uskovaiset

tavatonta

Kuinka teihin voisi luottaa, kun kaikki uskovaiset opettavat eritavalla? Eihän siinä ole mitään tolkkua ja monet ihmiset liittyvät lahkosta toiseen, vieläpä uudelleen valaistuneena :)

5

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roponen

Pyhä Henki opettaa vilpitöntä uskovaa. Hän on totuuden Henki, joka johtaa kaikkeen totuuteen ja kirkastaa yksin Jeesusta, eikä ketään tai mitään muuta.

Kun kanaanilaisten syntivelka aikoinaan oli täyttynyt ja Israel oli Jerikon porteilla, oli kaupungissa yksi, joka halusi pelastua Jumalan tuomiolta. Jumalan tuomiot kohtaavat ihan samalla tavalla nykyistäkin maailmaa, kun synnin mitta on tullut täyteen. Portto Raahab otti Israelin vakoojat luokseen ja piilotti heidät kansaltaan. Sitten hän lähetti heidä takaisin oman kansansa luo. Sitä ennen hän kuitenkin sanoi vakoojille: " Niin vannokaa nyt minulle Herran kautta, että niin kuin minä olen tehnyt teille laupeuden, tekin teette laupeuden minun isäni perheelle; ja antakaa minulle v a r m a
      merkki siitä" (Joosua 2:12).

Haluatko sinäkin täysin varman merkin, jolla voit pelastua ja päästä pakoon Jumalan vihaa? Raahabille Jumalan lähetit antoivat punaisen nauhan, joka hänen oli sidottava ikkunaan merkiksi. Hänen tuli myös koota koko perheensä kotinsa seinien sisälle. Punainen nauha oli varma merkki, joka takasi Raahabin pelastumisen. Hän pelastui uskon kautta lupaukseen. Siis sellaisen uskon kautta, joka vaikutti myös ojentautumista Sanan mukaan. Sen seurauksena hänestä tuli myöhemmin jopa Jeesuksen Kristuksen sukuluettelon osallinen. Siinä sukuluettelossa ei ole puuttuvaa linkkiä.

Tuo kaikki on annettu meille esikuvaksi siitä todellisesta ainoasta varmasta pelastuksesta. Se pelastus on Jeesuksen veri, joka kulkee punaisena lankana läpi Raamatun. Oikeastaan Jeesus Itse kulkee punaisena lankana läpi Raamatun, mutta ilman hänen ristillä vuodattamaansa verta, ei meillä syntisillä olisi mitään osuutta häneen. Siksi jos sinäkin teet parannuksen ja turvaat uskossa Jeesuksen vereen, pelastut kuten Raahabkin. Ja saat olla varma, että jos Jeesusta lähdet tosissaan seuraamaan, ei sinun tarvitse vahingossa tai tahtomattasi vaihtaa Hyvää Paimenta eksyttäjään. Kuulet kyllä sinussa asuvan Pyhän Hengen kautta hänen äänensä.

• Voin antaa ohjeen, lue Raamattua itse äläkä luota sokeasti muiden opetukseen. Koettele kaikki Jumalan sanalla niin sinun käy hyvin.

• tavatonta

Roponen, niinhän ne kaikki sanoo. Helluntailailaisuuskin on hajalla.

Kristitty.net. Niin ne kaikki suuntaukset ja lahkot sanoo. Vanhoja vitsiä kerrotte.

• Ääriuskovaisuus on vaarallista. Maallistu rauhassa. Yhteiskuntarauha säilyy siten paremmin.

• natsukalle

Sinä olet ateisti joten sinulta ei kysytty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      314
      6781
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3829
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3096
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2787
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1922
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1672
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe