Olen 59 v. mies. Pituus 168 cm ja paino 67 kg. Taustalla aika runsatakin liikuntaa läpi elämän. Lenkkiä, kuntosalia, uintia, pyöräilyä jne. Toki taukojakin löytyy.
Minulla on tarkoitus juosta (hölkätä) 27.5. varttimaraton. Aikatavoite tuolle noin tunti, eli ei kovin hääppöinen. Nyt käyn lenkillä ohjelmoidusti. Joka toinen, kolmas päivä. Menossa neljäs viikko. Hölkkään ja kävelen 7,5 km aikaan hieman alle 40 min. Hökkäjaksojen osuus selvästi suurempi kuin kävelyn. Aktiivisusrannekkeen (Polar A360) mukaan se tarkoittaa minulla maximiharjoitusta! Keskiarvosyke n. 150. Kunto on siis aika nollissa.
Kannattaako edes haaveilla vartista? Toki ei kukaan kiellä siellä kävelemästäkään, jos siltä tuntuu. Osallistuminen se tärkeintä. En vaan ole tähän menessä vielä koskaan ottanut kävelyaskeleita hölkkätapahtumissa.
Kanattaako minun muuttaa harjoitustani? Onko se liian rasittavaa? Kohottaako kävelyjaksojen lisääminen ja aktiivinen vähentäminen kuntoa? Pelkään, että kävely ei kohota kuntoa riittävästi. Montako harjoitusta/ viikkoa? Riittäkö aika?
Päätavoitteeni tälle kesälle on hölkätä Lassen Hölkässä syyskuussa myös vartti. Puolikasta olen siellä aiemmin hölkänyt, mutta pari viime vuotta vain vartin. Siellä pitäisi jo nauttia menosta. Jos vain jaksaa harjoitella.
Harjoittelu alussa
0
301
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1421680- 1541134
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511001Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70980- 69768
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56743- 69701
- 38654
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi8623Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et34597