Kuinka teihin voisi luottaa, kun kaikki uskovaiset opettavat eritavalla? Eihän siinä ole mitään tolkkua ja monet ihmiset liittyvät lahkosta toiseen, vieläpä uudelleen valaistuneena :)
uskovaiset
5
83
Vastaukset
- Roponen
Pyhä Henki opettaa vilpitöntä uskovaa. Hän on totuuden Henki, joka johtaa kaikkeen totuuteen ja kirkastaa yksin Jeesusta, eikä ketään tai mitään muuta.
Kun kanaanilaisten syntivelka aikoinaan oli täyttynyt ja Israel oli Jerikon porteilla, oli kaupungissa yksi, joka halusi pelastua Jumalan tuomiolta. Jumalan tuomiot kohtaavat ihan samalla tavalla nykyistäkin maailmaa, kun synnin mitta on tullut täyteen. Portto Raahab otti Israelin vakoojat luokseen ja piilotti heidät kansaltaan. Sitten hän lähetti heidä takaisin oman kansansa luo. Sitä ennen hän kuitenkin sanoi vakoojille: " Niin vannokaa nyt minulle Herran kautta, että niin kuin minä olen tehnyt teille laupeuden, tekin teette laupeuden minun isäni perheelle; ja antakaa minulle v a r m a
merkki siitä" (Joosua 2:12).
Haluatko sinäkin täysin varman merkin, jolla voit pelastua ja päästä pakoon Jumalan vihaa? Raahabille Jumalan lähetit antoivat punaisen nauhan, joka hänen oli sidottava ikkunaan merkiksi. Hänen tuli myös koota koko perheensä kotinsa seinien sisälle. Punainen nauha oli varma merkki, joka takasi Raahabin pelastumisen. Hän pelastui uskon kautta lupaukseen. Siis sellaisen uskon kautta, joka vaikutti myös ojentautumista Sanan mukaan. Sen seurauksena hänestä tuli myöhemmin jopa Jeesuksen Kristuksen sukuluettelon osallinen. Siinä sukuluettelossa ei ole puuttuvaa linkkiä.
Tuo kaikki on annettu meille esikuvaksi siitä todellisesta ainoasta varmasta pelastuksesta. Se pelastus on Jeesuksen veri, joka kulkee punaisena lankana läpi Raamatun. Oikeastaan Jeesus Itse kulkee punaisena lankana läpi Raamatun, mutta ilman hänen ristillä vuodattamaansa verta, ei meillä syntisillä olisi mitään osuutta häneen. Siksi jos sinäkin teet parannuksen ja turvaat uskossa Jeesuksen vereen, pelastut kuten Raahabkin. Ja saat olla varma, että jos Jeesusta lähdet tosissaan seuraamaan, ei sinun tarvitse vahingossa tai tahtomattasi vaihtaa Hyvää Paimenta eksyttäjään. Kuulet kyllä sinussa asuvan Pyhän Hengen kautta hänen äänensä. Voin antaa ohjeen, lue Raamattua itse äläkä luota sokeasti muiden opetukseen. Koettele kaikki Jumalan sanalla niin sinun käy hyvin.
- tavatonta
Roponen, niinhän ne kaikki sanoo. Helluntailailaisuuskin on hajalla.
Kristitty.net. Niin ne kaikki suuntaukset ja lahkot sanoo. Vanhoja vitsiä kerrotte. Ääriuskovaisuus on vaarallista. Maallistu rauhassa. Yhteiskuntarauha säilyy siten paremmin.
- natsukalle
Sinä olet ateisti joten sinulta ei kysytty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3146781Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653829- 2073096
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242787- 741922
- 1461682
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101672Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408