laskeskelin tuossa

mahdollisuuksiasilleettä

- jonkin vieraan tähden planeetta taso peilautuisi tellukselle ,niin että planeetojen ohitus huomattaisiin täältä on 1 / 750 tähteä - mitähän mieltä asiantuntijat ovat siitä ? -oletuksena ,että planeetta tasot olisivat mielivaltaisissa tasoissa.

13

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuukäyntiuskovainen
    • oiskoihannäin

      -kiitosta vaan , tykistössä sen verran piiruja räknännynnä, että osaan sen laskea melkeen päässä.

      siis näkyvien tähtien joukosta vain noin kymmenellä planeettataso peilautuisi silleen tellukselle, ja muut 6990 tähden tasot ohittavat peilaustason ,ja ei mitään mahdollisuuksia edes tietää onko niillä planeettoja ?

      • "siis näkyvien tähtien joukosta vain noin kymmenellä planeettataso peilautuisi silleen tellukselle"

        Noin siis silmillä näkyvien tähtien joukossa eli niiden osalta, joilla magnitudi on 6.5 tai kirkkaampi. Kiikarilla näkyviä tähtiä (magnitudi 10) on luokkaa puolisen miljoonaa ja näitä havaintoja tekevän Kepler - luotaimen spekseihin mahtuvia 12 magnitudin tähtiä pari miljoonaa.


      • ExB kirjoitti:

        "siis näkyvien tähtien joukosta vain noin kymmenellä planeettataso peilautuisi silleen tellukselle"

        Noin siis silmillä näkyvien tähtien joukossa eli niiden osalta, joilla magnitudi on 6.5 tai kirkkaampi. Kiikarilla näkyviä tähtiä (magnitudi 10) on luokkaa puolisen miljoonaa ja näitä havaintoja tekevän Kepler - luotaimen spekseihin mahtuvia 12 magnitudin tähtiä pari miljoonaa.

        http://www.stargazing.net/david/constel/howmanystars.html

        Tuossa on taulukko, jossa näkee kuinka paljon tähtiä millekin magnitudivälille mahtuu. Kaupungissa asuva ei kovin montaa tähteä paljain silmin näe.


      • Kuukäyntiuskovainen

        "siis näkyvien tähtien joukosta vain noin kymmenellä planeettataso peilautuisi silleen tellukselle, ja muut 6990 tähden tasot ohittavat peilaustason ,ja ei mitään mahdollisuuksia edes tietää onko niillä planeettoja ?"
        ExB jo kertoi näkymiset. Mahdollisuuksia muidenkin kuin "tähtensä editse" kulkevien planeettojen löytämiseen on. Menetelmiä on lueteltu mm. tuolla: https://en.wikipedia.org/wiki/Methods_of_detecting_exoplanets


      • kiitostelija
        Kuukäyntiuskovainen kirjoitti:

        "siis näkyvien tähtien joukosta vain noin kymmenellä planeettataso peilautuisi silleen tellukselle, ja muut 6990 tähden tasot ohittavat peilaustason ,ja ei mitään mahdollisuuksia edes tietää onko niillä planeettoja ?"
        ExB jo kertoi näkymiset. Mahdollisuuksia muidenkin kuin "tähtensä editse" kulkevien planeettojen löytämiseen on. Menetelmiä on lueteltu mm. tuolla: https://en.wikipedia.org/wiki/Methods_of_detecting_exoplanets

        -Kiitos tiedoista


    • TähtihörhöjenHöpöttelyt

      Tämä koko "tähtitiede"- osasto pitäisi lopettaa tai siirtää muualle uudella nimellä koska eihän tämä mitään tiedettä ole.

      Julistan uuden nimikilpailun täten alkaneeksi.

      • Mene_pois

        Mene kirkkoosi julistamaan.


      • jhghghjgjhgjhg

        Niinkö te pojat Niuanniemessä tuumitte?


    • horoskooppinna

      Onks niuvanniemi joku tähtitieteellinen tutkimuslaitos vai ....

      • hysssssssssssss

        Palstaa ilmeisesti ylläpidetään sieltä.


    • helppoaniuvalasta

      - 40000km /24t = 1666 km/t /60= 27 km/min /60 = 463m /sek

      • Jos olet laitoksen koneelle päässyt, niin kai sinulla sitten verkon hakukonekin on käytössäsi?

        Vai haluaako Niuvanniemen sairaala varmistaa potilaidensa pysymisen sairaina sallimalla pääsyn ainoastaan Suomi24:n keskustelusivuille?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe