Hei,
Jos olet helluntailainen pastori/saarnaaja ja hyväksyt homoseksin, niin haluaisin tietää miten voit sen perustella. En löydä mitenkään Raamatusta homoseksin hyväksyntää.
Olen kuullut jo perusteluna, että silloin se oli erilaista mutta kun ei ole ketään , joka silloin olisi elänyt tai kirjoituksia, joista selviäisi näin olevan.
Onko yhteiskunnan paine ja yleinen käsitys kaiken hyväksymisestä syynä käsitykseesi?
Helluntailainen pastori/saarnaaja
4
355
Vastaukset
- 88888777
Puhuin aiheesta erään kolmikymppisen uskovan pariskunnan kanssa eilen.
He pitivät Jumalan sanaa aikaansa sidottuna historian kirjana josta ei voi ottaa ohjeita
nykyelämään, no kuten homoutta syntinä pitämistä, aika muuttuu he sanoivat, olin sanaton.
Ajattelin heidän lähdettyään että he ovat muuttuneet pikemminkin ei Sana eikä aika.
Onneksi Jumalan sana ei koskaan katoa. Ja sitä ei saa peukaloida ajan mukaan muuten tulee seuraamuksia.
Paholaisen kysymys "onko Jumala todella sanonut" on mitä ajankohtaisin tänään. - Tiedoksiisokuva
1 kor 6:9 tuo listan joka kattaa muutakin
Kun nyt homoseksuaalisuus niin paljon huomiota saa: miksei kymmenessä käskyssä -joka kai jonkinlainen perusohjeistus on? - puhuta mitään aiheesta?
- pitkäänhellari
Olen sitä mieltä että ei vapaissa suunnissa homoutta niin kuin muutakaan siveettömyyssyntiä hyväksytä ja jos kyllä se lepsu asenne on enemmän luterilaisen kirkon ongelma tosin ei sielläkään todelliset uskovat sitä hyväksy.
Olen ollut yli 30 vuotta hellari ja en kyllä tunne henkilökohtaisesti yhtään herätysliikkeeseeni kuuluvaa, joka hyväksyy homoseksuaalisuuden. Saattaa olla niin siellä ruuhka-Suomessa ja eihän helluntailaisetkaan kaikki uudestisyntyneitä ole tai voivat kylmetä uskossaan. Ja eletään lopunaikaa ja enää mikään ( jos lie koskaan seurakunta) on kokonaan Kristuksen laumaa. Kun Jeesus tulee toisen kerran noutamaan omiaan, niin ei kaikki helluntailaisetkaan ole siinä joukossa jotka pääsevät Karitsan häihin.
Kyllä se sittenkin Jumala on sydämemme lopullinen tuntija on pidettävä huolta omasta tilastaan että on valmiina.
Kun sain jokin vuosi sitten vakavan sairauskohtauksen ja mietin siinä muutaman minuutin, tuleeko lähtö tai menenkö tilaan että järkeni sammuu, ei siinä kyllä tullut mieleen toisten synnit ja vaellus vaan se että olenko itse valmis kohtaamaan Jumalan ja iankaikkisuuden.
Sen jälkeen olen ollut mieluummin varovainen kuin kyttäillyt toisten sieluntilaa.
Eiköhän se Jumalan sana, omatunto ja Pyhä Henki ole jokaisen henkilökohtainen opastaja.
Psalminkirjoittaja lausuu: "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni."
Uskoon tulleet sen tietävät ja eivät kaipaa jatkuvasti meidän väliintulojamme.
En voi ainakaan itse puollustella mitään syntiä että kun se pastori tai pappi niin saarnasi. Minulla on itselläni Jumalan sana sisimmässä tunto oikeasta ja väärästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2571865Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141712- 1371276
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261155- 83807
- 164757
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala418668- 52592
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535