Tunteiden vähättely, kovettuminen

Routakallio

Haluan vaan purkaa tämän tänne, ei ole muutakaan paikkaa...

Tunteitani on aina vähätelty, ohitettu, halveksittu. Siis negatiivisia. Paha olo on kiukuttelua, itsesäälissä rypemistä, ihriutumista,jne. En saanut lapsena itkeä, eikä kukaan lohduttanut.
Sama jatkuu nyt aikuisena.
Tämä aiheuttaa valtavasti vihaa ja katkeruutta, sekä ajoittain täyttä tunnekylmyyttä muita kohtaan. En suostu tuntemaan sääliä ketään kohtaan enkä sympatisoi, koska olen itse täynnä sitä tunnetta, että minua ei hyväksytä.

4

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkaistu

Onpa ikävää. Törmäsin tähän kun googletin tunteiden kovettuminen hakusanoilla. Itselleni on käynyt niin, että tunteeni ovat latistuneet, mahdollisesti siitä syystä, että se on joku psyyken suojautumismekanismi, tai masennuksen takia. En tiedä osaanko auttaa sinua, ehkä en, kukaties et apua kaipaakaan. Kai se kuitenkin lähtisi siitä yrityksestä päästä irti vihasta ja katkeruudesta.

• Anonyymi

Ymmärrän sua, samoja kokemuksia. En tiiä mitä pitäis tehä ja tuntuu että mä oon vaan se ongelma tässä. :(

• Tilannehan alkaa mennä aika toivottomaksi siinä vaiheessa jos elämääsi saapuisi joku ihana ihminen, joka oikeasti välittäisi, mutta Sinä automaattisesti torjuisit hänet.

Eli kukaan muu ei voi auttaa kuin Sinä itse. Olisikohan aika ruveta olemaan mukava toisille, vaikka väkisin; hampaat narskuen ja mukavia puhellen, vaikka sisälläsi riehuisi lauma trolleja? 😈

Ammattiauttajista en niin tiedä, mutta voithan kokeilla.

• Anonyymi

Olen aloittajan kaltainen. Kiusattu lapsena enkä välitä miltä suurimmasta osasta ihmisistä aidosti tuntuu. Tutkailen muiden tunteita etäältä. Olen kuitenkin onnistunut luomaan läheisiä suhteita, joissa voisin sanovani välittäväni aidosti heistä edes vähän.

Tunteita yliarvostetaan muutenkin näennäisesti. Ei ihmisiä kiinnosta aidosti kuin itkeminen ja aiheiden dramatisointi. Senkin voi opetella. Nimittäin julkisen itkemisen ja dramatisoinnin.

Jos suurin osa ihmisistä olisi aidosti kiinnostuneita, niin ei meillä olisi sotia tai muuta jatkuvaa kinaa milloin mistäkin. Itsekkyys. Nytkin ärsyttää minun itsekäs naapurini, joka soittaa taukoamatta musiikkia. Vetoaa vapauteen ja tuskin miettii paljonkaan miltä muista tuntuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe