Miksi kattilaan pitää laittaa aina kylmää vettä, vaikka hanasta tuleva kuuma vesi kiehuis nopeammin? Miksi pizzataikinaan pitää laittaa hiivaa, vaikka normaalipizzassa pitää olla ohut pohja. Mitä järkeä ensin nostattaa ja sitten kaulia lättänäksi?
Vastaukset 5
- Mestarikokki
Kuumaa vettä hanasta ei saa käyttää ruuanlaittoon, koska siinä on bakteereita, levää ym sontaa, jota lämminvesivaraajissa yleensä.
Pizzapohjaan ei tarvi laittaa hiivaa, jos ei haluu, vaikka kyll se tekee pohjasta rakenteeltaan paremman. Itse teen pizzapohjan kukkakaalista, koska en syö vehnää.- Kostarimekki
Höpö höpö. Siellä mitään kasva - lämpimään käyttöveteen saattaa liueta putkista haitallisia määriä metalleja. Siksi tämä ohjeistus.
- vesikattila
Hanavesi ei niin kuumana tule että siihen mitään liukenisi, sen enempää kuin kylmäänkään. Sitäpaitsi bakteerit kuolee keitettäessä.
- Liukeneekasvaa
Veteen liuenneet metallit eivät keittämällä vedestä poistu ja kaikki lämpösessä vedessä kasvavat ei keittämällä "kuole" vaan veteen jää niiden myrkyllisiä aineosia.
Ruoanlaitossa on aina käytettävä kylmää vettä.
- apukokki
1. Kuumaa vettä ei saa ottaa kraanasta ruuanlaittokäyttöön paitsi mahdollisia bakteereita, mutta huomattavampi syy on kupariputket. Varsinkin vanhemmissa taloissa kuumavesiputket lähes poikkeuksetta kuparia jonka vuoksi kuumaa vettä ei suositella elintarvikekäyttöön.
2. Pitsataikinassa käytetään hiivaa juurikin rakenteen vuoksi. Sinun pitsasi olisi sitten erittäin lättänää ja kuivaa ilman tätä hiivaa. Reunojen kohoamisellekaan ei siten olisi mitään toivoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1221709Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91857Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148792- 60780
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39631Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔42630Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö248624- 67599
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577