Lastentarhanopettajan työ 3:n naisen tiimissä kävi sietämättömäksi. Tulin 2 vuotta sitten vastavalmistuneena innokkaana kandina ensimmäiseen työpaikkaani päiväkotiin. Sain tiimiini 2 lastenhoitajaa (nuorempi ja keski-ikäinen) Tämä vanhempi hoitaja alkoi heti kyseenalaistamaan työtäni ja kyttäämään jokaista liikettäni. Hän oli ollut resurssipulan takia tekemässä lto:n sijaisuutta, ennen kuin minut rekrytoitiin ko. tehtävään. Vahvana ihmisenä taistelin vastaan, perustelin näkökulmiani, tein töitä kotona, opiskelin erityispedagogiikkaa laajentaakseni osaamistani. Silti olin ilmaa tiimiläisilleni...minut syrjäytettiin. Sairastuin masennukseen lopulta, kun voimani hiipuivat. Johtaja meni hoitajien puolelle. Sanoi vanhemmalla hoitajalla olevan työkokemuksen puolesta laajempi pedagoginen osaaminen ja minä olen liian herkkä palautteelle ym... Missä meni vikaan.?Vanhemmat ja lapset pitivät minusta ja muu työyhteisö. En kuulemma ollut ensimmäinen, joka on savustettu hoitajien taholta ulos samasta paikasta...Romahdin täysin.... Makaan kotona työttömänä masentuneena. Karenssi pärähti niskaan, kun irtisanoin itseni... Pelkään, että jos haen uutta työtä, niin tämä kaikki toistuu. Onko tämä tyypillistä tällä alalla? Kuulin, että useat hoitajat tekevät lto:n sijaisuuksia muuallakin... Miksi johtajat sallivat tämmöistä?Eivätkö vanhemmat ihmettele epäpätevien työntekijöiden määrää päivähoidossa... Vaikea ymmärtää ja pukea kaikkea sanoiksi. Päätin jatkaa opiskelua, kun olen ensin tervehtynyt. Tuskin enää palaan lastentarhanopettajan tehtäviin... Onneksi perhe on ollut tukena ja ystävät myös. Toivoisin asiallisia kommentteja. Keskustelua, mielipiteitä. Toivoisin myös, että kirjoitukseni tavoittaisi mahdollisimman monen samassa tilanteessa olevan... Ehkä jonkun hoitajan, johtajan, jotka tietävät mistä puhun... Ehkä jonkun vanhemman, joka miettii miksi päiväkodissa ei ole pätevää henkilökuntaa...itken tätä kirjoittaessani, joten älkää välittäkö virheistä
Kun hoitajat savustavat lto:n pois työstään
Edessäuusialku
1
202
Vastaukset
- Ghkl
<3 tsemppiä.
T:kiusattu ekonomi ja työtönkin.. ehkä lähtemässä alalta, jos ei tälle edes talousassistentti töitäkään heruu. Palkka ei ole tärkeä, vaan hyvä työympäristö. Mahtaako sellaista ollakaan. Alistamisen kulttuuri on täällä aika vahva - miksi? Eivätkö ihmiset osaa puhua toisilleen? Onko se kateellisuus toisesta vaikka siihen ei ole aihetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401963Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4051635Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491603Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen91314Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101301Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56901Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60852
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37658