Yli 2100 profetaallista unta ja näkyä (enemmän kuin Raamatussa yhteensä) sekä astraalimatkat ja yhteydenpito kuolleeseen aviomieheen neuvoja kysyen.
Sapattiprofeetta sihteerikuntineen?
Ellen Whiten raamatulliset armolahjat?
19
225
Vastaukset
"Yli 2100 profetaallista unta ja näkyä (enemmän kuin Raamatussa yhteensä) "?
Ellen GW palveli aikansa uskonpuhdistusliikkeen perustamisen hetkillä. Hänen ko. profetian lahja koski aikansa seurakunnan käytännön tarpeita paljolti.
Vrt.; Apt 21:9, 1 Kor 12:10.
"sekä astraalimatkat ja yhteydenpito kuolleeseen aviomieheen neuvoja kysyen."?
>>>>>>>> Lainaus Ellen G Whiten kirjoituksesta:
”Miltei kaikki vanhan ajan taikuuden ja noituuden muodot perustuvat siihen uskomukseen että oli mahdollista päästä kosketukseen vainajahenkien kanssa. Kuolleiden esiin manaamista harjoittaneet väittivät olleensa yhteydessä vainajahenkiin ja saaneensa niiltä tietoa tulevista tapahtumista;" (Jes 8:19.)” (Ellen G White:Patriarkat ja profeetat:sivu 670.)
”Seurustelu vainajahenkien kanssa oli julistettu kauhistukseksi Herran edessä ja oli juhlallisesti kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla. (3 Moos 19:31, 20:27) Spiritismi jonka kannattajia on satoja tuhansia jopa miljoonia ei ole mitään muuta kuin muinaisajan noituutta joka on herätetty uuten eloon uuteen valepukuun verhottuna. Tämä suunnattoman suuri petos on raivannut itselleen tien tieteellisiin piireihin ja tunkeutunut kikkokuntiin.” (Lähde: Ellen G White: Suuri Taistelu: Sivut 544-545)
Ellen G White osoitti selvästi mitä mieltä hän henkilökohtaisesti oli spiritismistä. Ellen G White ennusti spiritismin uudesta noususta ja varoitti spiritismistä vakavasti. Hän lainasi teksteissään olevia Raamatun jakeita kirjoituksissaan: Jes 8:19, 3 Moos 19:31, 20:27) Vainajahenkiä ei ole olemassakaan. Ihmistä pettämässä on itse saatana muiden langenneiden enkeleiden kanssa. Kuolleet eivät mitään puhu eivätkä ole tietoisessa tilassa vaan odottavat ylösnousemusta. (Ilm 20)
>>>>>> Jokainen viisas ihminen käyttää apunaan esim. sihteerikköä, jos työn määrä ja varat sallivat.
>>>> Ellen GW:llä eikä adventtilikkeellä ole mitään tekemistä lepopäivämuutoksien kanssa.
Ihminen voi itse miettiä onko keisarin vuonna 321 asettama uusi lepopäivä sunday:lle
auringon päivälle kalliimpi asia kuin se 1 Moos 2:1-4 joka ei koskaan miksikään muutu tässä ajassa. Dan 7:25.
t. jarinhotelli- vieläjäsen
Mistä näitä EGWuskovia oikein sikiää, kun en ole adventtikirkossakaan tällaista uskoa löytänyt, että täytyy EGWstä ihan joka päivä jotakin sanoa tai kirjoittaa???
- atventisti
Ne on näitä, jotka luulee tietävänsä jotakin adventismista mutta ovat omissa kuvitelmissaan kaukana todellisuudesta.
Jos minua tarkoitat, niin en ole "EGW" uskova.
Olen tutkinut vain kirjoituksia. _-Jeesukseen kaikki uskovaiset uskovat.
En ole jäsen minkäänlaisessa uskonnollisessa, tai hengellisessä organisaatiossa.
t. jarinhotelli- kirkkokaupustelija
jarinhotelli1 kirjoitti:
En ole jäsen minkäänlaisessa uskonnollisessa, tai hengellisessä organisaatiossa.
t. jarinhotelliVaikka et olekaan virallisesti jäsen, niin olet kuitenkin tällaisen organisaation ilmainen mainosmies.
Markkinointi-instituutti antaa siihen ilmeisesti jonkinlaista pätevyyttä, vaikka toisaalta olet myös varsin hyvä varoittava esimerkki siitä, miksi ei kannata liittyä markkinoimaasi amerikkalaisten huuhaaliikemiesten pyörittämään organisaatioon. - pyhpyhjapyh
kirkkokaupustelija kirjoitti:
Vaikka et olekaan virallisesti jäsen, niin olet kuitenkin tällaisen organisaation ilmainen mainosmies.
Markkinointi-instituutti antaa siihen ilmeisesti jonkinlaista pätevyyttä, vaikka toisaalta olet myös varsin hyvä varoittava esimerkki siitä, miksi ei kannata liittyä markkinoimaasi amerikkalaisten huuhaaliikemiesten pyörittämään organisaatioon."amerikkalaisten huuhaaliikemiesten pyörittämään organisaatioon"
VALHEESI EI MERKITSE MITÄÄN. kirkkokaupustelija kirjoitti:
Vaikka et olekaan virallisesti jäsen, niin olet kuitenkin tällaisen organisaation ilmainen mainosmies.
Markkinointi-instituutti antaa siihen ilmeisesti jonkinlaista pätevyyttä, vaikka toisaalta olet myös varsin hyvä varoittava esimerkki siitä, miksi ei kannata liittyä markkinoimaasi amerikkalaisten huuhaaliikemiesten pyörittämään organisaatioon.Evankeliumin työ suoritetaan paljolti enimmäkseen aina (Matt 28:18-20) kirkkojen, uskonnollisten/ hengellisten organisaatioiden-etujärjestöjen, ja näiden seurakuntatoiminnan kautta.
Minkäänlainen sosialismi ei pyöri ilman rahaa. Adventtikirkon palkatut työntekijät ottavat rahapalkkaa 1 Kor 9 valtuuksilla.
Kirkolla ei ole varaa palkata laiskottelemaan ihmisiä.
Nämä ovat huonoja liikemiehiä, eikä liiketoiminnallisen voiton maksimoiminen ole koskaan minkäänlaisen Adventtikirkon toiminnan arvoihin kuuluva asia.
Teologisen tiedekunnan miehiä ovat, ja maallikoita sekalaisen koulutuksen varassa palkattu.
Minä en ole kymmeneen vuoteen minkäänlaisen uskonnollisen/ hengellisen kerhon jäsen.
Minäkin olen kuitenkin saanut jotakin hyvääkin aikoinaan sen työn kautta mitä nämä järjestöt tekevät.
Ihmiset sitten elelevät yhteydessä Jumalaan/ Jeesukseen/ Pyhään Henkeen missä ovatkin -jäseninä jossakin, tai kotioloissaan.
Järjestöissä ja seurakunnissa on vain syntisiä ihmisiä, joilla usko Jumalaan/ Jeesukseen on missiona, -täydellisiä ei nämä ihmisistä koostuvat ryhmät eivät koskaan ole ihmisen inhimillisyyden vuoksi.
Kaikessa uskossa ja synnissä on aina katsottava Jeesukseen Kristukseen.
- Ei koskaan toiseen ihmiseen katsota uskossa eikä synnissäkään.
t. jarinhotelli- Yksi-usko
jarinhotelli1 kirjoitti:
t. jarinhotelliEi mielestäni vieläjäsen-nimimerkki tarkoittanut sinua vaan aloittajaa. Hyvä on, että olet edes sinä, joka osaat vastata EGW-kritiikkiin. Itse en osaisi vastata, kun en kovin hyvin tunne Whiten tuotantoa. :)
- pyhpyhjapyh
Aloittajan valheet EIVÄT hetkauta.
- EGWhenkivaikuttaa
1. Jokainen, jokikinen adventisti omistaa Ellen Whiten kirjoja - Kyllä vai ei?
2. Jokaisessa, jokikisessä SDA Kirkon virallisessa opinkohdassa viitatataan Ellen Whiteen
3. Ellen Whitestä on oma opinkohtansa (profetian EGW henki)
4. Ellen White perintöä vaalitaan EGW-Estate "säätiöllä"
5. EGW kirjojen systemaattinen levitys miljoonapainoksina- Yksi-usko
>>1. Jokainen, jokikinen adventisti omistaa Ellen Whiten kirjoja - Kyllä vai ei?>>
Eivät kaikki adventistit omista Whiten kirjoja. Raamatun kaikki sen sijaan omistavat.
>>2. Jokaisessa, jokikisessä SDA Kirkon virallisessa opinkohdassa viitatataan Ellen Whiteen>>
Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan yhdessä kohdassa, jossa on mainittu Pyhän Hengen lahjoista profetian lahja ja että se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. kts. Piikkiön adventtiseurakunnan hyvät sivut, jossa myös muut opinkohdat luetellaan.
https://piikkio.adventist.fi/nain-uskomme
3. Ellen Whitestä on oma opinkohtansa (profetian EGW henki)
viittaan edelliseen, Whitellä siis oli profetian lahja.
4. Ellen White perintöä vaalitaan EGW-Estate "säätiöllä"
White-säätiöllä on luonnollisesti Whiten puheet ja kirjoitukset tallessa.
5. EGW kirjojen systemaattinen levitys miljoonapainoksina >>
Käsittääkseni ainoastaan Suuri taistelu ja Tie Kristuksen luo -kirjoja. Ehkä Aikakausien toivoa, en tiedä. Nämä ovat Whiten profeetallisia kirjoja, jotka ovat ajankohtaisia edelleen. Muita puheita ja kirjoituksia ei levitetä miljoonapainoksina.
Eiköhän jokainen älyllään käsitä näiden "näkyjen" irrationaalisuuden.
- PastoreidenOpettama
Adventisti kirjoitti tällä palstalla pastoreiden opetuksen mukaisesti.......
"Ja mitä Ellen White teki: hän välitti sanomia Jumalalta ihmiselle." - E.WhiteAngelGlothes
Liikkeen perustajahahmoihin kuuluva Ellen G. White opetti sapatin olevan rajaviiva "tosiuskovien" ja ei-uskovien välillä. EGW väitti Jumalan ilmoittaneen sen hänelle näyssä. Sapatin "valon" hylkääjä ei voi olla pelastettu, joten sapattiin suhtautuminen selkeästi ratkaisee ihmisen iankaikkisen kohtalon adventismin mukaan"
- Yksi-usko
>>yhteydenpito kuolleeseen aviomieheen neuvoja kysyen>>
White on itse kirjoittanut, että kuolleet eivät tiedä mitään. Joskus näkee tuollaisenkin kommentin, että White olisi kysynyt kuolleelta mieheltään, että lähteekö hän johonkin matkalle vai ei. Jos tämä on tapahtunut, niin se on ollut miehen kuoleman jälkeistä sekaisuutta. Whiten kaikki kirjoituksen ja puheet on tarkasti taltioitu ja niistä voi tarkistaa asian. Kuitenkaan mistään profetiasta ei ole kysymys ja vain yksi sekavassa mielentilassa kirjattu kysymys, jos sitäkään. Korostan vielä, että White on aina ollut vainajilta kysymistä vastaan.- Varmaatietoa
Ellen G. White keskusteli kuolleen miehensä kanssa ja kysyi tältä neuvoa.
Siinä olet kyllä oikeassa että kaikki Ellenin kirjoitukset on dokumentoitu
Myös kirje jossa hän kertoo keskustelustaan kuolleen miehensä kanssa
http://kyti.mbnet.fi/ellen_white_ottaa_vastaan_neuvoja_kuolleelta_aviomieheltaan_jamesilta.htm
Siinä linkki
Eikö Raamattukin varoita kaksikielisyydentä puhuu toista ja tekee toista - Varmaatietoa
Varmaatietoa kirjoitti:
http://kyti.mbnet.fi/ellen_white_ottaa_vastaan_neuvoja_kuolleelta_aviomieheltaan_jamesilta.htm
Siinä linkki
Eikö Raamattukin varoita kaksikielisyydentä puhuu toista ja tekee toista*kaksimielisyydestä
- valheesi.ei.hetkauta
Varmaatietoa kirjoitti:
Siinä linkki
Eikö Raamattukin varoita kaksikielisyydentä puhuu toista ja tekee toistaValheesi ei merkitse mitään. White näki yhden unen, jossa UNESSA hän keskusteli puolisonsa kanssa. Mitä väliä sillä on mitä UNTA näkee??????
- pyhpyhjapyh
Aloittajan valheet eivät merkitse yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645230Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti672465- 2682406
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362359Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191694Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191478Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai511077Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131033- 891016
- 66947