Moi.
Tänäänkin lupaavat mm vaasaan 50km näkyvyyttä...
Lasketaan vähän
Jos seisot rannalla silmien korkeus 2m niin 50km päässä oleva kohde on 158m horisontin alapuolella.
Oletaan että olet siljalainin kapteeni :) komentosilta noin 30m korkeudella vaikka oiskin 40m niin 50km päässä oleva kohde on silti 59m horisontin alapuolella.....
Joskus puhuvat jopa 100km näkyvyydestä..... Jolloin luvuista tulee vielä naurettavampia...
2m 100km 707m horisontin alapuolella
40m 100km 470m......
Eli tietääkö joku miten Ilmatieteenlaitos mittailee näitä etäisyyksiä ?
Mulla on oma aavistus...
Näkyvyys Ilmatieteenlaitos
Mie-sie-hie
2
107
Vastaukset
- fysiikka.rules
Jos olet maan pinnalla nollakorkeudella, niin 50 km päässä olevan ilmalaivan kippari katselee sinua ylhäältäpäin jostain muutaman sadan metrin tai muutaman kilometrin korkeudesta.
Sveitsissä ei usein ole ollenkaan vaikeaa nähdä 200 km etäisyydellä olevaa mäkeä. Varmaan näkisi kaukaisempiakin kohteita, mutta kun se mäki rajoittaa näkyvyyden. - 809
Saanatunturin huipulta on hyvällä säällä mahdollisuus nähdä Kebnekaise, johon on matkaa 150 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939