Kaikkonen: Måste presidenten fortfarande vara

hufvudstadsbladet

infödd finländare ?
Centerns gruppordförande Antti Kaikkonen är redo att se över kravet att presidenten ska vara infödd finländare vid nästa gång som grundlagen ses över.
"Jag tycker att kravet inte riktigt motsvarar jämlikhetstänkandet på 2000talet.Det behandlar inte alla finländare på samma sätt ",säger Kaikkonen.

23

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mångkulturellt

Måste presidenten vara kristen eller duger det att vara muslim tex. ?

• JuHgTrEwQ

Det är bara början. Lagarna skall anpassas så att alla rikssvenska medborgare kan bli president i Finland och att alla politiska, ekonomiska och kulturella hinder försvinner för rikssvenskar i Finland. Men för finskar finns inga möjligheter i Sverige på motsvarande vis, ty Finland är en svennokrati av värsta sort. Ruotsidemokratia on Suomen malli.

• litetkungligt
        JuHgTrEwQ kirjoitti:

Det är bara början. Lagarna skall anpassas så att alla rikssvenska medborgare kan bli president i Finland och att alla politiska, ekonomiska och kulturella hinder försvinner för rikssvenskar i Finland. Men för finskar finns inga möjligheter i Sverige på motsvarande vis, ty Finland är en svennokrati av värsta sort. Ruotsidemokratia on Suomen malli.

Så bra då, kanske vi kan få någon Bernadptte som president.

• varförinte6

Säkert kommer Finland någon gång i framtiden åtminstone att ha en president ,född i Finland men med rötterna i något annat land.

• realisten
        varförinte6 kirjoitti:

Säkert kommer Finland någon gång i framtiden åtminstone att ha en president ,född i Finland men med rötterna i något annat land.

Någon med ryska eller arabiska som modersmål.

• närmare
        litetkungligt kirjoitti:

Hellre från Ryssland.

• litetkungligt kirjoitti:

-Så bra då, kanske vi kan få någon Bernadptte som president.

Ei taida Bernarutto tyytyä presidenttiyteen:-)

• småkusinssmåkusin
        svekoargumentti kirjoitti:

-Så bra då, kanske vi kan få någon Bernadptte som president.

Ei taida Bernarutto tyytyä presidenttiyteen:-)

Någon mindre viktig släkting skulle säkert ställa upp.

• alldelesperfekt
        realisten kirjoitti:

Någon med ryska eller arabiska som modersmål.

Jag kunde tänka mig att rösta på en presidentkandidat som är färgad, talar svenska och är homosexuell.

• småkusinssmåkusin kirjoitti:

Någon mindre viktig släkting skulle säkert ställa upp.

-Någon mindre viktig släkting skulle säkert ställa upp.

Eikös tämä Bernaruttojen suku ole kuutenkin sitä selundaa vrt siihen tosiupeaan sukuun?

• alldelesperfekt kirjoitti:

Jag kunde tänka mig att rösta på en presidentkandidat som är färgad, talar svenska och är homosexuell.

m.a.o Tarja Halonen.

• alltgott
        alldelesperfekt kirjoitti:

Dessutom SDPare.

• Gunnar.Jansson

Presidentin tulee olla syntyperäinen suomalainen ja hyvä se, meillähän ei kaksoiskansalainen pääse tärkeille paikoille muutenkaan, voi tulla lojaalisuus-ongelma

• laki_olemassa

Onko Suomessa presidentin valinnassa olemassa samanlaisia lakeja kuin esim. USA:ssa, että pressan täytyy olla syntynyt maassa?

• nyland

Ännu enligt grundlagen, Kaikkonen vill ändra på lagen.

• Finländare
        nyland kirjoitti:

Ännu enligt grundlagen, Kaikkonen vill ändra på lagen.

Jag hoppas det inte går igenom för nog borde han vara Finländare av många uppenbara orsaker.

• minåsiktåtminstone
        Finländare kirjoitti:

Jag hoppas det inte går igenom för nog borde han vara Finländare av många uppenbara orsaker.

Det tror jag nog de flesta anser.

• On varsin tavallista, että vain syntyperäinen kqansalainen voi päästä valtion korkeimpiin virkoihin.

Iso Arskakin joutui tyytymään kuvernöörin virkaan, kun ei ole syntyperäinen USAn kansalainen.

Ja USAssa kansalaisuuksia riittää.
      Suomessa vielä varsin homogeenistä.
      Joten kysymys liennee vaan tehty palstatilan toivossa.

• kepu-maanpetos

Kepulllahan on aina maanpetos sydäntä lähinnä oleva asia

• Tärkeämpi kysymys on pitääkö presidentti Uuden Vuoden puheensa myös ruotsiksi? Puhe menee hukkaan, kun kukaan ei sitä kuuntele.

Sampo Terho, jos nousee presidentiksi asia tulee ajankohtaiseksi.

• Jag tycker Kaikkonen har helt rätt.
      Tänk på dem, vars båda föräldrar är födda i Finland och har sitt liv i Finland. Deras barn har sitt liv i Finland från begynnelsen, men det kan aldrig bli president i Finland då födseln råkade inträffa under en resa och det står "utomlands" i passet beträffande födelseort. Inte född i Finland. Kan inte bli president.

• dkkfhlv

Det har du ju rätt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      282
      3369
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2385
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      253
      2164
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2049
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      72
      1708
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      342
      1342
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      25
      1117
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1069
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1036
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      993
    Aihe