Mistä saa mesimarjoja?

Olen jo 50:n par/(h)emmalla puolella, mutta en ole vielä koskaan saanut maistaa mesimarjaa, jota olen sekä kuullut että lukenut kehuttavan Suomen makoisimmaksi marjaksi. Tietääkö kukaan, mistä niitä saa (esim. minkä paikkakuntien toreilta kesäisin)? Metsämarjat kai olisivat parhaita kuten aina, mutta jos saisi edes tarhamarjoja. (Ja tarkoitan tosiaan marjoja, en mitään liköörejä!)
Ilmoita

Kuopion tienoilta Oulun korkeudelle saakka, kypsyy heinäkuun alkupuolella, suunnilleen samaan aikaan kuin mustikat tai vähän aiemminkin samaan syssyyn parhaan ahomansikkasesongin kanssa. Kasvupaikat ovat niittyjen pientareilla, tienvarsilla ja vastaavissa penkereisissä kohdin.
1 VASTAUS:
Kiitos tiedosta. Mutta pitääkö niitä mennä itse etsimään vai myydäänkö niitä mainitun alueen toreillakin? Jälkimmäinen olisi minulle helpompi vaihtoehto, asun Etelä-Suomessa.
+Lisää kommentti
Eipä ole näkynyt kumpaakaan myynissä. Ahomansikkaa vain Tallinnan torilla. /Keskturg
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kukkakasvit/mesimarja
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kukkakasvit/ahomansikka
Ilmoita
Samoilla hoodeilla täällä olen kun Ikoiu. (Kuopio) en kyllä koskaan ole nähnyt missään myynnissä. Ja voin lohduttaa että ei se niin kaksisen maku ole, imelähkö , mutta enpä nyt tiiä kannataako hehkuttaa. Harvassa on ja pieniä marjoja, Lirtaseen saa nyppiä melko tovin. Jos jossain näet metsämansikkaa niin samoilla paikoilla on mesimarjaa. Niiden kausi on tosi lyhyt, taitaa mennä lintujen ruoaksi lähinnä. Metsämansikka on paljon aromikkaampi.
Ehkä jostain Viron torilta saattaisi saada ?
Sen sijaan kaipaisin tyrniä.
Mustikkaa , puolukkaa, vadelmaa täällä on luonnonvaraisena niin että livettää.
Ilmoita
Joskus 50-luvun lopulla Suomussalmella myytiin mesimarjamehua. Viimeksi olen mesimarjoja nähnyt kasvamassa Sodankylän Raudanjoella pellon pientareella joskus v.2004 jälkeen.
Ilmoita
Poimiessa muistakaa suojella, mesimarjan taimia, ettei niitä katkota, tai tallota. Kiitos mesimarjan puolesta.
Ilmoita
Heinä Elokuunlopulla tule maistamaan Pakkasesta löytyy ja uusia tulee Pudasjärvellä Luonnon mesimarjaa joka kasvaa meillä lammen rannalla
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mistä saa mesimarjoja?

Olen jo 50:n par/(h)emmalla puolella, mutta en ole vielä koskaan saanut maistaa mesimarjaa, jota olen sekä kuullut että lukenut kehuttavan Suomen makoisimmaksi marjaksi. Tietääkö kukaan, mistä niitä saa (esim. minkä paikkakuntien toreilta kesäisin)? Metsämarjat kai olisivat parhaita kuten aina, mutta jos saisi edes tarhamarjoja. (Ja tarkoitan tosiaan marjoja, en mitään liköörejä!)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta