä ja viesteistä muistaa vielä vuodenkin päästä.


      • nimimerkin.vaihtaja kirjoitti:

        Tällä palstalla näyttää oleva kolme narsistista matemaatikkoa: Ohman, martta00, ja aeija...:-)
        Itse vaihtelen nimimerkkiä melkein joka viestissä.... (en yleensä tallenna kavereiden kanssa keskustelujakaan, joten nämäkin viestit jätän leijumaan bittiavaruuteen ilman allekirjoitusta)
        Tosin,, osan nimimerkeistä ja viesteistä muistaa vielä vuodenkin päästä.

        Koska hoitohenkilökunta on nykyään alkanut rajoittaa nettiaikaani, niin olisihan tuo ihan kivaa että edes joku tarttuisi itse asiaankin kaiken tuon sivupöhinän lisäksi.

        Ps.
        Tähän ei nyt tule signeerausta, koska diagnoosieni sekalaiseen ryppääseen en kaipaa enää mitään lisää mielikipeyksiä.


      • martta00

        sinäkin.. aloittajan alkuperäinen "narsisti", oisit nyt vain laittanut allekirjoituksesi ;)


    • martta00

      unohtui se...no jääköön jatkossa pois

      martta00

    • aeija

      En saa tästä nyt oikein otetta. Yritin tuota kimmoviivaa saada kärkisulkeisilla aikaan, muttei siitä mitään tule.
      Tässä on varmaan taas kultainen leikkaus kyseessä...http://aijaa.com/bYrtB7

      • sinkku.man

        Ei kannata vaivata päätä näin viikonloppusin. aivotki tarvii välillä lepoa. Kokeile laskea ensiviikolla arkipäivänä, josko aivot toimis paremmin.
        Itse en ymmärrä tuosta laskusta hölkäsenpöläystä.

        hyvää viikonloppua aeijalle ;-)

        ps. muistakaa äänestää !


      • MatikkaOnTylsää
        sinkku.man kirjoitti:

        Ei kannata vaivata päätä näin viikonloppusin. aivotki tarvii välillä lepoa. Kokeile laskea ensiviikolla arkipäivänä, josko aivot toimis paremmin.
        Itse en ymmärrä tuosta laskusta hölkäsenpöläystä.

        hyvää viikonloppua aeijalle ;-)

        ps. muistakaa äänestää !

        Olen aina ollut siinä uskossa että nää 'laskijatyypit' on vähän yksioikoista joukkoa, mutta näyttää porukassa olevan ihan hersyviä hemmojakin.


      • aeija

        Laskin tota nyt jakamalla 10 m palkin kolmeen osaan ja yhteensopivuusehtoja lisänä käyttäen tuli tukikohdiksi 0, 2 ,7, eli palkki jakautui 2,5,3.


      • aeija
        aeija kirjoitti:

        Laskin tota nyt jakamalla 10 m palkin kolmeen osaan ja yhteensopivuusehtoja lisänä käyttäen tuli tukikohdiksi 0, 2 ,7, eli palkki jakautui 2,5,3.

        Eivät ole tarkkoja arvoja, tuo 3 on itseasiassa 2.97 . Sitten 2 on kyllä tarkempi.
        Laitan tähän nyt yleisön pyynnöstä huolimatta nuo laskut, jos ne nyt jotakauta lujuusopillisesta näkökulmasta kiinnostaa.
        Palkin eka pätkä on tässä: http://aijaa.com/LsywCe
        Toka pätkä tässä: http://aijaa.com/jc12AI
        Vika pätkä on tässä: http://aijaa.com/P1n8vD

        En minä tuostakaan olisi etenpäin ilman Wolfia päässyt, ja sinne kun laittoi 10 metrin palkin , niin nuo likiarvot pöllähti esiin.
        En laskenut enkä laske noita taipumia , olkoon mitä hyvänsä.


      • aeija
        aeija kirjoitti:

        Eivät ole tarkkoja arvoja, tuo 3 on itseasiassa 2.97 . Sitten 2 on kyllä tarkempi.
        Laitan tähän nyt yleisön pyynnöstä huolimatta nuo laskut, jos ne nyt jotakauta lujuusopillisesta näkökulmasta kiinnostaa.
        Palkin eka pätkä on tässä: http://aijaa.com/LsywCe
        Toka pätkä tässä: http://aijaa.com/jc12AI
        Vika pätkä on tässä: http://aijaa.com/P1n8vD

        En minä tuostakaan olisi etenpäin ilman Wolfia päässyt, ja sinne kun laittoi 10 metrin palkin , niin nuo likiarvot pöllähti esiin.
        En laskenut enkä laske noita taipumia , olkoon mitä hyvänsä.

        Sen verran kuitenkin laskin että totesin tuon olevan ilmeisesti väärin. Alku-ja loppupää saattaa olla jopa yhtäpitkiä 2,42 kymmenestä metristä. Tätyy miettiä vielä lisää...


      • aeija
        aeija kirjoitti:

        Sen verran kuitenkin laskin että totesin tuon olevan ilmeisesti väärin. Alku-ja loppupää saattaa olla jopa yhtäpitkiä 2,42 kymmenestä metristä. Tätyy miettiä vielä lisää...

        nyt näyttäisi oikeammalta, eli
        eka 3,67 toka 4,49 ja loppu 1,84


      • aeija
        aeija kirjoitti:

        nyt näyttäisi oikeammalta, eli
        eka 3,67 toka 4,49 ja loppu 1,84

        tokan ja ekan suhde on sqrt(3/2), tokan ja kolmannen sqrt(6), ekan ja kolmannen 2


    • KindermunaMaistuuhyvälle

      Toivottavasti saat syövän. Yök!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      283
      19246
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3642
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2265
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1620
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      88
      1318
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1172
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe