Selam, kreationistien ongelma

Löytö vuodelta 2000 n. 3,3 miljoonan vuoden takaa paljastaa, että jo Austalopithecus afarensikset eli mm. Lucyn laji, olivat pystykävelijöitä. Harvinaisen täydellisen n. parivuotiaan sukulaislajimme fossiilin perusteellinen tutkiminen mm. CT-kuvauksella paljasti, että sillä oli pystykävelyyn soveltuva selkäranka ja rintakehä. Ja se on vanhin tunnettu fossiili, jolla on todistetusti jo sama määrä kylkiluita kuin nykyihmisillä.

Kreationisteilla on paha ongelma, koska heiltä ei löydy mitään järkevää selitystä sille, että tuoltakin ajalta löytyy tällaisia evoluutioteorian mukaisia välimuotoja, mutta ei lainkaan ihmisiä. Itse asiassa tuo ongelma on niin paha, että jokainen hivenenkin ajattelemaan kykenevä kreationisti hylkäisi kreationisminsa, jos pohtisi tätä asiaa.

Linkki seuraavassa viestissä.

21

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattukertoototuuden

      "Kreationisteilla on paha ongelma, koska heiltä ei löydy mitään järkevää selitystä sille, että tuoltakin ajalta löytyy tällaisia evoluutioteorian mukaisia välimuotoja, mutta ei lainkaan ihmisiä. "

      Et ymmärrä sitä että itse aiheutat itselle pahan ongelman kun katsot tuota evoluutioteorian kautta. Tällöin saat itsellesi ihan minkä tahansa näkökulman. Raamatun näkökulma on totuus joten se on ainoa oikea tapa katsoa.

      Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin.

      • "Et ymmärrä sitä että itse aiheutat itselle pahan ongelman kun katsot tuota evoluutioteorian kautta."

        Höpsis. Tuo fossiili on totta, se löytyy todellisuudesta eikä kreationismille ole sille minkäänlaista järkevää selitystä. Tietenkin sitä tutkitaan evoluutioteorian näkökulmasta, koska ainoa malli, joka sen selittää järkevästi, on evoluutioteoria.

        "Tällöin saat itsellesi ihan minkä tahansa näkökulman."

        Haha. Kerropa joku toinen näkökulma tuohon fossiiliin ja miten se selittää sen, että tuolla fossiililta, joka löytyy ajalta, jolta ei koskaan löydetä ihmisiä, on välimuotoisia piirteitä apinan ja ihmisen välillä.

        "Raamatun näkökulma on totuus joten se on ainoa oikea tapa katsoa."

        Raamatun luomiset tiedetään jo pelkäksi taruksi, ne eivät ole totta, minkä vahvistavat mm.juuri tällaiset fossiilit, joille raamatullisilla luomisilla ei ole selitystä.

        "Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin."

        Olet käsittänyt asiat pieleen: tieteelliset mittausmenetelmät ovat rajoittuneita, niillä on luottamusvälit eli esim. näin: 3,3 miljoonaa vuotta /-120 000 vuotta 95%:n todennäköisyydellä.


      • Tarkkuutta

        Esitäppä kreationistinen mittaustapa ja tarkka tulos kyseiselle löydölle.
        >Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Et ymmärrä sitä että itse aiheutat itselle pahan ongelman kun katsot tuota evoluutioteorian kautta."

        Höpsis. Tuo fossiili on totta, se löytyy todellisuudesta eikä kreationismille ole sille minkäänlaista järkevää selitystä. Tietenkin sitä tutkitaan evoluutioteorian näkökulmasta, koska ainoa malli, joka sen selittää järkevästi, on evoluutioteoria.

        "Tällöin saat itsellesi ihan minkä tahansa näkökulman."

        Haha. Kerropa joku toinen näkökulma tuohon fossiiliin ja miten se selittää sen, että tuolla fossiililta, joka löytyy ajalta, jolta ei koskaan löydetä ihmisiä, on välimuotoisia piirteitä apinan ja ihmisen välillä.

        "Raamatun näkökulma on totuus joten se on ainoa oikea tapa katsoa."

        Raamatun luomiset tiedetään jo pelkäksi taruksi, ne eivät ole totta, minkä vahvistavat mm.juuri tällaiset fossiilit, joille raamatullisilla luomisilla ei ole selitystä.

        "Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin."

        Olet käsittänyt asiat pieleen: tieteelliset mittausmenetelmät ovat rajoittuneita, niillä on luottamusvälit eli esim. näin: 3,3 miljoonaa vuotta /-120 000 vuotta 95%:n todennäköisyydellä.

        >> "Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin." <<

        > Olet käsittänyt asiat pieleen: tieteelliset mittausmenetelmät ovat rajoittuneita, niillä on luottamusvälit eli esim. näin: 3,3 miljoonaa vuotta /-120 000 vuotta 95%:n todennäköisyydellä. <

        Mutta kun kretulle pitää olla vuosi ja kuukausi ja päivä ja viikonpäivä ja kellonaika GMT-aikana ja Itä-Euroopan aikana... ;-)


      • Tarkkuutta kirjoitti:

        Esitäppä kreationistinen mittaustapa ja tarkka tulos kyseiselle löydölle.
        >Sitä paitsi tuo 3,3miljoonaa vuotta on hatusta heitetty koska ei pystytä sanomaan tarkkaa lukua vaikka 3,452,091 vuotta sitten. Mittausmenetelmä ei ole tieteellinen silloin.

        "Esitäppä kreationistinen mittaustapa"

        Esittelin kreationistisen "mittaustavan" toimintaperiaatteita ja "tarkkuutta" aiemmin täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14699842/kreationistinen-ajanmaaritys


      • kmkkmewrkmerwkmrkm
        utti kirjoitti:

        "Esitäppä kreationistinen mittaustapa"

        Esittelin kreationistisen "mittaustavan" toimintaperiaatteita ja "tarkkuutta" aiemmin täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14699842/kreationistinen-ajanmaaritys

        Olet väärässä kuin käkikello. Et tiedä mitään kreationismista. Jeesus antaa kuitenkin sinunkin syntisi sinulle anteeksi.


      • kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        Olet väärässä kuin käkikello. Et tiedä mitään kreationismista. Jeesus antaa kuitenkin sinunkin syntisi sinulle anteeksi.

        Jeesus, sikäli kun oli olemassa ja väitti mitä sanottiin, oli Raamatun mukaan väärä profeetta, koska lupasi palata silloin eläneen sukupolven aikana, vaan eipä palannut, koska oli kuollut.

        Se on nyt niinpäin, että minä en anna Jeesukselle syntejään anteeksi.


      • kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        Olet väärässä kuin käkikello. Et tiedä mitään kreationismista. Jeesus antaa kuitenkin sinunkin syntisi sinulle anteeksi.

        Niin ja todetaan nyt vielä se itsestäänselvyys, että kreationistiseen tapaan et tietenkään kyennyt vastaamaan itse argumentteihin mitään, vaan aloit vaan lässyttämään satuja.


      • kmkkmewrkmerwkmrkm
        utti kirjoitti:

        Niin ja todetaan nyt vielä se itsestäänselvyys, että kreationistiseen tapaan et tietenkään kyennyt vastaamaan itse argumentteihin mitään, vaan aloit vaan lässyttämään satuja.

        Et ymmärrä mitään joten en jaksa keskustella tietämättömien kanssa.


      • kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        Et ymmärrä mitään joten en jaksa keskustella tietämättömien kanssa.

        Yrität siis syytellä muita omasta kyvyttömyydestäsi. Eikö edes hävetä?


      • kmkkmewrkmerwkmrkm
        utti kirjoitti:

        Yrität siis syytellä muita omasta kyvyttömyydestäsi. Eikö edes hävetä?

        Ei ole olemassa aikaa joten olet jo siinä väärässä kuin ateistien itsekeksimä aika. Mene avaruuteen niin huomaat ettei siellä kelloja ja aikoja käytetä.

        Joko nyt opit?


      • kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        Ei ole olemassa aikaa joten olet jo siinä väärässä kuin ateistien itsekeksimä aika. Mene avaruuteen niin huomaat ettei siellä kelloja ja aikoja käytetä.

        Joko nyt opit?

        "Mene avaruuteen niin huomaat ettei siellä kelloja ja aikoja käytetä."

        Oletko koskaan kuullut satelliiteista tai avaruusasemasta?


      • kmkkmewrkmerwkmrkm
        utti kirjoitti:

        "Mene avaruuteen niin huomaat ettei siellä kelloja ja aikoja käytetä."

        Oletko koskaan kuullut satelliiteista tai avaruusasemasta?

        lässynlässyn..ne on ihmisen tekemiä..voi hyvää päivää sentään..mene sinne siellä avaruudessa missä ei oo ihmisen tuottamaa tavaraa..kaikki pitää selittää kuin pienelle lapselle


      • kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        lässynlässyn..ne on ihmisen tekemiä..voi hyvää päivää sentään..mene sinne siellä avaruudessa missä ei oo ihmisen tuottamaa tavaraa..kaikki pitää selittää kuin pienelle lapselle

        "lässynlässyn"

        Muuhunhan et pysty.

        "kaikki pitää selittää kuin pienelle lapselle"

        Sitähän minä sinun tapauksessasi yritin mutta nyt on jo ihan selvää ettet ole silläkään tasolla. Joten saat muhia omassa tyhmyydessäsi, kun et mielekkääseen keskusteluun selvästikään kykene.


      • kmkkmewrkmerwkmrkm
        utti kirjoitti:

        "lässynlässyn"

        Muuhunhan et pysty.

        "kaikki pitää selittää kuin pienelle lapselle"

        Sitähän minä sinun tapauksessasi yritin mutta nyt on jo ihan selvää ettet ole silläkään tasolla. Joten saat muhia omassa tyhmyydessäsi, kun et mielekkääseen keskusteluun selvästikään kykene.

        avaruus on ainoa todellisuus ja siinä ei ole aikaa vaan pelkkä todellisuus. Tämän vuoksi ei voida tehdä olemattomia kolmen miljoonan vuoden takaista fossiili mittausta koska se ei ole merkityksellinen.

        Putositko kärryiltä kuin kärrynpyörä :D


      • "avaruus on ainoa todellisuus ja siinä ei ole aikaa vaan pelkkä todellisuus."

        Mikäs luulo se tällainen on? Toki aika avaruudessa kuluu.

        "Tämän vuoksi ei voida tehdä olemattomia kolmen miljoonan vuoden takaista fossiili mittausta koska se ei ole merkityksellinen."

        Sitä ei tehty avaruudessa, vaan Afrikassa. Aika kulkee eteenpäin myös siellä.

        "Putositko kärryiltä kuin kärrynpyörä :D"

        Kukaan ei ole pudonnut yhtä pahasti kuin sinä. Sattuiko?


      • Lässyttäjälle
        kmkkmewrkmerwkmrkm kirjoitti:

        lässynlässyn..ne on ihmisen tekemiä..voi hyvää päivää sentään..mene sinne siellä avaruudessa missä ei oo ihmisen tuottamaa tavaraa..kaikki pitää selittää kuin pienelle lapselle

        Eivätkö planeetat, pikkuplaneetat ja komeetat avaruudessa kierrä tähteään? Kiertävät tietysti. Eikö siinä kiertäessä kulu jokin tietty aika? No tietysti kuluu. Kaiken lisäksi nuo kappaleet koostuvat atomaarisesta aineesta, jonka olemukseen liittyy ajallisia prosesseja kuten radioaktiivista hajoamista jne.

        Voisit oikeasti vähän enemmän miettiä ennen kuin lauot tuollaisia typeryyksiä. Tietysti jos ehdoin tahdoin haluat esitellä luomisuskoisuutta tuollaisen idiotismisi valossa niin anna mennä vaan. Ei se meikäläisiltä pois ole!


    • "Kreationisteilla on paha ongelma, koska heiltä ei löydy mitään järkevää selitystä sille, että tuoltakin ajalta löytyy tällaisia evoluutioteorian mukaisia välimuotoja, mutta ei lainkaan ihmisiä"

      Mitään ongelmaa ei ole. Kaikki väitetyt ihmisen ja apinan "välimuodot" ovat alle 6.000 vuotta vanhoja ja ovat joko 100 prosenttisia apinoita tai 100 prosenttisia ihmisiä tai väärennöksiä.
      Ihmisiä on aina ollut eri näköisiä ja kokoisia, joten erilaiset rakenteet eivät ole todiste mistään välimuodosta.

      • Käskikö Saatana sinua taas valehtelemaan?


      • "Mitään ongelmaa ei ole. Kaikki väitetyt ihmisen ja apinan "välimuodot" ovat alle 6.000 vuotta vanhoja ja ovat joko 100 prosenttisia apinoita tai 100 prosenttisia ihmisiä tai väärennöksiä.
        Ihmisiä on aina ollut eri näköisiä ja kokoisia, joten erilaiset rakenteet eivät ole todiste mistään välimuodosta."

        Haha. Ehei, tämä fossiili on n.3,3 miljoonaa vuotta vanha. Se jo yksinään kumoaa sinun uskonnolliset harhaluulosi. Toisekseen, tämä on mainio evoluutioteorian mukainen välimuoto: napina, jolla on ihmismäisiä piirteitä: seikka, jolle teillä ei ole jäkevää selitystä, kuten jo osoitit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe