Onko ok, jos mies ei kerro koko totuutta?

xxkysymysykkösillexx

Asia, mitä olen miettinyt ykkösten kannalta: Ykkönen antaa miehelleen sivusuhteen anteeksi, kun mies sen tunnustaa (kun jää kiinni viestittelystä). Onko ykköselle siinä vaiheessa yhdentekevää, mitä mies salasuhteestaan kertoo? Haluaako ykkönen tietää ns. kaiken vai onko sittenkin ihan ok, että mies tunnustaa vain pienen osan totuudesta? Eli onko parisuhteen jatkuminen tärkeämpää kuin rehellisyys?

Itse olen se entinen, paheksuttava kakkonen. En ex-salamiestäni huolisi enää takaisin, koska olen huomannut, kuinka sujuvasti hän valehtelee lähes kaikille, minullekin tietysti. Helvetin tyhmä oon ollut jne. tajuan sen viimein nyt itsekin. Mietin vain nyt vaimon osaa, kun mies sai jäädä hänen luokseen (eikä lentänyt pihalle), koska tunnusti vain tapailleensa minua yökerhoissa muutaman kerran ja että olimme kännissä vain suudelleet tuolloin. Todellisuudessa meillä oli kiihkeä seksisuhde hiukan yli kolmen vuoden ajan, olimme päivittäin yhteydessä, harrastimme seksiä milloin missäkin ja muutaman kerran vuodessa kävimme yhteisillä viikonloppumatkoilla jne.

Mutta haluaako ykkönen edes tietää sen oikean totuuden miehen puuhista vai riittääkö, että mies jäi? Mietin, että pitäisikö minun kertoa aviovaimolle, mitä oikeasti on tapahtunut vai pitäisikö antaa vain olla, kun toisaalta en haluaisi heidän väliinsä enää millään lailla mennä. Mutta en haluaisi, että se "mies" kusettaa enää ketään naista ja mielestäni se nainen ansaitsisi parempaa kuin tuon petturimiehen. En vain tiedä, mikä tässä tilanteessa olisi "oikein"?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

95

3672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meeseteenpäin

      Älä sekaannu enää. Anna sen ykkösen vain pitää miehensä. Jos hän on normaalijärjellä varustettu hän kyllä tietää ja tuntee että suhde on ollut kuten kuvailet myös seksuaalinen.
      Jos sekaannut saat vain ukon ruikuttamaan takaisin ja sen ykkösen kimppuusi.

      • xxkysymysykkösillexx

        Tuota mietin itsekin, että luultavasti ykkönen vain hyökkäisi minua vastaan, että ehkä parempi vaan antaa olla. Jotenkin vain itse tuossa vaimon asemassa haluaisin tietää, jos minulla olisi mies, joka olisi noin julmasti valehdellut eikä kertonut totuutta pelkuruuttaan.

        Ja se ukko tuskin tulisi ruikuttamaan takaisin, jos vaimolle kertoisin.. Tosin eipä sillä minulle ole enää merkitystä :D


    • Olfrjlöo

      Mielestäni hän ansaitsisi tietää, minä ainakin haluaisin

    • Ykköseltäkakkoselle

      Meinaatko todella että olisi merkitystä sille vaimolle kuinka monta kertaa laukesitte tai missä asennossa tai paikassa sait? Anna mun kaikki kestää! Olet kyllä selkeästi kertonut ja ilmi tuonut miksi mies ei sinuun päätynyt. Typerä olet kyllä! Kuule kerro vielä tosiaan se ettet halua sen lisää pettävän muiden naisten kanssa ja olet " vaimon kaveri jonka pitää nyt puolustaa vaimoa tuolta petturilta. Ei ole ihme kuinka hävetään näitä salasuhteita kun näin selkeästi ja upeasti näkee kakkosen touhuja.

      • xxkysymysykkösillexx

        Kiitos mielipiteestäsi "Ykköseltäkakkoselle". Sitä lähinnä ajattelin, että vaimo on nyt siinä uskossa, ettei mitään "vakavaa" ole tapahtunut ja antoi kenties siksi miehelleen anteeksi. Totuus on kuitenkin ihan muuta, niin haluaisiko vaimo tämän miehen kanssa olla, jos tietäisi totuuden.. Mitään asentoja tmv. mun ei ole mikään tarve kellekään repostella.

        Enkä halua mikään vaimon kaveri olla. Sitähän tässä kysyin, että haluaisiko ykkönen tietää vai ei. Ja en todellakaan aio kertoa, jos siltä vaikuttaa, että ykköset elää mieluummin uskossa, että mies ei ole mennyt "liian pitkälle" ja kyseessä on vain hetken hairahdus. Minun puolestani heidän parisuhteensa voi lopun ikää perustua valheelle.


      • Otinjoskuskakkosen
        xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi "Ykköseltäkakkoselle". Sitä lähinnä ajattelin, että vaimo on nyt siinä uskossa, ettei mitään "vakavaa" ole tapahtunut ja antoi kenties siksi miehelleen anteeksi. Totuus on kuitenkin ihan muuta, niin haluaisiko vaimo tämän miehen kanssa olla, jos tietäisi totuuden.. Mitään asentoja tmv. mun ei ole mikään tarve kellekään repostella.

        Enkä halua mikään vaimon kaveri olla. Sitähän tässä kysyin, että haluaisiko ykkönen tietää vai ei. Ja en todellakaan aio kertoa, jos siltä vaikuttaa, että ykköset elää mieluummin uskossa, että mies ei ole mennyt "liian pitkälle" ja kyseessä on vain hetken hairahdus. Minun puolestani heidän parisuhteensa voi lopun ikää perustua valheelle.

        Et voi miestä pakottaa kertomaan teistä sen kummemmin jos kaunisteli sitä niin sillä ei ole merkitystä. Se että mistä tiedät sen kiinni jääneen vaimolle? Itse kertoi? Tuota oletko ottanut huomioon jos mies kyllästyi sinuun ja kertoi jääneensä kiinni viestittelystä? Ota sekin huomioon voi olla ettei vaimo tiedä mitään. Jos se vaimo ei ole ottanut yhteyttä sinuun milläänlailla voi olla että mies halusi sinusta eroon kätevästi? Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa? Minäkin aikanaan valehtelin kakkoselle kertoneeni vaimolleni kaiken siitä ja sain aikaa kertoa vaimolle hullusta akasta joka on ihastunut minuun ja esittää kaveria. Ei onnistunut edes kostamaan meille.


      • xxkysymysykkösillexx

        Vaimo oli nähnyt miehen koneelta joitain viestejämme ja ilmeisesti myös vaimon ystävä oli jo aiemmin vaimolle vihjannut nähneensä meidät yhdessä. Mies oli sitten joutunut "tunnustamaan" tämän pikku hairahduksensa... Vaimo oli minuun lyhyesti yhteydessä, kun asia tuli ilmi. Eli kyllä vaimo oikeasti ainakin jotain tietää.

        Voit tietysti olla oikeassa, että mies vain halusi minusta jotenkin "helpolla" eroon. Mutta mielestäni vaimolla voisi silti olla haluja/oikeus tietää miehensä "seikkailujen" oikeasta laadusta. Minun ei todellakaan tarvitsisi keksiä mitään todisteita suhteestamme, koska meistä on useita valokuvia yhdessä, tuhansia viestejä tallessa jne. Joista kyllä käy ilmi, etten ole mikään hullu akka, joka keksi koko jutun omasta päästään. Tyhmä kyllä oon ollut, mut se siitä..

        Enkä mä sitä miestä voikaan pakottaa kertomaan mitään. Ei se pelkuri sitä tehnyt silloin, kun jäi kiinni, eikä tekis nytkään. Mutta itse voisin vähän valaista asiaa vaimolle, jos haluaisin :)


      • Anonyymi
        xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi "Ykköseltäkakkoselle". Sitä lähinnä ajattelin, että vaimo on nyt siinä uskossa, ettei mitään "vakavaa" ole tapahtunut ja antoi kenties siksi miehelleen anteeksi. Totuus on kuitenkin ihan muuta, niin haluaisiko vaimo tämän miehen kanssa olla, jos tietäisi totuuden.. Mitään asentoja tmv. mun ei ole mikään tarve kellekään repostella.

        Enkä halua mikään vaimon kaveri olla. Sitähän tässä kysyin, että haluaisiko ykkönen tietää vai ei. Ja en todellakaan aio kertoa, jos siltä vaikuttaa, että ykköset elää mieluummin uskossa, että mies ei ole mennyt "liian pitkälle" ja kyseessä on vain hetken hairahdus. Minun puolestani heidän parisuhteensa voi lopun ikää perustua valheelle.

        Minä ykkösenä ainakin haluaisin tietää. Kerro vaimolle loputkin. Jokaikistä yksityiskohtaa ei tarvitse kertoa mutta suhteen pituus ainakin.


    • Moiuytbh

      Kerro on mun mielipiteeni,mies on myös museota utelias sinua.Olen itse sama kaltaisessa tilanteessa paitsi suhteeni jatkuu varattuun mieheen.Vuosia oltu ns.yhdessä ja päivittänyt näemme.Nyt ruvennut ärsyttämään miten miehellä arki sujuu ja mä olen illat ja vielä. Loput usein yksin.Ihana mies ja rakastan häntä.Silti en itse pettämistä voi hyväksyä.Tekosyyn lasten vuoksi uhraudun saa niskavillat pystyyn.KERRO.

    • Koiujhy

      Siis korjaan kirjoitusvirheet KERRO MIES ON MYÖS KUVITTANUT SINUA.

    • Iolkj

      Kusettanut.hemmetin ennakoiva tekstinsyöttö!

    • Kyllätaasonotsaa

      Kolme vuotta olet persettäsi jakanut valehtelevalle ukkomiehelle ja nyt kun äijä heivas sut pihalle niin haluat yhtäkkiä, että vaimo tietää totuuden. Ihan vaan hyvää hyvyyttäsi haluat kertoa, koska "vaimo ansaitsee tietää totuuden"?! Nussiessasi miehen kanssa ei paljoo vaimon tietämiset kiinnostanu. Tekopyhyyden huippu, mutta näitähän ämmiä riittää.

      • xxkysymysykkösillexx

        Kysyin, haluaisiko ykkönen tietää.. en sanonut olevani mitenkään erityisen hyvä ihminen tekojeni vuoksi :)

        Tosin: voin sinkkuna jakaa persettäni kelle haluan, mies tässä petturi on ollut. Mutta tästä aiheesta tällä palstalla on jo jauhettu, joten annettasko tässä ketjussa tän "mieheni on kunnollinen, ne perheenrikkojakakkoset on h*oria" -keskustelun olla.


      • Kyllätaasonotsaa

        Ei tommoset h****t ymmärrä vaikka rautalangasta vääntää.
        Sä etsit ainoastaan kostoa. Olet katkera ämmä, joka ei kestä sitä, että mies ei vaihtanutkaan suhun. Nyt haluat vain kostaaksesi avautua vaimolle. Jos tosissaan haluaisit 'pelastaa vaimo raukan' et olisi koskaan mieheen koskenutkaan, tai olisit viimeistään ekan kerran jälkeen jo kertonut. Mutta eipä tuo sillon haitannut kun mies sun luona ravas. Ei sua kiinnostanu miehen sua nussiessa vaimon tunteet jne. paskan vertaa.


    • Gtfrdse

      Minä kertoisin,ota mukaan jos mahdollista todistusaineistoa vuosien varrelta,valokuvia,tekstiviestejä ja ehkä ystävä joka todistaa.Ei ole oikein että Sinusta tehdään niin sanottuvahinko.Olet tunteva ja yhtä tärkeä ihminen kuin vaimokin.

      • xxkysymysykkösillexx

        Todistusaineistoa kyllä löytyisi runsain mitoin. Ei jäisi vaimolle mitään epäselväksi, jos lukisi miehensä minulle lähettämät viestit, näkisi sen lähettämät k*llikuvat jne. Jopa muutama miehen kaveri tietää, mutta eihän miehet toisiaan käräytä, kun taitaa niillä kaikilla olla tahoillaan jotain meneillään...


    • Huikj

      Kuule KYLLÄ ON OTSAA,asiat ei ole noin mustavalkoisia.

    • Jätärauhaan

      Eiköhän se yksikin naitu kerta riitä pettämisen kynnyksen ylittämiseen sille vaimolle. Ei se että katsot nyt oikeudeksesi kertoa koko totuus vaimolle jotta saisit edes vähän kosteutta niinkö? Ei se kuinka monta kertaa se kävi panemassa tai sekään miksi aloit suhteeseen tietäen varatun kanssa ole merkitystä tuolle vaimolle. Usko hyvä ihminen että jätä rauhaan se pari. Sinä et voi tietää mitä siellä tapahtuu ja se on niiden kahden asia ei sinun. Kasva aikuiseksi joskus joohan? Niele pettymykseksi ja siirry Sinkkuihin. Kertoo kyllä sinusta paljon kun sinusta on nyt tärkeämpää teroittaa ne määrät ja ajat touhusitte. Etköhän ole kostosi saanut kun vaimo tiedon sai ja se mistä se sai sen on sitten toinen juttu. Typerää touhua teiltä kaikilta. Nytkö sitten huudat sen rehellisyyden perään kun mies ei kertonut kaa kaikkia. Silläkö epäilet että antoi anteeksi kun kerran kiinni jäi ja nyt toivot jos saat kerrottua totuuden lentää mies pihalle ja luoksesi?

      • xxkysymysykkösillexx

        Mies kertoi vaimolleen vain suutelusta. Ei siis seksin harrastamisesta. Vaimo siinä uskossa, ettei ole kertaakaan naitu. Ja niinkuin sanoin, ei tarvitse kyseisen ukon enää tänne lennellä.

        Usko pois, otin tästä suhteesta paitsi kaiken irti, niin myös opikseni. Varatut munanheiluttajat heilutelkoot jatkossa muualla. Miehet näköjään pystyy vedättään meitä naisia sata-nolla. Menin itsekin siihen samaan halpaan.


      • voivoivoiteitä
        xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Mies kertoi vaimolleen vain suutelusta. Ei siis seksin harrastamisesta. Vaimo siinä uskossa, ettei ole kertaakaan naitu. Ja niinkuin sanoin, ei tarvitse kyseisen ukon enää tänne lennellä.

        Usko pois, otin tästä suhteesta paitsi kaiken irti, niin myös opikseni. Varatut munanheiluttajat heilutelkoot jatkossa muualla. Miehet näköjään pystyy vedättään meitä naisia sata-nolla. Menin itsekin siihen samaan halpaan.

        Niinkö sulle kertoi ja sinä uskoit?


      • vitaliberata
        xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Mies kertoi vaimolleen vain suutelusta. Ei siis seksin harrastamisesta. Vaimo siinä uskossa, ettei ole kertaakaan naitu. Ja niinkuin sanoin, ei tarvitse kyseisen ukon enää tänne lennellä.

        Usko pois, otin tästä suhteesta paitsi kaiken irti, niin myös opikseni. Varatut munanheiluttajat heilutelkoot jatkossa muualla. Miehet näköjään pystyy vedättään meitä naisia sata-nolla. Menin itsekin siihen samaan halpaan.

        "Miehet näköjään pystyy vedättään meitä naisia sata-nolla." Vain sinua ja ainoasstaan vain sinua.


    • Lkjhgf

      Sä et ole tehnyt mitään pahaa.syy on miehen joka pettää.se käytti sua hyväkseen ja anna sille opetus.nytse touhuaa hetken vaimonsa kanssa ja esittää kunnollista ja ottaa uuden uhrin.kyllä vaimolla oikeus tietää.sinulla oikeus saada arvostusta.eiole ykkösiä ja kakkosia.avioliitto on pelkkä muodollisuus.jotkut miehet tottuneet kun vaimo hoitaa lapset ja kodin niin eivät eroa.

      • xxkysymysykkösillexx

        Kiitos.
        Minäkin arvelen, että jonkun ajan päästä sillä on uusi kakkonen pyörityksessä ja käytti vaan minua niin kauan, kun ei kiinni jäänyt. Ensin nyt tasoittaa vaan tilanteen kotona.

        Tuntuu, että miehet harvoin on niitä, jotka avioliitosta lähtee, koska vaimon kanssa on niin kätevää ja tuttua olla. Ja varmasti vaimo on oikein mukava ihminen, mutta joku vaan ajaa kuitenkin hakemaan tunnetta ja intohimoa liiton ulkopuolelta.

        Jännä, että on munaa nussia muita naisia, muttei kuitenkaan munaa kertoa siitä sille omalle "tärkeälle" vaimolle.


      • TotuusVoiSattua

        Tais vaimo kuitenkin olla sinua tärkeämpi, kun mieluummin hänet piti kuin sinut.


      • xxkysymysykkösillexx

        Niin oli ja on :) Enhän mä tässä olisi kyselemässä, jos mies olisi valinnut minut. Mut se nyt ei tässä ollutkaan se pointti :)


      • Sillattis

        No kyllä se vaan just on se pointti. Jos et olis katkera, et miettis kostoa.


    • rakkausrealismia

      Ei hitto, näin aasejako liikuskelee markkinoilla. Siis älä vaivaudu ja avaudu leikeistäsi toisen puolisolla. Siis nyt repesin kyllä täällä.

      Mulla on kokemus tuosta ja tottakai tiesin, että valehtelu on käynnissä, sen vaan näkee toisesta. Vaimon kuudes aisti tai joku muu, mutta tiedossa oli ilman, että kukaan kertoi. Ensin ajattelin, että perkeles potkasen nurtsille sinne aidan toiselle puolelle lopullisesti, ennen potkua otan autoni avaimet pois ja saa sitten jatkaa siitä kävellen uuteen kotiin. Sitten tajusin, että eihän tuossa ole mitään iloa ja tein toisin. Voin kertoa, että olen juuri tasan yhtä tyhmä kuin se toinen nainen, kun rakastan kultaani vain sillä erotuksella, että en kuvitellut olevani hänen ainokaisensa. Ainakin pari muuta naista oli mukana samoissa leikeissä. Mistä tiedän? Siitä, kun eräänä keväänä pani suhteensa poikki kaikkiin villityksiinsä ja osa näistä tuli ihan kotiovelta tarkistelemaan unelmiensa miestä, niin siinä oli loppuhuipennus.

      Että ei minulle ainakaan tarvitse selitellä mitään, kun haistoin ne sänkyhommat muutenkin. Alapää joko pesty hajusaippualla tai haisi ihan hiivalle, tuossa ihan suoraan sanottuna ilman lepertelyä. Jossain kohtaa säälin ja mieleeni tuli, että soitan tai käyn kakkosen luona, että älä hyvä ihminen ole uunotettava, kun oli uskonut senkin, ettei meillä ole ollut kymmeneen vuoteen seksiä. Periaate on aina ollut, ettei aikuista miestä vahdita tai rajoiteta hänen kaljakaveri-iltojaan, jos sitten on niin heikko, että hairahtuu, niin harmi sitten, että selkärankaa puuttui siinä kohtaa pätkä. Sitten on vain yhdessä päätettävä, että katsotaanko samaan suuntaan vai erisuuntaan. Turhaa siinä on enää niistä vanhoista asioista jauhaa, kun ei ne jauhamalla miksikään muutu.

      Lopuksi et selvästikään tajua mitään. Ei anteeksi anto siihen perustu lainkaan, että petetty ei tiedä kaikkia asioita tai luulee, ettei se ole vakavaa. Kyse koko jatkamisjutussa on aivan toisissa asioissa kuin kakkosen asioista. Ne syyt ja asiat, jotka saavat parin uskottomuuden jälkeen jatkamaan yhdessä, eivät kyllä muille kuulu, vaikka se toisinaan tuntuu joitakin kiinnostavankin.

      • xxkysymysykkösillexx

        :D Okei. Kiitos vastauksesta "rakkausrealismia". Tuo kyllä voisi pitää paikkansa myös tämän miehen kohdalla. Eli vaimo tavallaan jo tietää tai aavistaa, mutta ei sillä ole hänelle merkitystä. Hyväksyy tilanteen.

        Tämä on sinänsä helpottavaa tietää, että näinkin voi olla. Koska silloin parisuhteen jatko perustuu vaimonkin puolelta totuuden tietämiselle. Eli muitakin naisia on ollut, muttei se muuta sitä, että yhdessä pysytään edelleen.

        Itse olen lopulta tyytyväinen, että mies jäi kotiinsa, koska toivuttuani ensijärkytyksestä tajusin, että oishan se nyt jumalauta tehnyt tän saman tempun mullekin joskus. Siis pettänyt ihan mennen tullen. Kyllä oon ollut aasi, mut uskoakseni silmät on pikkusen auenneet tässä ajan kanssa.

        Tää oli kyllä valaiseva vastaus, "rakkausrealismia" :) Ehkä se vaimo tosiaan kertomattakin näkee, että mies valehtelee. Toivottavasti ainakin.


      • UrpoaatamiM34

        Onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa kuin tämä kakkonen?? Naureskelee vaimolle, joka jää petturimiehen rinnalle, vaikka itse on ihan tietoisesti lähtenyt suhteeseen pettäjän kanssa. Tietäen, että mies nai myös vaimoaa ja mahdollisesti myös muita.


    • Salaavaanko

      Minä olen ykkönen ja jos saisin tietää miehen suhteesta, antaisin luultavasti anteeksi. Yhteistä eloa takana jo kymmeniä vuosia. En haluaisi turvallisesta hyvästä (?!) miehestä luopua. Sänkyhommat saattaisivat vaan loppua aika pitkäksi aikaa, mikä ei kyllä suhteelle hyvää tekisi.

      Sitten olen myös kakkonen, jonka salarakas on huithapeli. Ihana rakastaja, mutta hän luultavasti ei enää ole minulle(kaan) uskollinen. Ei ole omalle vaimolleen ollut uskollinen pariinkymmeneen vuoteen. Minä olen vain yksi nainen monien joukossa, mutta en kuvittelekaan että olisi minun asiani heidän avioliittoa rikkoa. Ajattelen että on parempi olla onnellisen tietämätön.

      • Mietinpävaan

        Antaisit suhteen anteeksi - antaisitko jos suhde vaan jatkuisi ihan avoimesti silmiesi alla?


      • Salaavaanko
        Mietinpävaan kirjoitti:

        Antaisit suhteen anteeksi - antaisitko jos suhde vaan jatkuisi ihan avoimesti silmiesi alla?

        En tiedä millaista olisi jos tilanne oikeasti eteeni tulisi. Joskus olen vaan asiaa ajatellut. Ja pelottavaa olisi jäädä yksin ja laittaa koko elämä jakoon. En tiedä oikeasti...


    • Heitä lantilla kummin aiot tehdä.

      Tuskin kukaan täällä olevista saa päätettyä sitä asiaa puolestasi? Mutta saithan sä ainakin kivan avauksen aikaan, josta on puhuttu tällä palstalla moneen kertaan.

      Ja nyt sitten vain alat uutta avausta taas tekemään tätä samaa aihetta sivuten - eikö niin?

      • xxkysymysykkösillexx

        Ok. Lähinnä nyt hain eri näkökulmia asiaan, kun yksin tätä miettiessä jumiutuu helposti samoille raiteille.

        En oo pyytänyt ketään päättämään mun puolesta :) En vaan ite oo ollut tuossa vaimon osassa, niin en tiedä, mitä ko. ihmiset tällasesta tilanteesta ajattelee.


      • xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Ok. Lähinnä nyt hain eri näkökulmia asiaan, kun yksin tätä miettiessä jumiutuu helposti samoille raiteille.

        En oo pyytänyt ketään päättämään mun puolesta :) En vaan ite oo ollut tuossa vaimon osassa, niin en tiedä, mitä ko. ihmiset tällasesta tilanteesta ajattelee.

        En ole minäkään ollut. Mutta siksi nyt en sanonut asiaan oikein juuta tai jaata, ettei mun sanomisista taas pahastuttaisi.
        Minun kokemukseni kun enimmäkseen perustuvat varattuihin miehiin ja heidän ajatusmaailmaansa. Tosin en yleensäkään viihdy saman miehen kanssa paria kuukautta pidempään, kun mulle tulee jo tarve laittaa mies vaihtoon. Alkaa ahdistaa, jos varattu mies koettaa alkaa omimaan minua ja sanelemaan sitä että kenen kanssa mä olen.


      • aikamoistaon
        Godam kirjoitti:

        En ole minäkään ollut. Mutta siksi nyt en sanonut asiaan oikein juuta tai jaata, ettei mun sanomisista taas pahastuttaisi.
        Minun kokemukseni kun enimmäkseen perustuvat varattuihin miehiin ja heidän ajatusmaailmaansa. Tosin en yleensäkään viihdy saman miehen kanssa paria kuukautta pidempään, kun mulle tulee jo tarve laittaa mies vaihtoon. Alkaa ahdistaa, jos varattu mies koettaa alkaa omimaan minua ja sanelemaan sitä että kenen kanssa mä olen.

        Millainen mahdat olla naisena, jos sinulle saa sanella ehdot?

        Hyvässä parisuhteessa kun toista ei pidetä minään vankina, kuten määrätään tekemiset, syömiset ja juomiset. Aivan yhtä vähän kuin, että sanellaan kenen kanssa saa olla. Vain koirilla pidetään lenkillä panta kaulassa.


      • aikamoistaon kirjoitti:

        Millainen mahdat olla naisena, jos sinulle saa sanella ehdot?

        Hyvässä parisuhteessa kun toista ei pidetä minään vankina, kuten määrätään tekemiset, syömiset ja juomiset. Aivan yhtä vähän kuin, että sanellaan kenen kanssa saa olla. Vain koirilla pidetään lenkillä panta kaulassa.

        En sanonut että saa sanella vaan että koettaa alkaa omimaan ja sanelemaan. Tarvitseeko sitä samaa asiaa (koettaa alkaa) toistaa samassa lauseessa?

        Enkä mä missään parisuhteessa heidän kanssaan ole ollut. Hehän ovat olleet jo toisen naisen kanssa parisuhteessa. Mä olen vain nk. nuolaissut kermat kakun päältä lainaamalla toisen omaa. Tosin ne miehet itsehän siihen seksisuhteeseen ovat mun kanssa alkaneet. Mä olen ollut silloinkin sinkku eli en ole pettänyt ketään.


    • Loiuyt

      Kylläse liitto on tuhoon tuomittu jos mies pettää.joten kerro.tee se.usko mua.se huijannut sua.sitten jatkaa vaan vaimonsa kanssa jasä sait sydänsurut.kulissit pystyssä useilla.

      • rakkausrealismia

        Hyödytöntä. Hyödytöntä on syyllistää toista. Aivan yhtä hyödytöntä on kuvitella, että jonkun parisuhde on tuhoon tuomittu pahassakaan kriisissä, sillä sehän riippuu siitä, millaiset kyvyt on käsitellä vaikeitakin asioita. Joskus uskottomuus on vahvistava kokemus, koska se ravistelee tomut liitosta pois ja tulee kyky nähdä, mitä oikein haluaa. On naivistista kuvitella, että vain yhdellä olisi sydänsuruja kolmiodraamassa, kyllä niitä on ihan jokaisella. Aikoinani ehdotin yhteisen pöydän ääreen kokoontumista kolmiodraamalaisilta, mutta siihen ei ollut pokkaa.


      • ex-minäkin
        rakkausrealismia kirjoitti:

        Hyödytöntä. Hyödytöntä on syyllistää toista. Aivan yhtä hyödytöntä on kuvitella, että jonkun parisuhde on tuhoon tuomittu pahassakaan kriisissä, sillä sehän riippuu siitä, millaiset kyvyt on käsitellä vaikeitakin asioita. Joskus uskottomuus on vahvistava kokemus, koska se ravistelee tomut liitosta pois ja tulee kyky nähdä, mitä oikein haluaa. On naivistista kuvitella, että vain yhdellä olisi sydänsuruja kolmiodraamassa, kyllä niitä on ihan jokaisella. Aikoinani ehdotin yhteisen pöydän ääreen kokoontumista kolmiodraamalaisilta, mutta siihen ei ollut pokkaa.

        Minä ehdotin myös yhteistä kokoontumista kolmiodraaman selvittämiseksi mutta expuolisollani ei pokka riittänyt. Se paljasti sen kuinka oli valehdellut kummallekin naiselle eikä hänestä ollut kantaan vastuuta teoistaan.


    • Kakkosenjokatiedän

      Nytkö vaadit sitten rehellisyyttä mieheltä että kertoo kaiken. Höpö höpö älä viitsi ei sulle kuulu mitä mies kertoo vaimolleen. Sinäkö näet oikeudeksi hämmentää lisää? Kai ymmärrät miksi jäi vaimonsa tykö? Katsos kun nainen jolla on " maine on ikävää olla poikien juttujen kohde " sillä on se akka joka...... Kai tajuat? Jos taas vaimolla taas hyvä maine ei pääse pojat paskaa puhumaan kunnon naisesta. Se miehille tärkeää ja se että myös puoliso on kunnollinen. Miehet hän toisiaan " ihannoi kun käyvät nussimassa " naisia" muista tämä!

      • xxkysymysykkösillexx

        Rauhotutaas nyt. En vaadi keneltäkään mitään. En halua miestä takaisin. Kysyin, että kiinnostaako ykkösiä totuus vai onko miehen valheille perustuva suhde ok. Kysyin mielipiteitä, en kertonut olevani menossa läväyttämään kaiken totuuden vaimon naamalle :)

        Ja juu, ei mies h*oraa halua, jos sitä tarkoitit. Minä olen vapaana ihmisenä ollut hänen kanssaan suhteessa enkä ole ottanut seksistä maksua enkä ole jakanut persettä kenellekään muulle suhteemme aikana, joten... ennemmin se petturi on kyseenalainen henkilö, kun on pannut vaimonsa lisäksi minua ja luultavasti myös muitakin. Eikä ole viitsinyt erota ennen näitä panopuuhiaan. Mut joo. Tästä asiasta on aina ja ikuisesti nämä kaksi näkökantaa ja eipä tästä kannata väitellä. Minä vaan ymmärrän h*oran pikkusen toisella tavalla kuin osa tän palstan kirjoittelijoista.


      • Tuliskohymykunsaisivat

        Nää maineestaan ylpeät ovat kunnon kyytiä vailla.


    • Marimekkotäditkuyt

      Huh mitä juttua.ai että kun on avoliitossa tai vaimo on jotenkin puhtaampi.kuule.mä en ole ikinä pettänyt ketään ja olen ns.toinen nainen jo 6 vuotta.en ole ikinä kokenut ees yhden illan juttua.aina olen seurustellut kauan.nää maine ja huono nainen jos olet salasuhteessa kommentoijat on jostain juupajoelta ja ikähaarukka 60.-100.ei elämä ole ihan niin mustavalkoista.lopettakaa syyllistäminen.ja jos miehellä ns toinen nainen SE EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE MIES JOKA PANEE KAIKKEA.

      • niinpäniinniin

        6 vuotta kakkosnaisena. Onnea valitsemallesi uralle. Luulen, että et itsekään arvosta itseäsi. En osaa sanoa onko vaimo puhtaampi kuin sinä, mutta hän on vaimo. Sinä muuta.


    • parisuhdeterp

      Minä ottaisin vaimoon yhteyttä ja kysyisin vaikka ensin anonyymisti jos mahdollista, että haluaako hän tietää koko totuuden miehensä uskottomuudesta.

      Ja sanon tämän ihan vaimona; jos mun miehellä olisi tarve pettää ja hän olisi pettänyt noinkin pitkään, haluaisin tietää ihan itseni sekä miehen takia. Sillä suhteessa olisi jotain pielessä, jos tuollaista tapahtuu, ja kuitenkin olis yhdessä sovittu uskollisuudesta.
      Itse en välttämättä olisi heti eron kannalla, vaikka sitäkin puntaroisin. Niin ihan sen takia kannattaa kertoa, että tuo vaimo ja mies vois aidosti jatkaa rehellisesti eteenpäin, korjata mahdolliset epäkohdat tai tosiaan kun saisi tietää, voisi tehdä palveluksen itselleen ja miehelle ja päättää erota, sillä tuon sortin pettämisen taustalla on jo isot ongelmat, enkä haluaisi, että suhteessa jää sellaiset huomaamatta. Pettäminenhän on oire suhteen tilasta.

      • xxkysymysykkösillexx

        Kiitos asiallisesta vastauksesta "parisuhdeterp"! Juuri noita samoja juttuja olen miettinyt.


      • motiivipöydälle

        Toki voisin kuunnella sen paljon puhutun ja korostetun totuuden, mutta vain siten, että kuuntelijana olisi myös se pettäjä. Tilaisuuden voisi jopa videoida, jotta siihen olisi helpompi palata uudestaan ja todellakin oppia siitä jotakin. Kahdestaan kakkosen kanssa en ehkä lähtisi tai ainoastaan sillä tavoin, että kysyisin saanko nauhoittaa hänen tarinansa. Se, kun voi olla sellaista silmäänkin kusemista, jos oikein kovin katkera kostaja sattuu kohdalle.


      • xxkysymysykkösillexx

        Sopisi mulle kyllä oikein hyvin. Ja noin se olisikin varmaan parasta tehdä. Minun tapauksessa kyllä miehen lähettämät tuhannet viestit, useat alastonkuvat ym. jo riittäisivät ilman, että varsinaisesti edes kertoisin yhtään mitään.

        Tapaaminen, jossa olisimme kolmestaan, olisi kyllä paras ratkaisu. Saattaisi myös selvitä, mitä potaskaa mies on minullekin puhunut.


      • hjhkh
        xxkysymysykkösillexx kirjoitti:

        Sopisi mulle kyllä oikein hyvin. Ja noin se olisikin varmaan parasta tehdä. Minun tapauksessa kyllä miehen lähettämät tuhannet viestit, useat alastonkuvat ym. jo riittäisivät ilman, että varsinaisesti edes kertoisin yhtään mitään.

        Tapaaminen, jossa olisimme kolmestaan, olisi kyllä paras ratkaisu. Saattaisi myös selvitä, mitä potaskaa mies on minullekin puhunut.

        Ja kumman näistä arvelet sen potaskan sinulle kertovan? Se on niin, että kun paskakasaa alkaa oikein tönkiä, niin alkaa haista ja pahasti. Sitäkö kaipaat ja haluat?


      • Anonyymi

        parisuhdeterp, minä petettynä ja itse uskollisena vaimona, suorastaan janosin kaikkea mieheni uskottomuuten liittyvää tietoa. Toiset sanoo, että tieto lisää tuskaa, mutta minulle epätietoisuus on pahempaa. Asiat pitää saada käsitellä, eikä lakaista maton alle. Ainakin jos pari haluaa jatkaa liittoaan. Kaikki salailu on pahasta, jos mielii aloittaa alusta puhtaalta pöydältä.


    • Lkhgfd

      Kerro.eiole oikein että mies pääsee ja jatkaa elämäänsä ihankuin eimitään.mieti mikä kusettajase on.sä uhrasit turhaan aikaa sille ja nyt vaimo.

    • Kolmiotraamanseuranta

      Ennenkuin otat yhteyttä vaimoon ota sekin huomioon onko sille edes kerrottu. Ja sille jos mies kertonut hullusta akasta joka ihastunut häneen ahdistelet sitä. Uskoo tuo vaimo miestään tulet saamaan takaisin aika rumasti. Silloin myös alistut sille kuinka tuo vaimo kertoo kylillä " hullusta akasta oletko valmis kantamaan sen maineen kylillä? Onko yhteisiä tuttuja silloin ei kannata yhteyksiä ottaa. Onko sillä väliä mitä mies kertoi vaimolleen. Ei taida olla. Kerta aikovat jatkaa ja sinut nakattiin ulos. Ota sekin huomioon jos vain mies kyllästyi sinuun. Tällä hoiti sut pois. Eikä kertonutkaan vaimolle mitään vaan jatkaa sen kanssa. Miten ihmeessä nuo kakkosnaiset kuvittelevat miesten kertovan puolisolleen? Tässäkin epäilen sinuun kyllästymisen ja hoiti sut pois sillä että kiinni jäi viestittelystä. Silloin on ymmärrettävä että suhde loppuu. Mutta sun on vain nyt päätettävä mitä tuo vaimo tietää ja mitä ei tiedä.

    • Sitäsaamitätilaakin

      Samaa tässä mietin mitä vaimo tietää loppujenlopuksi. Eiköhän selkeästi mies kyllästynyt pilluun. Ja sanoo jääneensä kiinni viestittelystä. Tuskin sen puoliso tietää edes teistä. Mitä muuten mies kertoi sulle suhteenne olevan? Lupailiko tulevaisuutta tai muuta? Oliko tarkoitus erota? Toisaalta jos sulle surkeana kertoili olevansa huonossa suhteessa ja eroavansa ja sinä uskoit toiseen. Nyt kun kerta ilmoitti jääneensä kiinni onko eroamassa? No ei joten olit pelkkä pillu sille. Olet niitä naisia jotka ovat " helppoja" kuinka moni mies haluaa puolisokseen noin " helpon" siinä on ongelma ettei ole luottamusta että jakaisit muillekin varatuille. Se on kuitenkin iso riski miehen ottaa. Sinäkin tietäen aloit suhteeseen. Mikä este seuraavalle haluavalle sitten olisi kohdallasi. Ei kukaan halua puolisoksi sellaista mihin ei voi luottaa. Miehet ovat narsisteja tässä. Vaikka itse pettävät katsovat kuitenkin ettei oma puoliso ole jakari. Se on monesti kyseessä. Ja kun kyllästyvät pilluun hoitelevat pois juuri tuolla. Kiinni jäämisellä ja pitää lopettaa.

      • vitaliberata

        lempisanontasi on; sitä saa mitä tilaa - vaihtaisit jo levyä


    • Odotansoittoasi

      Kannattaa ottaa yhteyttä vaimoon. Ja kertoa totuus. Vain siten varmistat oliko miehen mikä tarkoitus sinun suhteen. Jos ei tiedä ja elää kuplassaan. Jatkavat ja sinä yksinään joudut aprikoimaan mikä on totuus asiassa. Ja sekin kun totuus tulee ilmi vaimollekin niin voi olla että eron ottaa ja saat miehen itsellesi. Vain siten sen varmistat että tiedon saa. Ei kannata miehen kertomaan uskoa enää milläänlailla. Jos oli kyse kyllästymiseen sinuun niin silloin myös sekin näet sitten jos eroaa eikä luoksesi tule. Anna mennä jos helpottaa oloasi ja haluat totuuden esille. Jos eroavat niin eroavat mitä sitten. Ei sinun tarvitse miettiä sitten mikä oli miehen tarkoitus. Kun saatte kaikille tiedoksi asian. Kävi miten kävi mutta varmasti helpottaa myös sinua kun tulet näkemään mikä totuus oli asiassa.

      • EiKannataSotkeutua

        Lisään tähän oman kokemukseni kakkosn paljastumisesta. Mentiin mieheni kanssa ravintolaan juhliin minun synttäreitä. Siellä mies varoitti minua eräästä naisesta joka saattaa tulla vittuileen minulle. MIes piti minus kiinni vyötärön ympäriltä. En ymmärtänyt miksi joku voisi tulla minulle vittuileen ja siksi otin mieheni kädestä kiinni lujempaa kuin olisin valmistautunut sotaan. Suraavassa hetkessä seisoikin tuo nainen edessäni, ojensi kätensä, otti minua kädetä jolla olin otanut miehen kädestä kiinni, ja esitteli itsensä "hei olen h****a ja minulla on suhde miehesi kanssa ollut jo toista vuotta". Silmissäni sumeni. jos mies ei olisi pitänyt minua kiinni olisin varmaan kaatunut. Kauhea sotahan siitä sitten tulikin. Minä yritin jo siellä ravintolassa selvittää mikä tämä juttu on, Mies haukkui tuon naisen mitä hirveimmillä nimityksillä. MIes väitti naisen olevan häirikkö, hullu joka ei ymmärrä että hän ei sitä halua.
        Nainen aloitti tuosta kolme vuotta kestävän kampanjan minua ja silloista miestäni vastaan että lopulta erosimme. Kuinka ollakaan he menivät sitten yhteen.
        Sinulle aloittaja sanoisin , että älä sekaannu tuon parin elämään, Jos on tarkoitettu että sinä saat sen miehen, niin on parempi että annat rauhan heille joko parantaa suhdettaan tai sitten erota.
        Anna ajan hoitaa asiat.
        Jos nyt puutut heidän elämään niin saat loppuelämän vihamiehiä ja tiedän omasta kokemuksesta että vaikka mies sanoi että ei halua kakkostaan niin kakkonen teki kaikkensa, siihen sisältyy niin minun kuin miehenkin mustamaalaamista ja elämään puuttumista,saadakseen miehen itselleen.


      • EiKannataSotkeutua
        EiKannataSotkeutua kirjoitti:

        Lisään tähän oman kokemukseni kakkosn paljastumisesta. Mentiin mieheni kanssa ravintolaan juhliin minun synttäreitä. Siellä mies varoitti minua eräästä naisesta joka saattaa tulla vittuileen minulle. MIes piti minus kiinni vyötärön ympäriltä. En ymmärtänyt miksi joku voisi tulla minulle vittuileen ja siksi otin mieheni kädestä kiinni lujempaa kuin olisin valmistautunut sotaan. Suraavassa hetkessä seisoikin tuo nainen edessäni, ojensi kätensä, otti minua kädetä jolla olin otanut miehen kädestä kiinni, ja esitteli itsensä "hei olen h****a ja minulla on suhde miehesi kanssa ollut jo toista vuotta". Silmissäni sumeni. jos mies ei olisi pitänyt minua kiinni olisin varmaan kaatunut. Kauhea sotahan siitä sitten tulikin. Minä yritin jo siellä ravintolassa selvittää mikä tämä juttu on, Mies haukkui tuon naisen mitä hirveimmillä nimityksillä. MIes väitti naisen olevan häirikkö, hullu joka ei ymmärrä että hän ei sitä halua.
        Nainen aloitti tuosta kolme vuotta kestävän kampanjan minua ja silloista miestäni vastaan että lopulta erosimme. Kuinka ollakaan he menivät sitten yhteen.
        Sinulle aloittaja sanoisin , että älä sekaannu tuon parin elämään, Jos on tarkoitettu että sinä saat sen miehen, niin on parempi että annat rauhan heille joko parantaa suhdettaan tai sitten erota.
        Anna ajan hoitaa asiat.
        Jos nyt puutut heidän elämään niin saat loppuelämän vihamiehiä ja tiedän omasta kokemuksesta että vaikka mies sanoi että ei halua kakkostaan niin kakkonen teki kaikkensa, siihen sisältyy niin minun kuin miehenkin mustamaalaamista ja elämään puuttumista,saadakseen miehen itselleen.

        LIsään vielä tämänkin. Kirjoituksestasi huokuu mustsukkaisuuskin siitä, että mies mahdollisesti pettäisi vaimoaan jonkun toisen kans kun sinun kans ei enää petä. Miten muuten selität tuon huolen miehen jatkuvasta pettämisestä. Sinä hyväksyt että pettää vaimoaan sinun kans mutta et hyväksy jos ja kun tekee saman jonkun toisen kanssa.
        Todellakin, sinun itsesi kannalta, anna olla, mitä tuota vatvot. Sinä olet mennyt eteenpäin (toivottavasti) ole onnellinen että pääsit irti petollisesta miehestä.
        Anna tuon parin setviä asiansa keskenään. Jos on tarkoitettu että saat miehen niin asiat järjestyy ilman että alat sekoittamaan mitään. Onhan itsellesikin parempi saada hänet sitten ns puhtaalta pöydältä kun hän on vapaa, mutta jos e,i niin sinä et kuitenkaan ole syyllinen miehen liiton ongelmiin kun pysyt poissa heidän välistään.


    • Soitaheti

      Kyllä sun pitää ottaa yhteyttä vaimoon ja kertoa kaikki. Vain siten varmistat puhuuko mies totta. Minäkin vaimona toivon että ottaisit yhteyttä. En haluaisi olla onnellinen tietämättömänä miehen touhuista. Ehkä vähän kirvelee tieto mutta katsotaan sitten mihin ryhdymme.

    • Portaillasikerranm

      Ota ihmeessä yhteyttä vaimoon ei ole ensimmäinen kerta. Kuulet samalla mitä olen loppujenlopuksi sille kertonut sinusta. Ei taida enää hyödyttää kertoa sille mitään. Tuosta ensimmäisestä yhteydestä se ei tiedä koska minä olin se joka poisti sen. Arvaat varmaan että piti keksiä sinusta pitävä tarina. Joten en pelkää tekemisiäsi millään tavalla. Ei sullakaan ole puhtaat jauhot pussissa jos muistat? Se totuus mitä vaadit kertomaan pysyy takanani. Typeräkö olet joka tälläiseen ryhtyy on osattava suojella toista. Vaikka näyttäisit ne viestit on niillekin hyvä selitys. Joten pysy aisoissa ja turpa kiinni jollet halua mun suuttuvan. Silloin tunnet todella paskaa niskassasi.

      • Sairasolettodella

        Eihän tuo kysynyt mielipidettäsi asiasta vaan vaimoille haluaako ne tietää totuuden. Uhkailet selvästi kakkostasi. Toivottavasti se jos nyt lukee ja tunnistaa itsensä pysyy kaukana sairaasta miehestä. Olet siis onnistunut salaamaan pettämisesi. Tälläistä toki voi olla mutta yököttävää se on. Toivottavasti myös vaimosi huomaa sairautesi joskus. Nähtävästi vaimosi elää tietämättömänä rinnallasi ja uskoo sinuun. Toivon ettet ole mun kumppani. Niinhän sitä sanotaan mitä ei tiedä ei voi surrakkaan.


      • aivansamamitätarinoi

        Toden totta. vaimona ihmettelen sitä typeryyttä, kun ryhdytään niitä yhteyksiä petettyyn ottamaan. Aika selvää on, että kun ei ottanut heti sen ensimmäisen mieheni kohtaamisen jälkeen yhteyttä, jolloin tapasivat eräässä tanssipaikassa ja kun oli saanut samalla taksilla kyydin kotiinsa, niin myöhäistä se on sitten alkaa soittelemaan, kun huomaa, ettei olekaan tarpeeksi kiinnostava miehen silmissä. Valitettavasti se kääntyy hiukan kummaan valoon, kun lähetellään viestejä, joissa kerrotaan, kuinka jo kaksi vuotta sitten tämä mies oli oikein aviovaimoksi tätä ihanuutta halunnut, mutta tämä ihanuus ei halunnut alistetuksi orjaksi ryhtyä. Ilmeisesti selityksiin parhaiten uskoo tuo viestin lähettäjä, joten vaimona minulle on aivan sama, mitä satutäti selittelee, jokainen vastaa teoistaan eli jos ryhtyy viihdyttäjäksi, niin pysyy viihdyttäjänä. Itselleni on ainakin merkityksellisintä se henkinen ja fyysinen kemia, joka omassa parisuhteessa on läsnä, ei se mitä joku pusikosta huutelee. Kyllä kakkosen agenda tuli erittäin selväksi, se oli vain halu rikkoa se vahva side, joka välillämme oli uskottomuuskriisistä huolimatta ja tuota sentään yritettiin useita kertoja. Kakkonen kuvitteli, että pidän kiinni, enkä päästä, että voi kun tietäisi, että sai lähteä ihan vapaasti, ovi ei ollut sisältäpäin lukittu, mutta hän ei silti halunnut lähteä.
        Ryhtyessään kakkoseksi pitäisi aikuisen ihmisen tajuta, mihin ryhtyy. Itselleni on ainakin selvää, että siinä jo valmiiksi haluaa jonkinlaiseen alisteiseen jalkavaimon osaan hakeutua. Haluaa kummalliseen suhteeseen, jossa on kiinnostava vain silloin kuin panetushimo herää, näin siihen asti, kunnes suurin himo on tyydytetty. Sitten sitä alkaa se puheosuus, jossa varmaan panon toivossa tulee puhuneeksi ohi suunsa ja valitelleensa kurjuutta arjessaan puolin ja toisin. Syntyy kuplaelämä, jossa ajatus harhautuu kuvittelemaan, että se on jotakin ainaista ihanuutta, se salaelämä. Ei muisteta, että sitä ihanuutta se aikoinaan oli omankin puolison kanssa ja vieläpä niin avointa, että ympäristökin sen huomasi, mutta sen vain kaiken kiireen keskellä jonnekin kadotti. Elämä on ihmeellistä, valintoja, joista on seuraukset kannettava ja joskus ihan yksin.


      • Erotavoiaina

        Kerronpa sullekin olin samanlaisessa suhteessa aikanaan. Minä sinkku ja varattuun rakastuin. Suhteessa oltiin aika pitkään. Minä sokea rakkaus silmillä. Uskoen siihen kaikkeen mitä mies kertoi. Kun aikaa kului ja muutosta ei näkyvissä rupesin voimaan pahoin ja halusin lopulta että asia ratkaistaan. Ehdotin vaikka mitä ja annoin miehen päättää mihin ryhtyy. Ja aina vaan lisää valheita. Katkeroiduin viimein ja päätin kostaa mutten sitten pystynyt. Tiesin ettei se ollut vaimolleen kertonut mitään. Kävin helvetin läpi ja repäisi itseni irti. Alkoi hirvittävä anelu ja itku. Ja jälleen sorruin kun niin rakastin. Meni aikaa mutta vihdoin kun eteeni tuli toinen osasin irti päästää. Sitten alkoi uhkailu jos käräytän tai otan uuden jne. Jätti rauhaan vasta kun kerroin mitä aijon tehdä vaimolle ja näyttää jos ei lopeta. Sitten alkoi pelko tuon uuden rakkauden puolesta jos se saa tietää. Onneksi ei saanut tietää ja sain uuden elämän. Opin etten koskaan tuollaiseen ryhdy. Nyt pelkään että nykyiseni saa tiedon asiasta ja joudun miettimään kerronko tälle. Ehkä joskus kun aikaa kulunut. Mutta semiksi kerron sulle on se että uhkailua sai pintaan inhottavat muistot jälleen. Jätä kuule se kakkonen rauhaan jos niin ilmoittaa. Keskity omaan elämään ja lopeta toisten loukkaaminen ja rupea elämään aitoa elämää ja päätä mitä haluat.


      • taitaaollapelkoper

        Hankalaa on sulla ollut. Mutta osasi olet valinnut itse. Ja nyt pelkäät uuden reaktiota tietoon siitä, että olet ollut tuollaiseen osallisena. Pelkosi voi olla aiheellinenkin. Saattaa arvostuksesi laskea miehen silmissä. Viisainta olisi kertoa itse, näillä asioilla on tapana paljastua. Mikä lienee pariskunnan tila nykyään, mutta on hirveän loukkaavaa vaimoa kohtaan, että joku salapano ikäänkuin suunnittelee hänen elämäänsä miehen kanssa. Se on vaimon elämä ja olisit kertonut tapahtuneen silloin, kun se oli ajankohtainen. Vaimo on varmaan kärsinyt miehen oudosta käytöksestä. Toivottavasti mies osaa nyt arvostaa häntä. Pääsi itse kuin koira veräjästä.


    • Järjisty

      Ei oo sun asias sitä miettiä.

    • Huvittavatpäivänjatkot

      Kaikkihan sitä rehellistä ihmistä rinnalleen kaipaa, eikä mitään kaksinaamaista petturia, ne kakkosetkin. Mikä niissä miehissä tai naisissa on vialla, että tekevät noin kumppaniaan kohtaan, että valehtelevat? Miksei he voi rehellisesti kertoa puolisolleen asiasta ja antaa puolisolleen mahdollisuuden päättää jatkaako suhteessa vai ei tuon totuudenkin jälkeen ettei heille se yksi seksikumppani elämässä riitä syystä tai toisesta. Niiden, jotka pettävät, kannattaa tosiaan alkaa miettimään syitä siihen, miksi kohtelevat puolisoaan noinkin paskasti ja hakea apua itselleen vaivaansa terapiasta tai sitten antaa valinnan mahdollisuus tasapuolisesti myös puolisolle. Mikäs sen mukavampaa, että petetään puolin toisin, vai onko se enää kivaa ollenkaan ja koko parisuhde menettää merkityksensä.

    • kokenutkaikenlaista

      Ei ole ok, että mies ei kerro vaimolle totuutta salasuhteestaan, eikö tämä ole itsestään selvä. Keneltäkään toiselta naiselta en tietoa haluaisi, mutta omaan mieheen pitäisi luottaa, että kertoo ja antaa mahdollisuuden toiselle jatkaako vai eroaako. Sillä toisella naisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että mies pettää vaimoa. Se on miehen päätös pettää. Jos mies flirttailee ja liehittelee toisia naisia, niin RAKKAUS on siltä mieheltä vaimoon jo kuollut. Itse rakastan miestäni, eikä tulisi mieleenkään vilkuilla muita. Oletan, että miehillä on sama juttu. MIES selvittää päänsä, ei se toinen nainen. Se on suurempi loukkaus ja häpeä, kun miehen salarakas KÄRÄYTTÄÄ ja paljastaa suhteen.

      • Salasuhteetesiintulee

        Eiköhän todella se pettäjän pitäisi asia hoitaa ja päättää mitä haluaa. Tuossa yhdessä tarinassa juuri korostui tuo kun uudestaan lankesi. Eli tietäen vain jatkoi ja jälkeenpäin vasta näki oman käytöksen mitä nyt katuu. Sekin ettei ollut kertonut vaimolleen vuosista huolimatta eikä eronnut. Mikä ihme saa petturin sitten elämään kaksoiselämää? Mikä on se syy? Haluaako vain kaikilta kuoria kermat päältä? Vai se että petturille annetaan se mahdollisuus kaksoiselämään? Juuri se mikä on syy pettämiseen on sen petturin kerrottava. Ei kakkosen kuulu tulla selittämään petetylle syitä ja seurauksia suhteesta. Jos kakkonen selkeästi ei saa petturia eroamaan on sen ymmärrettävä silloin että joko on jalkavaimona ja salaisena eikä häiritse pettäjän elämää mitenkään ja alistuu kaikkeen kuvioon. Ja varsinkin on muistettava että itse alkoi suhteeseen tietäen. Samoin petturin on itse jaksettava elää sitten tuota kaksoiselämää kun siihen ryhtyi. Toki sääliksi käy petettyä mutta jos ei tiedä eikä sille kerrota ei osaa silloin kärsiäkkään. Monta on mielipidettä asiasta ja se on nähty. Joten hoitakaa suhde asianne kuntoon. Se miten hoidatte on se teidän asia.


    • ugfvbgf

      Miten niin sääliksi käy petettyä, perhana jos ukko pettää, se on todella helpotus kun ei tarvitse pettäjän kanssa olla. Oksettaajo ajatuskin. Eroan heti jos sellaista tapahtuu.

      • uhoillavoi

        Turha ketään on sääliä. Sanotaan, että sääli on sairautta. Aina voi uhota etukäteen eroavansa, että se on niks ja naks minuutin juttu. Vasta, kun sen pettämisen on kokenut, ja vielä aika paljon sen jälkeen, voi tietää miten niks naks se menikään. Onhan se kokemus, kun on päättänyt, että menee vain kerran avioon ja jos se ei onnistu, niin on sen verran osaamaton, ettei toista kertaa edes yritä. Kun kaksikymmentä vuotta menee hyvin ja sitten tulee se sekoomus toisen päässä, eihän sellaiselle voi mitään, mutta onhan se sellainen järkytys, että muisti on armollisesti poistanut mielestäni pari kuukautta yhdestä kesästä. Hän, joka väittää, että siitä vaan uutta usvaa putkeen ja että se ei vaikuta tulevaan elämään mitenkään, niin on aika kylmä ja tunteeton.


    • kasjldfkj

      Jos ei ole koko salasuhteen aikana tullut mieleen, että vaimon pitäisi saada tietää kaikki, miksi nyt enää? Eiköhän tämä homma ole aloittajan osalta taputeltu.

    • EhdottomastiKerrot

      Sille vaimolle! Kyllä minä vaimona tahtoisin tietää. Ukko saisi monoa ja minä pääsisin etsimään uutta parempaa elämääni.

      • elämänsuolat

        Täysi klisee tuo parempi elämä, mutta voihan silläkin vetää itseään höplästä.


    • Petetty12

      Nyt on pakko vastata, että itse seurustelusuhteessa haluaisin kyllä tietää pidemmän ajan kestäneestä suhteesta, jos miehessä ei ole tarpeeksi munaa sitä kertoa. Sitten taas yhden illan jutuista, en muilta halua kuulla, jos miesystäväni olisi kännissä hairahtunut, mielummin jatkaisin tietämättömänä ja antaisin kärsiä omissa tuskissaan. Toki näissäkin on se, että jos niitä yhden illan juttuja alettaisiin tehtailemaan oikeen kunnolla, niin toivoisin jonkun tästä tietävän pystyvän sen minulle kertomaan.

      Kaikkein eniten toki toivoisin mieheltä rohkeutta kertoa itse, sillä pidän kaikkein pahimpana nimenomaan tuollaista pitkään jatkunutta valehtelua ja salailua. Toki ymmärrän, että ihmiset eivät aina toimi oikein tai edes kovin rationaalisesti, joten en ala haukkumaan ketään osapuolta, itse toivoin vain rehellisyyttä asioissa. Olen tullut useaan otteeseen petetyksi, aiemmissa suhteissa saatoin saada kovat itkuhepulit yms. Tunteellista toimintaa, myöhemmin suhteet ovat koulineet minut siihen, että kenenkään ei ole pakko minun kanssani olla uskollinen, mutta minunkaan ei ole pakko olla tälläisen ihmisen kanssa. Oma moraalini ei siedä pettämistä niin että olisin itse pettäjän roolissa tai kakkosen roolissa, enkä sitä ainakaan pitkässä juoksussa hyväksy keneltäkään. En myöskään katso ns. Vaimosta tietävän kakkosen toimintaa hyvällä, mutta en ala kuitenkaan haukkumaan tai moralisoimaan ketään, enkä pidä tälläistä tekevää huonona ihmisenä. Jokainen tekee oman päätöksen tässä elämässä ja jos vain on mahdollista antaa tämän vaimon tehdä se oma päätöksensä faktojen kanssa, mielummin kuin, että ne tehdään valheellisten tietojen kanssa.

      Tämä on oma mielipiteeni

    • Kfdseli

      Ai parempi elämä klisee.että pitäisi jumittaa huonossa suhteessa.hauskaa loppuelämää sulle.älävaan muuta mitään ikinä.

      • muutoksenhurma

        Ihmeellistä kuitenkin nähdä näitä eronneita naisia kaikenlaisissa tilaisuuksissa pyydystämässä sitä parempaa elämää. Outoa se, että paremman löydettyään, alkaa se sama kehäkierros ja kivet hiertää kengissä.


    • aiimnuh

      Kukin elämänsä valitsee mies. Valhessa eläjä ei voi puolustella mitenkään omaa valintaansa puolisolleen eikä muille. Valheessa eläjä pettää myös itseään. Siksi kai me vaimot haluamme kuulla totuuden suhteen tilasta, ainakin me järkevät vaimot. Mies onko meilläkin oikeus elää rehellisessä ja luotettavassa suhteessa. Ei ole ok, ettei vaimo tiedä.

      • amarulaa

        "Valhessa eläjä ei voi puolustella mitenkään omaa valintaansa puolisolleen eikä muille."
        Tietysti voi puolustella, se on hänen oikeutensa. Ei hänen oikeutensa ole hävinneet mihinkään vaikka hän on ollut uskoton. Varsinkin muille hän saa puolustella omaa valintaansa, koska muut eivät ole tietoisia tilanteesta. Tai miehen syistä jotka ovat johtaneet siihen.

        "Ei ole ok, ettei vaimo tiedä."
        Tietysti on ok - se mitä toinen ei tiedä, se ei toista satuta.


    • dgftrf

      amarulaa rulaa itsekeskeisten ajatusten kanssa ja puhhuu paskaa.

    • eijärjenripettäkään

      Se mitä toinen ei tiedä, se ei toista satuta. Olipa tyhmästi kirjoitettu.

      • ookkonavaiekkönäoo

        Sullapa hyvä nimimerkki - kuvaa sinnuu oikein hyvästi.


    • eijärjenripettäkään

      Oululaineha se siellä::))) järki meni rikki.

    • Äläviitsikiusata

      Se mitä mies kertoi vaimolleen ei pitäisi sinulle kuulua. Peräät nyt totuutta asiassa. Tuota missä vaiheessa pitäisi tuota totuutta ruveta harrastamaan kun nussitte eihän tuolloin sulle ollut väliä mitä mies kertoo. Eli alun perin rupesit nussimaan varattua ja tietäen että voi näin käydä että ilman jäät. Eli onko sulla nyt moraalinen velvollisuus tuolle vaimolle vai miksi pitäisi totuus kertoa. Eiköhän mies päätä mitä kertoo vai kertooko mitään. Ei sinulle kuulu kuka omassa suhteessa päättää hoitaa asiansa. Olet vain katkera kun mies jäikin vaimonsa luo. Jätä ne rauhaan. Vaikka kuinka mietin mikä olisi oikein ei mene oikeus tajuuni se että kun aloit suhteeseen tietäen niin mitkä moraalit olivat silloin sulla. Eli olitko nussimassa varattua koska se rakastaa sua ja antoi niin ymmärtää, olit hetken huvia, halusit seksiä pelkästään. Kun teet itsellesi tiedoksi miksi tietäen nussit etkä vaatinut eroa ennenkuin avasit jalkasi. Vai oliko peräti kyse siitä että olet ollut kakkosena ennenkin. Ei tosiaan vaimolle ole hyötyä kertoa kerrat ja asennot. Sekin hieman mietityttää mistä tiedät mistä vaimo tietää ja mistä voit tietää ettei sille ole totuutta kerrottu. Et kai luule vaimon kyllillä nyt kertovan jostain naisesta joka pussailee miestään? Tuskin taidat luulla asioita. Se kakkonen joka päättää olla kertomatta ja osaa olla häpeillen hiljaa on parempi vaihtoehto. Ajan myötä unohdut ja mies joko ottaa uuden tai otti opikseen. Et siihenkään voi vaikuttaa. Joten jätä rauhaan ja etsi se sinkku mikä on vapaa nussimaan kanssasi ilman muiden naurunalaiseksi laittamista. Vain siten omatuntosi korjaantuu. Mieti sekin jos uusi miehesi kuulee sun touhuista voi olla riski että jättää sinut tiedon saatuaan.

      • yxex2

        Entäs siinä tapauksessa, että mies muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen pyytelee kakkosnaistaan takaisin? Jatkamaan siitä, mihin kärähdettyä suhde jäi. Onko kakkosella silloin "moraalinen velvollisuus" tai oikeus kertoa vaimolle miehen yhteydenotoista, kun ei ole miehen kanssa enää suhteessa eikä suhdetta herättämässä henkiin, vaikka mies niin kovasti anelee? Vai jätetäänkö vaimo edelleen autuaan tietämättömäksi miehen touhuista ja mies saa etsiä uuden panon, jonka kanssa säätää vaimonsa selän takana? Saako kakkonen tai ex-kakkonen käräyttää miestä vaimolle sitten missään tilanteessa vai onko tosiaan parempi, ettei kukaan hiisku vaimolle sanaakaan ja mies saa jatkaa pettämistään ns. parisuhteessaan ja uunottaa meitä naisia mielensä mukaan, mennen tullen?


      • Kakkosenjonkatiedän
        yxex2 kirjoitti:

        Entäs siinä tapauksessa, että mies muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen pyytelee kakkosnaistaan takaisin? Jatkamaan siitä, mihin kärähdettyä suhde jäi. Onko kakkosella silloin "moraalinen velvollisuus" tai oikeus kertoa vaimolle miehen yhteydenotoista, kun ei ole miehen kanssa enää suhteessa eikä suhdetta herättämässä henkiin, vaikka mies niin kovasti anelee? Vai jätetäänkö vaimo edelleen autuaan tietämättömäksi miehen touhuista ja mies saa etsiä uuden panon, jonka kanssa säätää vaimonsa selän takana? Saako kakkonen tai ex-kakkonen käräyttää miestä vaimolle sitten missään tilanteessa vai onko tosiaan parempi, ettei kukaan hiisku vaimolle sanaakaan ja mies saa jatkaa pettämistään ns. parisuhteessaan ja uunottaa meitä naisia mielensä mukaan, mennen tullen?

        Uudestaan haluaa jatkaa suhdetta sinun kanssa kun kärähti? Tuota kai sulla sen verran älyä kieltäytyä ottamasta sitä vastaan? Itsehän sinä kannat sen vastuun minkälainen nainen olet ja mitä tulet olemaan. Täytyy kyllä myöntää että mies osaa ja hyvin jos uudestaan sua kiusaa. Olet siis se ymmärtäväinen kakkonen joka antaa seksiä varatulle kun oma suhde on harmaata annat vaihtelua sille? No muista sitten mitä kakkonen kantaa kontollaan. Se jos lapsia on niin ajattele edes niitä. Jos muuta ei ole sulle ongelma olla kakkosena? Saat toki olla tietäen kakkonen kuten haluat ja toinen haluaa sut kakkosena pitää. Mitäpä sillä vaimolla olisi siihen sanomista. Toki jos kerrot sille uusinta kierroksesta niin voisit saada sen eroamaan ja voisit nauttia jopa. Tuskin se on antanut sille lupaa olla edes yhteydessä sinuun joten tee kuten tahdot. Muista kuitenkin että lapsia pitää suojata jos niitä kyseessä. Toivon ettei mun ukko joka aikanaan jäi kiinni ole tuo sun mies. No odotan yhteyttä jos on sama mies.


      • yxex2
        Kakkosenjonkatiedän kirjoitti:

        Uudestaan haluaa jatkaa suhdetta sinun kanssa kun kärähti? Tuota kai sulla sen verran älyä kieltäytyä ottamasta sitä vastaan? Itsehän sinä kannat sen vastuun minkälainen nainen olet ja mitä tulet olemaan. Täytyy kyllä myöntää että mies osaa ja hyvin jos uudestaan sua kiusaa. Olet siis se ymmärtäväinen kakkonen joka antaa seksiä varatulle kun oma suhde on harmaata annat vaihtelua sille? No muista sitten mitä kakkonen kantaa kontollaan. Se jos lapsia on niin ajattele edes niitä. Jos muuta ei ole sulle ongelma olla kakkosena? Saat toki olla tietäen kakkonen kuten haluat ja toinen haluaa sut kakkosena pitää. Mitäpä sillä vaimolla olisi siihen sanomista. Toki jos kerrot sille uusinta kierroksesta niin voisit saada sen eroamaan ja voisit nauttia jopa. Tuskin se on antanut sille lupaa olla edes yhteydessä sinuun joten tee kuten tahdot. Muista kuitenkin että lapsia pitää suojata jos niitä kyseessä. Toivon ettei mun ukko joka aikanaan jäi kiinni ole tuo sun mies. No odotan yhteyttä jos on sama mies.

        Niin kuin sanoin EN ole alkamassa uudestaan suhteeseen kyseisen miehen kanssa. Kunhan mietin, että kiinnostaisko vaimoa tässä vaiheessa kuulla miehen touhuista vai onko hälle ihan sama, mitä mies puuhailee kunhan ei eroa vaimostaan.

        En tiedä, onko sun mies, joka mua alkoi taas pommittaa. Tuskinpa, koska puhut lapsista, joita tähän kuvioon ei kuulu.


    • avioliitossa1

      Asia jota mietiskelet aloittaja on aivan sinun oma asiasi kerrotko vai et. Vaimot suhtautuu pettämiseen eri tavoin. Sinä olit yksi linkki asiassa. Voit keskustella sen miehen kanssa miltä hänestä tuntuu, riippuen minkälainen mies kyseessä. Mies joka pettää vaimoaan jatkuvasti ei kuulu minkäälaiseen parisuhteeseen. Pettäjäluonne.Jos saat käräyttämisestä paremman mielen, niin tee se. Vaimon ja miehen on sitten aika selvittää välinsä. Ei valheellisessa suhteessa kukaan halua elää, varsinkaan vaimo joka rakastaa miestään. Tässä asiassa olet oikeassa, meidän naisten pitäisi pitää sen verran yhtä, ettei meitä huijattais joka käänteessä.

    • Onnepimeitä

      Se on kyllä jännä näissä kakkosämmissä, kun ensin uhotaan, että "saan nussia ketä huvittaa, ei kuulu vaimolle, ei kiinnosta vaimon asiat!". Sitten kun miestä ei kakkonen enää kiinnosta ja heivaa lutk*n pihalle, tuleekin hirvee tarve kertoa vaimolle kaikki ja paljon enemmänkin 😂 Ihan vaan "hyvää hyvyyttään" haluaa "auttaa" vaimon eroon kusipäästä, vaikka itse just tieten tahtoen on toiminu äijän patjana ilman minkäänlaisia tunnontuskia.

    • qwerty909

      Kerro vaan. Todennäköisesti miehellä on paljon muutakin, mistä ei ole kertonut, ja kun paljastat hänen valheitansa, miestä ei enää niin herkästi uskota kotosalla. Tuollaista tyyppiä on syytä rajoittaa. Satuttaa naisia mennen tullen ja monella suunnalla - todennäköisesti. Ykkönen voi sitten päättää, miten kurittaa ukkoansa.

    • kakkosenmanipuloima

      Missään tapauksessa ei ole oikein että mies ei kerro koko totuutta. Se osoittaa miehen päättämättömyyttä ja kyvyttömyyttä kantaa vastuuta teoistaan, samalla hän siirtää vastuuta kakkoselleen ja pettämälleen puolisolle. Moni petetty, itseni mukaan lukien, olisivat hyvillään jos mies olisi ollut rehellinen. Silloin ei olisi jäänyt kenelleen mahdollisuutta tehdä omia johtopäätöksiä eikä mahdollisuutta kenenkään manipulointiin.

    • scfdr

      Haluaisin ehdottomasti tietää totuuden, en yksityiskohtia. Oksettava ajatus olisi, että olisin pettäjämiehen kanssa yhdessä ja enkä suhteesta tietäis. Ehkäpä se onkin vaikeinta antaa itselle anteeksi, että tulee huijatuksi. Yksinkin voi elää.

      • yökspyöks

        Niin oksettavaa, mutta siitä on vain selviydyttävä jokaisen tavallaan. Alkuperäisessä tekstissä ikäänkuin kehuskellaan, kuinka kolme vuotta salabylsintää mitä erilaisimmissa paikoissa. Eikö ole oksettavaa, että ihan samaan aikaan ja ihan samalla tavalla mielenkiintoisissa paikoissa samaa puuhaa tietämättäsi niin vaimon kuin muutaman muunkin kanssa. Ilmeisesti vain vakituisen suhteen ulkopuolelta rusinoita syömään tulevat, eivät tätä kuvioita ymmärrä, koska he kai lähtökohtaisesti ajattelevat aina olevansa kaikessa parempia kuin vakituinen kumppani, vaikka todellisuudessa jokainen noista naisista on vain....


    • Anonyymi

      Totuus taitaa olla niin, et nainen vaatii enemmän vastauksia kuin mies? Naiset myös petollisempia, jos sen kokevat oikeudekseen? Totuudella ei silloin niin väliä.

    • Anonyymi

      Ettäkö kun petti sinutkin sinä katkeruudessasi kaiken vaimolle nyt kertoisit.
      Sen kun vaan kerrot että kelmi saadaan kiinni, mutta et sillä omaakaan selustaasi puhtaaksi saa. Jokaisella puolisolla on oikeus tietää mutta sinä olet aikamoinen luuhake myös, turha mitään kaunistella.
      Tosin et voi tietää mitä sutinaa vaimolla on ollut miehensä selän takana muiden miesten kanssa ja uskooko hän missään tapauksessa pettäjäpukin puheita vaikka mies niin luulisi. Ei vaimot ole niin sinisilmäisiä kuin kakkoset usein luulee.
      Vain sinä et sitä tiedä heidän elämästään, sekö nyt kiusaa.

    • Anonyymi

      Kyllä vaimona halusin tietää, ja myös yksityiskohdat! Sain tiedot mieheltäni, mutten helpolla. Nyt jatkuu yhteiselo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe