http://valtioneuvosto.fi/documents/10184/3254793/Työllisyystyöryhmän muistio 4.10.2016/abf896ba-f360-42ed-a261-b0f8fe6eee06
tekstilainaus linkistä:
- Työttömyyden alun
vuoden 2017 mukaisia
omavastuupäiviä vähennetään kahdella ja lisätään
kolme uutta omavastuupäivää kolmen kuukauden työttömyyden jälkeisille kolmen kuukauden työttömyysjaksoille.
- Uusia omavastuupäiviä ei aseteta jos henkilö on ollut
edeltävän kolmen kuukauden aikana työssä
vähintään viikon tai työssä vähintään 18 tuntia neljän viikon aikana taikka työllistymistä edistävissä palveluissa vähintään viisi päivää.
Tämän arvioidaan tulevan voimaan 1.10.2017 alkaen. Siis kolmen tarkastelukuukauden periodissa on työttömän oltava neljän viikon sisällä työsuhteessa vähintään 18 tuntia säilyttääkseen ansioturvarahansa tai peruspäivärahansa olemassa olevan suuruisena.
Jos näitä työtunteja ei ole tehty eikä viittä päivää osallistuttu työllistymistä edistäviin palveluihin, menettää ensiksi yhden päivän työttömyyskorvauksensa.
Kuka haluaisi palkata työttömän 18:ksi tunniksi? Se vastaa noin kahden ja puolen päivän työtä kahdeksan tunnin päivätyöaikaan verrattuna. Normaalia palkkaa siitä toki tulee maksaa kuin
myös työnantajan tulee täyttää kaikki velvollisuutensa: palkkailmoitukset ja ennakonpidätystilitykset verottajalle, ilmoitukset ja maksut sosiaalivakuutuksista. Emmehän unohda prosenttimääräistä lomakorvaustakaan.
Pätkätyö -sana kuuluu jo sanavarastoomme, tätä kutsuttakoon pätkistyöksi.
Tee kanssani työsopimus 18 tunnin työstä
Pätkistyö
1
139
Vastaukset
- tui_tui
Laskentakaava on tämä: Saamatta jääneet työttömyystuet * 17 000 euroa. Tämä on summa, joka on saatava työnantajalta seuraavan 10 vuoden ajalle jyvitettynä palkkana. Muuten ei tule tapahtumaan työllistymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433769Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173652Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402997Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102814En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212721IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392153Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581768Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1221346