Mulla ja mun parhaalla kaverilla on ollu lähi aikoina tosi paljon riitoja ja erimielisyyksiä. Ei olla oltu noin 3kk kauheen paljoa vapaa-ajalla ja välillä on ollut paljon pikku riitoja, nyt meillä on ollut noin 2vk isompikin riita ja yritämme vältellä kontaktia toisiimme. Huomasin kuitenkin toisen kaverini kanssa viikko sitten että hän on viillellyt ranteeseensa pintanaarmuja.. menin juttelemaan hänen kanssaan vaikka emme siis olleet väleissä, hän väitti että lopettaa viiltelyn ja ei tarvitse apua.. mietin kuitenkin että pitäisikö minun silti mennä puhumaan terveydenhoitajalle tai kuraattorille asiasta, (olemme 14 vuotiata)?
Mitä tehdä jos kaveri viiltelee?
auttakaaaaaa
1
203
Vastaukset
- En.siis.ole.alalla
Asia vaivaa sinua ja siksi ehkä olisi hyvä mennä kertomaan. Jos et halua, että kaverisi saa tietää sinun kertoneen, voit pyytää tätä terveydenhoitajalta/kuraattorilta, että hän ottaisi asian muulla tavoin puheeksi kaverisi kanssa.Hänhän voisi vaikka ympäripyöreästi sanoa, että joku opettaja oli huomannut ja huolestunut.
Olet empaattinen ja sinulla on moraali kohdallaan! Olet myös hyvä kaveri, kun näin huolehdit toistesta, jonka kanssa ette nyt edes ole niin läheisissä väleissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947