Määräaikaisesta sopimuksesta irtisanoutuminen

Uupunutmääräaikainen

Moikka,

tarttisin vähän apua. Olen ollut alle vuoden määräaikaisessa työsuhteessa ja pitäisi vielä pari kuukautta kestää. Tilanne on kuitenkin niin että yksi työntekijä laittaa minut ahdinkoon ja valitettavasti hän myös jakaa saman pedin esimieheni kanssa. Olen joutunut ottamaan asian esiin esimiehini kanssa muiden työntekijöiden painostuksella, koska heidänkin mielestä minua kohdellaan väärin.

Asioista ei saa kysyä ja vaikka paperilla olisi musteen kera näyttöä miten asiat menee niin silti tulkutetaan vastaan että teen virheitä.. Kyseinen henkilö karkaa lomille ilman mitään sanomatta ja hommat jääneet niskoille josta hän sitten syyttää että olen muka hoitanut väärin.

Työkaverit meinasivat itse ottaa yhteyttä pomooni, koska he huomasivat kuinka paljon pelkäsin ja pelkään vieläkin. Terapian jouduin aloittamaan puoli vuotta sitten kunnes he pyysivät että ota yhteyttä työterveyteen ja sairaslomalle työuupumuksesta, koska henkisesti olen jo rikki.

Esimies oli todella surullinen tilanteesta ja sanoi että minua kohtaan on käyttäydytty väärin. Yrityskään ei pyörinyt eteenpäin kyseisen henkilön sekoilusta ja hänet siirrettiin muihin työtehtäviin.

Kotona en kykene enään tekemään mitään ja joka asia tuntuu ylitsepääsemättömältä. Eli turha aloittaa mitään kun ne suoriudu. Olen niin sanotusti liian kiltti. Työkaverit ovat aina sanoneet että minulta kannattaa kysyä apua jos on tarvis koska olen aina valmis auttamaan, ja niinhän se on, kaveria ei jätetä. Puhuin tänään työkaverilla että en jaksa ja lopetan pian kuin mahdollista. Hän ymmärsi minua täysin mutta ei haluaisi missään nimessä että lähtisin.

Nyt olen ihan ihmisraunio näiden kuukausien polkemisien takia enkä pysty enää antamaan mitään yritykselle itsestäni irti. Tilanne silti jatkuu ja valitettavasti kukaan ei uskalla ottaa tähän ihmiseen kontaktia töissä ja yrittävät ujuttaa kommunikaation siten että olisin itse tähän kiusaajaan yhteydessä.

Miten minä voin sanoa itseni irti tästä helvetistä? Jos haluatte kuulla lisää olen valmis.

6

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diedie

      Mikä hätä sulla enää on. Jos ymmärsin oikein, niin se ihminen on siirretty muualle.

      Jos haluat sieltä pois, niin paras tapa on etsiä uusi työpaikka ja sitten sopia esimiehen kanssa työsuhteen päättymisestä entistä aikaisemmin.

      Jos tulet toimeen 3 kk ilman palkka ja työttömyyskorvauksia, niin lähde sieltä heti ja rupea työttömäksi.

    • LakiOn

      Määräaikaisen sopimuksen purkaminen on tosiaan todella vaikeaa. Siihen täytyy olla hyvin tarkat laissa määritellyt perusteet. Jos enää pari kk jäljellä sopimusta ja et koe olevasi työkuntoinen niin kannattaa tietysti hakeutua lääkärin vastaanotolle ja sitä kautta, mahdollinen sairausloma.

    • vanhus64

      Hei, älä sano itseäsi irti vaan mene lääkäriin ja kerro tilanteesi. Itke ja ole tosissasi. Kerro että sulla on niin paha olo ettet saa enää edes nukuttua saati sitten elää. Kerro että työsuhteesi on määräaikainen ja sano suoraan että et enää sitä jaksa. Lekuri kirjoittaa sulle saikkua ja sano suoraan että tarviit niin kauan et työsuhde on ohi, sinun oman mielenterveyden vuoksi.

      Jos lekurilla on pelisilmää, monilla on, niin se kirjoittaa saikkua niin kauan et tuo helvetti on ohi.

    • Uupunutmääräaikainen

      Hei, kiitoksia vastauksistanne. Minua juuri psykoterapeutilta ohjattiin työterveyteen.

      Onneksi työsuhde loppuu 01.06. Haluan löytää muita töitä. Miten työnantajalle pitää ilmoittaa asiasta? Vielä en hae uusia töitä ennen kuin ilmoitan. Eihän ilmoittaminen käy liian myöhään? Työsuhteen jatkosta ei ole puhuttu mitään.

      • suuret_setelit

        Määräaikainen työsopimus loppuu sinulla automaattisesti 1.6.2017. Määräaikaista työsopimusta ei tarvitse lain mukaan erikseen irtisanoa. Määräaikainen työsopimus päättyy ilman erillistä irtisanomista sovitun määräajan kuluttua umpeen. Eikä ole erillistä irtisanomisaikaakaan. Loppukuusta voit sanoa työantajallesi, että määräaikainen työsopimus umpeutuu kohtapuoleen. Voit samalla kertoa, että työsuhde on osaltasi sitten siinä. Voi olla että työnantajakin ottaa asian piakkoin puheeksi. Voihan olla niinkin, että työnantaja haluaa tehdä uuden sopimuksen kanssasi. Kuka näistä milloinkaan tietää. Voit tehdä uuden sopimuksen tai olla tekemättä. Ei sinun tarvitse kertoa työantajalle, että haet muita töitä. Et ole työnantajalle tilivelvollinen oman elämäsi päätöksistä millään tavoin. Moni hakee töissä ollessaan aktiivisesti koko ajan uutta työtä. Varmista kuitenkin, että lopettaessasi työsi saat työtodistuksen ja palkkarahasi ja lomarahasi. Kannattaa muistaa, että kahta samanlaista työpaikkaa ei ole. Nyt meni jotenkin mönkään, mutta seuraavassa paikassa sujuu hienosti. Aina maksetaan niitä oppirahoja. Kasvat ihmisenä. Ei voi menestyä jos ei välillä epäonnistu. Muista, ettei siinä ole mitään väärää jos pitää puoliansa elämässä. Välillä kannattaa sanoa jopa tiukasti "ei". Kun suljet työpaikan oven takanasi ja kädessäsi on työtodistus niin otat sen voittona ja ilon hetkenä. Taakseen ei tarvitse katsoa ollenkaan. Hymyä huuleen ja eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=I6MG2abVe6g


      • suuret_setelit
        suuret_setelit kirjoitti:

        Määräaikainen työsopimus loppuu sinulla automaattisesti 1.6.2017. Määräaikaista työsopimusta ei tarvitse lain mukaan erikseen irtisanoa. Määräaikainen työsopimus päättyy ilman erillistä irtisanomista sovitun määräajan kuluttua umpeen. Eikä ole erillistä irtisanomisaikaakaan. Loppukuusta voit sanoa työantajallesi, että määräaikainen työsopimus umpeutuu kohtapuoleen. Voit samalla kertoa, että työsuhde on osaltasi sitten siinä. Voi olla että työnantajakin ottaa asian piakkoin puheeksi. Voihan olla niinkin, että työnantaja haluaa tehdä uuden sopimuksen kanssasi. Kuka näistä milloinkaan tietää. Voit tehdä uuden sopimuksen tai olla tekemättä. Ei sinun tarvitse kertoa työantajalle, että haet muita töitä. Et ole työnantajalle tilivelvollinen oman elämäsi päätöksistä millään tavoin. Moni hakee töissä ollessaan aktiivisesti koko ajan uutta työtä. Varmista kuitenkin, että lopettaessasi työsi saat työtodistuksen ja palkkarahasi ja lomarahasi. Kannattaa muistaa, että kahta samanlaista työpaikkaa ei ole. Nyt meni jotenkin mönkään, mutta seuraavassa paikassa sujuu hienosti. Aina maksetaan niitä oppirahoja. Kasvat ihmisenä. Ei voi menestyä jos ei välillä epäonnistu. Muista, ettei siinä ole mitään väärää jos pitää puoliansa elämässä. Välillä kannattaa sanoa jopa tiukasti "ei". Kun suljet työpaikan oven takanasi ja kädessäsi on työtodistus niin otat sen voittona ja ilon hetkenä. Taakseen ei tarvitse katsoa ollenkaan. Hymyä huuleen ja eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=I6MG2abVe6g

        Työsuhteen päättymisen syy merkitään työtodistukseen lyhyesti. Se voi olla esimerkiksi työntekijän oma irtisanoutuminen, tuotannolliset ja taloudelliset syyt tai määräaikaisen sopimuksen päättyminen. Pidä huolta, että päättymisen syyn sanamuoto on "määräaikaisen työsopimuksen päättyminen"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe