En ole uskossa luterilaiseen kirkkoon ja sen oppiin.
Olen uskossa Jeesukseen Hänen antamassaan opissa.
Kehotan sinuakin uskomaan Herraan Jeesukseen RAAMATUN OPETTAMALLA TAVALLA. Näin pääset taivaaseen. Pelastumisesi on varmaa.
Älä usko kirkkojen opetuksiin. Raamatun opetukset ovat parempia.
Minä uskon - mihin?
77
1216
Vastaukset 77
- Hyvää.luin
No hyvä. Oletko jo eronnut kirkosta?
http://www.eroakirkosta.fi - Saman.mielinen.usko
Voisin tulla saman uskon kannattajaksi. Olen eronnut kirkosta. Uskon samoin. En hyväksy kirkkoa. Mihin voin ottaa yhteyttä?
Tule pois uskomasta.
Kirkoissa luetaan paljon Raamattua...
- ihan.uusi.tieto
Enpä ole huomannut. Missä siellä luetaan Raamattua.
ihan.uusi.tieto kirjoitti:
Enpä ole huomannut. Missä siellä luetaan Raamattua.
Jumalanpalveluksissa, rukousilloissa, Raamattupiireissä, hartauksissa, kerhoissa....nämä nyt äkkiä ajatellen tulivat mieleeni.
- En.ole.uskossa.allahiin
Ei ole oikein laittaa luterilaisuutta kristinuskon joukkoon. Se on samaa henkeä islamin kanssa. Ja niin Askola ja Mäkinen ovat tunnustaneet että heillä on sama jumala muslimien kanssa, siis allah, eikä meidän Jumalamme.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Jumalanpalveluksissa, rukousilloissa, Raamattupiireissä, hartauksissa, kerhoissa....nämä nyt äkkiä ajatellen tulivat mieleeni.
Eikös Vapiksessa lueta paljon enemmän?
Tunnetko/tiedätkö Maija Haikosen?
usko.vainen kirjoitti:
Tunnetko/tiedätkö Maija Haikosen?
Tiedän, en tunne. Kyllä Raamattua on luettu kaikkialla, missä olen itse vieraillut.
Tiedän, en tunne. Kyllä Raamattua on luettu kaikkialla, missä olen itse vieraillut.
Minä olet puhunut ja rukoillut hänen kanssaan muutamia kertoja ja kuunnellut hänen opetuksiaa ja lukenut hänen kirjansa.
Siinä on sisar jota kunnioitan todella paljon.usko.vainen kirjoitti:
Minä olet puhunut ja rukoillut hänen kanssaan muutamia kertoja ja kuunnellut hänen opetuksiaa ja lukenut hänen kirjansa.
Siinä on sisar jota kunnioitan todella paljon.Oman uskon tieni suunnan näyttäjiä ovat olleet Hilja Aaltonen ja Helena Penttilä ja Milka Laaksonen.
Luulen /muistelen kuulleeni myös Maija Haikosta.
Monia hyviä opettajia ja julistajia olen kuunnellut, olen ottanut niistä sen, joka on mielen päälle jäänyt.
Aina on hyvä muistaa se, että ihminen on aina vain astia Jumalan käytössä. Sana on se, joka elämän antaa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Oman uskon tieni suunnan näyttäjiä ovat olleet Hilja Aaltonen ja Helena Penttilä ja Milka Laaksonen.
Luulen /muistelen kuulleeni myös Maija Haikosta.
Monia hyviä opettajia ja julistajia olen kuunnellut, olen ottanut niistä sen, joka on mielen päälle jäänyt.
Aina on hyvä muistaa se, että ihminen on aina vain astia Jumalan käytössä. Sana on se, joka elämän antaa.Minusta julistajan puheen tulisi tutkia meitä kuulijoita ja erotella luut lihasta. Se ei ole puhe eikä mikään joka ei saa ihmistä tuntemaan itseään syntiseksi ja Jumalasta eiippuvaiseksi.
Hilja on Jumalan voideltu, kiitos Hiljasta!
Penttilää olen kuunellut jonkin verran TV7:lta mutta puheenrytmi vähän häiritsee kuuntelua. En tiedä mistä se on peräisin hänellä.
Laaksonen on ihan outo - tarvii fooglata...Helenan tapa puhua on kyllä omanlaisensa. Pidän hänestä paljon ja olen tottunut sitä kuuntelemaan.
Itse ajattelen niin, että Jumala tietää ajat ja paikat ja kun aika on oikea, puhe tai saarna "tulee kohti". Näin on itselläni käynyt. Kun jokin asia alkaa mieleen nousta ja sitä pohtii ja etsii vastauksia rukoillen ja kysellen, siihen saattaa sitten tulla myös saarnaaja, jonka teksti avaa omaa ymmärrystä. Tai sanotaanko, Pyhä Henki avaa kirjoituksia.
Me ihmisethän olemme sellaisia, ettemme ota vastaan "väärään" aikaan sanottua sanaa. Emme kykene etenemään liian nopeasti.
Jos on vastasyntynyt, ei voi syödä vahvaa ruokaa ja jos on ollut jo kauan uskossa, ei "pelastussaarna" ole riittävän tuhtia ruokaa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Helenan tapa puhua on kyllä omanlaisensa. Pidän hänestä paljon ja olen tottunut sitä kuuntelemaan.
Itse ajattelen niin, että Jumala tietää ajat ja paikat ja kun aika on oikea, puhe tai saarna "tulee kohti". Näin on itselläni käynyt. Kun jokin asia alkaa mieleen nousta ja sitä pohtii ja etsii vastauksia rukoillen ja kysellen, siihen saattaa sitten tulla myös saarnaaja, jonka teksti avaa omaa ymmärrystä. Tai sanotaanko, Pyhä Henki avaa kirjoituksia.
Me ihmisethän olemme sellaisia, ettemme ota vastaan "väärään" aikaan sanottua sanaa. Emme kykene etenemään liian nopeasti.
Jos on vastasyntynyt, ei voi syödä vahvaa ruokaa ja jos on ollut jo kauan uskossa, ei "pelastussaarna" ole riittävän tuhtia ruokaa.Ilman Pyhää Henkeä ei kannata edes Raamattua avata tai mennä mihinkään tilaisuuteen. Sielullisuus,on ainoa joka jää käteen jos omassa voimassaan kuvittelee jotain ymmärtävänsä.
usko.vainen kirjoitti:
Ilman Pyhää Henkeä ei kannata edes Raamattua avata tai mennä mihinkään tilaisuuteen. Sielullisuus,on ainoa joka jää käteen jos omassa voimassaan kuvittelee jotain ymmärtävänsä.
Tuosta olen eri mieltä. Raamattu kannattaa avata, uskoi tai ei. Tilaisuuteen kannattaa mennä, koska siellä kuulee sanaa ja sana on se, joka eläväksi tekee. Raamatussa puhutaan myös siemenen kylvämisestä, eikö se ole juuri sitä, että kuulee Raamatun sanaa ja se jää siemeneksi, joka ehkä sitten alkaa kasvaa?
Tuosta olen eri mieltä. Raamattu kannattaa avata, uskoi tai ei. Tilaisuuteen kannattaa mennä, koska siellä kuulee sanaa ja sana on se, joka eläväksi tekee. Raamatussa puhutaan myös siemenen kylvämisestä, eikö se ole juuri sitä, että kuulee Raamatun sanaa ja se jää siemeneksi, joka ehkä sitten alkaa kasvaa?
Olen eri mieltä Raamattu sanoo, että,Jeesus lähetti meille PH:n puolustajaksi ja opastajaksi kun Hän lähti pois. Miki en käyttäisi Jeesuksen lähettämää opasta ja rukoilijaa. Ph:rukoilee sanomattomim huomaukain kaiken aikaa.
usko.vainen kirjoitti:
Olen eri mieltä Raamattu sanoo, että,Jeesus lähetti meille PH:n puolustajaksi ja opastajaksi kun Hän lähti pois. Miki en käyttäisi Jeesuksen lähettämää opasta ja rukoilijaa. Ph:rukoilee sanomattomim huomaukain kaiken aikaa.
Uskovallahan se Pyhä Henki on ja Hän muistuttaa meille Jeesuksen sanoista ja avaa kirjoituksia.
Jos taas ei ole uskossa, voi sana kuitenkin tehdä sen tehtävän, jonka vuoksi se on lähetetty. Ei kukaan tule uskoon, ellei sanaa julisteta.En.ole.uskossa.allahiin kirjoitti:
Ei ole oikein laittaa luterilaisuutta kristinuskon joukkoon. Se on samaa henkeä islamin kanssa. Ja niin Askola ja Mäkinen ovat tunnustaneet että heillä on sama jumala muslimien kanssa, siis allah, eikä meidän Jumalamme.
>Ja niin Askola ja Mäkinen ovat tunnustaneet että heillä on sama jumala muslimien kanssa, siis allah, eikä meidän Jumalamme.
Se on juuri se teidän Jumalanne. Raamatun ja Koraanin Jumala on jokseenkin kaikkien uskontotieteilijöiden mielestä yksi ja sama (josta esitetyt väitteet toki eroavat), joten jos sinulla on joku muu Jumala, se ei sitten ole ainakaan raamatun Sebaot.Eerikatässämoi kirjoitti:
Uskovallahan se Pyhä Henki on ja Hän muistuttaa meille Jeesuksen sanoista ja avaa kirjoituksia.
Jos taas ei ole uskossa, voi sana kuitenkin tehdä sen tehtävän, jonka vuoksi se on lähetetty. Ei kukaan tule uskoon, ellei sanaa julisteta.Raamattu sanoo asiasta eri tavalla kuin sinä.
Apt.19
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. 3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." 4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." 5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.usko.vainen kirjoitti:
Raamattu sanoo asiasta eri tavalla kuin sinä.
Apt.19
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. 3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." 4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." 5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.Tietysti nyt pitäisi tarkentaa, mitä me tarkoitamme Pyhällä Hengellä. Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
-Gal.4: 6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
1Kor.12: 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
-Joh.14: 16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. -
-Joh.14:26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.Eerikatässämoi kirjoitti:
Tietysti nyt pitäisi tarkentaa, mitä me tarkoitamme Pyhällä Hengellä. Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
-Gal.4: 6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
1Kor.12: 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
-Joh.14: 16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. -
-Joh.14:26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.Ja mukava juttuhan on aina vain se, että tätä "Pyhää Henkeä" ei kukaan pysty mitenkään todentamaan. Vähän joka uskovalla se tuntuu tukenaan olevan ja Raamatun hahmoista ilmeisesti lähes kaikilla, mutta se vain pitää uskoa. Ja jos epäilee, on paha ihminen. Jep.
Tietysti nyt pitäisi tarkentaa, mitä me tarkoitamme Pyhällä Hengellä. Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
-Joh.14:26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.PH on persoona PH:n sinetti on sinetti eikä persoona.
Nyt en ymmärrä mitä yrität sanoa noilla kohdilla voisikto selventää.InhottavaRealisti kirjoitti:
Ja mukava juttuhan on aina vain se, että tätä "Pyhää Henkeä" ei kukaan pysty mitenkään todentamaan. Vähän joka uskovalla se tuntuu tukenaan olevan ja Raamatun hahmoista ilmeisesti lähes kaikilla, mutta se vain pitää uskoa. Ja jos epäilee, on paha ihminen. Jep.
Tarkoitatko, että minä ajattelen, että olet paha ihminen, jos epäilet Pyhää Henkeä?
usko.vainen kirjoitti:
PH on persoona PH:n sinetti on sinetti eikä persoona.
Nyt en ymmärrä mitä yrität sanoa noilla kohdilla voisikto selventää.Yritin sanoa, että on syytä tarkentaa, mistä puhumme.
Yritin sanoa, että on syytä tarkentaa, mistä puhumme.
Etkö sitten tiennyt mikä on PH ja mikä PH:n sinetti?
Tarkoitatko, että minä ajattelen, että olet paha ihminen, jos epäilet Pyhää Henkeä?
Sellaistakin ajattelumallia olen nähnyt esiintyvän, että jos ihminen ei uskossa ole, hänelle käy väistämättä huonosti. Eikös sitä omaa syntisyýttä tule alati julistaa?
InhottavaRealisti kirjoitti:
Sellaistakin ajattelumallia olen nähnyt esiintyvän, että jos ihminen ei uskossa ole, hänelle käy väistämättä huonosti. Eikös sitä omaa syntisyýttä tule alati julistaa?
Kukin julistaa sitä minkä näkee tärkeäksi ja tavalla, jonka haluaa valita.
Kukin julistaa sitä minkä näkee tärkeäksi ja tavalla, jonka haluaa valita.
Miksi Jumala mahtoi muotoilla sanomansa niin epäselvästi, että siitä seuraa erilaisia tulkintoja, joista taas on seurannut ja seuraa valtava määrä jopa inhimillistä kärsimystä?
Miksi Jumala mahtoi muotoilla sanomansa niin epäselvästi, että siitä seuraa erilaisia tulkintoja, joista taas on seurannut ja seuraa valtava määrä jopa inhimillistä kärsimystä?
Vaikeaa on Jumalan aivoituksia tietää.. se taas on ihan helppo käsittää että selväkin teksti tulkitaan eri tavoin kun me tulkitsemme.
Vaikeaa on Jumalan aivoituksia tietää.. se taas on ihan helppo käsittää että selväkin teksti tulkitaan eri tavoin kun me tulkitsemme.
Kovasti varmoja osa ihmisistä kuitenkin näyttää siitä olevan, että he puhuvat Jumalan puolesta. Onpa tämä asia tullut kyllä aiemminkin mainittua.
Kovasti varmoja osa ihmisistä kuitenkin näyttää siitä olevan, että he puhuvat Jumalan puolesta. Onpa tämä asia tullut kyllä aiemminkin mainittua.
Osa ihmisistä on kovasti varmoja asiastaan.
- Totuudel.Linen
Vapaakirkko on torontolaisuuden Suomeen tuoja ja ekumeenisen liikkeen jäsenkirkko yhdessä ortodoksien ja luterilaisten kanssa.
Vapaa totuudesta kirkko.Yhteistyö eri tahojen kanssa, eri tavoin uskovien kanssa ja vallan uskomattomienkin kanssa on kyllä niin perussanomaa mielestäni Raamatussa. Kuinka voimme viedä sanaa eteenpäin, jos linnottaudumme muurien sisään? Missä kaksi tai kolme on koolla Minun( Jumalan) nimessäni.....
Yhteistyö eri tahojen kanssa, eri tavoin uskovien kanssa ja vallan uskomattomienkin kanssa on kyllä niin perussanomaa mielestäni Raamatussa. Kuinka voimme viedä sanaa eteenpäin, jos linnottaudumme muurien sisään? Missä kaksi tai kolme on koolla Minun( Jumalan) nimessäni.....
Tuosta.olen hieman eri mieltä. Jos on selkesti Raamatun sanaa vastaan opettavia porukoita uskovan eimpitäisi olla missään tekemistä heidän kanssaan. Uskovat eivät saa altistaa itseään väärälle Jumalan tahdon vastaiselle opetukselle.
usko.vainen kirjoitti:
Tuosta.olen hieman eri mieltä. Jos on selkesti Raamatun sanaa vastaan opettavia porukoita uskovan eimpitäisi olla missään tekemistä heidän kanssaan. Uskovat eivät saa altistaa itseään väärälle Jumalan tahdon vastaiselle opetukselle.
Miten ajattelet sitten evankeliumin leviävän, jos emme ole missään tekemisissä kuin "omiemme" kanssa?
Jeesus rukoili Isää ja sanoi: Joh.17:8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.Eerikatässämoi kirjoitti:
Miten ajattelet sitten evankeliumin leviävän, jos emme ole missään tekemisissä kuin "omiemme" kanssa?
Jeesus rukoili Isää ja sanoi: Joh.17:8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.Jeesuksen omia on riittävästi viemään evenkeliumia. Koskaan en lähtisi jonkun liberaalin kanssa julistamaan sanaa. En tuntisi häntä sisarekseni/veljejseni. Ja me puhuisimme ainan eri ssJeesuksesta ja Jumalasta.
usko.vainen kirjoitti:
Jeesuksen omia on riittävästi viemään evenkeliumia. Koskaan en lähtisi jonkun liberaalin kanssa julistamaan sanaa. En tuntisi häntä sisarekseni/veljejseni. Ja me puhuisimme ainan eri ssJeesuksesta ja Jumalasta.
No miten se liberaali kuulee "oikeaa" sanaa, ellei sitä joku hänelle julista? Jos uskoo Jumalan olevan kaikkivaltias, miten Hän ei pystyisi toimimaan, jos läsnä on liberaaleja ( mitä heillä sitten tarkoitatakaan). Eikö Jumala ole voimallinen varjelemaan meitä, eikö lupaukset koske meitä?
Ei ole pakko mennä julistamaan, mutta itse näen tässä jälleen kysymyksen lähimmäisyydestä ja siitä, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siellä Hän on luvannut olla meidän kanssamme, olimme sitten liberaalien kanssa tai muiden uskontojen edustajien kanssa. Kuka sen Jeesuksen sinne vie, jos emme me?usko.vainen kirjoitti:
Jeesuksen omia on riittävästi viemään evenkeliumia. Koskaan en lähtisi jonkun liberaalin kanssa julistamaan sanaa. En tuntisi häntä sisarekseni/veljejseni. Ja me puhuisimme ainan eri ssJeesuksesta ja Jumalasta.
>Jeesuksen omia on riittävästi viemään evenkeliumia.
No jos tyyli on sama kuin täällä palstalla, siis räyhäämistä, solvaamista ja mielipuolisia väitteitä todellisuudesta, niin saatte varmaan pitää koko roskan hyvänänne.
Eipä löytynyt mitään näyttöä siitä kokonaisesta vastaanottokeskuksesta, jossa muka olitte evankelioineet kaikki uskoonne. Ei mitään, null, zero.Eerikatässämoi kirjoitti:
No miten se liberaali kuulee "oikeaa" sanaa, ellei sitä joku hänelle julista? Jos uskoo Jumalan olevan kaikkivaltias, miten Hän ei pystyisi toimimaan, jos läsnä on liberaaleja ( mitä heillä sitten tarkoitatakaan). Eikö Jumala ole voimallinen varjelemaan meitä, eikö lupaukset koske meitä?
Ei ole pakko mennä julistamaan, mutta itse näen tässä jälleen kysymyksen lähimmäisyydestä ja siitä, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siellä Hän on luvannut olla meidän kanssamme, olimme sitten liberaalien kanssa tai muiden uskontojen edustajien kanssa. Kuka sen Jeesuksen sinne vie, jos emme me?Liberalit kyllä tietävät mistä se totuus löytyy jos sen haluavat löytää.
Tiedäthän sinäkin?
"Hän on luvannut olla meidän kanssamme, olimme sitten liberaalien kanssa tai muiden uskontojen edustajien kanssa. Kuka sen Jeesuksen sinne vie, jos emme me? "
Äläpä vääristele taas. Jeesus lupasi olla OMIENSA ja seuraajiensa kanssa ei kenenkään muiden.
Matteus 20 Jeesuksen sanat OPETUSLAPSILLEEN
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen t e i d ä n kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Alahan nyt lukea sitä Raamattu ja lopeta noiden valheidesi levittäminen!usko.vainen kirjoitti:
Liberalit kyllä tietävät mistä se totuus löytyy jos sen haluavat löytää.
Tiedäthän sinäkin?
"Hän on luvannut olla meidän kanssamme, olimme sitten liberaalien kanssa tai muiden uskontojen edustajien kanssa. Kuka sen Jeesuksen sinne vie, jos emme me? "
Äläpä vääristele taas. Jeesus lupasi olla OMIENSA ja seuraajiensa kanssa ei kenenkään muiden.
Matteus 20 Jeesuksen sanat OPETUSLAPSILLEEN
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen t e i d ä n kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Alahan nyt lukea sitä Raamattu ja lopeta noiden valheidesi levittäminen!Hyvä on, kiitos keskustelusta.
Hyvä on, kiitos keskustelusta.
Apostolien teot :
2:38"Niin Pietari sanoi heille: 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN SYNTIENNE anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan'"- torre11
pertsa2012 kirjoitti:
Apostolien teot :
2:38"Niin Pietari sanoi heille: 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN SYNTIENNE anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan'"Jeesus siis tosiaan puhui 12 OPETUSLAPSILLEEN.
Ja Jeesus ei vaatinut KASTETTA esim. varkaalta, joka on jo paratiisissa. Raamattu ei sano tuolla varkaalla olleen Pyhän Hengen lahjaakaan. Varas ei tehnyt parannustakaan.
- Tunnen.naisia
Naiset aina kaipaa
- Kaipailevainen
Kaipaan määkin naisia. Ihan yhtä paljon.
- Olen.lukenut
Titäkääk että naiset ja miehet kuuluu yhteen. Parittomia ei saa olla.
- Näin.siinä.lukee
Tiesittekö, että Johanneksen evankeliumin 10. luku jae 10 mainitsee, että sielunvihollinen saatana on allah?
- Ihan.totta.on
Ei se Jumlaa ole. Ihan totta Joh. 10:10 sanoo. Ja 2 Kor. 4:4. sanoo samaa.
Mitään oikeaoppista tulkintaa ei Raamatusta voi kukaan tehdä, jokaisella on omansa, sanoi muistaakseni Heikki Räisänenkin joka oli raamatuntutkija parhaasta päästä.
Se "oikean opin" tekee ensin aina joku ihminen. Tai sitten muutama yhdessä. He laativat säännöt, ja määrittelevät sen, mikä on "oikeaa" ja mikä "väärää". Siksi näitä "oikea oppisia" on aika monia suuntauksia, jotka luonnollisesti pyrkivät sulkemaan muiden "oikean opin" pois ja määrittelemään sen "vääräksi opiksi".
mummomuori kirjoitti:
Se "oikean opin" tekee ensin aina joku ihminen. Tai sitten muutama yhdessä. He laativat säännöt, ja määrittelevät sen, mikä on "oikeaa" ja mikä "väärää". Siksi näitä "oikea oppisia" on aika monia suuntauksia, jotka luonnollisesti pyrkivät sulkemaan muiden "oikean opin" pois ja määrittelemään sen "vääräksi opiksi".
Mikä mummo se sinun oppiisi on?
Jeesuksesta on vaivattu kansansa vihollinen ja panettelija, ja kuinka järkyttävät seuraukset sillä on ollut.
Pahenpaa robottia, tai tekoälyä tuskin syntyy vastaisuudessa, koska ihmiset alkavat olla jo lukutaitoisia ."Älä usko kirkkojen opetuksiin. Raamatun opetukset ovat parempia."
Koska käytät monikkoa, niin tarkoitat varmaan kaikkia kirkkokuntia? Mutta saako mielestäsi sitten jossain yhdistyksessä muodostaa omia oppeja? Vai ajatko takaa, että kaikki lukevat yksin Raamattua mutta eivät sitten saa keskenään siitä muuta kuin jutella, ei muodostaa mitään "oppeja" - esim. kasteesta, ehtoollisesta, kolmiyhteisestä Jumalasta tai muusta vastaavasta?- Mielen.pide
Juuri niin olisi hyvä ajatella. Raamatun opetukset Raamatussa ovat oikeita opetuksia. Mitä niitä sen enempää setvimään. Tosin näin ollen jäisi mm. kolminaisuusoppi, kirkko, yms. kokonaan pois sanavarastostamme, koska niitä ei ole Raamatussa.
Jaa, jokainen kai voi perustaa sen oman seurakunnan, jossa voi "opettaa" mitä mielii. Tähän suuntaanhan sitä ollaan menossa.
- Ilm.20.15
Heikki Räisänen opetti, että "kaikki pääsevät taivaaseen". Hän ei tunne Raamattua.
- Meingott
Tuon itse asiasa väitti pastori Antti Kylliäinen eikä professori Heikki Räisänen. Kylliäinen kirjoitti siitä jopa kirjankin, joka teologiselta tasoltaan on lattea ja tyhmä (mielipiteeni luettuani sen).
- kui2
Mitäs siihen sanot että Raamattu sanoo J:lan tahtovan kaikkien pelastusta ja joku luki vanhaa testamenttia äskettäin jostain kohdasta (tais olla joku tv-7 ohjelma muuten) jossa sanotaan että mikään ei voi olla tapahtumatta mitä Jumala tahtoo.
No mikäs tuossa, onhan tuon tälläinen hieman huononpikin hoksannut että ei vaan voi olla totta että Jumala ei muka saisi tahtoaan perille.
Mutta tietyst voi olla ihmisiä jotka eivät tuota oikein tahtoisi? :D He tahtois vain ihmiset jotka ajattelevat kuin he itse :)
- Ville-pappi
Esität isoja väitteitä. Minua kiinnostaa tietää enemmän. Voinet vastata seuraaviin kysymyksiin.
- Mitä on Jeesuksen Raamatussa oleva oppi?
- Millä tavalla uskotaan Jeesuksen Raamatun opettamalla tavalla?- Ville-pappi
Kiva olisi joskus tietää, mitä eroa on kirkon ja Jeesuksen/Raamatun opin välillä, silloin kun nämä innokkaasti erotetaan toisistaan. Tai väitetään niiden pontevasti olevan erilaisia. Enemmän se kertoo kirkkovastaisuudesta kuin tietämyksestä, mitä oppi tosiasiassa on.
"En ole uskossa luterilaiseen kirkkoon ja sen oppiin"
Hallelujaa, veli tai sisko, kumpi oletkaan. Kiitä Herraa tuosta viisaudestasi! Ei kirkko ole Jumala, ei kirkko eikä sen oppi.- Kiva.kuulla
Esa Heiska puhuu kovia sanoja helluntaiseurakuntaa vastaan:
https://www.youtube.com/watch?v=jw-E_TxBm3s
Mitä mies sanoisi luterilaisesta kirkosta?Minä ymmärsin, että helluntaiseutakunnassa ei helluntaiseurakunnasta..
Vain luterilaisethan vastustavat uskovien kastetta...
- Huh.ja.huh
No mutta mikä mies on Esa Heiuska? Puhui kuin maailman omistaja.
- Mies.se.on
Ei ole Heijuska.
- Ei.moista.ennen.kuultu
Kannatti kuunnella Esa Heiskan suoraa puhetta. Kuuntele sinäkin.
- Onko.parantunut
Esa Heiska on muistaakseni opettanut branhamilaisuutta. Onko sama mies?
- aina.tätä.vihaa
Aloittaja uskoo vihaan ja omaan napaansa.
- Hyvää.oli
Vihapuhettako Esa heiskan sanat? Mistä sitä löysit?
- Saman.mielistä
Aloittaja on siis Esa Heiska?
"En ole uskossa luterilaiseen kirkkoon ja sen oppiin.
Olen uskossa Jeesukseen Hänen antamassaan opissa.
Kehotan sinuakin uskomaan Herraan Jeesukseen RAAMATUN OPETTAMALLA TAVALLA. Näin pääset taivaaseen. Pelastumisesi on varmaa.
Älä usko kirkkojen opetuksiin. Raamatun opetukset ovat parempia." - Kuulin.sitä
Mistä päättelet, että aloittaja olisi Esa Heiska? En usko hänen alentuvan kirjoittelemaan räyhäpalkstoille. Ennemminkin aloitus viittaa Keijo Lindeniin.
https://www.youtube.com/watch?v=jw-E_TxBm3s
Oikeaa sanaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762986
- 601244
- 41029
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160967Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....57937- 84830
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.173820Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e198802Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216763- 7736
- 62669
- 53667
- 59666
- 67646
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21608Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?131581Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66569Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32558- 34527
- 55518