Harjoittelu alussa

Olen 59 v. mies. Pituus 168 cm ja paino 67 kg. Taustalla aika runsatakin liikuntaa läpi elämän. Lenkkiä, kuntosalia, uintia, pyöräilyä jne. Toki taukojakin löytyy.

Minulla on tarkoitus juosta (hölkätä) 27.5. varttimaraton. Aikatavoite tuolle noin tunti, eli ei kovin hääppöinen. Nyt käyn lenkillä ohjelmoidusti. Joka toinen, kolmas päivä. Menossa neljäs viikko. Hölkkään ja kävelen 7,5 km aikaan hieman alle 40 min. Hökkäjaksojen osuus selvästi suurempi kuin kävelyn. Aktiivisusrannekkeen (Polar A360) mukaan se tarkoittaa minulla maximiharjoitusta! Keskiarvosyke n. 150. Kunto on siis aika nollissa.

Kannattaako edes haaveilla vartista? Toki ei kukaan kiellä siellä kävelemästäkään, jos siltä tuntuu. Osallistuminen se tärkeintä. En vaan ole tähän menessä vielä koskaan ottanut kävelyaskeleita hölkkätapahtumissa.

Kanattaako minun muuttaa harjoitustani? Onko se liian rasittavaa? Kohottaako kävelyjaksojen lisääminen ja aktiivinen vähentäminen kuntoa? Pelkään, että kävely ei kohota kuntoa riittävästi. Montako harjoitusta/ viikkoa? Riittäkö aika?

Päätavoitteeni tälle kesälle on hölkätä Lassen Hölkässä syyskuussa myös vartti. Puolikasta olen siellä aiemmin hölkänyt, mutta pari viime vuotta vain vartin. Siellä pitäisi jo nauttia menosta. Jos vain jaksaa harjoitella.

0

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        99
        7893
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        107
        5627
      3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        275
        4891
      4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        49
        4863
      5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        76
        3637
      6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
        Ikävä
        51
        2869
      7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        63
        2615
      8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
        Ikävä
        22
        2478
      9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
        Ikävä
        29
        2412
      10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        41
        2294
      Aihe