Laitetaanpa nyt sitten hieman vakavampaa asiakeskusteluavausta kun ainakin Pertti sitä tuntuu kaipailevan. Eli Ben tuossa ihmettelee:
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/BenTV puolisoita ja veronmaksajia-65070
Niin, mitä mieltä?
itse arvelen että jos sosiaalituista alettaisiin luopumaan ja ihmiset tosiaan joutuisivat itse elättämään kumppaneitaan nousisi siitä hirveä haloo naisjärjestöjen kautta kuinka naiset taas joutuu alisteiseen asemaan nyrkin ja hellan väliin. Mutta olisikohan se ihan niinkään? Nykyäänhän naiset on koulutetumpia ja syrjätymisvaarassa ennenkaikkea ovat nuoret miehet. Eikö suurempi uhka siis olisikin että miehet olisivat ne jotka todennnäköisemmin joutuisivat jäämään koti-isiksi naisen luodessa uraa? Enpä silti usko että ikinä nähtäisiin valituksia siitä kuinka miehet siinäkään tilanteessa olisivat alisteisessa asemassa, naisjärjestöt luultavasti mekastaisivat sitä kuina miehet nyt käyttää töissä raatavia naisraukkoja hyväkseen.
Puolison elättäminen yhteiskunnan piikkiin?
54
742
Vastaukset 54
- EdesUnissa
En sääli ihmisiä yksilöinä tai ryhmänä, joten puolestani sosiaaliturvan voisi poistaa sellaisesta näkökulmasta. Sen sijaan olen valmis maksamaan veroja nykyisen sosiaaliturvan puolesta, sillä se takaa jonkin asteisen yhteiskuntarauhan.
Heikoiten pärjäävät ihmiset olisivat "pakoitettuja" hankkimaan elantonsa rikoksilla, joten lopputuloksesta maksaisimme kuitenkin kaikki.
Lasten hoito on vanhempien vastuulla. Sen sijaan ilmainen koulutus ja terveydenhoitojärjestelmä on kansakunnan kokonaisedun mukainen, sillä jos vain rikkaiden vanhempien lapset voisivat käydä koulua ei kansakunta käyttäisi resurssejaan jotka sille on suotu. Tällainen tilanne on jo monessa maassa, eli korkeampi yläluokka käy kouluja ja sitten johtavat maata. Köyhemmät Einsteinitkaan eivät pääse johtamaan, joten häviäjänä on koko kansa.
Tuossa noin lyhyesti mielipiteeni sosiaaliturvasta ja yhteiskunnasta." Sen sijaan olen valmis maksamaan veroja nykyisen sosiaaliturvan puolesta, sillä se takaa jonkin asteisen yhteiskuntarauhan."
Tämän asia ja pelko seurauksista taitaa olla (niin kuin onkin) hyvin monen ns. RiistoPorvarin yms. "inhimillisyyden" rippeiden taustalla.. ;P
Eli kyseessä ei ole oikea inhimillisyys.. ;P
Mitä paremmin ihmisiä pystytään valvomaan, seuraamaan ja kontrolloimaan, niin sitä kovemmaksi touhu muuttuu ja on muuttunut.. Näillä asioilla on ihan selvä yhteys.. ;P- Hämärän_rajoilta
NuuskaMuikkune kirjoitti:
" Sen sijaan olen valmis maksamaan veroja nykyisen sosiaaliturvan puolesta, sillä se takaa jonkin asteisen yhteiskuntarauhan."
Tämän asia ja pelko seurauksista taitaa olla (niin kuin onkin) hyvin monen ns. RiistoPorvarin yms. "inhimillisyyden" rippeiden taustalla.. ;P
Eli kyseessä ei ole oikea inhimillisyys.. ;P
Mitä paremmin ihmisiä pystytään valvomaan, seuraamaan ja kontrolloimaan, niin sitä kovemmaksi touhu muuttuu ja on muuttunut.. Näillä asioilla on ihan selvä yhteys.. ;PSillä ei oikeastaan ole väliä, onko sosiaaliturvan taustalla sitten aito heikommista huolehtiminen tai vain pelko siitä, että kurjaliston edustaja viiltää iltahämärällä parkkipaikalla sialta kurkun auki ja vie tämän lompakon ja Bemarin. Syistä viis: pääasia on, että sosiaaliturva on olemassa.
En itse usko siihen, että etiikka ja inhimillisyys olisivat kovin syvällä meissä. Kannatan enemmän peliteoreettista näkemystä, jossa etiikka ja inhimillisyys muodostuvat ajan kanssa suhteellisen vakaassa yhteiskunnassa pelkästään siksi, että se tuottaa ihmisille enemmän hyötyä kuin "kaikkien sota kaikkia vastaan" -tilanne, jossa kuka tahansa voi olla uhka.
Yhteiskunnan romahtaessa tai muissa poikkeusoloissa suuri osa ihmisistä kuitenkin unohtaa moraalisäännöt ja siirtyy itsekkyyteen ja opportunismiin muiden kustannuksella. (Ne harvat, jotka pysyttelevät idealisteina, tapetaan ensimmäisinä, ja heitä tullaan muistelemaan moraalisina sankareina vain siinä tapauksessa, jos poikkeusolojen jälkeen taas joskus palataan vakaaseen normaalitilaan.) Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Sillä ei oikeastaan ole väliä, onko sosiaaliturvan taustalla sitten aito heikommista huolehtiminen tai vain pelko siitä, että kurjaliston edustaja viiltää iltahämärällä parkkipaikalla sialta kurkun auki ja vie tämän lompakon ja Bemarin. Syistä viis: pääasia on, että sosiaaliturva on olemassa.
En itse usko siihen, että etiikka ja inhimillisyys olisivat kovin syvällä meissä. Kannatan enemmän peliteoreettista näkemystä, jossa etiikka ja inhimillisyys muodostuvat ajan kanssa suhteellisen vakaassa yhteiskunnassa pelkästään siksi, että se tuottaa ihmisille enemmän hyötyä kuin "kaikkien sota kaikkia vastaan" -tilanne, jossa kuka tahansa voi olla uhka.
Yhteiskunnan romahtaessa tai muissa poikkeusoloissa suuri osa ihmisistä kuitenkin unohtaa moraalisäännöt ja siirtyy itsekkyyteen ja opportunismiin muiden kustannuksella. (Ne harvat, jotka pysyttelevät idealisteina, tapetaan ensimmäisinä, ja heitä tullaan muistelemaan moraalisina sankareina vain siinä tapauksessa, jos poikkeusolojen jälkeen taas joskus palataan vakaaseen normaalitilaan.)Jeps, Yksilöstä kiinni paljon, miten itse kullakin nämä asiat Oikeasti menevät.. ;P
Olen ihan hyvin tietoinen siitä, että jos/kun et itse ole esim. "tarpeeksi" narsistinen jne. ja kykene toimimaan tarpeeksi "kylmästi" ja laskelmoivasti jne., niin olet monesti altavastaajan asemassa monessakin asiassa.. ;P
Tasoitusta pitää siis hakea muilla keinoin.. Toki monesti helpommin sanottu, kuin tehty.. Ja joissakin asioissa se on aika mahdotontakin.. ;P
Vaikeita juttuja.. Joita on tullut pohdiskeltua monesti.. Syystä, jos Toisesta.. ;P
Aloituksesi tuntuu tarkastelevan tätä asiaa nais- vs miesnäkökulmasta. Roolimalliajattelun kautta.
- Jos ajattellaan hyötysuhteita, niin tässähän on tavallaan paikka siirtyä historiassa taaksepäin ns vanhaan hyvään aikaan, kun perhe todella huolehti jäsenistään ilman mitään yhteiskunnallisia avustuksia (tai korkeintaan sai vaatimattomia sellaisia).
Itse arvioin tätä yhteiskunnallisesta näkökulmasta.
- Perheen elatus ja elintason säätely kuuluu perheelle itselleen. Miten helkkarissa itsenäiseksi julistautunut parisuhteen osapuoli ei käsitä riippuvaisuussuhdettaan ulkopäin tulevasta armopalasta? Yhdelle ei sielua myydä, mutta puolelle kylälle myydään?No mun kaveri tosiaan mietti, kun vaimonsa oli kovempipalkkaisessa työssä, että onko "homoa" jäädä kotiin lasten kaa tietyksi ajaksi. Jätkien kanssa kannustettiin ja jäihän se. Vaimonsa oli kyllä sanonut, ettei oo pakko jos arvelluttaa ihan tuon syyn takia. Kaveri sanoi, ettei oo katunut pätkääkään. Ja vaimonsa sanoi, että sitä vähän harmitti. Että jos asiat on parisuhteessa kunnossa ja identiteetit kohdallaan, niin sitä nautitaan siitä hommasta mitä kukin tekee, eikä mikään ole sen huonompaa tai parempaa.
Ääripääthän varmasti naismaailmassa on tiukkoja, mutta lähinnä naisten puolesta. Että tuskin nousisivat vastustamaan ajatusta, että miehet olisikin lasten kanssa kotona. Ei varmaan kannattais...menis oma uskottavuus.- jätkätsittentykkäs
Niin. On tärkeää näyttää kaverien silmissä miestenmieheltä. Lapset on siinä ihan sivuroolissa.
jätkätsittentykkäs kirjoitti:
Niin. On tärkeää näyttää kaverien silmissä miestenmieheltä. Lapset on siinä ihan sivuroolissa.
No kaveri mietti oikeasti sellaista.... mutta valitsi lapset. Ja en tiedä sinun sukupuolta, mutta on näitä naisissakin jotka miettii roolikysymyksiä.... vaikkapa erotilanteessa jättää lapset isälle etävanhemmuuden jonkun syyn takia. Ne on oikeasti joskus kovia paikkoja ja kun ei ole omakohtaista kokemusta, niin vielä vähemmän sanon mitään...onko sinulla?
- jätkätsittentykkäs
tähänsekaappi kirjoitti:
No kaveri mietti oikeasti sellaista.... mutta valitsi lapset. Ja en tiedä sinun sukupuolta, mutta on näitä naisissakin jotka miettii roolikysymyksiä.... vaikkapa erotilanteessa jättää lapset isälle etävanhemmuuden jonkun syyn takia. Ne on oikeasti joskus kovia paikkoja ja kun ei ole omakohtaista kokemusta, niin vielä vähemmän sanon mitään...onko sinulla?
On kokemusta. Mies ei olisi halunnut koskaan lähivanhemmaksi. Nuorempikin oli jo 15v joten monen vuoden jutusta ei ollut enää kyse lasten huoltajuudessa.
jätkätsittentykkäs kirjoitti:
On kokemusta. Mies ei olisi halunnut koskaan lähivanhemmaksi. Nuorempikin oli jo 15v joten monen vuoden jutusta ei ollut enää kyse lasten huoltajuudessa.
Joo. Itselläkään ei siihen ollut taloudellisia mahdollisuuksia. Toisen lapsen kohdalla sain maksimi-isyyslomat pidettyä sentään. 😁
- Kiltti-ja-kunnollinen
Naisen kannattaa valita puolisonsa huolella ettei valitse mitään jännämiestä ja alkoholistia. Kumppania on elätettävä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705062200123273_u0.shtml- rehellinenkömies
Mies paljastuu jännämieheksi yleensä vuosien jälkeen parisuhteen aloituksesta. Mies voi olla rehellinen ja kertoa taipumuksistaan. Miksi vastuu molempien luonteista on vaan naisella? En hyväksy mitään seliseli vastauksia.
- ajattelin.vaan
Työssä käyvät elättää ätmejä yhteiskunnan loisijoita. Miltä naisista tuntuu maksaa veroja jotka menee ätmien taskuun lopulta.
Itse katson että ne verot menee helkkarin suureen kassaan, josta sitten jaetaan yleiseksi ja yhteiseksi eduksi tarvittava. En käy kyttäämässä kenen taskuun menee mikäkin summa tai montako tuntia tein hommia minkäkin etuuden takia. Olen ylpeä siitä että saan ja kykenen olla mukana rakentamassa sosiaalista turvaa sitä tarvitseville.
Mua ei haittaa, että meillä on muunmuassa toimiva terveydenhuolto ja sosiaalitoimi, koulutus, infrastruktuuri ja turvallisuus. Olenhan hyötynyt siitä isosta kassasta itsekin.
Sitä vastaan taas olen, että näitä varoja käytetään surutta taskun pohjaan niinsanottuna lisätienestinä, kun talousasiat olisivat saavutettavissa ilmankin, vrt BZ:n artikkeli. Se summa on aina poissa jonkun lapsen oppitunnista tai vanhuksen paremmasta hoidon laadusta.Väärin. Suurin osa naisista on yhteiskunnan nettosaajia. Töissä käyvä sinkkumies on suuri menettäjä taloudellisesti.
elisakettu kirjoitti:
Itse katson että ne verot menee helkkarin suureen kassaan, josta sitten jaetaan yleiseksi ja yhteiseksi eduksi tarvittava. En käy kyttäämässä kenen taskuun menee mikäkin summa tai montako tuntia tein hommia minkäkin etuuden takia. Olen ylpeä siitä että saan ja kykenen olla mukana rakentamassa sosiaalista turvaa sitä tarvitseville.
Mua ei haittaa, että meillä on muunmuassa toimiva terveydenhuolto ja sosiaalitoimi, koulutus, infrastruktuuri ja turvallisuus. Olenhan hyötynyt siitä isosta kassasta itsekin.
Sitä vastaan taas olen, että näitä varoja käytetään surutta taskun pohjaan niinsanottuna lisätienestinä, kun talousasiat olisivat saavutettavissa ilmankin, vrt BZ:n artikkeli. Se summa on aina poissa jonkun lapsen oppitunnista tai vanhuksen paremmasta hoidon laadusta.Musta KaikenMaailman yhteiskunnan tukema yritysten "TemppuTyöllistäminen" pitäisi lopettaa.. PääOmavalta ja RiistoPorvarit pyrkivät hyväksikäyttämään niin paljon kuin vain pystyvät, sekä yhteiskuntaa, että työntekijöitä.. Yritetään ns. Saada Orjia töihin yhteiskunnan piikkiin jne.. ;P
Menee vain kiihtyvällä tahdilla hullumpaan suuntaan koko touhu.. ;P
Jos "TemppuTyöllistämistä" käytetään, niin sitten enintään yhteiskunnan omiin tehtäviin jne.. Miksi hemmetissä siinä on muka järkeä, että joku yritys/yrittäjä on vain esim. välissä vetäjänä yhteiskunnalta?.. Ei mitään.. Saati siinä, että ne työntekijätkin ovat vielä töissä orjina yhteiskunnan tukemana?.. Ei kerta kaikkiaan mitään.. ;D
Tämä homma on karannut ihan Lapasista.. Ja pahempaan suuntaan vain menee.. ;P
PääomaVallan ja RiistoPorvarien Ahneus on Rajatonta.. Oksettavaa touhua.. ;P
Kuka vain tarpeeksi Narsisti ja/tai Psyko esim. pystyy laittaamaan firman pystyyn sillä "liikeidealla", että tulokset revitään mahdollisimman pienistä palkoista, mahdollisimman epäinhimillisestä työstä/olosuhteista jne, sekä laittamalla mahdollisimman paljon vielä yhteiskunnan piikkiin työntekijän palkasta/toimeentulosta jne.. ;P
Sitten nämä samat välistä vetäjä persestelijät yms. vielä kehtaavat rutista milloin mistäkin asiasta.. Ja pyrkivät laittamaan yhteiskunnan ja/tai työntekijöiden piikkiin, jos/kun yritys ei kannata tai yrittäjä ei saa mielestään tarpeeksi paljon rahaa itselleen tästä "loisto" liikeideastaan.. ;P
Sitten nämä orjuuttajat ja yhteiskunnan hyväksikäyttäjät vielä kilpailevat keskenään, jolloin homma on mennyt ja menee kokoajan vain hullummaksi.. ;P
Ihmettelen vain, että kuinka kauan tämä voi vielä jatkua.. Ja kuinka pahaksi vielä homma meneekään.. ;P
PaineKattilan posahdusta odotellessa.. Musta meinaa tuntuu, että nämä Ahneet eivät osaa/pysty lopettamaan ajoissa.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
Musta KaikenMaailman yhteiskunnan tukema yritysten "TemppuTyöllistäminen" pitäisi lopettaa.. PääOmavalta ja RiistoPorvarit pyrkivät hyväksikäyttämään niin paljon kuin vain pystyvät, sekä yhteiskuntaa, että työntekijöitä.. Yritetään ns. Saada Orjia töihin yhteiskunnan piikkiin jne.. ;P
Jos "TemppuTyöllistämistä" käytetään, niin sitten enintään yhteiskunnan omiin tehtäviin jne.. Miksi hemmetissä siinä on muka järkeä, että joku yritys/yrittäjä on vain esim. välissä vetäjänä yhteiskunnalta?.. Ei mitään.. Saati siinä, että ne työntekijätkin ovat vielä töissä orjina yhteiskunnan tukemana?.. Ei kerta kaikkiaan mitään.. ;D
Kuka vain tarpeeksi Narsisti ja/tai Psyko esim. pystyy laittaamaan firman pystyyn sillä "liikeidealla", että tulokset revitään mahdollisimman pienistä palkoista, mahdollisimman epäinhimillisestä työstä/olosuhteista jne, sekä laittamalla mahdollisimman paljon vielä yhteiskunnan piikkiin työntekijän palkasta/toimeentulosta jne.. ;P
Sitten nämä samat välistä vetäjä persestelijät yms. vielä kehtaavat rutista milloin mistäkin asiasta.. Ja pyrkivät laittamaan yhteiskunnan ja/tai työntekijöiden piikkiin, jos/kun yritys ei kannata tai yrittäjä ei saa mielestään tarpeeksi paljon rahaa itselleen tästä "loisto" liikeideastaan.. ;P
Sitten nämä orjuuttajat ja yhteiskunnan hyväksikäyttäjät vielä kilpailevat keskenään, jolloin homma on mennyt ja menee kokoajan vain hullummaksi.. ;P
Ihmettelen vain, että kuinka kauan tämä voi vielä jatkua.. Ja kuinka pahaksi vielä homma meneekään.. ;P
PaineKattilan posahdusta odotellessa.. Musta meinaa tuntuu, että nämä Ahneet eivät osaa/pysty lopettamaan ajoissa.. ;DTuossa viitekehyksessä ihmisten (orjien, työn tai taloudellisesti riippuvaisten ym) syyllistäminen on se viimeinen v.ituksen naula arkkuun.
Arvaas mitä siellä posahduksen jälkeen on luvassa? Tässähän sitä valmistellaan koko ajan. Taannumme historiaan mutta saamme siitä vain sen osan, mikä ei nostalgista kyyneltä nostata. Kyyneleet kuitenkin. Ja saamme kuulla kauniin suvivirren siitä että itsehän siihen jamaan olemme itsemme ajaneet.elisakettu kirjoitti:
Tuossa viitekehyksessä ihmisten (orjien, työn tai taloudellisesti riippuvaisten ym) syyllistäminen on se viimeinen v.ituksen naula arkkuun.
Arvaas mitä siellä posahduksen jälkeen on luvassa? Tässähän sitä valmistellaan koko ajan. Taannumme historiaan mutta saamme siitä vain sen osan, mikä ei nostalgista kyyneltä nostata. Kyyneleet kuitenkin. Ja saamme kuulla kauniin suvivirren siitä että itsehän siihen jamaan olemme itsemme ajaneet."Tuossa viitekehyksessä ihmisten (orjien, työn tai taloudellisesti riippuvaisten ym) syyllistäminen on se viimeinen v.ituksen naula arkkuun."
Jeps, Mainitsin tästäkin.. Mutta tein sen epäselvemmin, kuin sinä.. ;P
"pyrkivät laittamaan yhteiskunnan ja/tai työntekijöiden piikkiin, jos/kun yritys ei kannata tai yrittäjä ei saa mielestään tarpeeksi paljon rahaa itselleen tästä "loisto" liikeideastaan.. ;P"
.. Ja oli tuo sinun versiosi muutenkin kattavampi ja paremmin paketoitu.. ;P
Todellakin toivon, että Posahdus vältettäisiin ja inhimillisyys, sekä järki voittaisi ahneuden.. Mut joo.. Pahalta näyttää.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
"Tuossa viitekehyksessä ihmisten (orjien, työn tai taloudellisesti riippuvaisten ym) syyllistäminen on se viimeinen v.ituksen naula arkkuun."
"pyrkivät laittamaan yhteiskunnan ja/tai työntekijöiden piikkiin, jos/kun yritys ei kannata tai yrittäjä ei saa mielestään tarpeeksi paljon rahaa itselleen tästä "loisto" liikeideastaan.. ;P"
Todellakin toivon, että Posahdus vältettäisiin ja inhimillisyys, sekä järki voittaisi ahneuden.. Mut joo.. Pahalta näyttää.. ;POlen huomannut, että mun pitää olla tarkkaavaisempi teksteissäsi.
Enkä ole edes melodiaa kerennyt kuuntelemaan. Mutta nyt kuulin sen ihan ponnistelematta.
Omalta osaltani teen, minkä voin. Katotaan sitten, mihin se johtaa ja suren sitten. Enemmän tai vähemmän.- Ätmielättäjä
Olen ätminä elättäny näitä yhteiskunnan loisnaisia yh.a yms pummeja jo yhtäjaksoisesti 17 vuotta että paraskin puhuja ketkä täällä ketä elättää. Jos saisin päättää kaikki sosiaali yms tuet saisi lopettaa huomisesta alkaen.
- Sinkkumies---
Musta KaikenMaailman yhteiskunnan tukema yritysten "TemppuTyöllistäminen" pitäisi lopettaa.. PääOmavalta ja RiistoPorvarit pyrkivät hyväksikäyttämään niin paljon kuin vain pystyvät, sekä yhteiskuntaa, että työntekijöitä.. Yritetään ns. Saada Orjia töihin yhteiskunnan piikkiin jne.. ;P
PaineKattilan posahdusta odotellessa.. Musta meinaa tuntuu, että nämä Ahneet eivät osaa/pysty lopettamaan ajoissa.. ;DSuomeen pitäisi määrätä minimipalkka jotta työnteko kannattaisi. Vähintään 10 euroa tuntipalkaksi niin loppuisi temppu työllistäminen ja pakko orjatyöt eli työkokeilut 9 euron päiväpalkalla. Olen ollut työkokeilussa eikä siitä ollut mulle mtään hyötyä koska en tehnyt siinä mitään oikeita töitä.
- huspois
Ätmielättäjä kirjoitti:
Olen ätminä elättäny näitä yhteiskunnan loisnaisia yh.a yms pummeja jo yhtäjaksoisesti 17 vuotta että paraskin puhuja ketkä täällä ketä elättää. Jos saisin päättää kaikki sosiaali yms tuet saisi lopettaa huomisesta alkaen.
Minäkin olen elättänyt kaikkia loisia 40 vuotta enkä jaksa olla katkera asiasta. Itse voit muuttaa vaikka Amerikkaan. Siellä on kai vähänlaisesti yhteiskunnan tukia ja pääset vähemmällä.
"Tuossa viitekehyksessä ihmisten (orjien, työn tai taloudellisesti riippuvaisten ym) syyllistäminen on se viimeinen v.ituksen naula arkkuun."
Todellakin toivon, että Posahdus vältettäisiin ja inhimillisyys, sekä järki voittaisi ahneuden.. Mut joo.. Pahalta näyttää.. ;PEi sitten muuta kun alat yrittäjäksi ja työllistät ihmisiä. Näytä itse esimerkkiä!
LinerT.2 kirjoitti:
Ei sitten muuta kun alat yrittäjäksi ja työllistät ihmisiä. Näytä itse esimerkkiä!
En nyt tiedä miksi et ymmärrä mitä tuossa ylempänä sanoin.. Mut ei sen niin väliä.. ;P
Tuollaiseen kommenttiin ja asenteeseen, mun on ihan turha lähteä vastaamaan oikeastaan yhtään mitään, koska lähtötilanne ja asenne näyttäisi olevan sellainen, että mulla menisi niin paljon energiaa ja aikaa tähän "keskusteluun".. Joten jätän väliin.. ;P
PäivänJatkoja.. ;P
- iyguhfgjh
Onhan se parempi jos pariskunnasta vain toinen on töissä, silloin jää yksi työpaikka jollekin joka sitä tarvitsee enemmän.
Yhteiskunnassa nuo etuudet ja avustukset on tarkoitettu lähinnä lyhytaikaiseen tukemiseen. Kun itse ei syystä tai toisesta kykene huolehtimaan itselleen tuloja työtä tekemällä. Ihanne olisi, että jokainen pystyisi elättämään itsensä ja kumppaninsa. Sen pitäisi olla tavoite, eikä vain ihanne.
Ihmiset vaan ovat hyvinkin erilaisien elämäntilanteiden vuoksi eri lähtökuopissa, jolloin kaikki ei kykene samaan elintasoon ja elintason ylläpitoon omatoimisesti. Vähimmäiseenkään elintasoon eli ruokaa ja katto päänpäälle. Siksi kaikkia tukia tuskin koskaan saadaan pois. Pitäisi tapahtua ihmeitä, että jokainen heikoimmillakin oleva yksilö pystyisi pitämään taloudellisesti huolta itsestään ja saati ehkä isostakin suvusta.
Noin muuten ajattelen, että mikä on minun on avopuolisonikin. Mun rahat ja varat on myös hänen elämiseen tarkoitettu, kun yhdessä kerran ollaan. Sama toimii myös toisinpäin. Vaikka yhteistä tiliä ei ole eikä tule, homma toimii vastavuoroisesti.Kaikissa tuissa on se ongelma, että niitä pystyy halutessaan helposti väärinkäyttämäänkin. Jos osaa junailla asiansa niin, että tukien varassa voi kelliä.
Mikä olis viisain ratkaisu, sitä en osaa sanoa. Mulla ei riitä järki pyörittelemään niin isoja talouteen liittyviä kysymyksiä. Mutta ehkä omatunto olis ihan hyvä väline. :)zönggö kirjoitti:
Kaikissa tuissa on se ongelma, että niitä pystyy halutessaan helposti väärinkäyttämäänkin. Jos osaa junailla asiansa niin, että tukien varassa voi kelliä.
Mikä olis viisain ratkaisu, sitä en osaa sanoa. Mulla ei riitä järki pyörittelemään niin isoja talouteen liittyviä kysymyksiä. Mutta ehkä omatunto olis ihan hyvä väline. :)En usko väärin käyttöön kyllä on niin lujat kriteerit että tuo on nyt kyllä jo vanhaa tietoa. Kiristetty on niin kun paljon, että joutuu miettimään miten nopeammin pääsee eroon, mikä tuottaa ylimäärästä stressiä.
valtakunta kirjoitti:
En usko väärin käyttöön kyllä on niin lujat kriteerit että tuo on nyt kyllä jo vanhaa tietoa. Kiristetty on niin kun paljon, että joutuu miettimään miten nopeammin pääsee eroon, mikä tuottaa ylimäärästä stressiä.
Siis väärinkäyttöön
valtakunta kirjoitti:
Siis väärinkäyttöön
Meillä se lopulta laittaa uupumiseen jatkuvasti saa olla huolissaan, joutuu kieltäytyy. Ukko menee kirjallisiin, ettei jouduta olemaan omin varoin kustantamaan yliopistoa.
- uygubvguyg
No moniko työnantaja haluaa pakotetun työläisen joka ei halua, välitä tai osaa tehdä töitä. Ja kuka haluaisi kaduille satoja tuhansia rahattomia, ei sillä yhteiskunta ainakaan parane. Utopiassahan ei ole ikinä eletty, eikä tulla elämään.
uygubvguyg kirjoitti:
No moniko työnantaja haluaa pakotetun työläisen joka ei halua, välitä tai osaa tehdä töitä. Ja kuka haluaisi kaduille satoja tuhansia rahattomia, ei sillä yhteiskunta ainakaan parane. Utopiassahan ei ole ikinä eletty, eikä tulla elämään.
Mulla meni nyt vähän ohi tää heitto. Lähinnä nyt koitin sanoa, että kaikilla ei koskaan ole nallekarkkeja yhtä paljon. Ts. aina joku tarvii yhteiskunnan apua ja huolenpitoa.
valtakunta kirjoitti:
En usko väärin käyttöön kyllä on niin lujat kriteerit että tuo on nyt kyllä jo vanhaa tietoa. Kiristetty on niin kun paljon, että joutuu miettimään miten nopeammin pääsee eroon, mikä tuottaa ylimäärästä stressiä.
No itse taaa olen jatkuvasti kuullut karua kieltä kentältä, että lapsellisen helppoa ottaa tukia erilaisten tukien muodossa. Tekeytyy vaan vaikka pääpipiksi tms. Niin rahaa tulee ja ylläpito on taattu.
Tää voi olla oalle sakkia sitten vaikeempaa kaiketi, toisille elämäntapa lusmuille ehkä sitten helpompaa?
- Töitäkylläonjokaiselle
Ensisijaisesti lähtisin siitä ettei kukaan olisi yhteiskunnan varoin kotona ainakaan ilman todella pätevää syytä.
Ihmiset ympärillä, työ ja vaikka koulutukset pitää poissa kaikenlaisista ongelmista.
Jos nyt joku väkipakolla haluaa eristäytyä tai lorvia niin kaivakoon omaa kukkaroa.- kaiseonoikein
No töitähän löytyy jokaiselle. Palkkaa vaan ei tahdota maksaa.
Sen jälkeen kun tulee ns. työvelvoite että saa tukia niin palkanmaksu vähenee edelleen. Kyllä bisnesmiehet osaa hommansa eli työntekijät on työvelvoite työntekijöitä. Johan nyt moni firma pysyy pystyssä 9 euron työntekijöiden voimalla.
Kaikki sossun tuet pitäs lakkauttaa kun ne näköjään menee laiskojen vihervassari suvakkien, musujen jne. tukemiseen..
Jotku eukot tehtailee pentuja että saisivat korkeammat tuet.. Joka pennulla eri isä..
Mun mielestä ne tuet kuuluu suomalaisille... Ja suomalaisilla en tarkota näitä uus-suomalaisia jotka on täällä sikeämällä onnistuneet ittensä tänne ankkuroimaan.- mulkutlahkeeseen
Ei siinä eukot hyödy mitään. Päinvastoin, rahallisen tuen saa joka menee ihan pentujen elämiseen mutta pentujen viemästä ajasta ei makseta mitään.
Jos ukot on niin katkeria ja kateellisia noiden eukkojen tuista niin voi jättää lisääntymättä tai elättää siittämänsä pennut. mulkutlahkeeseen kirjoitti:
Ei siinä eukot hyödy mitään. Päinvastoin, rahallisen tuen saa joka menee ihan pentujen elämiseen mutta pentujen viemästä ajasta ei makseta mitään.
Jos ukot on niin katkeria ja kateellisia noiden eukkojen tuista niin voi jättää lisääntymättä tai elättää siittämänsä pennut.Olin joskus töissä vähän aika kunnan sähkärinä ja tuli nähtyä näitä kummallisia YH-äitejä..
Kunnan kustantama talo joten meikä kävi tekemässä sähkötyöt.
En oo kateellinen.. Tiiän vaan että rahalle olis parempaakin käyttöä... Kuten esim. vanhustenhoito tai terveydenhuolto.
Laitokset vois olla täysin miehitettyjä.. Nythän siellä vanhukset hukkuu omaan paskaansa.
Eihän eukon tarvi muutako kusettaa ehkäsynsä kanssa.- mulkutlahkeeseen
Eräkettu kirjoitti:
Olin joskus töissä vähän aika kunnan sähkärinä ja tuli nähtyä näitä kummallisia YH-äitejä..
Kunnan kustantama talo joten meikä kävi tekemässä sähkötyöt.
En oo kateellinen.. Tiiän vaan että rahalle olis parempaakin käyttöä... Kuten esim. vanhustenhoito tai terveydenhuolto.
Laitokset vois olla täysin miehitettyjä.. Nythän siellä vanhukset hukkuu omaan paskaansa.
Eihän eukon tarvi muutako kusettaa ehkäsynsä kanssa.Kusettaa ehkäisynsä kanssa? Nythän siis tiedetään että nainen kusettaa aina. Ainakin tämän palstan mukaan. Ei kai mies ole oikeasti niin vähä-älyinen että luottaa eukon sanaan?
Täälläpäin en ole nähnyt kunnan kustantamia taloja yh-äideillä. Jos on talo niin on ihan omalla työllään hankittu niin kuin muidenkin perheiden talot. Suurin osa yh-äideistä kun on ihan normaaleja työssäkäyviä naisia. Jos isä jää jostain syystä yksinhuoltajaksi hän heittäytyy yhteiskunnan tukien varaan? Vai miten? Niinhän KAIKKI yh:t tekevät? mulkutlahkeeseen kirjoitti:
Kusettaa ehkäisynsä kanssa? Nythän siis tiedetään että nainen kusettaa aina. Ainakin tämän palstan mukaan. Ei kai mies ole oikeasti niin vähä-älyinen että luottaa eukon sanaan?
Täälläpäin en ole nähnyt kunnan kustantamia taloja yh-äideillä. Jos on talo niin on ihan omalla työllään hankittu niin kuin muidenkin perheiden talot. Suurin osa yh-äideistä kun on ihan normaaleja työssäkäyviä naisia. Jos isä jää jostain syystä yksinhuoltajaksi hän heittäytyy yhteiskunnan tukien varaan? Vai miten? Niinhän KAIKKI yh:t tekevät?Se on mahdollista.. :)
Täällä niitä on.. Varmasti joka kunnassa sama homma.. Ei oo vaan sulle sattunu kohalle.
On varmasti mutta nyt puhuttiin niistä pentutehtaista..
Ei minkäänlaista aikomustakaan tehdä rehellistä työtä.
Jotku laiskat lahnat hankkiutuu eläkkeelle jo parikymppisinä..mulkutlahkeeseen kirjoitti:
Kusettaa ehkäisynsä kanssa? Nythän siis tiedetään että nainen kusettaa aina. Ainakin tämän palstan mukaan. Ei kai mies ole oikeasti niin vähä-älyinen että luottaa eukon sanaan?
Täälläpäin en ole nähnyt kunnan kustantamia taloja yh-äideillä. Jos on talo niin on ihan omalla työllään hankittu niin kuin muidenkin perheiden talot. Suurin osa yh-äideistä kun on ihan normaaleja työssäkäyviä naisia. Jos isä jää jostain syystä yksinhuoltajaksi hän heittäytyy yhteiskunnan tukien varaan? Vai miten? Niinhän KAIKKI yh:t tekevät?"Kusettaa ehkäisynsä kanssa? Nythän siis tiedetään että nainen kusettaa aina."
Ei tietenkänä aina, mutta noin 99% naisten "ehkäisy petti"-väittämistä on valehtelua. Ne on aisuriansoja, joilla naiset pyrkii miesten ja yhteiskunnan eläteiksi.- mulkutlahkeeseenedelleen
super-atm kirjoitti:
"Kusettaa ehkäisynsä kanssa? Nythän siis tiedetään että nainen kusettaa aina."
Ei tietenkänä aina, mutta noin 99% naisten "ehkäisy petti"-väittämistä on valehtelua. Ne on aisuriansoja, joilla naiset pyrkii miesten ja yhteiskunnan eläteiksi.Miksi mies ei huolehdi ehkäisystä? On ainakin varmaa ettei kukaan kuseta. Tajuttoman yksinkertaista porukkaa. Turha syyttää naisia lisääntymisestä kun miehelläkin on homma kaikkea muuta kun hanskassa.
mulkutlahkeeseenedelleen kirjoitti:
Miksi mies ei huolehdi ehkäisystä? On ainakin varmaa ettei kukaan kuseta. Tajuttoman yksinkertaista porukkaa. Turha syyttää naisia lisääntymisestä kun miehelläkin on homma kaikkea muuta kun hanskassa.
"Miksi mies ei huolehdi ehkäisystä?"
1 yön jutuissa varmasti pitää käyttää kumia, mutta nyt on puhe pysyvästä parisuhteesta, jossa nainen vakuuttaa että ehkäisy on kunnossa. Jos siinä tilanteessa mies vetää joka kerta kumin kullin päälle, niin sekään ei ole naisesta oikein, koska silloinhan mies ei luota naiseen.
"Tajuttoman yksinkertaista porukkaa."
Mies on yksinkertainen jos erehtyy luottamaan naisen sanaan? Tästä olemme varmasti samaa mieltä. Ei naisiin voi luottaa.- mulkkulahkeeseen
super-atm kirjoitti:
"Miksi mies ei huolehdi ehkäisystä?"
1 yön jutuissa varmasti pitää käyttää kumia, mutta nyt on puhe pysyvästä parisuhteesta, jossa nainen vakuuttaa että ehkäisy on kunnossa. Jos siinä tilanteessa mies vetää joka kerta kumin kullin päälle, niin sekään ei ole naisesta oikein, koska silloinhan mies ei luota naiseen.
"Tajuttoman yksinkertaista porukkaa."
Mies on yksinkertainen jos erehtyy luottamaan naisen sanaan? Tästä olemme varmasti samaa mieltä. Ei naisiin voi luottaa.Se kumi pitää vaan vetää päälle koska mieshän ei oikeasti luotakaan naiseen. Nyt oli kyse kuitenkin naisista jotka tehtailee lapsia tukien takia eri miesten kanssa. Kyllä parisuhteessakin voi mies ehkäistä jos ei niitä lapsia halua.
mulkkulahkeeseen kirjoitti:
Se kumi pitää vaan vetää päälle koska mieshän ei oikeasti luotakaan naiseen. Nyt oli kyse kuitenkin naisista jotka tehtailee lapsia tukien takia eri miesten kanssa. Kyllä parisuhteessakin voi mies ehkäistä jos ei niitä lapsia halua.
Eli yhteevetona voimme todeta ettei naisiin voi ikinä luottaa kun kyse on ehkäisystä, oli tilanne mikä tahansa.
- mieslahnat
Eräkettu kirjoitti:
Se on mahdollista.. :)
Täällä niitä on.. Varmasti joka kunnassa sama homma.. Ei oo vaan sulle sattunu kohalle.
On varmasti mutta nyt puhuttiin niistä pentutehtaista..
Ei minkäänlaista aikomustakaan tehdä rehellistä työtä.
Jotku laiskat lahnat hankkiutuu eläkkeelle jo parikymppisinä..Noista laiskoista eläkkeelle hankkiutuvista parikymppisistä lahnoista suurin osa on miehiä.
- edelleensama
super-atm kirjoitti:
Eli yhteevetona voimme todeta ettei naisiin voi ikinä luottaa kun kyse on ehkäisystä, oli tilanne mikä tahansa.
Sehän on vaan miehen typeryyttä jos ei huolehdi osaltaan ehkäisystä. Nainen voi haluta lapsen ja jos mies ei halua niin ehkäisee omalta osaltaan.
mieslahnat kirjoitti:
Noista laiskoista eläkkeelle hankkiutuvista parikymppisistä lahnoista suurin osa on miehiä.
Enpä tiiä..
On tullu vastaan aika monta naista..
Nuorilla miehillä on monesti ollu joku oikea vaiva.. Kuten esim. tippunu telineeltä ja selkä vaatinu monta leikkausta että on ees jonku verran toimintakunnossa.super-atm kirjoitti:
Jos panettaa niin perkeleesti ja pillu on siinä edessä paljaana..
Eukko sanoo että sillä on ehkäisy ja sulla ei ole kumeja mukana...
Siinä tilanteessa ei tuu ajateltua järjellä ja sitä vaan painaa menemään.edelleensama kirjoitti:
Sehän on vaan miehen typeryyttä jos ei huolehdi osaltaan ehkäisystä. Nainen voi haluta lapsen ja jos mies ei halua niin ehkäisee omalta osaltaan.
Onko se myös ok jos nainen ei käytä e-pillereitä, mies käyttää kumia, mutta laittaa siihen neulalla reiän?
Sehän on naisen tyhmyyttä ettei käyttänyt pillereitä ja luotti mieheen. Mies voi haluta lapsen.- onkoaisurihukassa
mieslahnat kirjoitti:
Noista laiskoista eläkkeelle hankkiutuvista parikymppisistä lahnoista suurin osa on miehiä.
aisuria etsivää emakkoa ottaa varmasti tälläinen asia päähän
- samaedelleen
super-atm kirjoitti:
Onko se myös ok jos nainen ei käytä e-pillereitä, mies käyttää kumia, mutta laittaa siihen neulalla reiän?
Sehän on naisen tyhmyyttä ettei käyttänyt pillereitä ja luotti mieheen. Mies voi haluta lapsen.Mieshän tietenkin elättää haluamansa lapsen.
- mieslahnat
onkoaisurihukassa kirjoitti:
aisuria etsivää emakkoa ottaa varmasti tälläinen asia päähän
Voi olla.
samaedelleen kirjoitti:
Mieshän tietenkin elättää haluamansa lapsen.
Ei vaan miehen pitää toimia, kuten kaikki itsekkäät naiset. Eli mies eroaa heti lapsen äidistä, vaatii naista maksamaan elatusmaksuja ja vaatii ettei lapsen äiti saa ikinä tavat omaa lastaan. Mies jää pariskunnan yhteiseen asuntoon, vie puolet naisen omaisuudesta ja lapsen äiti saa muuttaa yksin johonkin yksiöön. Siinä vaiheessa miehellä on jo uusi nainen löydetty.
Kuulostaako väärältä toiminnalta? Noin suurin osa suomalaisista naisista tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731157
- 711112
- 66916
- 95859
- 49747
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois245734- 25649
- 72649
- 54646
- 40590