Mistä Jeesus hankki toimeentuloonsa tarvittavat varat? Vai oliko raha jo keksitty parituhatta vuotta sitten? Oliko hänellä joku ammatti saarnatyön lisäksi?
TekiköJeesusPalkkatyötä?
4
70
Vastaukset
- carpenteer
Puuseppä taisi olla.Varmaan aika perusammatti siihen aikaan siinä maailmankolkassa.
Tuohon aikaan isän ammatti usein "periytyi" pojalle. Niinpä voi ajatella että Jeesus jatkoi isänsä jalanjäljissä puusepän/rakentajan ammatissa.
Ja raha oli jo tuolloin keksitty. Taisi olla upporikasLyydian kuningas Kroisis aikoinaan n.550 eKr. joka keksi käyttää ensimmäisen kerran rahaa maksuvälineenä. Näin muistelisin historiaa paremmin tuntevat voivat korjata jos olen väärässä tässä raha asiassa.- Luukas8.1-3
Jeesusta ja hänen oppilaitaan seuranneet naiset tukivat näitä varoistaan.
- ne8rn
Jeesus sai loistoidean, minä olen jumalan poika ja muut uskoivat sen.
Siitä alkoi helppo elämä, mutta palvonta riistäytyi käsistä ja levisi lähipiirin ulkopuolelle.
Muut valtaapitävät menettivät tulonsa ja päättivät poistaa moisen öykkärin. Kävi kuin jeesukselle pääsiäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5131542- 641166
- 61862
- 61845
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18827Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101756- 76741
- 30697
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691