Muuttuisikohan päätöksenteko parempaan suuntaan, jos vaikkapa jokainen kansanedustaja korvattaisiin tekoälyllä?
Tekoälylle annettaisiin ohjeeksi noudattaa mahdollisimman hyvin korvattavan kansanedustajan vaalikonekyselyihin antamia vastauksia. Ainakin takinkääntöjen ja vaalilupausten pettämisten luulisi vähenevän.
Poliitikkojen korvaaminen tekoälyllä
1
134
Vastaukset
- OlenkoRobotti
Mielenkiintoinen ajatus. Itse kannatan teknokratiaa (demokratian sijasta), jossa älylliset koneet tekevät suuret poliittiset päätökset kylmän tunteettomasti faktoihin perustuen. On päivänselvää että jo nykyisellään tekoäly - joka usein pohjautuu matematiikkaan - pystyisi tekemään parempia ja ennenkaikkea objektiivisempia päätöksiä kuin standardipoliitikko.
On varmaa, että tekoäly tulee korvaamaan suuren joukon ihmistyötä tulevaisuudessa, esim. lääkärin antamat diagnoosit voidaan hoitaa luotettavammin ja nopeammin ja halvemmin tekoälyn voimin lähitulevaisuudessa.
Tekoäly päihittää ihmisen tulevaisuudessa lähes kaikessa paitsi tietynlaisessa luovuudessa ja kekseliäisyydessä. Tosin jo nykyään tekoäly pystyy tuottamaan monalisan tapaisia taideteoksia, joihin kukaan - luovinkaan ihminen - ei nykyään pysty.
Ihminen tyhmentyy, mutta keinoälyn voima kasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623208Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741274- 661193
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998- 62899
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47896- 48824
- 47762
- 40731
- 39708